Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău a intrat în reacreditare
Dimensiune font:
* procedura durează doi ani, perioadă în care se are în vedere o îmbunătăţire a calităţii muncii personalului medical şi a calităţii îngrijirilor pe care le acordă pacienţilor
Cea mai mare unitate spitalicească din Bacău intenţionează să revoluţioneze calitatea actului medical şi a îngrijirilor acordate pacienţilor. Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă a făcut protocoale pentru fiecare tip de activitate desfăşurată, prin care salariaţii au indicaţii cum să procedeze în diferite situaţii, de la efectuarea unei operaţii până la curăţenie, mâncare sau accesul la informaţiile medicale ale pacienţilor. „Din acest moment avem doi ani până la reacreditarea ANMCS din 2020, pentru ca aceste protocoale pe care fiecare salariat a semnat de luare la cunoştinţă să fie implementate. Ne dorim aşadar să nu fie vorba doar de hârţogărie, ci de pus în practică fiecare procedură şi protocol de lucru. Şi avem la dispoziţie doi ani ca să vedem o îmbunătăţire a calităţii muncii noastre şi a calităţii îngrijirilor pe care le acordăm pacienţilor”, a declarat Adrian Popa, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Bacău. A fost certificată şi munca personalului nemedical, respectiv angajaţii care alcătuiesc nucleul administrativ al unităţii. Adică recertificarea blocului alimentar, certificarea îngrijirilor medicale, a managementului mediului şi securizarea informaţiilor cu privire la datele pacienţilor. „Vorbim despre un sistem de calitate integrat care va privi de această dată nu doar pacientul ci şi îngrijirile acordate dar şi salariaţii. Sunt standarde de sănătate şi securitate a personalului de exemplu care trebuie respectate în egală măsură cu cele ale pacientului. Sunt salariaţi expuşi la diverse riscuri de la manipularea unor deşeuri sau substanţe până la expunerea fizică în faţa unor pacienţi cu diferite afecţiuni. La aceste riscuri se adaugă stresul profesional la secţiile cu impact mare cum e Unitatea de Primiri Urgenţe, stres care a fost identificat în urma cercetărilor efectuate de noi înainte de a face procedurile”, menţionează Roxana Murariu, consilier pe procesul de acreditare-certificare a SJU Bacău. Un domeniu care a fost standardizat este şi cel al calităţii îngrijirilor medicale acordate pacienţilor.
Managerul SJU a declarat că din momentul în care aceste proceduri şi protocoale au fost însuşite de salariaţi, exigenţa faţă de calitatea muncii lor va creşte. Implementarea acestor măsuri este monitorizată permanent astfel încât, în doi ani să se poată vedea şi o schimbare a mentalităţii personalului medical. „Salariaţii trebuie să înţeleagă că nu mai poate nimeni să lucreze după ureche. De la infirmier până la medicul şef, toată lumea trebuie să se alinieze la aceste standarde. Am găsit soluţii şi am făcut proceduri inclusiv pentru securitatea informaţiei datelor medicale astfel încât să existe parole de acces pentru tot personalul autorizat astfel încât să ştim oricând cine a avut acces în sistem”, a spus şi Gabriel Drug, şeful Serviciului de Management al Calităţii în SJU Bacău.
Conducerea SJU este convinsă că până se va reacredita unitatea spitalicească la ANMCS şi mentalitatea salariaţilor cu privire la atenţia faţă de pacienţi se va schimba. Conducerea spitalului crede că salariaţii vor înţelege că pacienţii sunt plătitori de asigurări de sănătate şi că pot avea pretenţii la acte medicale şi îngrijiri de calitate la fel orice cumpărător al unui serviciu. Florin CRĂCIUN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau