Aproape 4.500 de firme au dispărut din economia ieşeană, anul trecut

2afaceri2

Dimensiune font:

| 15-02-2022 16:16

* potrivit estimărilor, după ce, anul trecut, la nivel naţional, peste 100.000 de firme şi-au închis porţile pe fondul provocărilor generate de criză, numărul companiilor cu probleme ar putea creşte cu cel puţin 50% în primul semestru din acest an * blocajul financiar din economie a continuat să se accentueze în 2021, depăşind, în prezent, 350 de miliarde de lei, un nivel fără precedent în ultimii 10 ani

Deşi a înregistrat, în anul 2021, un record absolut în privinţa numărului de scietăţi comerciale nou înfiinţate, Iaşul a intrat în topul judeţelor cu cele mai multe firme închise.

La cele 5.986 societăţi înscrise în Registrul Comerţului s-au adăugat 4.487 insolvenţe, suspendări, radieri şi dizolvări de firme, însă cu mult sub nivelul înregistrat înainte de pandemie - 6.881 afaceri închise în anul 2019, 5.274 în anul 2018… Recordul este deţinut de firmele radiate – 2.434, urmat de cele în stare de dizolvare – 1.304, suspendări – 510 şi insolvenţe – 239.  Raportat la cele 254 de zile lucrătoare de anul trecut, putem spune că, zilnic, din economia ieşeană au dispărut aproape 18 firme!

Tot anul trecut, la înmatriculările de persoane fizice și juridice, recordul a fost înregistrat de societăţile cu răspundere limitată (SRL), cu 4.228 unităţi nou înfiinţate, urmate de PFA (persoane fizice autorizate – 1.173, II (întreprinderi individuale) – 520, IF (întreprinderi familiale) – 42.

Semnale negative vin mai ales din sectorul construcţiilor, unde au îngheţat multe investiţii

Creşterea semnificativă a costurilor cu utilităţile, alături de scumpirea materiilor prime şi a serviciilor de suport riscă să ducă la închiderea a zeci de mii de IMM-uri, incapabile să facă faţă inflaţiei, iar în aceste condiţii este esenţial ca firmele să îşi ia măsuri de prevenţie, astfel încât să evite blocajele de pe lanţurile economice, susţin specialiştii.

În opinia acestora, temperarea afacerilor va fi linia definitorie sub care se vor desfăşura business-urile în mare parte din economie, atâta timp cât scumpirile vor continua. Iureşul scumpirilor sapă puternic la temelia încrederii în mediul de afaceri. Confruntate cu costuri din ce în ce mai mari, firmele şi-au redus volumele operaţionale, iar business-ul pe banii altora - adică pe cei ai partenerilor, a devenit preponderent în economie”, arată o analiză de profil, efectuată de Sierra Quadrant.
Potrivit experţilor, pe fondul provocărilor economice, a ajuns o adevărată misiune imposibilă să comanzi produse sau servicii cu plata într-un termen acceptabil. Majoritatea firmelor, mai ales din zona de producţie, a ales să perceapă avansuri tot mai mari.
Date oficiale arată că blocajul financiar din economie a continuat să se accentueze în 2021, depăşind, în prezent, 350 de miliarde de lei, un nivel fără precedent în ultimii 10 ani, iar durata medie de plată a facturilor a crescut la 145 de zile, faţă de 120 zile în 2020. În acest început de an, semnale negative vin mai ales din sectorul construcţiilor, unul dintre barometrele cele mai sensibile ale stării economiei. Creşterea puternică a costurilor de producţie şi scumpirea finanţării bancare a determinat îngheţarea multor investiţii. Şi în comerţ, scăderea accelerată a consumului, generată de scumpirile în lanţ, a dus la o accentuare a blocajului financiar, multe firme aflându-se în dificultate şi luând decizia de a limita business-ul la nivelul de supravieţuire”, explică experţii în domeniu.
Acest lucru se întâmplă şi pentru că multe firme nu au capitalul necesar pentru a rezista până la încasarea banilor de la parteneri.
În aceste condiţii, potrivit estimărilor, după ce, anul trecut, peste 100.000 de firme şi-au închis porţile pe fondul provocărilor generate de criză, numărul companiilor cu probleme ar putea creşte cu cel puţin 50% în primul semestru din acest an. Daniel BACIU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Lucrările la noul stadion al Iașului pot începe!
29/05/2024 00:01

* „Creditul a fost incheiat in condiţii foarte avantajoase, motiv pentru care, credem noi, in cel mai scurt timp putem demara procedurile pentru inceperea lucrărilor”, a declarat primarul Mihai Ch ...

Aqualand în Moara de Vânt!
29/05/2024 00:01

Primarul Mihai Chirica a anunţat marţi că a semnat contractul cu firma SC Goliat SRL din Oradea pentru proiectarea şi construcţia unui parc de distracţii acvatic (aqualand) in zona Moara de Vant, in aprop ...

 Încă doi hoţi de catalizatoare trimişi în judecată
28/05/2024 22:13

.L. ar trebui să fie om la casa lui, deşi a terminat doar gimnaziul, s-a căsătorit şi are acum un copil mic. În prima tinereţe a suferit mai multe condamnări, toate pentru „furt calificat&rdq ...

 Un ieşean a furat câteva mii de pachete de ţigări
28/05/2024 22:12

De puţin timp, magistraţii şi-au schimbat radical optica in ce priveşte hoţii. Pană acum, aceştia primeau, cel mult, o condamnare cu suspendare, cu amanare sau se hotăra renunţarea la procesul penal. & ...

 De la diagnostic crunt, la speranţă - Bărbat din Neamţ, salvat de neurochirurgii ieşeni
28/05/2024 22:11

Un bărbat de 58 de ani din judeţul Neamţ, care a lucrat o viaţă intreagă la hidrocentrală, a primit un diagnostic crunt: o tumoră de 10 cm care i-a pus viaţa in pericol. De la Spitalul Judeţean Neamţ ...

 S-a deschis sezonul dulcețurilor
28/05/2024 22:09

În pietele din Iasi gospodinele caută căpsuni aromate, numai bune de făcut dulceată. În mai toate gospodăriile din judet se găsesc oale la fiert cu tot felul de bunătăti: dulceată de tranda ...

Ministrul Muncii: Persoanele cu stagiul de cotizare de peste 25 de ani vor fi avantajate la recalcularea pensiei
28/05/2024 22:06

Prioritatea Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale (MMSS) o reprezintă reclacularea pensiilor după noua formulă si intrarea acestora in plată incepand cu 1 septembrie 2024, a declarat marti, la Iasi, ...

  Culorile Evei
28/05/2024 18:40

  În lumea artei, fiecare trasătură de pensulă si fiecare linie desenată anuntă povestiri in sine, iar artistul devine narator. Într-o societate in care creativitatea si expresia personal ...

  Cea mai amuzantă cursă caritabilă revine la Iași
28/05/2024 15:23

Pentru al doilea an consecutiv, Clubul Rotaract Iasi, alături de Clubul Rotaract Iasi Curtea Domnească, organizează unul dintre cele mai interactive evenimente caritabile din Iasi – Cursa de Rătuste R ...

Salariul minim pe economie în România va fi de 3.700 de lei, de la 1 iulie
28/05/2024 15:11

Salariul minim pe economie in Romania va fi de 3.700 de lei, incepand cu 1 iulie, a afirmat astăzi, la Iasi, Ministrul Muncii si Solidaritătii Sociale, Simona Bucura Oprescu. Ea a precizat că acesta este ni ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei