Harţile inexacte, ultima problemă depistată în proiectul A8
Dimensiune font:
* consilierul ministrului Transporturilor spune că există terenuri care aparţin, în acte, de Romsilva, însă, în realitate, acestea au fost intabulate de alţi proprietari * o altă contradicţie se referă la faptul că între măsurătorile efectuate pe teren și baza de date a celor de la Romsilva apar diferențe
Într-o postare recentă, consilierul personal al ministrului Transporturilor, Cătălin Urtoi, susţine că evaluarea situațiile întâlnite pe teren în urma analizei hărților nu coincide cu realitatea din teren. Mai exact, Urtoi susţine că există suprafeţe de teren care, în acte, aparţin Romsilva, însă, în realitate, acestea au fost intabulate de alteţi proprietari. O altă contradicţie se referă la faptul că între măsurătorile efectuate pe teren, anul acesta, de către firma Protelco și baza de date a celor de la Romsilva apar diferențe, acelaşi lucru fiind valabil şi pentru unele informaţii oferite de aceeaşi Romsilva, care susţine că deţine terenuri împădurite deşi, în realitate, este vorba de terenuri fără vegetație. „În data de 30 mai au fost evaluate situațiile întâlnite pe teren în urma analizei hărților și a fost întocmită o minută (nr. 1077/30.05.2022), unde au fost exemplificate câteva situații întâlnite pe teren: teren forestier (cu sau fără vegetație) aparținând Romsilva și intabulat de alți proprietari. Între măsurătorile efectuate pe teren în 2022 de către firma Protelco și baza de date Romsilva apar diferențe”, a declarat Cătălin Urtoi, consilier la Ministerul Transportului
E necesară schimbarea categoriei de fond forestier în teren destinat pentru autostradă
În replică, cei care administrează fondul forestier spun că nu există nicio intabulare pe porțiunea de tronson care ar urma să traverseze A8. „Nu este nicio problemă așa cum s-a spus că ar fi niște intabulări cu alți propietari. Nu există așa ceva. Este o lucrare de interes național și toată lumea vrea ca această autostradă să se construiască”, a spus Gabriel Doncea, directorul Direcției Silvice Iași. Conform oficialului ieşean, autostrada ar tranzita pe o porțiune de mai puțin de un hectar fondul forestier. „Noi avem în zona Moțca - Cristești o porțiune de pădure, pe malul stâng al râului Moldova unde s-au făcut măsurători de către proiectanții autostrăzii. S-a suprapus peste suprafața noastră de fond forestier, dar nu este niciun impediment din partea noastră prin care să nu se dea avizul pentru construirea autostrăzii. Noi vom înainta documentația, pentru că acolo trebuie să se facă schimbarea categoriei de fond forestier în teren destinat pentru autostradă. Documentația va fi transmisă către Garda Forestieră Suceava care pentru scoaterea din fondul forestier până la un hectar poate fi făcută de inspectorul șef. Dacă suprafețele sunt mai mari de un hectar, documentația se înaintează la București și se dă ordin de ministru”, a explicat Gabriel Doncean.
Eforturi comune
Dincolo de aceste contradicţii, cel mai important lucru în acest moment este ca toţi actorii implicaţi în acest proiect să conlucreze pentru rezolvarea problemelor. O spune inclusiv Cătălin Urtoi, care anunţă că, în continuare, documentaţiile pentru capetele de traseu sunt în grafic în aşa fel ăncât acestea să fie prinse pentru a fi finanţate prin PNRR. „Voi merge împreuna cu proiectantul la Romsilva și vom căuta împreuna soluția care să nu blocheze artificial acest proiect. Colaborez pe această speță foarte bine cu departamentul Mediu din cadrul CNAIR și sunt convins că sectoarele Târgu Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin – Târgu Neamt vor obține în perioada urmatoare avizul pozitiv pentru Acordul de Mediu și nu vor rata contractul PNRR”, a conchis consilierul ministrului. Ruxandra CAȘU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau