Mega dosarul DNA privind corupția din CNAS/CASMB pus pe BUTUCI pe fondul unei decizii CCR - Toate interceptările din dosar au fost eliminate de ICCJ

0000   media-147833598102430800

Dimensiune font:

| 26-02-2021 12:40

 Dosarul de mare corupție al capilor Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și a Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului București, instrumentat de DNA, a rămas fără interceptări, probele tehnice solide, ce dovedeau faptele acuzate de procurorii anticorupție.

 

 

Mai precis judecătorii ICCJ au stabilit, definitiv, eliminarea tuturor mandatelor tehnice de interceptare, înregistrare și transcriere din acest dosar, pe baza deciziei CCR numărul 22 din 18 ianuarie 2018.Prin respectiva decizie se stabilea eliminarea tuturor probelor din dosarele penale ce au fost obținute cu ajutor Serviciului Român de Informații.

Cu toate acestea Curtea de Apel București, a stabilit la începutul anului 2020 că toate probele DNA sunt valide și că judecata n dosar poate începe pe fond.

Decizia judecătorului de cameră preliminară de la Curtea de Apel București a fost contestată de cei trimiși în judecată de DNA iar dosarul a ajuns pe masa judecătorilor ICCJ.

Decizia ICCJ

„Admite contestațiile formulate de inculpații BROTAC Cornel, S.C. BROTAC MEDICAL CENTER S.R.L., BARBU Iuliana, FĂGĂDARU Mihai Valentin, MOCANU Gabriela Rodica, ROSMENTENIUC Adriana, SARDARE Jeana și PETRESCU Mina Elena și de inculpata – persoană vătămată S.C. GENTILE HOMECARE S.R.L. împotriva încheierii din data de 28 februarie 2020 a Curții de Apel Bucurețti – Secția I-a Penală pronunțată în dosarul nr.5588/2/2018/a1 (2142/2018).

 

Desființează în parte încheierea atacată ți, rejudecând:

Admite excepțiile invocate de inculpații BROTAC Cornel, S.C. BROTAC MEDICAL CENTER S.R.L., BARBU Iuliana, FĂGĂDARU Mihai Valentin, MOCANU Gabriela Rodica, ROSMENTENIUC Adriana, SARDARE Jeana și PETRESCU Mina Elena și de inculpata – persoană vătămată S.C. GENTILE HOMECARE S.R.L..

Constată nulitatea absolută a punerii în executare a măsurilor de supraveghere tehnică încuviințate, după caz, prelungite prin: - Încheierea din 13.08.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronun?ată în dosarul nr. 27859/3/2014; - Încheierea din 09.09.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 30461/3/2014; - Încheierea din 07.10.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 34059/3/2014; - Încheierea din 24.10.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 36673/3/2014; - Încheierea din 06.11.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 38544/3/2014; - Încheierea din 04.12.2014 a Tribunalului București – Secția I-a Penală, pronunțată în dosarul nr. 42325/3/2014 ?i efectuate în baza mandatelor de supraveghere tehnică: - nr. 5655/13.08.2014; - nr. 5656/13.08.2014; - nr. 5657/13.08.2014; - nr. 5658/13.08.2014; - nr. 5659/13.08.2014; - nr. 5660/13.08.2014; - nr. 5661/13.08.2014; - nr. 5662/13.08.2014; - nr. 5663/13.08.2014; - nr. 5664/13.08.2014; - nr. 5665/13.08.2014; - nr. 5666/13.08.2014; - nr. 5667/13.08.2014; - nr. 5668/13.08.2014; - nr. 5669/13.08.2014; - nr. 5670/13.08.2014; - nr. 5671/13.08.2014; - nr. 5672/13.08.2014; - nr. 5673/13.08.2014; - nr. 5674/13.08.2014; - nr. 5675/13.08.2014; - nr. 5676/13.08.2014; - nr. 5677/13.08.2014; - nr. 5678/13.08.2014; - nr. 5679/13.08.2014; - nr. 5680/13.08.2014; - nr. 5681/13.08.2014; - nr. 5682/13.08.2014; - nr. 5683/13.08.2014; - nr. 6657/UP/09.09.2014; - nr. 6658/UP/09.09.2014; - nr. 6659/UP/09.09.2014; - nr. 6660/UP/09.09.2014; - nr. 6661/UP/09.09.2014; - nr. 6662/UP/09.09.2014; - nr. 6663/UP/09.09.2014; - nr. 6664/UP/09.09.2014; - nr. 6665/UP/09.09.2014; - nr. 6666/UP/09.09.2014; - nr. 6667/UP/09.09.2014; - nr. 6668/UP/09.09.2014; - nr. 8051/UP/24.10.2014; - nr. 8491/06.11.2014; - nr. 8492/06.11.2014; - nr. 8493/06.11.2014; - nr. 8494/06.11.2014; - nr. 9789/UP/04.12.2014; - nr. 9790/UP/04.12.2014; - nr. 9791/UP/04.12.2014.

În temeiul art. 102 alin. 2 – 4 din Codul de procedură penală, exclude din materialul probator toate procesele verbale de consemnare a rezultatelor activităților de supraveghere tehnică mai sus-menționate.

În conformitate cu Decizia nr. 22 din 18 ianuarie 2018 a Curții Constituționale, dispune eliminarea din dosarul cauzei a acestor mijloace de probă și a suporților care conțin rezultatul măsurilor de supraveghere tehnică mai sus-menționate, precum și înlăturarea referirilor la aceste mijloace de probă și înlăturarea redării conținutului acestor mijloace de probă din Rechizitoriul nr. 64/P/2017 din 10 iulie 2018 al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – DNA.

Copie de pe încheierea motivată se transmite DNA pentru ca, în conformitate cu dispozi?iile art. 345 alin. 3 din Codul de procedură penală, în termen de 5 zile de la comunicare, procurorul să comunice dacă menține dispoziția de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei. Men?ine celelalte dispoziții ale încheierii atacate”, se arată în minuta deciziei de joi a ICCJ.

Tabloul corupției generalizate din sfera sănătății românești

La finalul lunii august 2017 DNA descindea la 50 locații, dintre care două sunt sedii ale unor instituții publice din București, repsectiv CNAS și CASMB, iar  restul sedii sau puncte de lucru ale unor societăți comerciale sau domicilii ale unor persoane.

O zi mai târziu Direcția anunța și primele rețineri din ceea ce urma să se prezinte a fi un mega dosar de corupție generalizată în sânul CNAS și a CASMB pe tema decontărilor unor servicii.

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore a 14 inculpați care, în cursul zilei de 1 septembrie 2017, vor fi prezentați cu propunere de arestare preventivă la Curtea de Apel București

Concret, au fost reținuți următorii inculpați:

1. BURCEA Marian, președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (C.N.A.S), cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

 

- constituire a unui grup infracțional organizat

- folosirea influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite

2. MUNTEANU Ovidiu - managerul Direcției Relații Contractuale și, respectiv, din 13 iulie 2017, președintele C.A.S.M.B,cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- abuz în serviciu

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit penal

3. GEAMBAȘU Ion-Răzvan - director executiv al Casei de Asigurări de Sănătate a municipiului București (C.A.S.M.B.) și manager al Direcției Medic șef a C.A.S.M.B, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

- abuz în serviciu,

- folosirea influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite, în formă continuată (8 acte materiale),

4. BARA Lucian-Vasile - președintele C.A.S.M.B. până la 13 iulie 2017, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- abuz în serviciu

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit

5. MIHĂESCU Ion-Ovidiu - managerul Direcției Control a C.A.S.M.B, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat, abuz în serviciu și abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit

6. COSTACHE Alin-Sergiu – șef al Direcției Generale de Monitorizare Antifraudă din C.N.A.S, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat

- complicitate la săvârșirea infracțiunii de folosire a influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite,

7-9. MOCANU Gabriela-Rodica, PETRESCU Mina-Elena, SARDARE Jeana funcționare în cadrul C.A.S.M.B, cercetate pentru

- complicitate la infracțiunea de înșelăciune, în formă continuată (354 acte materiale)

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- fals informatic, în formă continuată

- permitere a accesului unor persoane neautorizate la informații nedestinate publicității, în formă continuată (354 acte materiale),

10. CIOBANU Nicolae-Sergiu, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunii de

- trafic de influență, în formă continuată (3 acte materiale)

- instigare la infracțiunea de folosire a influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite,

11. GEAMBAȘU Irina-Adelina - asociat și administrator al unei societăți comerciale, cercetat pentru

- instigare la infracțiunea de folosire a influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite, în formă continuată (8 acte materiale),

12. MISCHIE Răzvan-Mihai - reprezentant legal al unei societăți prestatoare de servicii medicale, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

13. COSTICĂ Maria - reprezentant legal al unei societăți prestatoare de servicii medicale, cercetată sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, în formă continuată (17 acte materiale),

14. MANTA Cristina - avocat în Baroul București, pentru complicitate la infracțiunea de înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe că, prin activitățile infracționale desfășurate de inculpați, activități pentru care s-a dispus reținerea, bugetul CASMB a fost păgubit cu 13.189.553,76 lei (aproximativ 3 milioane euro).

Concret, în perioada ianuarie 2016 – august 2017, a fost constituit un grup infracțional organizat prin care, sume de bani în valoare totală de 13.189.553,76 lei din fondurile Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CSAMB) au fost fraudate prin decontarea nelegală a unor servicii de îngrijiri medicale la domiciliu fictive, inclusiv pe baza unor dosare medicale întocmite în fals, cu implicarea unor funcționari din cadrul CSAMB, sub protecția unor persoane din conducerea instituției, dar și din conducerea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS).

În multe situații, dosarele medicale cu pacienți fictivi au avut prioritate la decontare și aprobare, în timp ce solicitările pacienților asigurați care, în mod real, ar fi avut dreptul să beneficieze de servicii medicale la domiciliu, erau refuzate.

Pentru evitarea depistării fraudelor se întocmeau, în fals, raportări lunare de servicii medicale necesare decontărilor, iar în paralel erau introduse și șterse date din sistemul informatic unic integrat al C.N.A.S prin accesarea fără drept a acestuia, astfel încât în sistem să apară că serviciile medicale au fost efectuate în realitate.

Arestări pe bandă rulantă

Două luni mai târziu, în 6 noiembrie 2017 DNA reținea al doilea val mare de persoane inculpate în acest mega dosar.

Astfel, procurorii au dispus reținerea pentru 24 de ore a următorilor:

 

BĂRBĂLĂU FLORINA-JENI, la data faptelor reprezentant legal al societăților comerciale S.C. Home Med Expert S.R.L. și S.C. Lara Med Serv S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (12 acte materiale),

CIOCÂLTEU VIOLETA-LOREDANA, la data faptelor administrator al societăților comerciale S.C. Frontida S.R.L. și, respectiv, S.C. Home Medical Concept S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (27 acte materiale),

DURNAC ANIȘOARA, la data faptelor administrator al societăților comerciale S.C. Frontida S.R.L. și, respectiv, S.C. Home Medical Concept S.R.L.,sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la înșelăciune în formă continuată (27 acte materiale),

CONSTANTINESCU CRINA-ELENA, MICULESCU ADELA-GABRIELA, la data faptelor administratori ai S.C. Micon Life S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

MICULESCU SILE, la data faptelor administrator al S.C. Micon Life S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

GLĂVAN LEONTIN-MILUȚĂ, la data faptelor reprezentant legal al S.C. Salvitae S.R.L., cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

- constituire a unui grup infracțional organizat,

GLĂVAN ELENA, la data faptelor asociat în cadrul S.C. Salvitae S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

VULPE EUGENIU, la data faptelor administrator în fapt al S.C. Claritas Servicii Medicale S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

CARACULACU ADRIANA-GEORGETA la data faptelor avocat în Baroul București, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

NICU NICOLETA, la data faptelor administrator al reprezentant legal al S.C. Lara Med Serv S.R.L. sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (9 acte materiale),

RUDEANU BUJOR, la data faptelor reprezentant legal al S.C. P.U.S.A. – MEDICAL CARE S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la infracțiunea de înșelăciune, în formă continuată (15 acte materiale),

AL ALOUL ADNAN, medic, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la infracțiunea de înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

GHEORGHE IULIANA, la data faptelor administrator al unui azil de bătrâni, cercetată sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la infracțiunea înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

ISPAS MARIJANA, la data faptelor reprezentant legal al S.C. Beta Medical Service S.R.L., sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale),

- constituire a unui grup infracțional organizat,

ROSMENTENIUC ADRIANA la data faptelor reprezentant legal al S.C. Home Medical Assistance S.R.L, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- înșelăciune, în formă continuată (18 acte materiale).

În referatul procurorilor de propunere a arestării preventive se arată că inculpații anterior menționați, în cursul anchetei penale, au încercat să influențeze martorii în cauză și să contrafacă mijloace de probă constând în înscrisuri, atât în mod direct, cât și prin determinarea altor persoane să adopte astfel de comportamente.

Același referat arată că există date și probe potrivit cărora, începând din anul 2016, reprezentanții unor firme furnizoare de servicii medicale fără activitate reală ori legală, aflate în relație contractuală cu C.A.S.M.B., au aderat la grupul infracțional constituit din funcționari și conducători ai C.A.S.M.B. .

Începând cu luna martie 2017, gruparea infracțională a fost sprijinită și de președintele C.N.A.S., BURCEA Marian.

Grupul infracțional a fost constituit astfel ca, prin comiterea unor infracțiuni (înșelăciune, fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată, uz de fals, fals informatic, abuz în serviciu), Fondul național unic al asigurărilor sociale de sănătate (F.N.U.A.S.S.) să fie fraudat prin decontarea nelegală a unor servicii de îngrijiri medicale la domiciliu fictive, iar banii din acest fond să nu fie folosiți pentru îngrijirea medicală la domiciliu a asiguraților care aveau nevoie reală de aceste servicii, în mod gratuit.

În plus, inculpații participanți la grupul infracțional au construit, în mod repetat, proceduri netransparente și extrem de complicate ca măsură de precauție împotriva oricărei încercări de devoalare a modului nelegal de cheltuire a Fondului național al asigurărilor sociale de sănătate, iar conducătorii instituției, deși au avut cunoștință de activitățile infracționale, nu au dispus măsuri pentru verificarea, tragerea la răspundere și sancționarea celor care au acționat în scopul fraudării banilor de la C.A.S.M.B. .

În concret, în perioada 2016 - 2017, inculpații reprezentanți ai furnizorilor autorizați de servicii medicale, au indus în eroare C.A.S.M.B. prin aceea că au prezentat ca fiind adevărate unele situații nereale (raportări false în ceea ce privește conținutul serviciilor medicale prestate, asiguratul care a primit îngrijirile, data, ora și persoana care a efectuat serviciul medical), ceea ce a condus la efectuarea de plăți necuvenite pentru servicii care nu au fost prestate. Astfel, au fost încasate de firmele inculpaților anterior menționați sume necuvenite cuprinse între 151.098 lei și 3.041.650 lei.

Prin contribuția infracțională a trei funcționare din cadrul C.A.S.M.B. (Mocanu Gabriela-Rodica, Petrescu Mina-Elena și Sardare Jeana, cercetate în stare de arest preventiv), datele nereale, pe baza cărora reprezentanții firmelor au făcut raportările false, au fost înregistrate, șterse și reînregistrate în Sistemul Informatic Unic Integrat (S.I.U.I.), astfel încât serviciile medicale fictive să poată fi validate în S.I.U.I.

În concret, reprezentanți ai furnizorilor autorizați de servicii medicale, interesați în decontarea unor servicii medicale fictive sau nevalidate în Sistemul Informatic Unic Integrat (S.I.U.I.) au fost cooptați în schema infracțională de inculpatele Mocanu Gabriela-Rodica, Petrescu Mina-Elena și Sardare Jeana, funcționare în cadrul C.A.S.M.B.

Identificarea furnizorilor care aveau interesul să deconteze nelegal servicii medicale a fost simplă, întrucât inculpatele aveau ca atribuții de serviciu verificarea dosarelor depuse de persoanele asigurate, pentru aprobarea îngrijirilor medicale la domiciliu, precum și verificarea documentelor depuse de furnizori (firmele furnizoare de servicii medicale) în vederea decontării serviciilor medicale prestate.

În măsura în care constatau că actele depuse de firme nu corespundeau standardelor legale (recomandări medicale incomplete, raportări în fals de îngrijiri medicale la domiciliu în perioada în care asiguratul era internat sau decedat, raportarea în fals a unor servicii medicale la domiciliul asiguratului de către asistenți medicali care figurau în același timp cu activitate medicală în clinici, cabinete medicale etc.), inculpatele îi abordau pe furnizori și îi „învățau” să facă modificările necesare pentru a evita sancțiunile legale, pentru a obține decizii favorabile de decontare a îngrijirilor medicale la domiciliu și chiar pentru a întocmi fictiv raportări de servicii medicale, cu privire la pacienți care nu au primit îngrijiri ori cu privire la asistenți medicali care nu au prestat serviciile raportate.

De menționat că, deși teoretic aprobarea îngrijirilor medicale la domiciliu presupune doar depunerea dosarului propriu de către asigurat sau de către împuternicitul său legal, fără implicarea firmelor, în realitate, firmele sunt cele care inițiază relația cu asigurații, le acordă consiliere pentru întocmirea dosarului care trebuie depus la C.A.S.M.B. și, în multe cazuri, plătesc un avocat comun care depune documentele în calitate de împuternicit legal.

Cele trei funcționate de la C.A.S.M.B. dădeau asigurări că dosarele depuse de către firmele agreate vor fi și aprobate. În acest sens, recomandările medicale erau înlocuite cu altele completate într-o modalitate indicată de inculpate, indicațiile fiind menite să garanteze că numai acele cereri vor fi aprobate, în defavoarea altora.

Un alt tip de ajutor acordat de inculpate reprezentanților firmelor agreate a vizat furnizarea de informații din bazele de date la care aveau acces (în S.I.U.I. sunt înregistrate toate informațiile medicale privind asiguratul sau medicii aflați în relație contractuală cu casele de sănătate, inclusiv consultații, recomandări medicale, medicamente prescrise, servicii medicale prestate de spitale, clinici, furnizori, serviciile prin apelul unic de urgență 112 etc.).

Aceste informații erau necesare pentru ca raportările false să nu fie depistate, mai exact pentru ca pacientul raportat în fals cu îngrijiri medicale la domiciliu să nu fie decedat, internat în spital ori preluat de ambulanță ori asistentul medical să nu aibă suprapunere de program cu activitatea medicală raportată în cadrul unei unități sanitare sau să nu acumuleze un număr de ore de muncă imposibil de prestat sau peste numărul de ore prevăzut în contractul de muncă și în contractul încheiat cu C.A.S.M.B.

Deși procedura C.A.S.M.B. prevede că listele cu programul de lucru al asistenților medicali din luna precedentă (denumite grafice) trebuie raportate la C.A.S.M.B. până în data de 10 a lunii curente, se poate observa că furnizorii agreați, aflați în conivență infracțională cu funcționarele C.A.S.M.B., obișnuiau să conceapă fraudulos aceste raportări și după o lună față de momentul în care serviciile medicale erau pretins prestate și chiar după data de facturare (decontul trebuie întocmit până în data de 20 a lunii următoare celei în care a fost prestat serviciul).

Înregistrarea „graficelor” în S.I.U.I. este indispensabilă pentru validarea raportărilor în S.I.U.I. referitoare la serviciile medicale prestate, întrucât pe baza serviciilor raportate și validate se calculează sumele de bani ce urmează a fi decontate furnizorilor.

Aproape șaizeci de inculpați și 30 de firme dați pe mâna judecătorilor

 

Direcției Naționale Anticorupție – Secția pentru combaterea corupției au dispus trimiterea în judecată a 90 inculpați (între care persoane din conducerea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Casei Naționale de Asigurări de Sănătate a municipiului București și funcționari din aceste instituții), dar și firme de îngrijiri medicale, în legătură cu desfășurarea de activități ilicite prin care sume de bani în valoare de peste 20 milioane lei (4,5 milioane euro) din fondurile Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (C.S.A.M.B.) au fost fraudate prin decontarea nelegală a unor servicii de îngrijiri medicale la domiciliu fictive.

Astfel au fost trimiși în judecată următorii:

în stare de arest preventiv

1. GHEORGHE IULIANA, la data faptelor administrator al unor aziluri de bătrâni, pentru săvârșirea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- influențare a declarațiilor,

- complicitate la săvârșirea infracțiunii de înșelăciune, în formă continuată (16 acte materiale),

în stare de arest la domiciliu

2. GHEORGHE MARIAN, pentru săvârșirea infracțiunii de influențare a declarațiilor,

sub control judiciar

3. BURCEA MARIAN, la data faptelor președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (C.N.A.S), sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- folosirea influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite,

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

4. COSTACHE ALIN-SERGIU, la data faptelor șef al Direcției Generale de Monitorizare Antifraudă din C.N.A.S, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- complicitate la săvârșirea infracțiunii de folosire a influenței, în exercițiul funcției de conducere din cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, în scopul obținerii de foloase necuvenite,

- complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

5. BARA LUCIAN-VASILE, președintele C.A.S.M.B. până la 13 iulie 2017, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- două infracțiuni de abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,

6. MUNTEANU OVIDIU, la data faptelor managerul Direcției Relații Contractuale și, respectiv, din 13 iulie 2017, președintele C.A.S.M.B, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,

- abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit penal,

- complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit penal,

7. GEAMBAȘU ION-RĂZVAN, la data faptelor director executiv al Casei de Asigurări de Sănătate a municipiului București (C.A.S.M.B.) și manager al Direcției Medic șef a C.A.S.M.B, cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

Vanzare teren IASI - 75.899 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, -  lucicalcc@gmail.com 

Vanzare Teren IASI - 56.438 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail -  lucicalcc@gmail.com 

anunturi-->

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:05

ref. Dosar: nr.2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012) Debitor: S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite Nr. de inregistrare in Registrul Comertului J22/118/2012 Cod Unic de Inregistrare 1960690 Obiect: Legea nr. 85/2006 PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ - PENTRU ACTIVUL IMOBILIAR ŞI BUNURI MOBILE din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite, aflate la sediul din municipiul Iaşi, str. A Vlaicu nr.78, jud. Iaşi Subscrisa ACORD S.P.R.L. Iasi, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. PHOENIX TREND S.R.L., CUI 1960690, cu număr de înregistrare la Registrul Comerţului J22/118/2012, cu sediul in Mun. Iasi, Str. Aurel Vlaicu, nr.87, Bl. Confectii Textile, Jud. Iasi, numit conform Sentinţei Civile nr. 998/2013 din data de 04.06.2013, pronunţată de către Tribunalul Iaşi/Judecător Sindic, în Dosarul nr. 2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012), anunţă în conformitate cu prevederile Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei, prevăzute în Secţiunea a 7-a, Falimentul şi ale Hotărârii adunării creditorilor din data de 18.05.2021, scoaterea la vânzare prin negociere directă la data de 30.09.2022, orele 1200, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Decebal nr.22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, a următoarelor active: Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi, aşa cum este cuprinsă în Cartea Funciară nr.128376, având suprafaţa terenului de 56.438,68 mp şi un număr de 19 clădiri, având preţul de evaluare de 8.401.000 euro, precum şi a bunurilor mobile evaluate pentru suma de 1.420 euro, în total bunuri patrimoniale în cuantum de 8.402.420 euro, în privinţa taxei pe valoarea adăugată fiind aplicabile prevederile legale conferite de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal cu ultima actualizare. În caz de neadjudecare, procedura de vânzare se va relua la data de 28.10.2022 şi eventual, în situaţia neadjudecării şi la data de 25.11.2022 la aceeaşi oră şi locaţie. Potenţialilor ofertanţi li se aduce la cunoştinţă prin prezenta publicaţie, că pe rolul instanţelor de judecată sunt încă în derulare dosare nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376 a debitoarei falite, respectiv: Dosarul nr.8880/245/2007*** aflat în recurs pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect fond funciar, suspendat până la soluţionarea definitivă a Dosarului nr.4636/99/2019* aflat şi acesta pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia a II-a civilă de contencios adminsitrativ şi fiscal, având ca obiect - revendicare. Condiţii de înscriere şi participare la negociere a.La procedura de negociere pot participa persoanele fizice sau juridice care fac dovada depunerii în termen, la sediul lichidatorului judiciar a documentelor menţionate la punctele de mai jos, după cum urmează: i.Dovada constituirii garanţiei de participare 1.Persoanele interesate de achiziționarea bunurilor participă la procedura de negociere fie direct, fie prin intermediul unui reprezentant cu împuternicire. Pentru a participa la ședința de negociere, ofertanţii sunt obligaţi să depună la sediul lichidatorului judiciar, cel mai târziu cu 24 ore până în data ședinței următoarele înscrisuri: 2.Ofertă de cumpărare şi dovada consemnării cauţiunii de 10% din preţul de pornire a bunurilor, în contul de insolvenţă al SC PHOENIX TREND SRL – în faliment, in bankruptcy, en faillite, până în preziua licitaţiei la ora 1200 3.Să depună contravaloarea caietului de sarcini în sumă de 9.000 euro la care se adaugă TVA consemnată în contul ACORD SPRL, până în preziua licitaţiei la ora 1200 înainte de începerea ședinței de negociere. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se restituie ofertanţilor. ii.Garanţia de participare de 10% din valoarea în euro, din suma de 8.402.420 euro, respectiv suma de 840.242 euro se va constitui în euro, ori lei la cursul valutar comunicat de BNR valabil penru data plăţii, cu respectarea reglementărilor legale aplicabile regimului valutar. iii.În situaţia în care garanţia de participare se va impune a fi restituită, aceasta se va transfera în contul ofertantului neadjudecatar, spezele bancare nefiind în sarcina debitoarei iv.Constituitorul va suporta comisioanele de transfer bancar şi orice alte comisioane aplicate de bănci atât la constituirea garanţiei cât şi la restituirea acesteia. v.Garanţia de participare este considerată a fi constituită în termen, dacă până în maxim cu 24 ore înainte de ora stabilită pentru începerea procedurii de negociere, Ordinul de plată vizat de bancă, în original, este depus la sediul lichidatorului judiciar şi garanţia a fost încasată integral în contul de insolvență al debitoarei PHOENIX TREND SRL - în faliment,in bankruptcy,enfaillite, iar aceleaşi condiţii urmeaza a fi îndeplinite şi de dovada plăţii caietului de sarcini. vi.Anunţul de vânzare prin negociere directă publicat de lichidatorul judiciar privind condiţiile de participare conţine inclusiv data calendaristică şi ora limită a acestui termen de decădere. vii.În cazul adjudecării, garanţia depusă de adjudecatar, se va constitui ca avans la preţul de adjudecare, constituitorul nemaiavând dreptul de a solicita restituirea acesteia. viii.Pentru participanţii declaraţi neadjudecatari, garanţia se va restitui în termen de 7 zile de la finalizarea licitaţiei, sau, dacă este cazul, de la soluţionarea definitivă a eventualelor contestaţii. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se va restitui. b.Documente care certifică identitatea şi calitatea participantului, astfel: i.Persoane fizice rezidente care participă la negociere în nume propriu: a) actul de identitate în original ii.Persoane fizice rezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente: 1.Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului şi bulletin, sau carte de identitate/pașaport în copie, a persoanei reprezentate; 2.Procură în formă autentică în original care stipulează că mandatarul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente; iii.Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1.Paşaport în original şi/sau legitimaţie de şedere în original şi/sau carte de identitate pentru cetăţeni ai EU/SEE; 2.Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente : a.Paşaport sau carte de identitate, pentru cetăţeni ai UE/SEE (copie) a persoanei reprezentate b.Carte/buletin de identitate/pasaport al reprezentantului autorizat în original c.Procura în formă autentică care stipulează ca reprezentantul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente, în original. iv.Persoane juridice rezidente care participa la negociere în nume propriu: 1.Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerţului, copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice; 2.Act constitutiv actualizat în copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 3.Certificat constatator privind situaţia actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerţului, în original. 4.Procura/mandat în formă autentică în original pentru persoana fizică care semnează declaraţiile și participă la licitaţie în numele persoanei juridice, acordată conform prevederilor Actului constitutiv, sau o dovadă că persoana respectivă reprezintă în mod legal entitatea care participă la licitaţie, cu drept individual de reprezentare, în cazul în care societatea este reprezentată în mod colectiv de două sau mai multe persoane, o astfel de dovadă va fi prezentată pentru toate aceste persoane, cât şi orice alte documente se certifică conform cu originalul de către reprezentantul legal al persoanei juridice; 5.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente din care să rezulte că aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, în original. 6.Buletin sau carte de identitate în original a persoanei fizice care reprezintă persoana juridică și participă la licitaţie în numele şi pe seama acesteia; v.Persoane juridice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1.Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2.Act constitutiv sau echivalent actualizat al persoanei juridice nerezidente in copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 3.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, emis cu cel mult 30 de zile lucrătoare înainte de data negocierii. În cazul în care nu există nici o autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ al persoanei juridice nerezidente va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, ce se va depune în original. 4.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente, din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, ce se va depune în original. 5.în cazul în care reprezentarea la negociere se face printr-o altă persoană decât reprezentantul/reprezentanţii legal al persoanei juridice nerezidente, procura/mandatul în formă autentică semnat de reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente împuternicind persoana respectiva să participe la negociere si sa liciteze pe seama persoanei juridice nerezidente, document ce se va prezenta în original 6.Buletin de identitate al persoanei care participă la negociere/licitează în calitate de reprezentant legal sau de mandatar al persoanei juridice nerezidente: paşaport, carte de identitate pentru cetăţeni ai UE/SEE, în original vi.Persoane juridice nerezidente care participa la negociere printr-o persoană juridică rezidentă 1.Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2.Act constitutiv, sau similar actualizat al persoanei juridice nerezidente în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente) 3.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, iar în cazul în care nu există nicio autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, emisă în original. 4.Certificat de înregistrare al reprezentantului persoana juridica rezidenta emis de Registrul Comerţului în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 5.Act constitutiv actualizat al reprezentantului persoană juridică rezidentă în copie conformă cu originalul cerificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 6.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru reprezentantul persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerţului, original. 7.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concoordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă în original. 8.Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente care subscrie în calitate de reprezentant pe seama persoanei juridice nerezidente; 9.Procura în formă autentică semnată de reprezentantul/reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente prin care se împuterniceşte persoana juridica rezidenta să participe la licitatie/liciteze si care stipulează ca persoana juridică rezidentă este autorizata să acţioneze în numele şi pe seama persoanei juridice nerezidente în original. In acest caz persoana juridica rezidenta va depune/prezenta mandatul in forma autentica a persoanei fizice care o reprezintă in prezenta procedura în original c.Participanţii la licitatie/adjudecatarul îşi asumă respectarea reglementărilor în vigoare, legislative sau statutare/contractuale proprii, privitoare la mandatarea persoanelor, a puterilor conferite de către organele decizionale interne, a concordanţei operaţiunii de achiziţionare a activului - obiect al negocierii cu obiectul lor de activitate, cu reglementările din domeniul concurenţei şi alte posibile restricţionări legislative sau statutare/contractuale proprii. Anularea negocierii sau a procesului verbal de adjudecare pe motivele metionate anterior, conduce la pierderea garanţiei de participare şi a oricăror sume achitate, participantii/adjudecatarul, nemaiavand dreptul sa solicite restituirea acestor sume. d.Toate procurile/mandatele prin care se împuterniceşte un reprezentant al persoanei juridice rezidente/nerezidente ori a persoanei fizice, trebuie sa acorde mandatarului capacitatea de a participa la negociere şi de a licita în numele şi pe seama mandantului e.Actele de identitate, precum şi orice alte documente prevăzute a fi depuse în copie, se certifica de către titularul de drept, ca fiind copii conforme cu originalul si se semnează de către acesta. f.Documentele depuse de către persoanele fizice sau juridice rezidente/nerezidente, în alta limba decât limba română, vor fi insotite în mod obligatoriu de traducerea legalizata în limba română. g.Dovada constituirii garanţiei de participare împreună cu toate documentele necesare înscrierii la negociere, se depun la sediul lichidatorului judiciar ACORD SPRL h.Termenul limită pentru constituirea garanţiei de participare și depunerea documentelor antemenționate în vederea înscrierii la negociere, cel mai târziu cu 24 ore înainte de începerea negocierii. Condiţii ale vânzării: i.Principiul vânzării bunului patrimoniale este “văzut-plăcut-cumpărat - aşa cum este şi unde este” neoferindu-se garanţii asupra bunurilor vândute şi asupra funcţionalităţii acestora, cu excepţia asigurării că vânzătorul PHOENIX TREND SRL - în faliment, in bankruptcy, en faillite, este proprietarul bunurilor, iar lichidatorul judiciar ACORD SPRL este reprezentantul legal al vânzătorului şi are dreptul de a vinde bunurile respective, odată în plus, cunoscând că pe rolul instanţelor de judecată mai sunt în derulare dosare încă nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376, aşa cum a fost prezentat. j.În conformitate cu prevederile art.53 din Legea nr. 85/2006, Bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar, în exerciţiul atribuţiilor sale, prevăzute de lege, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, inclusiv măsurile asigurătorii instituite în cursul procesului penal. k.În egală măsură potenţialul adjudecatar cunoaşte că se va subroga în toate drepturile şi obligaţiile ce vor decurge din soluţionarea dosarelor încă nefinalizate, privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376. l.Cumpărătorul bunurilor patrimoniale îşi asumă prin cumpărare întreaga responsabilitate asupra stării tehnice a bunurilor patrimoniale cumpărate, inclusiv preluarea tuturor obligaţiilor de refacere a mediului, dacă este cazul, nefiind posibile deduceri din preţul de cumpărare pentru nici unul din motivele sus arătate. Prin manifestarea intenţiei de a participarea la negociere, ofertantul a luat la cunoştinţă de dispoziţiile privind condiţiile şi termenele stipulate în caietul de sarcini şi în regulamentul privind vânzarea prin negociere directă a activului patrimonial al SC PHOENIX TREND SRL, fiind de acord cu termenii şi condiţiile stabilite. Orice persoană fizică sau juridică care pretinde vreun drept de proprietate asupra bunurilor patrimoniale cuprinse în prezenta publicaţie de vânzare este chemată să facă dovada cu documente originale până cel târziu cu 3 zile înainte de data şedinţei de vânzare prin negociere directă. Pentru relaţii suplimentare se pot obţine informaţii de la tel/fax: 0232261732, 0742207571, email:office@acordinsol.ro
ref. Dosar: nr.2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012) Debitor: S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite Nr. de inregistrare in Registrul Comertului J22/118/2012 Cod Unic de Inregistrare 1960690 Obiect: Legea nr. 85/2006 PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ - PENTRU ACTIVUL IMOBILIAR din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite, aflat în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi – CF nr.62711, proprietatea imobiliară subiect fiind incadrată ca Monument Istoric Industrial, la poziţia 1334, codul IS-II-m-B-04126 din Lista monumentelor istorice din Judeţul Iaşi –M, ce cuprinde monumente istorice înscrise în Patrimoniul cultural naţional al României. Subscrisa ACORD S.P.R.L. Iasi, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. PHOENIX TREND S.R.L., CUI 1960690, cu număr de înregistrare la Registrul Comerţului J22/118/2012, cu sediul in Mun. Iasi, Str. Aurel Vlaicu, nr.87, Bl. Confectii Textile, Jud. Iasi, numit conform Sentinţei Civile nr. 998/2013 din data de 04.06.2013, pronunţată de către Tribunalul Iaşi/Judecător Sindic, în Dosarul nr. 2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012), anunţă în conformitate cu prevederile Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei, prevăzute în Secţiunea a 7-a, Falimentul şi ale Hotărârii adunării creditorilor din data de 18.05.2021, scoaterea la vânzare prin negociere directă la data de 30.09.2022, orele 1400, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Decebal nr.22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, a următoarelor active: Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi – CF nr.62711, incadrată ca Monument Istoric Industrial, la poziţia 1334, codul IS-II-m-B-04126 din Lista monumentelor istorice din Judeţul Iaşi – M, ce cuprinde monumente istorice înscrise în Patrimoniul cultural naţional al României aşa cum este cuprinsă în Cartea Funciară nr.62711, având suprafaţa terenului de 75899,00 mp din acte si 74489,00 mp din masuratori şi un număr de 16 clădiri, având preţul de evaluare de 3.281.300 euro, în privinţa taxei pe valoarea adăugată fiind aplicabile prevederile legale conferite de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal cu ultima actualizare. În caz de neadjudecare, procedura de vânzare se va relua la data de 28.10.2022 şi eventual, în situaţia neadjudecării şi la data de 25.11.2022 la aceeaşi oră şi locaţie. Condiţii de înscriere şi participare la negociere a.La procedura de negociere pot participa persoanele fizice sau juridice care fac dovada depunerii în termen, la sediul lichidatorului judiciar a documentelor menţionate la punctele de mai jos, după cum urmează: i.Dovada constituirii garanţiei de participare 1.Persoanele interesate de achiziționarea bunurilor participă la procedura de negociere fie direct, fie prin intermediul unui reprezentant cu împuternicire. Pentru a participa la ședința de negociere, ofertanţii sunt obligaţi să depună la sediul lichidatorului judiciar, cel mai târziu cu 24 ore până în data ședinței următoarele înscrisuri: 2.Ofertă de cumpărare şi dovada consemnării cauţiunii de 10% din preţul de pornire a bunurilor, în contul de insolvenţă al SC PHOENIX TREND SRL – în faliment, in bankruptcy, en faillite, până în preziua licitaţiei la ora 1400 3.Să depună contravaloarea caietului de sarcini în sumă de 9.000 euro la care se adaugă TVA consemnată în contul ACORD SPRL, până în preziua licitaţiei la ora 1400 înainte de începerea ședinței de negociere. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se restituie ofertanţilor. ii.Garanţia de participare de 10% din valoarea în euro, din suma de 3.281.300 euro, respectiv suma de 328.130 euro se va constitui în euro, ori lei la cursul valutar comunicat de BNR valabil penru data plăţii, cu respectarea reglementărilor legale aplicabile regimului valutar. iii.În situaţia în care garanţia de participare se va impune a fi restituită, aceasta se va transfera în contul ofertantului neadjudecatar, spezele bancare nefiind în sarcina debitoarei iv.Constituitorul va suporta comisioanele de transfer bancar şi orice alte comisioane aplicate de bănci atât la constituirea garanţiei cât şi la restituirea acesteia. v.Garanţia de participare este considerată a fi constituită în termen, dacă până în maxim cu 24 ore înainte de ora stabilită pentru începerea procedurii de negociere, Ordinul de plată vizat de bancă, în original, este depus la sediul lichidatorului judiciar şi garanţia a fost încasată integral în contul de insolvență al debitoarei PHOENIX TREND SRL - în faliment,in bankruptcy,enfaillite, iar aceleaşi condiţii urmeaza a fi îndeplinite şi de dovada plăţii caietului de sarcini. vi.Anunţul de vânzare prin negociere directă publicat de lichidatorul judiciar privind condiţiile de participare conţine inclusiv data calendaristică şi ora limită a acestui termen de decădere. vii.În cazul adjudecării, garanţia depusă de adjudecatar, se va constitui ca avans la preţul de adjudecare, constituitorul nemaiavând dreptul de a solicita restituirea acesteia. viii.Pentru participanţii declaraţi neadjudecatari, garanţia se va restitui în termen de 7 zile de la finalizarea licitaţiei, sau, dacă este cazul, de la soluţionarea definitivă a eventualelor contestaţii. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se va restitui. b.Documente care certifică identitatea şi calitatea participantului, astfel: i.Persoane fizice rezidente care participă la negociere în nume propriu: a) actul de identitate în original ii.Persoane fizice rezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente: 1.Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului şi buletin sau carte de identitate/pașaport în copie a persoanei reprezentate; 2.Procură în formă autentică în original care stipulează că mandatarul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente; iii.Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1.Paşaport în original şi/sau legitimaţie de şedere în original şi/sau carte de identitate pentru cetăţeni ai EU/SEE; 2.Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente : a.Paşaport sau carte de identitate, pentru cetăţeni ai UE/SEE (copie) a persoanei reprezentate b.Carte/buletin de identitate/pasaport al reprezentantului autorizat în original c.Procura în formă autentică care stipulează ca reprezentantul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente, în original. iv.Persoane juridice rezidente care participa la negociere în nume propriu: 1.Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerţului, copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice; 2.Act constitutiv actualizat în copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 3.Certificat constatator privind situaţia actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerţului, în original. 4.Procura/mandat în formă autentică în original pentru persoana fizică care semnează declaraţiile și participă la licitaţie în numele persoanei juridice, acordată conform prevederilor Actului constitutiv, sau o dovadă că persoana respectivă reprezintă în mod legal entitatea care participă la licitaţie, cu drept individual de reprezentare, în cazul în care societatea este reprezentată în mod colectiv de două sau mai multe persoane, o astfel de dovadă va fi prezentată pentru toate aceste persoane, cât şi orice alte documente se certifică conform cu originalul de către reprezentantul legal al persoanei juridice; 5.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente din care să rezulte că aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, în original. 6.Buletin sau carte de identitate în original a persoanei fizice care reprezintă persoana juridică și participă la licitaţie în numele şi pe seama acesteia; v.Persoane juridice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1.Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2.Act constitutiv sau echivalent actualizat al persoanei juridice nerezidente in copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 3.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, emis cu cel mult 30 de zile lucrătoare înainte de data negocierii. În cazul în care nu există nici o autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ al persoanei juridice nerezidente va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, ce se va depune în original. 4.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente, din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, ce se va depune în original. 5.în cazul în care reprezentarea la negociere se face printr-o altă persoană decât reprezentantul/reprezentanţii legal al persoanei juridice nerezidente, procura/mandatul în formă autentică semnat de reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente împuternicind persoana respectiva să participe la negociere si sa liciteze pe seama persoanei juridice nerezidente, document ce se va prezenta în original 6.Buletin de identitate al persoanei care participă la negociere/licitează în calitate de reprezentant legal sau de mandatar al persoanei juridice nerezidente: paşaport, carte de identitate pentru cetăţeni ai UE/SEE, în original vi.Persoane juridice nerezidente care participa la negociere printr-o persoană juridică rezidentă 1.Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2.Act constitutiv, sau similar actualizat al persoanei juridice nerezidente în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente) 3.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, iar în cazul în care nu există nicio autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, emisă în original. 4.Certificat de înregistrare al reprezentantului persoana juridica rezidenta emis de Registrul Comerţului în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 5.Act constitutiv actualizat al reprezentantului persoană juridică rezidentă în copie conformă cu originalul cerificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 6.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru reprezentantul persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerţului, original. 7.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concoordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă în original. 8.Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente care subscrie în calitate de reprezentant pe seama persoanei juridice nerezidente; 9.Procura în formă autentică semnată de reprezentantul/reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente prin care se împuterniceşte persoana juridica rezidenta să participe la licitatie/liciteze si care stipulează ca persoana juridică rezidentă este autorizata să acţioneze în numele şi pe seama persoanei juridice nerezidente în original. In acest caz persoana juridica rezidenta va depune/prezenta mandatul in forma autentica a persoanei fizice care o reprezintă in prezenta procedura în original c.Participanţii la licitatie/adjudecatarul îşi asumă respectarea reglementărilor în vigoare, legislative sau statutare/contractuale proprii, privitoare la mandatarea persoanelor, a puterilor conferite de către organele decizionale interne, a concordanţei operaţiunii de achiziţionare a activului - obiect al negocierii cu obiectul lor de activitate, cu reglementările din domeniul concurenţei şi alte posibile restricţionări legislative sau statutare/contractuale proprii. Anularea negocierii sau a procesului verbal de adjudecare pe motivele metionate anterior, conduce la pierderea garanţiei de participare şi a oricăror sume achitate, participantii/adjudecatarul, nemaiavand dreptul sa solicite restituirea acestor sume. d.Toate procurile/mandatele prin care se împuterniceşte un reprezentant al persoanei juridice rezidente/nerezidente ori a persoanei fizice, trebuie sa acorde mandatarului capacitatea de a participa la negociere şi de a licita în numele şi pe seama mandantului e.Actele de identitate, precum şi orice alte documente prevăzute a fi depuse în copie, se certifica de către titularul de drept, ca fiind copii conforme cu originalul si se semnează de către acesta. f.Documentele depuse de către persoanele fizice sau juridice rezidente/nerezidente, în alta limba decât limba română, vor fi insotite în mod obligatoriu de traducerea legalizata în limba română. g.Dovada constituirii garanţiei de participare împreună cu toate documentele necesare înscrierii la negociere, se depun la sediul lichidatorului judiciar ACORD SPRL h.Termenul limită pentru constituirea garanţiei de participare și depunerea documentelor antemenționate în vederea înscrierii la negociere, cel mai târziu cu 24 ore înainte de începerea negocierii. Condiţii ale vânzării: i.Principiul vânzării bunului patrimoniale este “văzut-plăcut-cumpărat - aşa cum este şi unde este” neoferindu-se garanţii asupra bunurilor vândute şi asupra funcţionalităţii acestora, cu excepţia asigurării că vânzătorul PHOENIX TREND SRL - în faliment, in bankruptcy, en faillite, este proprietarul bunurilor, iar lichidatorul judiciar ACORD SPRL este reprezentantul legal al vânzătorului şi are dreptul de a vinde bunurile respective, odată în plus, cunoscând că proprietatea amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi – CF nr.62711 este incadrată ca Monument Istoric Industrial, la poziţia 1334, codul IS-II-m-B-04126 din Lista monumentelor istorice din Judeţul Iaşi –M, ce cuprinde monumente istorice înscrise în Patrimoniul cultural naţional al României j.În conformitate cu prevederile art.53 din Legea nr. 85/2006, Bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar, în exerciţiul atribuţiilor sale, prevăzute de lege, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, inclusiv măsurile asigurătorii instituite în cursul procesului penal. k.În egală măsură, potenţialul adjudecatar cunoaşte că se va subroga în toate drepturile şi obligaţiile ce vor decurge din aplicarea prevederilor conferite de Legea 422/2001 republicată privind protejarea monumentelor istorice l.Cumpărătorul bunurilor patrimoniale îşi asumă prin cumpărare întreaga responsabilitate asupra stării tehnice a bunurilor patrimoniale cumpărate, inclusiv preluarea tuturor obligaţiilor de refacere a mediului, dacă este cazul, nefiind posibile deduceri din preţul de cumpărare pentru nici unul din motivele sus arătate. Prin manifestarea intenţiei de a participarea la negociere, ofertantul a luat la cunoştinţă de dispoziţiile privind condiţiile şi termenele stipulate în caietul de sarcini şi în regulamentul privind vânzarea prin negociere directă a activului patrimonial al SC PHOENIX TREND SRL, fiind de acord cu termenii şi condiţiile stabilite. Orice persoană fizică sau juridică care pretinde vreun drept de proprietate asupra bunurilor patrimoniale cuprinse în prezenta publicaţie de vânzare este chemată să facă dovada cu documente originale până cel târziu cu 3 zile înainte de data şedinţei de vânzare prin negociere directă. Pentru relaţii suplimentare se pot obţine informaţii de la tel/fax: 0232261732, 0742207571, email:office@acordinsol.ro
Giorgia Meloni, urmașa Partidului Fascist. Ce se va întâmpla în Italia
26/09/2022 16:06

În cadrul podcastului de luni, jurnalistul Robert Turcescu a declarat că este incantat de rezultatul alegerilor care au avut loc in Italia, subliniind că victoria dreptei conservatoare „avanseaz ...

Bubuie un nou scandal din cauza UDMR: viceprimarul maghiar a dat jos toate steagurile românești/ Primarul l-a suspendat din funcție
26/09/2022 13:51

Primarul municipiului Baia Mare, Cătălin Cherecheş, a retras atribuţiile viceprimarului UDMR, ”pentru că şi-a permis să pună mana şi să dea jos steagul romanesc” de la un eveniment. Î ...

Ploi abundente anunțate de meteorologi. Zonele din România care intră sub incidența codului galben
26/09/2022 12:58

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis luni, 26 septembrie, o atenţionare Cod galben de ploi insemnate cantitativ, valabilă pană marţi seara in zone din 14 judeţe. Conform prognozei de sp ...

Invazie de urși la Harghita. Jandarmii i-au alungat în 11 misiuni
26/09/2022 12:23

Jandarmii harghiteni au fost solicitaţi, in ultima săptămană, să intervină in 11 cazuri in care urşii şi-au făcut apariţia in zonele locuite, dar in cele mai multe dintre situaţii animalele plecaser ...

Atac armat la o școală din Rusia. Un copil ar fi murit, iar alți nouă sunt răniți
26/09/2022 11:31

  Un elev si un agent de pază de la o scoală dintr-o localitate din Rusia, Izhevsk, ar fi fost ucisi intr-un atac armat. De asemenea alti nouă elevi ar fi fost răniti de impuscături, conform primelor ...

Socant în Europa: baronii drogurilor au ordonat răpirea ministrului belgian al Justiției/ Patru suspecți arestați
26/09/2022 07:57

Patru suspecţi au fost arestaţi in acest weekend in Regatul Ţărilor de Jos in cadrul anchetei privind o tentativă de răpire a ministrului belgian al justiţiei, Vincent Van Quickenborne, care a dat vina p ...

O admiratoare a lui Mussolini ar putea deveni prima femeie premier din Italia
25/09/2022 16:21

 Italienii sunt chemati la urme azi, 25 septembrie, la alegerile legislative, iar Coalitia de dreapta condusă de partidul extremist postfascist Fratelli d’Italia (Fratii Italiei – FdI) are pri ...

Xi Jinping ar fi fost plasat în arest la domiciliu de către Armată
24/09/2022 20:49

Bursa zvonurilor se incinge pe retelele sociale, iar presa preia informatii pe care oficialii din China refuză să le confirme. Presedintele Chinei, Xi Jinping, ar fi fost plasat in arest la domiciliu de cătr ...

Bătrânul care s-a aruncat cu soția dintr-un bloc din Capitală a fost secretar de stat. Ce a scris în biletul de adio
24/09/2022 12:40

Bătranul care s-a aruncat impreună cu sotia vineri, 23 septembrie, de la etajul 7 al blocului din Bucuresti in care locuiau, a fost secretar de stat in guvernul Văcăroiu. Bărbatul a făcut parte din Minis ...

Cazul Caracal: Gheorghe Dincă, condamnat la 30 de ani de închisoare în primă instanță
23/09/2022 21:15

 Gheorghe Dincă, acuzat de uciderea a două adolescente din Caracal - Alexandra Măceşanu şi Luiza Melencu - a fost condamnat vineri la o pedeapsă de 30 de ani de inchisoare. Decizia Tribunalului Olt i ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei