Achiziții dubioase ale Guvernului, descoperite de Curtea de Conturi: Abateri și prejudicii de aproape 700 de milioane lei în starea de urgență

download (1)

Dimensiune font:

| 11-08-2020 12:34

Curtea de Conturi a înaintat Parlamentului Raportul special privind gestionarea resurselor publice în perioada stării de urgență:

Documentul aprobat de Plenul Curții prin Hotărârea nr. 387/2020 are la bază un control amplu, desfășurat în perioada mai-iulie 2020, la 949 de entități din administrația publică centrală și locală. Pentru a răspunde eficient și rapid solicitării Parlamentului, instituția supremă de audit a mobilizat peste 700 de auditori publici externi.

Prezentul raport își propune să prezinte forului legislativ, cetățenilor și altor factori interesați modul de gestionare a resurselor publice în perioada stării de urgență, constatările Curții de Conturi, precum și concluziile și propunerile ce derivă din acestea, în conformitate cu mandatul primit prin Hotărârea Parlamentului României nr. 4/2020.

La baza selecției entităților auditate au stat sumele alocate de la bugetele centrale și locale pentru gestionarea stării de urgență, respectiv sumele utilizate, pe sursele de finanțare și pe destinații. Astfel, au fost selectate acele autorități care au primit sume importante de la aceste bugete, dar și cele care au primit responsabilități și atribuții suplimentare în situația de urgență. Nu în ultimul rând, în procesul de selecție au fost extrem de relevante achizițiile realizate, după tipul și valoarea acestora, specifice situației de urgență.

Impactul financiar estimat de auditori în urma acțiunilor de control este compus din venituri suplimentare, prejudicii și abateri financiar contabile.

Astfel, veniturile suplimentare estimate se ridică la 647 de mii de lei. Abaterile financiar contabile estimate pentru perioada supusă controlului sunt de 659 de milioane de lei, în timp ce prejudiciile sunt de 38,3 milioane de lei.

Documentul prezintă și o serie de exemple de bune practici ale entităților publice care au gestionat optim resursele puse la dispoziție în perioada stării de urgență.

”Curtea de Conturi a României, ca instituție supremă de audit, și-a propus să ofere o analiză obiectivă a felului în care au fost gestionate resursele publice în perioada stării de urgență și să sprijine instituțiile publice în a-și crea mecanisme eficiente de răspuns la criză. Raportul este rezultatul unui efort susținut la nivelul tuturor structurilor Curții de Conturi, ținând cont de context, de restricțiile inerente aduse de pandemie, de la ajustarea programului anual de acțiuni, până la adaptarea modului de lucru care a obligat la distanțare fizică. În toate acțiunile noastre am urmărit să nu compromitem eforturile publice comune de răspuns la criza Covid-19. Ne dorim ca recomandările cuprinse în raport să reprezinte o oportunitate pentru autorități de a îmbunătăți procedurile specifice unei situații de criză, cu impact direct asupra modului de gestionare a banului public.” (Mihai Busuioc, președintele Curții de Conturi a României)

Cheltuielile realizate pentru combaterea pandemiei, până la 30 iunie 2020, de la bugetul de stat, bugetele locale și bugetul asigurărilor de șomaj se ridică la 5 miliarde de lei.

Din această sumă, 73% reprezintă plata indemnizației acordate pe perioada suspendării contractului individual de muncă din inițiativa angajatorului (3,69 miliarde de lei), 13% sunt indemnizațiile acordate altor categorii de personal ale căror activități au fost întrerupte ori s-au derulat la un nivel foarte scăzut (662 de milioane de lei), iar 5,3% vizează cheltuielile privind stocurile de urgență medicală (266 de milioane de lei). Restul fondurilor s-au alocat pentru stimulentul de risc și alte cheltuieli specifice perioadei de urgență.

La finanțarea publică a cheltuielilor destinate prevenirii și combaterii pandemiei se adaugă donațiile și sponsorizările, în bani sau în natură, primite de instituțiile publice. Astfel, entitățile auditate de Curtea de Conturi au primit și înregistrat donații și sponsorizări în valoare de 214,7 milioane de lei (44,4 milioane de euro).

Raportul special privind gestionarea resurselor publice în perioada stării de urgență poate fi consultat pe pagina de internet a Curții de Conturi, www.curteadeconturi.ro, la secțiunea Publicații – Rapoarte de control încheiate în urma acțiunilor efectuate la cererea Parlamentului. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Lucian Romașcanu îi dă un mesaj Gabrielei Firea, după decizia Coaliției: Sper că este un jucător de echipă
19/03/2024 00:13

Lucian Romascanu ii dă un mesaj Gabrielei Firea, după decizia Coalitiei: Sper că este un jucător de echipă Decizia coaliţiei de guvernare privind candidatul unic la Primăria Capitalei urmează să fie p ...

Senatorul PSD Daniel Zamfir a răbufnit după declarațiile lui Boloş: Dă iar cu bâta-n baltă! Nu creştem nicio taxă ca să plătim pensiile majorate!
19/03/2024 00:10

Senatorul PSD, Daniel Zamfir a răbufnit după declaratiile lui Boloş: Dă iar cu bata-n baltă! Nu creştem nicio taxă ca să plătim pensiile majorate! Senatorul PSD Daniel Zamfir a declarat că Marcel Bo ...

Florentin Pandele îl provoacă pe Cristian Popescu Piedone: Îi cere o întâlnire față în față
19/03/2024 00:09

Cristian Popescu Piedone a spus că Florentin Pandele, primarul Voluntariului, a fost „un celebru comandant de navă", care s-a obisnuit cu acea navă, sugerand că abilitătile sale de lider acoperă un teri ...

Rusia amenință dur România după construcția unei baze NATO lângă Marea Neagră: 'Clubul sinucigașilor NATO târăște civili obișnuiți în astfel de aventuri!'
19/03/2024 00:08

Construirea celei mai mari baze NATO din Europa pe teritoriul Romaniei reprezintă o „amenintare pentru Bucuresti”, transmite vicepresedintele Comitetului pentru Afaceri Externe al Consiliului Federatiei Ru ...

Obiectivul unei posibile detașări de trupe NATO în Ucraina
19/03/2024 00:07

Diverse blog-uri rusesti (sau pro-rusesti) de informatii despre situatia operatiunilor din Ucraina sustin, in ultima vreme, că scopul adevărat al posibilei deplasări de trupe NATO (eventual, franceze) in Ucr ...

Senatorul Sorin Lavric: În loc să vânture informații false despre președintele AUR, Marcel Ciolacu mai bine l-ar demite pe ministrul Barbu, un nostalgic al crimelor comunismului
19/03/2024 00:06

Senatorul Sorin Lavric ii cere lui Marcel Ciolacu să-l demită pe ministrul agriculturii, Florin Barbu, care a spus despre Nicolae Ceausescu că este „presedintele nostru”, informează un comunicat de pres ...

Prof. Dan Dungaciu: Candidatura lui Iohannis este sprijinită de Polonia / Toată ideea asta că dacă se încheie o pace, rușii vin peste NATO și peste Europa, este hazardată
19/03/2024 00:04

Candidatura lui Klaus Iohannis pentru functia de Secretar General al NATO este sustinută de Polonia, sustine profesorul universitar Dan Dungaciu. Sociologul afirmă că viitorul Secretar General al NATO va av ...

Klaus Iohannis a informat Parlamentul că 50 de soldați ucraineni vor fi instruiți în România
19/03/2024 00:01

Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, a informat, luni, Parlamentul că a aprobat instruirea unui număr de aproximativ 50 de militari ucrainieni. De asemenea, seful statului a transmis conducerii Parlamentul ...

Rareș Bogdan: Nu-l cunosc pe domnul doctor Cîrstoiu. Nici pe domnul Florescu nu îl știu
18/03/2024 17:12

Candidatul comun la primăria Capitalei va fi, potrivit unor surse de la varful PSD si PNL, medicul Cătălin Cirstoiu, managerul Spitalului Universitar din Bucuresti. In timp ce Nicolae Ciucă spune că acesta ...

Piedone: M-au sunat să mă retrag, că e mai bine pentru familia mea. Am lunetiștii pe casă!
18/03/2024 16:18

Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, sustine că a fost presat să se retragă din cursa pentru Primăria Capitalei si i s-a spus că asa va fi mai bine pentru familia lui. De asemenea, Piedone a sp ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei