O nouă stradă intră în febra modernizărilor
Dimensiune font:
Începe proiectarea lucrărilor de modernizare a stradelei Sofia Nădejde * aceasta va fi lărgită la patru benzi de circulaţie, lucru determinat de descărcarea traficului auto în strada Cicoarei prin stradela Sofia Nădejde
Primarul Mihai Chirica a semnat contractul de proiectare a lucrărilor de modernizare a stradelei Sofia Nădejde prin supralărgirea la patru benzi de circulaţie pe tronsonul Pod Cicoarei - strada Cicoarei. Procedura de achiziţie publică a avut o prevedere bugetară de 165.000 lei, fără TVA, şi a atras ofertele a cinci firme. După evaluări, contractul a fost atribuit firmei Dev In All SRL contra unei sume de 95.700 lei, fără TVA, respectiv 113.883 lei, cu TVA. Firma va avea la dispoziţie 45 de zile pentru un pachet de servicii care include realizarea proiectului tehnic de execuţie, a studiilor şi expertizelor, obţinerea avizelor şi acordurilor, oferirea de asistenţă tehnică în procedurile de achiziţie publică a lucrărilor de execuţie etc.
Ce a determinat lărgirea străzii
Apariţia de noi zone rezidenţiale pe dealul Galata şi, implicit, creşterea numărului de autoturisme care circulă din aceste zone către centrul oraşului şi invers a condus la supraaglomerarea traficului din zonele Galata, Mircea cel Bătrân şi Cicoarei, motiv pentru care Primăria Municipiului Iaşi investeşte în construirea unui nou pod în zona Ştrandului Municipal. Podul care va supratraversa râul Bahlui va avea patru benzi de circulaţie, fapt care va necesita descărcarea traficului auto în strada Cicoarei tot printr-o stradă, anume stradela Sofia Nădejde, cu o lăţime corespunzătoare. Tronsonul de stradelă care urmează să fie proiectat este în prezent din pământ, se întinde pe o lungime de 133 de metri şi va avea patru benzi de circulaţie, în prezent este din pământ. Tronsonul următor are în prezent îmbrăcăminte asfaltică degradată, are o lungime de 128 de metri şi face legătura cu strada Cicoarei.
Lucrările la podul din zona Cicoarei se apropie de final
În ceea ce priveşte lucrările la podul peste Bahlui, acestea avansează rapid şi se vor finaliza în acest an. Podul este construit din beton armat şi va avea o lungimea total de 60,7 metri şi trei deschideri de 14,15 metri, 26,30 metri şi 14,15 metri. Partea carosabilă a podului va fi compusă din patru benzi de 3,70 metri fiecare, mărginită de trotuare stânga - dreapta cu lăţimea de 1,50 metri. Suprastructura podului este deja realizată din 14 grinzi prefabricate din beton precomprimat.
Lucrările au început în luna februarie, compania care le execută fiind Geiger Transilvania SRL în cadrul unui contract în valoare de 6,5 milioane de lei, fără TVA.
Proiectul general al Primăriei Municipiului Iaşi prevede realizarea a trei poduri din beton armat amplasate pe traseul dintre strada Sarmisegetuza şi strada Strămoşilor. Cel de-al doilea pod, tot cu patru benzi, va fi amplasat între prelungirea bulevardului Dacia şi strada Erou Cap. Aurelian Ionescu pentru a asigura accesul autovehiculelor şi pietonilor între Mal Stâng Bahlui şi extravilan. Al treilea pod, cu două benzi carosabile şi trotuare, va fi ridicat între strada Sarmisegetuza şi strada Alexandru Bărbat, facilitând astfel legătura între Mal Stâng Bahlui şi cartierul Apărătorii Patriei. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau