Orban a vorbit aproape 2 ore despre deciziile luate de Guvern in pandemie. Ce masuri ia in calcul pentru repornirea economiei

orban 11

Dimensiune font:

| 05-05-2020 00:26

 Premierul Ludovic Orban a sustinut, luni seara, o conferinta de presa, la Palatul Victoria, de aproape doua ore. Prim-ministrul a vorbit timp de o ora, apoi alte cateva zeci de minute a luat intrebari de la jurnalisti.

Orban a anuntat ca a prezentat Parlamentului raportul privind activitatea Guvernului in batalia impotriva pandemiei de COVID-19 si ca se implinesc si 6 luni de la investirea Guvernului, motiv pentru care va prezenta un raport al Cabinetului pe care il conduce.

Intre altele, premierul a precizat ca de la 15 mai "se deschide comertul", insa nu si mall-urile, restaurantele, cafenelele sau barurile.

Totusi, referitor la acest aspect, liderul PNL a spus: "in functie de evolutia lucrurilor, nu excludem sa le deschidem pe cele din spatii deschise la 1 iunie sau 15 iunie".

El a punctat insa ca hotelurile si pensiunile se vor deschide, iar oamenii se vor putea duce la munte, daca vor asta: "Daca dam drumul la alpinism, la deplasari montane, inseamna ca se pot duce la munte", a subliniat seful liberalilor.

 

Totodata, premierul a facut o trecere in revista a masurilor economice luate de Cabinetul pe care il conduce in contextul pandemiei de coronavirus si a anuntat ca planuieste noi masuri, odata cu ridicarea starii de urgenta. Una dintre acestea ar fi lansarea unui program precum IMM Invest, insa pentru companiile mari care, de asemenea, au fost afectate de pandemie.

In plus, prim-ministrul a subliniat ca "fata de previziunile unor analisti privitor la caderea economica, lucruruile stau mai bine decat ne asteptam".

Conferinta prim-ministrului a avut loc dupa ce presedintele Klaus Iohannis a anuntat azi ca starea de urgenta nu va fi prelungita dupa data de 15 mai, cand se va introduce starea de alerta.

 


 LIVE TEXT, conferinta de presa sustinuta de premierul Ludovic Orban:

- Se implinesc 6 luni de cand a fost investit Guvernul pe care il conduc, am tinut sa ma adresez dumneavoastra si opiniei publice pentru a va prezenta un scurt raport de activitat. De asemenea, de a va prezenta pe scurt care sunt planurile Guvernului pentru perioada urmatoare

Trebuie sa va spun ca Romania nu a fost pregatita pentru a se confrunta cu acest pericol

- Stiti ca nu am avut stocuri de materiale, echipamente, medicamente

- Structurile de sanatate publica, foarte multe spitale nu au fost pregatite pentru a face fata unei astfel de provocari

- Am avut nevoie de o permanenta evolutie in toate domeniile pentru a imbunatati raspunsul la provocarea crizei

- Am avut o abordare preventiva. Guvernul, prin Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta (CNSSU), a inceput batalia cu COVID inainte de declararea starii de urgenta, si anume 15 martie

- Am luat masuri care au suscitat multe critici, cum ar fi carantina, izolarea la domiciliu si alte masuri restrictive pe care le-am stabilit prin intermediul CNSSU

- Am instituit masuri de suspendare a zborurilor, a cursurilor scolare

- Primul caz de cetatean roman diagnosticat pozitiv cu noul coronavirus a fost in 26 februarie

- Atunci, in Spania, erau doi cetateni diagnosticati pozitiv

- Azi, in Spania sunt 247.112 cetateni pozitivi, iar in Romania peste 13.500 - o diferenta uriasa care arata ca masurile severe au produs efecte. Dar si comportamentul cetatenilor a dus la o cadere drastica a raspandirii virusului in Romania

- Stiu ca s-a comentat ca avem cazuri putine, ca nu sunt diagnosticari. Si la aceste declaratii fara fundament am raspuns ca noi diagnosticam in functie de necesititati, in baza protocolului stabilit la nivelul Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), promovat de Comisia Europeana (CE) si validat de Ministerul Sanatatii (MS)

- Sunt multi indicatori care arata ca a fost limitata raspandirea - numarul persoanelor care se afla in sectiile ATI (Anestezie si Terapie Intensiva). Nu s-a depasit in Romania numarul de 260 de persoane la ATI

- Alt indicator: numarul de decese. In privinta acestui numar, in timp ce in Romania sunt de ordinul sutelor, in Spania sunt zeci de mii de persoane care au decedat

- A trebuit sa luam masuri din mers, sa perfectionam procedurile, sa intarim capacitatea institutiilor implicate in batalia cu COVID-19

Izbucnirea epidemiei ne-a prins fara stocuri, s-a facut un efort urias, inclusiv politico-diplomatic pentru ca cererea a explodat, ca sa efectuam contractele care trebuiau realizate

- Am depasit cu succes aceasta criza care a existat in prima faza a epidemiei

- Am ajuns in situatia in care ne putem permite un gest de umanitate, precum sustinerea R. Moldova. Deja am realizat distributii in Italia si Spania, tari foarte afectate de pandemia de coronavirus

Capacitatea de testare: am pornit de la cateva laboratoare, cu capacitate de cateva sute de teste zilnic. Azi sunt puse in functiune 60 de centre de testare, iar capacitatea de testare azi e aproape de 11.000 de teste zilnic. In plus, sunt in curs de acreditare inca 17 centre. Obiectivul e sa crestem capacitatea de testare la 15.000 de teste zilnic, nu testare rapida, ci real time PCR

- Am apelat la toate solutiile posibile

- Ne-am confruntat cu nevoia de a imbunatati managementul la nivelul spitalelor, am avut multe cazuri in care spitalele au devenit focare de infectie si a trebuit sa schimbam managementul, apeland la management asigurat de medici miltiari

- Deciziile au produs efecte, efecte favorabile. In foarte multe spitale s-au pus lucrurile la punct

- In ce priveste Directiile de Sanatate Pubblica, DSP-urile, am urmarit constant sa intarim capacitatea directiilor, am transferat cadre medicale, fie din scoli, fie rezidenti, pentru a intari capacitatea DSP-urilor

- De asemenea, am suplimentat numarul de angajati la DSP si la ambulante, cele de la nivel judetean, cu 2.000 de locuri. Toate acestea le-am facut pe parcurs si, pe masura ce a crescut necesitatea, DSP-urile s-au dezvoltat constant

- Am luat masuri care nu au fost populare, dar am interzis exportul echipamentelor, medicamentelor, dispozitivelor necesare in batalia COVID-19

In ce priveste tratamentul pentru COVID: am avut momente in care am fost aproape de limita de tratare si am facut eforturi pentru a gasi mijloace de a achizitiona tratamentele necesare. Punem la punct sistemul de donare de sange de la pacientii vindecati, donare de plasma. Putem sa spunem ca lucrurile sunt foarte bune, nu avem lipsa in privinta niciunuia dintre medicamentele necesare pentru tratarea COVID-19

- Necesitatea de a impune restrictii: Nu mi-am dorit sa fiu in situatia sa impun restrictii pentru cetatenii Romaniei. Orice interdicitie impusa a fost luata numai pentru a pazi sanatatea romanilor, pentru a reduce raspandirea virusului, pentru a salva vieti. Nu le-am luat ca ne-a facut placere, a fost necesar!

- In tarile europene unde au fost luate masuri din timp au existat efecte favorabile, unde s-au luat mai tarziu, raspandirea nu a mai putut fi oprita. Doar au intarziat, nu limitat raspandirea cazurilor

- Sigur ca aceste masuri au caracter temporar, au fost dispuse doar pentru a reduce riscul de raspandire si ne propunem ca dupa 15 mai, in mod gradual, sa eliminam restrictiile. Sigur, avand la baza criteriul riscului epidemiologic

- Reducerea restrictiilor se face mai intai pentru acele masuri care prezinta cel mai mic risc epidemiologic

Pentru fiecare ridicare de restrictie asteptam o perioada sa vedem efectele - 14, 15 zile, e perioada in care se manifesta virusul, perioada in care de la infectare se genereaza simptome si putem verifica in ce masura ridicarea anumitor restrictii afecteaza raspandirea virusului

- Vom lua si alte masuri, dar orice fel de ridicare de restrictii trebuie insotita de un set de reguli, facut de INSP si ceilalti parteneri care au capacitatea de a determina masurile necesare

Vom impune reguli si privind transportul public, activitatea care se desfasoara in birouri din instituii publice si private, reguli care sa reduca riscul de raspandire a virusului

- Obiectivul nostru a fost sa afectam cat mai putin economia. Orice activitate economica pentru care riscul de raspandire a virusului nu era mare, am decis sa le lasam deschise. Nu am inchis niciun santier

- Am permis toate activitatile economice necesare pentru economie si a caror restrictie ar fi putut afecta economia foarte grav. Fata de previziunile unor analisti privitor la caderea economica, lucruruile stau mai bine decat ne asteptam

Ne-am uitat pe incasarile la bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale si bugetul de sanatate: scaderile sunt mai mici decat previziunile facute

- Acest lucru se datoreaza si masurilor economice pe care le-am adoptat

- Incercam sa ajungem la zi cu decontarea concediilor medicale, am alocat sumele necesare pentru programele de investitii, am ridicat plafonul de creditare pentru autoritatile locale

- Principalele masuri economice luate: IMM Invest, credite pentru capitalul de lucru si credite pentru investitii, firmele care au aplicat trec de 50.000. Decizia finala este luata de banca
 

- Pregatim si un set de masuri pentru relansarea economica, ma voi referi si la masurile care vor urma

- Pentru prima perioada de plata a somajului tehnic am avut in plata peste 570.000 de angajati

- Am instituit o forma de sprijin care nu a fost utilizata - indemnizatie de 75% din salariul mediu catre profesionistii care functioneaza prin PFA, catre cluburile sportive care practic nu au mai putut functiona, am avut in plata aproape 60.000 de beneficiari

- Alta masura luata - suspendarea paltii ratelor la credite pe o perioada de pana la 9 luni, pana pe 31 decembrie. Trebuie sa va spun: adresabilitatea acestei masuri a fost cea mai larga. Nicio tara europeana nu a avut adresabilitate catre toate categoriile de persoane

- E o masura care permite atat persoanelor fizice, cat si juridice sa nu trebuiasca sa isi plateasca ratele, sa beneficieze de suspendarea ratelor

- Am luat si alte masuri care au fost mai putin vizibile, dar care au generat efecte favorabile si pentru cetateni - am ridicat presiunea privind taxele si impozitele locale, prin bonificatii, prorogand termenul la care trebuie paltite, de la 31 martie pana in iunie; plata la utilitati, chirii etc.

- Despre sectorul HoReCa - am scutit de plata impozitelor speciale, pe numarul de locuri de cazare, era un impozit specific, am scutit pe perioada starii de urgenta, dar vrem sa prelungim

- Am suspendat propririle si executarile silite

- Am mai luat o serie de masuri care cu siguranta au generat efecte favorabile, in domeniul social, pe langa sustinerea angajatilor, am luat decizii precum prelungirea perioadei de plata a somajului, sa nu lasam persoanele respective fara venituri

- Am reglementat masura unor beneficii de asistenta sociala - alocatia zilnica de hrana, stimulente educationale, indemnizatia pentru cresterea copilului

Masurile economice la care ne gandim: Suntem intr-un proces de evaluare a resurselor pe care le putem accesa in perioada urmatoare. Acestea provin din buget, fonduri pe care le avem la dispozitie, provin din credite care pot fi luate din sistemul financiar bancar din Romania, credite de pe piata internationala, intentionam sa largim instrumentul de emisiuni pentru cetatenii romani, astfel incat sa foerim un instrument suplimentar

- Ne gandim ca anumite emisiuni sa fie realizate pentru obiective specifice in care sa implicam cetateanul in programe. Ne gandim la un program "Romani pentru romani"

- Avem posibilitatea de a obtine finantari de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), Banca Mondiala. BERD a luat decizia de a sustine un program in Romania, de 4 miliarde de euro, pentru mediul public si privat

- Avem posibilitatea de a apela la credite la Banca Europeana de Investitii (BEI), pilonii dezvoltarii economice, relansarii economice cu siguranta ca se vor baza pe investitii publice si investitii private

- In domeniul echipamentelor, materialelor de protectie am plecat de la 0. Azi in Romania, tot datorita masurii pe care am luat-o, am fost extrem de inspirati sa autorizam, sa certificam companiile pentru producerea de echipamente - 23 de companii au primit autorizare sa produca masti chirurgicale, alte 3 vor produce masti FPF. Avem mare nevoie, pentru ca va deveni obligatorie purtarea mastilor dupa 15 mai

- De asemenea, sunt 60 de companii care vor produce combinezoane si exista in jur de o suta de companii care au primit autorizare de a produce biocide, companii care sunt foarte aproape de a satisface cererea interna

- Putem profita de o conjunctura internationala economica in care Romania poate profita de relocarea unor companii. Romania poate atrage companii care vor sa se relocheze, avem semnale favorabile in acest sens. Poate fi un motor important de crestere

- Pregatim cateva masuri, pe modelul IMM Invest, printr-un act normativ vom crea un mecanism de garantare pentru capitalul de lucru si investitii si pentru companiile mari care nu pot accesa IMM Invest. E foarte important, pentru ca sunt multe companii mari care chiar daca si-au suspendat pe perioada scurta activitatea - cum e Ford, Pirelli, Dacia - isi reiau activitatea dupa o scurta intrerupere, vrem sa sustinem aceste companii, va deveni operationala o schema de ajutor de stat pe care am primit sprijinul Comisiei Europene

- Inca resimtim efectele negative ale OUG 114

- A doua parghie pe care o vom folosi pentru sustinerea investitiilor - greenfield, realizate de companii noi sau companii active deja pe piata romaneasca

Punem la punct o schema de ajutor de stat care deja functioneaza in 5 tari europene - Germania, Italia, in Polonia e in curs de implementare. E o schema de garantare si implicare in asigurarea creditului comercial. In Romania avem o problema mare, pentru ca nu avem o bursa de valori dezvoltata

- Aceasta schema de ajutor de stat care deja exista pe masa Comisiei Europene pentru aprobare este o schema de garantare si asumare pentru asigurarea creditelor comerciale care, cu siguranta va permite reducerea blocajelor si afectarea companiilor in lant daca una dintre ele are probleme cu platile

- In ce priveste masurile pe care le gandim - incercam sa mobilizam din fonduri europene o suma cat mai mare pentru IMM-uri, mai ales in proiecte de investitii, avem astfel de instrumente

Ne gandim la constructia unui fond de investitii. Avem un model care a functionat foarte bine, cel dezvoltat de polonezi, care a plecat cu o capitalizare de la stat, listat apoi la bursa, si a permis achizitia de actiuni la fondul de investitii de catre sectorul privat - il gandim pe mai multe zone, pentru a sustine dezvoltarea in mai multe domenii, unde e potential de dezvoltare si unde companiile pot fi sustine in proiecte de investiii

- Tot legat de programul de relansare va anunt ca obiectivul e sa crestem masiv investitiile publice, in toate tipurile de infrastructura - transport, energetica, de santate. Am semnat cererile de finantare pentru cele trei spitale regionale, vor fi moderne si vor beneficia de finantare europeana

Obiectivul e sa depasim 6% din PIB alocat investitiilor publice

In ce priveste sustinerea angajatilor - generam mai multe tipuri de masuri active. Pentru companiile care isi vor reporni activitatea trecem de pe masura somajului tehnic la o masura activa. Adica pentru orice persoana reangajata vom participa la sustinerea platii salariului cu un procent intre 35 - 41,5 %

- Masuri active nu doar pentru aceste persoane, ci si pentru cele care azi nu au loc de munca: persoanele peste 50 de ani sunt mai greu angajate, din mai multe motive, vom folosi o masura activa, vom mari alocarea pentru angajarea persoanelor de peste 50 de ani. Vom avea grija si pentru tinerii absolventi

- La nivel european exista un program de sustinere prin care se permite decontarea partiala a unor astfel de masuri pe cre le vom lua pe piata interna

- Vom incerca un program de readaptare la piata muncii, program de calificare si recalfiicare, partial din buget si partial din fonduri europene

- Vom incerca sa luam ca partener compania care vrea sa se dezvolte si are nevoie de angajati. Ea decide furnizorul de training, cine face ucenicia la locul de munca, vom pune conditii sa angajeze aceste persoane

INTREBARI

Vor fi mentinute amenzile maxime din perioada de urgenta? Daca da, pentru ce vor exista amenzile?

Vom reflecta asupra acestei decizii si o vom face publica cand vom lua o decizie

Reforma in administratia publica? Se pune problema unor reduceri de salarii in aparatul bugetar?

Certificatele pentru situatii de urgenta au fost emise online, somajul tehnic a fost acordat doar prin aplicatie online, IMM Invest se deruleaza exclusiv online, chiar daca a fost atacata la prima lansare platforma, trebuie sa mergem in cateva directii: digitalizare, simplificare, eficientizare. Astea sunt directiile

Salariile din domeniul bugetar?

o intrebare!

Legat de achzitii publice, MS care vineri a lansat o licitatie pentru echipamente, la ora 15.16 a fost lasnata licitatia, iar termenul pentru firme a fost azi la ora 16. E normal?

E achizitie in regim de urgenta. Cred ca stiu la ce va referiti: acordarea unui ajutor catre R. Moldova. Avem un termen in care trebuie finalizata procedura, poate din cauza asta a fost folosit. Dar se poate derula o astfel de achizitie. Obiectivul e ca intr-un timp cat mai scurt sa-i ajutam pe fratii de peste Prut. Lucru pe care l-am si facut deja, cu medicii romani trimisi.

Nu exista suspiciuni?

Sa vedem cum se finalizeaza achizitia. Achizitiile s-au facut de ONAC (Oficiul National pentru Achizitii Centralizate), sunt transparente, si de catre ministere, iar intre companii, UNIFARM, care de asmeenea a facut eforturi uriase cand nu se gaseau echipamente...

Si totusi spitalele nu fac achizitii prin UNIFARM.

UNIFARM distribuie materiale, nu putem obliga spitalele sa faca achizitii. Nu inteleg, cred ca e necesar sa se faca lumina in privinta achizitiilor facute de toti. Sa se faca orice cercetare, cei cu comisia de ancheta - nu au mare lucru de cercetat - achizitile derulate au fost derulate de MS, ONAC, UNIFARM. Sa se cerceteze tot, toate achizitiile! Sa compare tot.

Ati demarat o analiza alaturi de ministrul Sanatatii despre sistemul sanitar? Principalele deficiente din sistem? Pregatiti o reforma?

Cu siguranta dupa acest prim val al epidemiei vom lua masuri in domeniul sanatatii publice. Au fost evidentiate cateva lucruri: managementul spitalelor, adormirea in care se gaseau DSP-urile, ritmul lent, gravele disfunctionalitati in sistemele informatice, a trebuie sa dam OUG sa nu se mai poata cu cardul de sanatate, ca pica sistemul. Sunt multe lucruri care trebuie imbunatatite in sistemul de sanatate.

Ne-au semnalat farmacistii ca, in perioada asta, absenta medicamentelor s-a acutizat.

Din Romania s-au retras peste 2.000 de medicamente (...)

Cum vedeti ideea unui stoc tampon de medicamente, de exemplu pe o perioada de un an? O rezerva

Nu sunt calficiat sa raspund la intrebare. Oricum, cine primeste dreptul sa distribuie medicamente in tara, trebuie sa asigure stocul cel putin 3 luni, din cate stiu eu.

Care ar fi masurile de relaxare pentru economie, turism?

Comertul il vom deschide, cu exceptia mall-urilor. E improtant, pentru ca oamenii pot cumpara si atunci va creste productia. Va fi un stimulent pentru reluarea productiei. Se deschid cabinetele stomatologice, saloanele, frizeriile, si hotelurile vor fi deschise. Nu vor fi sub restrictii dupa 15 mai, ci cafenele, restaurantele si barurile. Din evaluarea de risc epidemiolgoic, restaurantele sunt considerante printre cele mai mari riscuri epidemiologice. Va mai trece un timp pana sa se dea drumul la ele, cel putin in spatii inchise.

Cand putem calatori?

Deplasarea in afara localitatii va fi permisa pentru mai multe motive, pe care le consideram intemeiate - serviciu, la rude, deplasari la activitatile agricole, daca dam drumul la alpinism, la deplasari montane, inseamna ca se pot duce la munte (oamenii - n.red.). Va exista o anumita relaxare in circulatia in afara localitatilor. Va creste cererea pe unitatile de cazare. Recunosc ca zona de restaurant, bar, cafenea, e o zona unde se socializeaza, dar punem pe prim plan sanatatea. Punem accent si pe economie. O putem duca inca o luna jumate - doua. Contributia HoReCa la PIB este limitata.

Trebuie inca sa mentinem restrictiile, nu a trecut pericolul.

(...)

Eu zic ca am trecut bine si de 1 mai. 15 mai - o data pe care o consideram buna sa relaxam masurile.

Varful ne prinde pe relaxare?

Vom vedea.

Cum putem circula intre lcoalitati, dupa 15 mai? Dati detalii. Trebuie declaratie?

Cand vom stabili, vom anunta

(...)

Despre deschiderea scolilor:

Acum ne gandim la solutii sa oferim fiecarui copil sansa de a avea acces la cursurile online, sa ajutam scolile care nu au echipamente sa permita organizarea acestor cursuri. Daca in septembrie nu exista risc de imbolnavire, se incepe scoala normal

(...)

Din 23 februarie, in Romania s-au intors cetateni romani, peste un milion, cei mai multi dintre ei au venit din tari europene, unde a existat cea mai mare raspandire a virusului. Romania a fost expusa unui pericol major datorita numarului extrem de mare de romani care au venit din zone rosii.

(...)

Cand se reiau zborurile?

Suntem intr-o dezbatere europeana, e o dezbatere foarte ampla. Reluarea zborurilor nu poate fi un act unilateral, pentru ca cele mai multe conexiuni aeriene le avem cu tari de la nivelul Uniunii Europene, aici vor exista conditii. Cand se decide la nivel european, vom sti si noi si vom anunta

Despre IMM Invest pentru companiile mari? Adoptati in sedinta de guvern de saptamana asta?

Daca sunt toate avizele, da. Cat mai repede.

Examenul de Bacalaureat incepe sau nu pe 22 iunie?

Deocamdata, in discutiile pe care le-am avut, se vor da examenele in termenele stabilite.

Pensiile si alocatiile romanilor?

Dupa primele 6 luni ale fiecarui an, Ministerul Finantelor trebuie sa prezinte un raport. In functie de acest raport si prognozele realizate vom lua deciziile care se impun. Vom creste pensiile.

Cu 40%?

Luam deciziile in functie de resursele bugetare si evolutia economiei.

Redeschiderea gradinitelor, creselor?

A aut loc azi o intalnire la Ministerul Educatiei, inca nu am fost informat de rezultat. Maine ma intalnesc cu dna ministru (Monica Anisie - n.red.). Noi am prevazut o forma de sprijin a parintilor, am acordat acel venit de 75% pentru parintele care sta acasa cu copilul, dar sunt mai multe situatii.

(...)

Despre starea de alerta pe intreg teritoriul tarii:

Masurile le luam unitar, intre 300 si 180 de cazuri nu e diferenta mare (in judete - n.red.) - trebuie sa te uiti la aria judetului, sunt mai multe date de care trebuie sa tii cont.

Discutii cu Banca Europeana, plan de 4 miliarde de euro. Ce sectoare, judete, proiecte?

Integral planul de investitii al BERD nu vi-l poate prezenta decat BERD. Am avut discutii pe zona publica si exista interes pe zona de transport, exista si pe zona energetica, financiar-bancara, unde a si avut proiecte cu rezultate foarte bune. In ce priveste zona privata, e decizia BERD, ce tipuri de proiecte vor sprijini, dar vor fi implicati.

Orizont de timp?

Va depinde si de cat de repede ne miscam noi.

Curba ne prinde in perioada 15 - 30 mai. Vine 1 iunie. Alte parghii pentru turism?

Deja am luat 2 decizii - scutirea de impozite si am prelungit valabilitatea voucherelor de vacanta, tocmai sa poata fi folosite de eventualii turisti in sezon in conditiile in care riscul de infectare scade

Am voie sa fac drumetie la Sinaia? Trebuie sa merg la acel hotel, gasesc o terasa, unde in conditii de o persoana la masa se poate bea o cafea.

Va luati termosul si pe platou beti o cafea.

Dupa 15 mai nu se vor deschide restaurantele, cafenelele, barurile. Nici din spatii inchise, nici deschise. In functie de evolutia lucrurilor, nu excludem sa le deschidem pe cele din spatii deschise la 1 iunie sau 15 iunie. Sezonul incepe oricum dupa 15 iunie sau chiar 1 iulie. Nu excludem varianta, pentru ca riscul epidemiologic in spatii deschise e mai mic, dar trebuie sa tinem cont ca exista un risc si trebuie sa luam masurile de reducere a raspandirii.

 

 

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Traian Băsescu, reacție după ce Ion Iliescu a fost pus sub acuzare în dosarul Mineriada: 'Justiția are valoare dacă e făcută la timp'
26/04/2024 20:50

  Fostul presedinte Traian Băsescu a declarat vineri, la Prima News, că „justitia are valoare dacă e făcută la timp”, in contextul in care Ion Iliescu a fost pus sub acuzare in ...

Pr. Ciprian Mega, la Moscova: Vă rog să-i transmiteți d-lui Medvedev că românii nu doar că sunt o națiune, dar sunt un popor vechi, teafăr de multă vreme în conștiința europeană / Despre Ciolacu: Chip cu privirea tâmpă
26/04/2024 16:37

Părintele Ciprian Mega, aflat la Festivalul de Film de la Moscova, a oferit primele declaratii in calitate de regizor al filmului „21 de rubini”, cel care a fost selectat pentru competitia din capitala Rus ...

Un nou protest mut al tinerilor social-democrați, la Primăria Iași
26/04/2024 13:19

,,Iasul nu merită un primar cu dosare penale!” - Acesta a fost unul dintre mesajele afisate de tinerii social-democrati in cadrul unui nou protest mut, de această dată in cadrul sedintei Consiliului Lo ...

Mesaj românesc la Moscova: „Să vă scuturați de orice gând rău asupra poporului meu”!
26/04/2024 11:41

Vehement criticat in tară de „societatea civilă” pentru că participă cu filmul 21 de rubini la BRICS FILM FESTIVAL 2024 de la Moscova, preotul-regizor orădean Ciprian Mega a transmis un mesaj pe cat de ...

„Sunt progrese la Iași, dar mai este loc de îmbunătățiri și de adaptare la cerințele moderne ale unei comunități din secolul 21”
25/04/2024 07:05

* dialog cu Bogdan Balaniscu, presedintele Organizatiei Municipale Iasi a PSD, candidatul social-democratilor pentru functia de primar al municipiului Iasi - Iasul s-a schimbat mult, in ultimii ani, si nu puti ...

Coaliția PSD-PNL n-a rezistat nici în Capitală
24/04/2024 07:00

Coaliţia PSD - PNL a decis luni noaptea să meargă cu candidaturi separate la funcţia de primar general al Capitalei, respectiv Gabriela Firea (PSD) şi Sebastian Burduja (PNL), pentru a maximiza electoratel ...

Ludovic Orban a fost ales  preşedintele Forţa Dreptei
21/04/2024 07:36

Ludovic Orban a fost ales, sambătă, preşedintele Forţa Dreptei, la primul Congres al formaţiunii. Orban a obţinut 1.203 voturi favorabile, conform unui comunicat al Forţei Dreptei. Vicepreşedinţi ai ...

Sistemul de asistență socială va fi total reformat
18/04/2024 15:27

  Legea iniţiată de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS) şi adoptată de Parlament a fost promulgată marţi, prin decret, de preşedintele Romaniei, urmand să intre in vigoare odată ...

 Protest al tinerilor din PSD: „Fără penali la Consiliul Județean Iași”!
18/04/2024 12:53

  Tinerii social-democrati au organizat un nou protest impotriva actualului presedinte al Consiliului Judetean Iasi, Alexe Costel, din dorinta de a promova etica, moralitatea si bunul simt intr-una dintre ...

Cristian Diaconescu a pierdut definitiv procesul prin care contesta alegerea lui Eugen Tomac în funcția de președinte al PMP
18/04/2024 12:33

Cristian Diaconescu a pierdut definitiv procesul prin care contesta alegerea lui Eugen Tomac in functia de presedinte al PMP, la congresul din februarie 2022. Judecătorii Curtii de Apel Bucuresti au respins de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei