Se prorogă oficial termenul de depunere a situațiilor financiare pentru anul 2019 până în 31 iulie 2020. Vezi 9 modificări fiscale aduse de OUG 48/2020

anaf  0750200

Dimensiune font:

| 17-04-2020 13:06

 Prin OUG nr. 48/2020, apărută deja în Monitorul oficial, se prorogă termenul de depunere al situațiilor financiareale anului 2019 pentru toate categoriile de entități raportoare (societăți, ONG, persoane juridice aflate în lichidare, etc.) până la 31 iulie 2020 inclusiv. Pe lângă prorogarea acestui termen, se mai aduc modificări de substanță și noi reglementări de natură fiscală, explică Adrian Bența, consultant fiscal.


 
Să parcurgem punctual aceste modificări.

1) Se extind categoriile de beneficiari de sponsorizări pentru care microîntreprinderile au dreptul la facilități fiscale

O microîntreprindere poate să efectueze sponsorizări către instituții și autorități publice, inclusiv către organe de specialitate ale administrației publice, fără ca acestea să aibă obligația să fie înscrise în Registrul cu beneficiarii de sponsorizări.
 
Amintim faptul că în cadrul sponsorizărilor efectuate de către microîntreprinderi către beneficiarii înscriși în Registru, se reduce impozitul pe venitul microîntreprinderii cu procentul de 20%, iar sponsorizarea poate fi reportată 28 de trimestre consecutive.

2) Nu este cuprinsă în baza asigurărilor sociale obligatorii, contravaloarea bunurilor și serviciilor acordate salariaților aflați în izolare preventivă la locul de muncă

Pe durata stării de urgență sau a stării de asediu, definită potrivit legislației, nu se consideră venit de natură salarială și nici nu este cuprinsă în baza asigurărilor sociale obligatorii, contravaloarea bunurilor și serviciilor acordate de angajator salariaților ce se află în izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special amenajate în acest scop.
 
Acești salariați trebuie să fie considerați de către angajator potrivit raționamentului propriu, ca fiind funcții excepționale, iar la zonele de carantină nu trebuie să aibă acces persoane din exterior.

3) Se anulează facilitățile fiscale pentru indemnizația de șomaj tehnic acordată unor categorii


Aceste categorii sunt:
• Salariații din domeniul construcțiilor;
• Programatorii;
• Persoanele fizice cu handicap grav;
• Persoanele ce desfășoară activități de cercetare-dezvoltare și inovare.
Foarte important: ne referim doar la indemnizația suportată din bugetul fondului de șomaj și nu la veniturile de natură salarială plătite de angajator, pentru care se păstrează în continuare facilitățile.
Aceeași procedură de anulare a unor facilități pentru aceleași categorii de salariați este aplicabilă și pentru indemnizația reprezentând zile libere plătite pentru persoanele ce au grijă de copii în situația suspendării activității unităților de învățământ, conform Legii nr. 19/2020.
Legiuitorul a prevăzut în mod expres că această anulare a facilităților este aplicabilă începând cu indemnizația lunii aprilie 2020, fapt pentru care aceste facilități rămân în vigoare pentru luna martie 2020.

4) Se extinde categoria bunurilor importate din state terțe pentru care se aplică măsura de taxare inversă în vamă, măsură ce se aplică doar persoanelor înregistrate în scopuri de TVA


Printre aceste categorii regăsim și alcoolul etilic denaturat destinat producției de dezinfectanți. Taxarea inversă se aplică pentru importul de alcool etilic denaturat dacă importatorul deține și autorizația de ”utilizator final”, prevăzută de legislația privind accizele.

5) Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități, datorat potrivit Legii nr. 170/2016, nu datorează impozitul specific în perioada în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial, pe perioada stării de urgență decretate.


Contribuabilii aflați sub incidența acestei reglementări recalculează impozitul specific raportându-se la zilele în care au desfășurat activitate dintr-un număr de 365 de zile ale unui an calendaristic.
Notă: se păstrează scadența impozitului specific conform legislației anterioare și se păstrează facilitatea pentru plata până pe data de 25 aprilie 2020 a impozitului specific corespunzător trimestrului 1 / 2020, conform OUG nr. 33/2020.
 
Pentru a beneficia de scutirea de impozit specific, contribuabilii interesați trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
a) Întrerup activitatea total sau parțial și dețin Certificatul pentru situații de urgență;
b) Nu se află în insolvență, conform legislației specifice.
6) Se suspendă loteria bonurilor fiscale. Extragerile se vor relua în termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență.

7) Pentru contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA, se aprobă o procedură de rambursare a TVA cu control ulterior.

Desigur, există și excepții pentru acei contribuabili ce au înscrise în cazierul fiscal infracțiuni sau pentru acei contribuabili la care autoritatea fiscală constată riscul unei rambursări necuvenite.
Excepțiile de la regula generală sunt mai numeroase și trebuie analizate punctual.

8) Pentru plata cu întârziere a ratelor din graficele de eșalonare a obligațiilor bugetare, nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere, dacă acestea se achită până la 30 de zile de la încetarea stării de urgență.


Se introduc mai multe derogări de la Codul de procedură fiscală prin care pe durata stării de urgență și într-un termen de 30 de zile de la terminarea stării de urgență, pentru persoanele ce au obligații bugetare eșalonate la plată, se consideră îndeplinite condițiile de acordare.
Și aici există excepții și trebuie analizate punctual.

9) Se introduce o procedură derogativă pentru denaturarea alcoolului etilic în antrepozitele fiscale autorizate pentru producția de băuturi alcoolice


Această procedură este permisă pe durata stării de urgență și se încheie în termen de 15 zile de la finalizarea stării de urgență. Desigur, fiind o procedură pentru produse accizabile, aceasta este mai amplă și presupune documentații justificative.
 
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
bancul zilei

05:46

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Datoriile bugetului general iau amploare!
29/04/2024 12:28

Arieratele bugetului general consolidate au crescut cu 21,8%, in martie 2024, comparativ cu luna precedentă, la 389,9 milioane de lei, de la 320,1 milioane de lei in februarie, conform datelor publicate pe sit ...

Numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale a scăzut
29/04/2024 10:49

Numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale eliberate in primul trimestru din acest an a ajuns la 7.422, in scădere cu 7,2% faţă de trimestrul I din 2023, potrivit datelor publicate ...

Avem deficit de 35,88 miliarde lei
29/04/2024 00:09

Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din Produsul Intern Brut după primele trei luni din acest an, soldul negativ cifrandu-se la 35,88 miliarde de lei, faţă de 28,99 miliarde de lei sau 1,67% din PIB după pri ...

Rezultatele Loto 6/49 din data de 28 aprilie 2024: Numerele câștigătoare
28/04/2024 20:29

Duminică, 28 aprilie, au avut loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc, după ce la tragerile loto de joi, 25 aprilie, Loteria Romană a acordat peste 18.900 de castiguri i ...

Ce trebuie să facă românii care au două mașini sau două case: Legea pe care foarte puțini o cunosc
28/04/2024 18:04

Pentru cei care detin două masini sau două apartamente, este crucial să constientizeze că vanzarea celei de-a doua masini sau a celei de-a doua locuinte in decursul aceluiasi an calendaristic poate implica ...

S-a deschis cea mai spectaculoasă șosea panoramică din Transilvania. Este un adevărat rival pentru Transfăgărășan
28/04/2024 00:08

I se mai spune Drumul Apusenilor sau Transalpina de Apuseni si este un drum de poveste. Traversează Muntii Apuseni si este inconjurat de un peisaj mirific. Astfel că, deschidere primului tronson din această ...

Fabrică veche de la 1880, ajunsă mall. Ce scria presa din anii '70 despre această glorie a industriei românești
27/04/2024 18:21

Ziarul brasovean Drum Nou scria acum o jumătate de veac despre uzina Hidromecanica. In momentul in care au preluat-o, comunistii i-au păstrat profilul. După anii 2000 a fost dăramată, iar acum e mall. In ...

Trenul RE 13211 Piteşti - Bucureşti Nord a ajuns în Gara de Nord cu o întârziere totală de 310 minute
27/04/2024 08:52

 Trenul RE 13211, care circulă in relaţia Piteşti - Bucureşti Nord, a ajuns vineri seara in Gara de Nord la ora 20:51, cu o intarziere totală de 310 minute, din cauza defectării locomotivei, informea ...

Pensiile vor fi plătite în avans
26/04/2024 13:51

Plata pensiilor şi a altor drepturi prevăzute de legi speciale, aferente lunii mai 2024, va fi făcută in avans, Guvernul urmand să aprobe in şedinţa de joi proiectul de Hotărare in acest sens, au declar ...

Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost retinut pentru trafic de influență
26/04/2024 10:04

Liviu Cătălin Stănculescu, directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia (CEO), a fost reţinut de DNA pentru trafic de influenţă, fiind acuzat că a primit mită 13.000 de euro de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei