Ordonanță de urgență privind reglementarea acordării eșalonărilor la plată

default

Dimensiune font:

| 09-11-2012 12:36

ORDONANTA DE URGENTA

privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata

 

În vederea depasirii de catre contribuabili a dificultatilor generate de lipsa temporara a disponibilitatilor banesti, precum si în scopul prevenirii acumularii de noi datorii, tinând cont de faptul ca volumul arieratelor a crescut semnificativ în perioada de criza economico-financiara, datorita dificultatilor financiare cu care s-au confruntat contribuabilii, în scopul asigurarii unei mai bune încasari de catre stat a arieratelor fiscale,

având în vedere recomandarile Fondului Monetar International, în urma carora Guvernul României si-a asumat angajamentul reintroducerii posibilitatii acordarii esalonarilor la plata pentru contribuabili, cu clauze asiguratorii din partea statului român ca se va comporta ca un creditor prudent în încasarea veniturilor la bugetul general consolidat, în conformitate cu procedurile europene, în considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amânata, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicata,

 

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

 

Articolul 1

Instituirea posibilitatii acordarii esalonarii la plata pentru obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala pentru obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, organele fiscale competente definite potrivit art. 33 sau 36, dupa caz, din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita în continuare Cod de procedura fiscala, pot acorda, la cererea contribuabilului, înlesniri sub forma esalonarii la plata pe o perioada de cel mult 5 ani, în conditiile prezentei ordonante de urgenta.

 

Articolul 2

Beneficiarii esalonarii

Prezenta ordonanta de urgenta se aplica contribuabililor, persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, indiferent de modul de organizare.

 

Articolul 3

Obiectul esalonarii

(1) Esalonarea la plata se acorda pentru toate obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, înscrise în certificatul de atestare fiscala, daca sunt îndeplinite conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.

(2) Esalonarea la plata nu se acorda pentru:

a)obligatiile fiscale în suma totala mai mica de 500 lei în cazul persoanelor fizice si 1.500 lei în cazul persoanelor juridice;

b)obligatiile fiscale care au facut obiectul unei esalonari acordate în temeiul prezentei ordonante de urgenta, care si-a pierdut valabilitatea;

c)obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu termene de plata dupa data eliberarii certificatului de atestare fiscala;

d)obligatiile fiscale care, la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, intra sub incidenta art. 116 din Codul de procedura fiscala, în limita sumei de rambursat/de restituit/de plata de la buget;

e)obligatiile fiscale de a caror plata depinde acordarea sau mentinerea unei autorizatii, acord ori alt act administrativ similar, potrivit legii;

f)creantele stabilite de alte organe decât cele prevazute la art. 1 si transmise spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit legii;

g)amenzile de orice fel care se fac venit la bugetul de stat.

(3) Perioada de esalonare la plata se stabileste de organul fiscal competent în functie de cuantumul obligatiilor fiscale si de capacitatea financiara de plata a contribuabilului. Perioada de esalonare la plata acordata nu poate fi mai mare decât perioada de esalonare la plata solicitata.

 

Articolul 4

Conditii de acordare

(1) Pentru acordarea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale, contribuabilii trebuie sa îndeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

a)sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal;

b)sa se afle în dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti si sa aiba capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare. Aceste situatii se apreciaza de organul fiscal competent pe baza programului de restructurare sau de redresare financiara ori altor informatii si/sau documente relevante, prezentate de contribuabil sau detinute de organul fiscal;

c)sa aiba constituita garantia potrivit art. 9;

d)sa nu se afle în procedura insolventei, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare;

e)sa nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;

f)sa nu li se fi stabilit raspunderea în temeiul art. 138 din Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Codul de procedura fiscala. Prin exceptie, daca actele prin care s-a stabilit raspunderea sunt definitive în sistemul cailor administrative si judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasa raspunderea a fost achitata, conditia se considera îndeplinita.

(2) Conditia prevazuta la alin. (1) lit. a) trebuie îndeplinita la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.

 

Articolul 5

Cererea de acordare

(1) Cererea contribuabilului de acordare a esalonarii la plata, denumita în continuare cerere, se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin posta cu confirmare de primire si se solutioneaza de organul fiscal competent, în termen de 60 de zile de la data înregistrarii cererii.

(2) Continutul cererii prin care se solicita esalonarea la plata, precum si documentele justificative care se anexeaza acesteia se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.

 

Articolul 6

Prevederi speciale privind stingerea obligatiilor fiscale

(1) Pentru deconturile cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare depuse pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, precum si pe perioada esalonarii la plata se aplica dispozitiile art. 116 din Codul de procedura fiscala.

(2) Prin exceptie de la prevederile art. 116 alin. (5) lit. b) din Codul de procedura fiscala, în cazul deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare depuse în perioada dintre data eliberarii certificatului de atestare fiscala si data emiterii deciziei de esalonare la plata, momentul exigibilitatii sumei de rambursat este data emiterii deciziei de rambursare.

(3) Prin data emiterii deciziei de rambursare, prevazuta la alin. (2), se întelege data înregistrarii acesteia la organul fiscal competent.

(4) Diferentele de obligatii fiscale ramase nestinse în urma solutionarii deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare se comunica contribuabilului printr-o înstiintare de plata.

 

Articolul 7

Eliberarea certificatului de atestare fiscala

(1) Dupa primirea cererii, organul fiscal competent elibereaza, din oficiu, certificatul de atestare fiscala pe care îl comunica contribuabilului. Eliberarea certificatului de atestare fiscala în scopul acordarii esalonarii la plata nu este supusa taxei extrajudiciare de timbru.

(2) Certificatul de atestare fiscala se elibereaza în termen de cel mult 5 zile lucratoare de la înregistrarea cererii. Termenul de eliberare a certificatului de atestare fiscala este de cel mult 10 zile lucratoare în cazul cererilor depuse de contribuabilii persoane fizice care desfasoara activitati economice în mod independent sau exercita profesii libere.

(3) Prin exceptie de la prevederile art. 112 alin. (2) si (3) din Codul de procedura fiscala, certificatul de atestare fiscala cuprinde obligatiile fiscale exigibile existente în sold la data eliberarii acestuia.

(4) Atunci când exista diferente între sumele solicitate de catre contribuabil în cerere si cele înscrise în certificatul de atestare fiscala, se procedeaza la punerea de acord a acestora.

(5) Prin exceptie de la prevederile art. 112 alin. (4) din Codul de procedura fiscala, certificatul de atestare fiscala are valabilitate de 90 de zile de la data eliberarii.

 

Articolul 8

Modul de solutionare a cererii

(1) Cererea contribuabilului se solutioneaza de organul fiscal competent prin decizie de esalonare la plata sau decizie de respingere, dupa caz.

(2) Cuantumul si termenele de plata a ratelor de esalonare se stabilesc prin grafice de esalonare care fac parte integranta din decizia de esalonare la plata. În sensul art. 116 din Codul de procedura fiscala, ratele sunt exigibile la aceste termene de plata.

(3) Cererea se solutioneaza prin decizie de respingere în oricare dintre urmatoarele situatii:

a)în cazul cererilor depuse pentru obligatiile prevazute la art. 3 alin. (2);

b)nu sunt îndeplinite conditiile de acordare prevazute la art. 4 alin. (1);

c)contribuabilul nu depune documentele justificative necesare solutionarii cererii;

d)cererea si documentele aferente nu prezinta nicio modificare fata de conditiile de acordare a esalonarii la plata dintr-o cerere anterioara care a fost respinsa.

(4) Dupa eliberarea certificatului de atestare fiscala si, dupa caz, punerea de acord a sumelor potrivit art. 7 alin. (4), organul fiscal competent verifica încadrarea cererii în prevederile prezentei ordonante de urgenta si comunica contribuabilului decizia de respingere sau acordul de principiu privind esalonarea la plata, dupa caz.

 

Articolul 9

Garantii

(1) În termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii acordului de principiu, contribuabilii trebuie sa constituie garantii, cu exceptia institutiilor publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz.

(2) Garantiile pot consta în:

a)mijloace banesti consemnate pe numele contribuabilului la dispozitia organului fiscal, la o unitate a Trezoreriei Statului;

b)scrisoare de garantie bancara;

c)instituirea sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor proprietate a contribuabilului;

d)încheierea unui contract de ipoteca sau gaj în favoarea organului fiscal competent pentru executarea obligatiilor fiscale ale contribuabilului pentru care exista un acord de esalonare la plata, având ca obiect bunuri proprietate a unei terte persoane, libere de orice sarcini.

(3) Pot forma obiect al garantiilor constituite potrivit alin. (2) numai bunurile mobile care nu au durata normala de functionare expirata potrivit Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale si necorporale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Bunul ce constituie obiect al garantiei prevazute la alin. (2) lit. d) nu poate sa mai constituie obiect al unei garantii pentru esalonarea la plata a obligatiilor unui alt contribuabil.

(5) Dispozitiile alin. (1) nu se aplica în cazul în care valoarea bunurilor proprietatea contribuabilului deja sechestrate de organul fiscal acopera valoarea prevazuta la alin. (9) sau (11), dupa caz, cu conditia prezentarii unui raport de evaluare cu valori actualizate ale bunurilor sechestrate la data depunerii cererii, în termenul prevazut la alin. (1). Dispozitiile alin. (7) sunt aplicabile în mod corespunzator.

(6) În situatia în care valoarea bunurilor deja sechestrate de organul fiscal nu acopera valoarea prevazuta la alin. (9) sau (11), dupa caz, contribuabilul constituie garantie potrivit prevederilor alin. (1), pentru diferenta de valoare neacoperita.

(7) Bunurile oferite drept garantie potrivit alin. (2) lit. c) si d) se evalueaza de un expert evaluator independent, care întocmeste un raport de evaluare. În cazul bunurilor imobile a caror valoare stabilita în raportul de evaluare este mai mare decât valoarea orientativa stabilita prin expertiza întocmita de camera notarilor publici, valoarea bunurilor se determina la nivelul valorii orientative stabilite prin expertiza întocmita de camera notarilor publici. În cazul bunurilor mobile a caror valoare stabilita în raportul de evaluare este vadit

disproportionata fata de valoarea de piata a acestora, organul fiscal competent poate efectua o noua evaluare, potrivit prevederilor art. 55 din Codul de procedura fiscala. În acest caz, termenul de solutionare a cererii se prelungeste cu perioada cuprinsa între data depunerii raportului de evaluare si data efectuarii noii evaluari.

(8) Pentru bunurile oferite drept garantie potrivit alin. (2) lit. c) si d), contribuabilul depune la organul fiscal competent, în termenul prevazut la alin. (1), raportul de evaluare si alte documente stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.

(9) Garantiile constituite sub formele prevazute la alin. (2) trebuie sa acopere sumele esalonate la plata, dobânzile datorate pe perioada esalonarii la plata, plus un procent de pâna la 40% din sumele esalonate la plata, în functie de perioada de esalonare la plata astfel:

a)pentru esalonari de la 13 la 24 de luni, procentul este de 10%;

b)pentru esalonari de la 25 la 36 de luni, procentul este de 20%;

c)pentru esalonari de la 37 la 48 de luni, procentul este de 30%;

d)pentru esalonari de la 49 la 60 de luni, procentul este de 40%.

(10) Prin exceptie de la prevederile alin. (9), garantiile constituite sub formele prevazute la alin. (2) lit. a) si b) trebuie sa acopere sumele esalonate la plata, precum si dobânzile datorate pe perioada esalonarii la plata.

(11) Prin exceptie de la prevederile alin. (9), în situatia în care bunurile sunt ipotecate/gajate în favoarea altor creditori, garantiile constituite sub forma prevazuta la alin. (2) lit. c) trebuie sa acopere valoarea pentru care s-a constituit ipoteca/gajul, precum si sumele esalonate la plata, dobânzile datorate pe perioada esalonarii la plata, plus un procent de pâna la 40% din sumele esalonate la plata, în functie de perioada de esalonare la plata.

(12) Perioada de valabilitate a scrisorii de garantie bancara trebuie sa fie cu cel putin 3 luni mai mare decât scadenta ultimei rate din esalonarea la plata.

(13) Pentru obligatiile fiscale esalonate la plata de pâna la 5.000 lei în cazul persoanelor fizice si, respectiv, 20.000 lei în cazul persoanelor juridice, nu este necesara constituirea de garantii.

(14) Pe parcursul derularii esalonarii la plata, garantia se poate înlocui sau redimensiona în functie de valoarea ratelor ramase de achitat, la cererea contribuabilului.

(15) Organul fiscal competent elibereaza garantiile dupa comunicarea deciziei de finalizare a esalonarii la plata, prevazuta la art. 10 alin. (4), cu exceptia situatiei prevazute la art. 14 alin. (3).

(16) În cazul în care, pe parcursul derularii esalonarii la plata, garantia constituita potrivit alin. (11) se executa de catre un alt creditor, iar sumele distribuite din valorificare, în favoarea organului fiscal competent, nu acopera valoarea garantiilor prevazute la alin. (9), contribuabilul are obligatia reîntregirii acesteia, pentru obligatiile fiscale ramase nestinse din esalonarea la plata.

(17) La cererea contribuabilului, organul fiscal competent poate executa garantia constituita sub formele prevazute la alin. (2) lit. a) si b), în situatia în care se stinge întreaga suma esalonata la plata.

 

Articolul 10

Conditii de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata

(1) Esalonarea la plata acordata pentru obligatiile fiscale îsi mentine valabilitatea în urmatoarele conditii:

a)sa se declare si sa se achite, potrivit legii, obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu termene de plata începând cu data comunicarii deciziei de esalonare la plata.

Esalonarea la plata îsi mentine valabilitatea si daca aceste obligatii sunt achitate pâna la data de 25 a lunii urmatoare scadentei prevazute de lege, inclusiv sau pâna la finalizarea esalonarii la plata în situatia în care acest termen se împlineste dupa data stingerii în totalitate a obligatiilor fiscale esalonate la plata;

b)sa achite, potrivit legii, orice alte obligatii fiscale stabilite de organul fiscal competent prin decizie, cu termene de plata începând cu data comunicarii deciziei de esalonare la plata. Esalonarea la plata îsi mentine valabilitatea si daca aceste obligatii sunt achitate în cel mult 30 de zile de la termenul de plata prevazut de lege sau pâna la finalizarea esalonarii la plata în situatia în care termenul de 30 de zile se împlineste dupa data stingerii în totalitate a obligatiilor fiscale esalonate la plata;

c)sa se respecte cuantumul si termenele de plata din graficul de esalonare. Esalonarea la plata îsi mentine valabilitatea si daca rata de esalonare este achitata pâna la urmatorul termen de plata din graficul de esalonare;

d)sa se achite obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, nestinse la data comunicarii deciziei de esalonare la plata si care nu fac obiectul esalonarii la plata, în termen de cel mult 90 de zile de la data comunicarii acestei decizii;

e)sa se achite, în termen de cel mult 90 de zile de la data comunicarii deciziei de esalonare la plata, obligatiile nestinse la data comunicarii deciziei si pentru care au fost comunicate somatii;

f)sa se achite obligatiile de natura celor prevazute la lit. e), pentru care au fost comunicate somatii dupa data comunicarii deciziei de esalonare la plata, în cel mult 30 de zile de la comunicarea somatiei sau pâna la finalizarea esalonarii la plata în situatia în care termenul de 30 de zile se împlineste dupa data stingerii în totalitate a obligatiilor fiscale esalonate la plata;

g)sa achite obligatiile fiscale ramase nestinse dupa solutionarea deconturilor potrivit art. 6 alin. (4), în cel mult 30 de zile de la data comunicarii înstiintarii de plata;

h)sa achite sumele pentru care s-a stabilit raspunderea potrivit prevederilor art. 138 din Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau raspunderea solidara potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Codul de procedura fiscala, în cel mult 30 de zile de la data stabilirii raspunderii;

i)sa nu intre sub incidenta uneia dintre situatiile prevazute la art. 4 alin. (1) lit. d) si e);

j)sa se reîntregeasca garantia în conditiile prevazute la art. 9 alin. (16), în cel mult 15 zile de la data distribuirii sumelor rezultate din valorificarea bunurilor de catre alti creditori.

(2) În sensul alin. (1) lit. e), prin obligatii nestinse la data comunicarii deciziei si pentru care au fost comunicate somatii se întelege:

a)obligatiile fiscale catre fondul de risc aferent împrumuturilor garantate si/sau subîmprumutate de stat;

b)ajutorul de stat ilegal sau utilizat abuziv;

c)amenzile de orice fel care se fac venit la bugetul de stat;

d)alte tipuri de creante care se recupereaza de organele fiscale competente.

(3) În situatia în care termenele prevazute la alin. (1) se împlinesc dupa data finalizarii esalonarii la plata, obligatiile fiscale trebuie stinse pâna la data finalizarii esalonarii la plata.

(4) În situatia în care sumele esalonate la plata au fost stinse în totalitate si au fost respectate conditiile prevazute la alin. (1), organul fiscal competent comunica contribuabilului decizia de finalizare a esalonarii la plata.

 

Articolul 11

Dobânzi si penalitati de întârziere

(1) Pe perioada pentru care au fost acordate esalonari la plata, pentru obligatiile fiscale esalonate la plata, cu exceptia celor prevazute la art. 119 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, se datoreaza si se calculeaza dobânzi, la nivelul stabilit potrivit art. 120 alin. (7) din Codul de procedura fiscala. Prin exceptie de la prevederile art. 120 alin. (7) din Codul de procedura fiscala, nivelul dobânzii este de 0,03% pentru fiecare zi de întârziere, în situatia în care contribuabilul constituie întreaga garantie sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau consemnare de mijloace banesti la o unitate a Trezoreriei Statului.

(2) Dobânzile se datoreaza si se calculeaza pentru fiecare rata din graficul de esalonare la plata începând cu data emiterii deciziei de esalonare la plata si pâna la termenul de plata din grafic sau pâna la data achitarii ratei potrivit art. 10 alin. (1) lit. c), dupa caz.

(3) Dobânzile datorate si calculate în cazul achitarii cu întârziere a ratei potrivit art. 10 alin. (1) lit. c) se comunica prin decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii si se achita potrivit prevederilor art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala.

(4) Prin exceptie de la prevederile art. 1201 din Codul de procedura fiscala, nu se datoreaza penalitati de întârziere pentru obligatiile fiscale esalonate la plata al caror termen de 90 de zile de la scadenta se împlineste dupa data depunerii cererii de esalonare la plata.

 

Articolul 12

Penalitate

(1) Pentru rata de esalonare la plata achitata cu întârziere pâna la urmatorul termen de plata din graficul de esalonare, potrivit art. 10 alin. (1) lit. c), precum si pentru diferentele de obligatii fiscale marcate si ramase nestinse dupa solutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare, potrivit art. 6 alin. (4), se percepe o penalitate, care i se comunica contribuabilului prin decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii si se achita potrivit prevederilor art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala.

(2) Nivelul penalitatii este de 10% din:

a)rata de esalonare, reprezentând obligatii fiscale principale si/sau obligatii fiscale accesorii esalonate la plata, inclusiv dobânzile datorate pe perioada esalonarii la plata, dupa caz;

b)diferentele de obligatii fiscale marcate si ramase nestinse dupa solutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare.

(3) Penalitatea se face venit la bugetul de stat.

 

Articolul 13

Pierderea valabilitatii esalonarii la plata si consecintele pierderii acesteia

(1) Esalonarea la plata îsi pierde valabilitatea la data la care nu sunt respectate dispozitiile art. 10 alin. (1). Organul fiscal competent emite o decizie de constatare a pierderii valabilitatii esalonarii la plata, care se comunica contribuabilului.

(2) Pierderea valabilitatii esalonarii la plata atrage începerea sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru întreaga suma nestinsa.

(3) În cazul pierderii valabilitatii esalonarii la plata, pentru obligatiile fiscale principale ramase de plata din esalonarea la plata acordata, se datoreaza de la data emiterii deciziei de esalonare la plata dobânzi potrivit Codului de procedura fiscala.

(4) În cazul pierderii valabilitatii esalonarii la plata, pentru sumele ramase de plata din esalonarea la plata acordata, reprezentând obligatii fiscale principale si/sau obligatii fiscale accesorii esalonate la plata, se datoreaza o penalitate de 10%. Prevederile art. 12 alin. (1) si (3) se aplica în mod corespunzator.

 

Articolul 14

Executarea garantiilor

(1) În cazul pierderii valabilitatii esalonarii la plata, organul fiscal competent executa garantiile în contul obligatiilor fiscale ramase nestinse.

(2) Daca pâna la pierderea valabilitatii esalonarii la plata nu au fost solutionate deconturile cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare, garantiile se executa si în contul obligatiilor marcate în vederea stingerii prin compensare cu sume de rambursat, în limita sumei solicitate la rambursare.

(3) În situatia în care deconturile cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare nu sunt solutionate pâna la finalizarea esalonarii la plata, organul fiscal competent executa garantiile constituite sub formele prevazute la art. 9 alin. (2) lit. a) si b) în contul obligatiilor marcate, pâna la emiterea deciziei de finalizare a esalonarii.

În cazul garantiilor constituite sub forma de bunuri potrivit art. 9 alin. (2) lit. c) si d), acestea se elibereaza dupa solutionarea deconturilor. Garantiile constituite sub formele prevazute la art. 9 alin. (2) lit. c) si d) se executa în situatia în care dupa solutionarea deconturilor au ramas nestinse obligatii fiscale.

 

Articolul 15

Suspendarea executarii silite

(1) Pentru sumele care fac obiectul esalonarii la plata a obligatiilor fiscale, precum si pentru obligatiile prevazute la art. 10 alin. (1) lit. a), b) si d)-h) nu începe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita, de la data comunicarii deciziei de esalonare la plata.

(2) Odata cu comunicarea deciziei de esalonare la plata catre contribuabil, organele fiscale competente comunica, în scris, bancilor la care contribuabilul îsi are deschise conturile bancare si/sau tertilor popriti care detin/datoreaza sume de bani contribuabilului masura de suspendare a executarii silite prin poprire.

(3) În cazul prevazut la alin. (2), suspendarea executarii silite prin poprire bancara are ca efect încetarea indisponibilizarii sumelor viitoare provenite din încasarile zilnice în conturile în lei si în valuta, începând cu data si ora comunicarii catre institutiile de credit a adresei de suspendare a executarii silite prin poprire.

(4) Sumele existente în cont la data si ora comunicarii adresei de suspendare a executarii silite ramân indisponibilizate, contribuabilul putând dispune de acestea numai pentru efectuarea de plati în scopul:

a)achitarii obligatiilor administrate/recuperate de organele fiscale competente de care depinde mentinerea valabilitatii esalonarii la plata;

b)achitarii drepturilor salariale.

(5) În cazul tertilor popriti, suspendarea executarii silite are ca efect încetarea indisponibilizarii sumelor datorate de acestia contribuabilului, atât a celor prezente, cât si a celor viitoare, pâna la o noua comunicare din partea organului fiscal privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire.

(6) Masurile de executare silita începute asupra bunurilor mobile si/sau imobile proprietatea contribuabilului se suspenda de la data comunicarii deciziei de esalonare la plata.

 

Articolul 16

Calcularea termenelor

(1) Termenele stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta, cu exceptia celui prevazut la art. 7 alin. (2), se calculeaza pe zile calendaristice începând cu ziua imediat urmatoare acestor termene si expira la ora 24,00 a ultimei zile a termenelor.

(2) În situatia în care termenele prevazute la alin. (1) sfârsesc într-o zi de sarbatoare legala sau când serviciul este suspendat, acestea se vor prelungi pâna la sfârsitul primei zile de lucru urmatoare.

 

Articolul 17

Dispozitii finale

(1) Organul fiscal competent, care emite decizia de esalonare la plata, poate îndrepta erorile din continutul acesteia, din oficiu sau la cererea contribuabilului, printr-o decizie de îndreptare a erorii. Decizia de îndreptare a erorii produce efecte fata de contribuabil de la data comunicarii acesteia, potrivit legii.

(2) În cazul în care în perioada cuprinsa între data eliberarii certificatului de atestare fiscala si data comunicarii deciziei de esalonare la plata s-au stins obligatii fiscale prin orice modalitate prevazuta de lege si care sunt cuprinse în suma care face obiectul esalonarii la plata, contribuabilul achita ratele esalonate pâna la concurenta sumei ramase de plata.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), în situatia în care, pâna la emiterea deciziei de esalonare la plata, se constata ca s-au stins mai mult de 50% din obligatiile fiscale care fac obiectul esalonarii la plata, la cererea contribuabilului, organul fiscal competent elibereaza un nou certificat de atestare fiscala, caz în care prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica în mod corespunzator.

(4) Contribuabilul poate plati anticipat, partial sau total, sumele cuprinse în graficul de esalonare la plata.

(5) În situatia în care se sting anticipat mai mult de 3 rate din graficul de esalonare la plata, organul fiscal competent, din oficiu, reface graficul de esalonare cu respectarea perioadei de esalonare aprobate. În acest caz, ratele ce fac obiectul stingerii anticipate sunt exigibile la data platii sau la data emiterii deciziei de rambursare, dupa caz.

(6) Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se completeaza în mod corespunzator cu prevederile Codului de procedura fiscala.

 

Articolul 18

Acte normative de aplicare

Procedura de aplicare a dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, în termen de 10 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

 

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

 

Contrasemneaza:

Ministrul finantelor publice,

Gheorghe Ialomitianu

Sursa: http://www.consult-avocat.ro/

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Forţa care îţi conduce viaţa, în funcţie de tipul de personalitate
26/12/2022 17:12

Dacă ai fost vreodată curioasă să afli ce fel de personalitate ai şi ţi-ai făcut testul Myers - Briggs, ştii deja ce tipologie (MBTI) te caracterizează şi iţi va fi foarte uşor să afli in cele ce u ...

Studiu: munca în exces îți afectează frumusețea! Cum îți distrug fizicul orele suplimentare
26/12/2022 12:51

Stii deja că statul prea mult pe scaun, implicit lucrul la birou cauzează probleme la nivelul coloanei vertebrale, coloanei cervicale, dureri de cap, de oase, afectiuni la nivelul picioarelor si circulatiei v ...

Cum să ai sărbători fără stres. Patru recomandări ale psihologului
26/12/2022 12:44

Pentru cei pentru care goana după cumpărături si cadouri, curătenia si pregătirea bucatelor de sărbători este un stres urias, psihologii oferă cateva recomandări. Sărbători, stres. Neda Gould, psiho ...

Pomul minune. Produce 40 de tipuri de fructe
26/12/2022 12:14

Pomul poate să producă 40 de soiuri de fructe. Este o minunătie de privit mai ales primăvară, atunci cand infloreste! În intreagă lume mai există doar alte cateva exemplare ale acestui copac uimit ...

Hidratarea, la fel de importantă și iarna, ca și vara
26/12/2022 11:35

Hidratarea este la fel de importantă si iarna, ca si vara. Diferenta este că vara e mai usor să ne dăm seama că trebuie să bem lichide, din cauza temperaturilor ridicate. În timpul verii, cand temp ...

Fructul care te poate ucide! Toți românii îl au în case
26/12/2022 11:00

Este fabulos de bun, uneori, o dietă pe bază de grapefruit te poate ajuta, fără mare efort, să pierzi cateva kilograme bune. Însă, pe cat de multe beneficii are acest fruct magic, poate fi si extre ...

Top 7 cele mai placute pozitii sexuale
04/08/2022 12:48

 Expertii spun ca anumite pozitii sexuale va ajuta sa aveti parte de momente intense si excitante, in timp ce alte pozitii sunt grozave pentru a va manifesta romantismul si dragostea. Incearca 7 dintre ma ...

Retete cu legume si carne pentru masa de Craciun
24/12/2021 12:21

Retete cu legume si carne pentru masa de Craciun Masa de Craciun trebuie pregatita ca la carte, cu retete traditionale si preparate culinare specifice acestei sarbatori. Sarmalele, carnatii de porc sau calt ...

Masa de Craciun : mancaruri traditionale, retete culinare de Craciun
23/12/2021 18:12

Masa de Craciun : mancaruri traditionale, retete culinare de Craciun Craciunul, marea zi a nasterii lui Iisus Hristos, este sarbatorita de toti romanii cu traditiile specifice ei. Brazi sclipitori, colinde, ...

 Niciuna dintre aceste imagini nu e ceea ce pare la prima vedere! Vezi cele mai bizare iluzii optice - Galerie FOTO
25/06/2021 16:50

Ce au in comun toate cele 10 imagini din GALERIA FOTO de mai jos - niciuna dintre ele nu este ceea ce pare la prima vedere! :) vezi AICI mai multe FOTO

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei