Undă verde pentru pasajele din Podu Roş!
Dimensiune font:
Proiectul pasajelor supraterane din zobna Podu Roş a primit avizul Comisiei de monumente * acesta era ultimul obstacol în realizarea unei investiţii care potae duce la descongestionarea traficului în zonă
Municipalitatea a mai depăşit o etapă în ceea ce priveşte realizarea unei investiţii de anvergură şi care va rezolva problemele de trafic din zona Podu Roş. Este vorba de pasajele supraterane din Podu Roş, proiect care era blocat la Comisia de monumente din cadrul Direcţiei Judeţene de Cultură. În martie 2018, firma Pod Proiect SRL, cea care a realizat proiectul pasajelor, a înaintat către Comisia de monumente o adresă prin care solicita avizul de principiu pentru investiţia din Podu Roş. Atunci, membrii Comisiei au considerat că pasajele vor obtura vizibilitatea din Podu Roş a monumentelor de pe cornişa zonei Palatului Culturii şi a pietonalului Ştefan cel Mare, poziţie pe care edilii au etichetat-o drept subiectivă. „Între timp, această problemă a fost rezolvată, am obţinut avizul Comisiei de monumente. Sigur că, dacă am fi realizat o construcţie care nu ar fi necesitat acest aviz, pot spune că pasajele erau acum în construcţie”, a spus viceprimarul Radu Botez.
Ce prevede proiectul
Construcţia pasajelor face parte din proiectul intitulat „Fluidizarea traficului din intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron. Investiţia are la bază dorinţa edililor de a evita producerea de accidente cauzate de numărul mare de autoturisme care tranzitează intersecţia Podu Roş, dar şi supraaglomerarea sensului giratoriu din Podu Roş şi a întregii intersecţii ca urmare a apariţiei de noi zone rezidenţiale către capăt CUG, Ciurea, Lunca Cetăţuii sau Dealul Galata. Practic, cele două pasaje vor prelua câte o bandă de circulaţie de pe cele două Splaiuri (direcţia Podul de Piatră - bd. Tudor Vladimirescu pe axul Splaiului Bahlui Mal Drept şi direcţia bd. Mangeron - Podul de Piatră pe axul Splaiului Bahlui Mal Stâng), se vor reuni deasupra albiei Bahluiului în zona podului de peste râu, apoi vor reveni pe cele două maluri ale acestuia. Pasajele nu vor avea trotuare, dar vor avea prevăzute piste pentru biciclete şi suprafeţe de refugiu, asigurând fluenţa circulaţiei auto, cât şi posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a unei avarii.
Cele două pasaje vor avea o lungime de 551,6 metri (Pasaj Mal Drept), respectiv 546,6 metri (Pasaj Mal Stâng). Lăţimea fiecărui pasaj va fi de 7 metri (cu o singură bandă carosabilă). Realizarea investiţiei s-ar situa între 18 şi 24 de luni, deşi sunt luate în calcul şi variante mult mai rapide, de maxim 6 luni.
Pietonii, trimişi să circule pe sub pod
O altă măsură care se află în atenţia Primăriei aduce în prim-plan posibilitate de acces, atât pietonală cât şi pentru biciclist, pe sub actualul pod. „Pietonii coboară pe sub pod şi urcă în partea cealaltă, neparticipând la intersecţie. Măsura se folosesc în mai multe oraşe mari în Europa”, mai spun edilii. Pentru realizarea ei, este nevoie de avizul Apelor Române. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau