Chelnerița de la ABA Prut-Bârlad, în vizorul procurorilor

4aba prut online

Dimensiune font:

| 04-02-2021 00:00

La solicitarea Poliției și Procuraturii, şefii ABA Prut-Bârlad au predat o serie de documente * este vizat subiectul dezvăluit recent de cei de la Recorder: angajarea în administraţiile bazinale și a sistemelor de gospodărire a apelor a unor oameni fără niciun fel de pregătire în domeniu, recomandați doar de carnetul de partid

Reprezentanții Administrației Naționale Apele Române au anunțat că ieri  au predat o serie de documente la solicitarea Poliției și Procuraturii. În cadrul companiei se desfășoară o anchetă după ce o persoană fără experiență și fără calificare a fost angajată la departamentul Inundații. Reprezentanții Administrației Naționale Apele Române au anunțat că documentele au fost solicitate de anchetatori. „În cursul acestei zile, la solicitarea organelor de urmărire penală, Administrația Națională Apele Române a predat o serie de înscrisuri. Menționăm că în acest stadiu al cercetării penale activitățile entităților competente nu sunt publice”, au anunțat, pe Facebook, reprezentanții companiei Apele Române.

Cazul de la Administrația Bazinală de Apă Prut - Bârlad este anchetat și de Corpul de Control al premierului Florin Cîțu. Anchetatorii încearcă să afle cum a fost angajată la departamentul care se ocupă de apărarea inundațiilor o fostă ospătăriță fără experiență și fără calificare.

De unde a pornit povestea

În urmă cu două luni, Recorder a dezvăluit că, în majoritatea județelor din România, Partidul Național Liberal a instalat la conducerea administrațiilor bazinale și a sistemelor de gospodărire a apelor oameni fără niciun fel de pregătire în domeniu, recomandați doar de carnetul de partid, potrivit Recorder. Numirile politice de la șefia acestor instituții sunt doar o parte a acestui fenomen revoltător, pe care președintele României l-a încadrat la categoria „excepții”. De fapt, directorii cu apartenență politică nu se mulțumesc cu propriile scaune și, odată ajunși în funcții, populează organigramele din subordine cu pile de partid așezate în poziții cheie. Asta în timp ce inginerii cu experiență sunt dați la o parte, spun cei la Recorder.

La Administrația Bazinală de Apă (ABA) Prut-Bârlad, unde director este Petru Avram, vicepreședinte PNL Iași, la departamentul care se ocupă de apărarea împotriva inundațiilor a fost angajată o tânără, Simona Iancu, care a fost patru ani chelneriță la un bar din Iași. Aceasta în condițiile în care ABA Prut-Bârlad are în subordine mai multe județe din Moldova, afectate periodic de inundații.

Simona Iancu, care susține că a terminat facultatea de Chimie, nu a reuşit să răspundă unor întrebări simple cum ar fi care este unitatea de măsură a debitului de apă, care este malul stâng sau malul drept. Un inginer din instituție s-a hotărât să vorbească despre acest fenomen, convins că, mai devreme sau mai târziu, politizarea Apelor Române va fi plătită cu vieți omenești. Lucian STATE

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Iașul, gazda unor manifestări academice și cultural-artisitce de amploare
23/05/2024 07:31

În perioada următoare, Iasul va fi gazda unor manifesătri cultural-artistice si academice de amploare, care vor reuni in capitala Moldovei pe langă mesteri populari de traditie şi interpreti si ansamb ...

Mănăstirea Frumoasa, proiectată tridimensional!
23/05/2024 07:18

Iesenii sunt invitati sambătă, 25 mai, incepand cu ora 12, in fata Manăstirii Frumoasa, la pentru lansarea proiectului de design urban participativ de vizualizare si modelare 3D a spatiului Manăstirii Frumo ...

Iluminatul public din Miroslava, extins și modernizat
23/05/2024 07:12

Sistemul de iluminat public din comuna Miroslava va fi extins si modernizat prin intermediul unui proiect finantat de Ministerul Mediului, Apelor si Pădurilor (MMPA) in cadrul programului de crestere a eficien ...

 Piaţa ieşeană a muncii îşi revine spectaculos: 905 de posturi vacante!
22/05/2024 23:47

După patru ani plini de probleme, ani in care oferta de lucru la nivel de judeţ a atins cote neimaginat de mici, iată că, acum situaţia revine la normalitate. Ultimul centralizator remis presei de către A ...

Un bărbat din Neamț a fost rănit grav de un taur. A făcut pe toreadorul și a ajuns la spital
22/05/2024 20:47

Un bărbat din judetul Neamt a fost transportat in stare gravă la spital, in urma unui incident la o stană. Bărbatul a incercat să ademenească un taur cu o haină. Incidentul a avut loc ieri, 21 mai, in j ...

 Asociaţia Agent Green a pierdut, definitiv, lupta cu Romsilva Iași!
22/05/2024 20:41

* doar in ultimul an, asociaţia a suferit şapte infrangeri, ultimele trei, chiar drastice * Romsilva – Direcţia Silvică Iaşi a caştigat fără drept de apel * partea reclamantă s-a e ...

Femeie din județul Iași, care locuia cu fiul bolnav psihic, dată dispărută
22/05/2024 20:12

O femeie din Valea Adancă, judetul Iasi, a fost dată dispărută de fiul său, care trăieste in Marea Britanie. Acesta a sesizat telefonic faptul că mama sa, care locuieste cu fratele său, bolnav psihic, n ...

Mama Mădălinei Cojocari, fetița dispărută în Carolina de Nord, și-a recunoscut faptele!
22/05/2024 14:42

Mădălina Cojocari a dispărut in urmă cu mai mult timp si de atunci a inceput o adevărată anchetă in familia ei. La aproape doi ani de la disparitia ei, mama fetei a pledat vinovată si si-a recunoscut fa ...

  Premieră la Teatrul Național Iași. Spectacol-lectură „Oglinda”
22/05/2024 14:36

Luni, 27 mai, de la ora 19:00, la Sala Teatru³ a Nationalului din Iasi, va avea loc, in premieră, spectacolul-lectură „Oglinda”, un text scris si montat de Nic Ularu, cunoscut scenograf, regi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei