Se scumpește și gunoiul!

gunoi

Dimensiune font:

| 20-12-2022 14:15

Modul de stabilire a taxelor de salubrizare a suferit modificări, la nivel de reglementare, după ce o ordonanță a intrat în vigoare în toamna acestui an. Una dintre modificările importante pentru utilizatori, adică persoane fizice, asociații de proprietari ori persoane juridice de la care se colectează deșeuri, este că taxa de salubrizare se poate modifica de-acum în timpul anului oricând, în ea fiind inclusă de acum  înainte nu doar depozitarea deşeurilor, ci şi sortarea și tratarea mecanico-biologică a acestora. Apoi, ordonanța stabilește și aspecte ce țin de tarifele maxime ce pot fi impuse celor care nu încheie contracte pentru salubrizare ori care nu colectează separat deșeurile. Dacă în prezent ieşenii achită 14,40 lei/lună/persoană, anul viitor tarifele vor fi de 17-18 lei/persoană/lună

Municipalitatea ieşeană a pus în dezbatere un proiect de hotărâre de Consiliu Local privind modificarea tarifelor privind activitatea de salubrizare, ieşenii având la dispoziţie zece zile calendaristice pentru a formula propuneri sau sugestii. Documentul propune modificarea tarifelor pentru activitățile de salubrizare practicate de societatea Salubris ca urmare a modificărilor legislative impuse de Ordonanța de urgență 133/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, precum şi a Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006. Mai concret, ieşenii vor trebui să plătească un serviciu care, anterior, nu era taxat. „Ordonanța de urgență 133/2022 aduce ca element de noutate o componentă nouă: sortarea şi tratarea mecanico-biologică a deşeurilor. Prin comparaţie, ar fi precum epurarea apei uzate. Banii ajung în final la firmele desemnate să presteze această activitate”, spune Cătălin Neculau, directorul Salubris Iaşi.

Tarife diferenţiate pe fiecare serviciu

Conform proiectului, se aprobă tariful pentru eliminarea, prin depozitare, a deșeurilor reziduale și reziduurilor în valoare de 86,12 lei/tona, respectiv 1,24 lei/persoană/lună în cazul utilizatorilor casnici și 17,22 lei/mc în cazul utilizatorilor non – casnici. La fiecare tona de deșeuri reziduale și reziduuri se va adauga și contribuția pentru economia circulară, în valoare de 80 lei, fără TVA, conform prevederilor O.U.G. nr. 133/2022. Apoi, pentru activitatea de colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale, tariful pentru colectarea separată și transportul separat al deșeurilor de hârtie, metal, plastic și sticlă din deșeurile municipale se stabileşte la valoare de 746,79 lei/tonă, respectiv 4,04 lei/persoană/lună în cazul utilizatorilor casnici și 29,87 lei/mc în cazul utilizatorilor non-casnici. De asemenea, tariful pentru colectarea separată și transportul separat al deșeurilor reziduale, inclusiv a reziduurilor menajere și similare și al altor deșeuri colectate separat decât cele de hârtie, metal, plastic și sticlă va fi de 457,28 lei/tonă, respectiv 9,97 lei/persoană/lună în cazul utilizatorilor casnici și 91,46 lei/mc în cazul utilizatorilor non-casnici. Adunate, cele trei tarife dau valoarea de 15,25 lei fără TVA, adică 18,15 lei cu TVA, în loc de 14,40 lei/persoană/lună cât plătesc ieşenii în prezent. Există şi o veste bună în sensul că banii pe care Salubris îi obţinea anterior de la firmele de reciclare se întorc către ieşeni şi scad din tariful lunar. „Ideea de bază, pe care toţi ieşenii trebuie să o conştientize este că o cantitate mare de deşeuri reciclate duce la scăderea tarifelor plătite de populaţie. Însă la fel de adevărat este şi faptul că cei care nu colectează selectiv sau care nu încheie contracte cu operatorul de salubritate, plătind aşa zisă taxă specială, vor ajunge să achite lunar chiar şi de trei ori tariful plătit de un ieşean cu simţ civic”, mai spune directorul Salubris. Potrivit acestuia, la nivelul Consiliului Local Iaşi, se va propune ca ceiu care nu colectează separat să plătească un tarif majorat cu 50%, la fel ca şi cei care nu încheie contracte cu Salubris. „Începând cu data de 01.02.2023 se aproba modificarea taxei de salubrizare pentru toți utilizatorii care nu au încheiat contract cu operatorul pentru colectarea separata si transportul separat a deșeurilor municipale, direct sau prin asociațiile de proprietari, sau a caror contract a fost reziliat ca urmare a neplații serviciului de salubrizare. Cuantumul taxei de salubrizare pentru utilizatorii casnici va fi de 32,72 lei/lună/persoană, reprezentând un nivel cu 50% mai mare decat nivelul rezultat din însumarea tarifelor distincte, stabilite și aprobate de autoritatea administrației publice locale ale municipiului Iași, pentru activitățile desfășurate de operatori pentru gestionarea fracțiilor de deșeuri municipale colectate separat, exprimate în lei/persoană/lună. De asemenea, cuantumul taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii non-casnici va fi de 328,43 lei/mc reprezentând tot un nivel cu 50% mai mare decat nivelul rezultat din însumarea tarifelor distincte. Utilizatorii casnici sunt obligați la plata taxei in funcție de numarul de persoane din fiecare familie, respectiv numărul locatarilor existenți la adresa respectivă”, se arată în proiectul de hotărâre. Lucian STATE

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
Pacient la un pas de moarte din cauza unui șarpe
21/05/2024 18:38

La Spitalul Municipal Roman a fost adus un tanăr de 22 de ani, după ce a fost muscat de un sarpe. Lipsa serului antiviperin a impus transferul pacientului la Spitalul Judetean de Urgentă Bacău. „Medi ...

Spectacol electrizant de dans, la Palatul Culturii din Iași, în cadrul Romanian Creative Week
21/05/2024 17:22

Petrecere la Palat: spectacol electrizant de dans, cu ropote de aplauze, la Palatul Culturii din Iasi. Expozitiile de artă si fashion imbogătesc atmosfera la Romanian Creative Week Petrecere la Palat: specta ...

Crimă urmată de sinucidere într-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul
21/05/2024 15:55

Crimă urmată de sinucidere intr-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul. Ce s-a intamplat de fapt si cum a fost descoperită oroarea? Crimă urmată de sinucidere la Vaslui Posibilă ...

A doua zi de grevă la Agenţia pentru Protecţia Mediului
21/05/2024 14:42

Angajaţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Vaslui au intrerupt activitatea, marţi, pentru a doua zi consecutiv, cu scopul de a atrage atenţia cu privire la necesitatea obţinerii egalizării salari ...

Un angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită
21/05/2024 13:35

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii (ISC) a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe langă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită, intr-un dosar instrumentat de impreună cu ofiţerii de ...

Angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii Iaşi, cercetat pentru luare de mită - Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi
21/05/2024 13:04

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii Iaşi este cercetat pentru luare de mită. Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi pentru a semna documentaţia necesară pentru recep ...

Detalii șocante în cazul tentativei de suicid a grefierei de la Vaslui. Ce a împins-o la acest gest
21/05/2024 10:47

Apar detalii socante in cazul grefierei din Vaslui care a incercat să isi pună capăt zilelor. Femeia ar fi dat foc mai multor dosare in biroul in care lucra, iar apoi a incercat să se spanzure. Potrivit an ...

Medvedev, furibund împotriva lui Zelenski: 'Ar trebui judecat sau lichidat!' / 'E o țintă legitimă pentru noi'
21/05/2024 10:37

Vicepresedintele Consiliului de Securitate al Federatiei Ruse, Dmitri Medvedev, a avut o nouă iesire surprinzătoare, foarte dură impotriva presedintelui ucrainean Volodimir Zelenski, despre care spune că ar ...

Viitorul sună bine pentru tinerii din Moldova!
21/05/2024 08:39

Gura Humorului a găzduit in week-end unul dintre cele mai complexe si dinamice evenimente dedicate tinerilor din zona Moldovei, Tabăra RYLA Med+ Moldova — Rotary Youth Leadership Awards. Evenimentul, or ...

Consilierii locali, la ultima şedinţă!
21/05/2024 08:11

Unanimitate pentru toate proiectele * consilierii locali s-au intrunit luni, 20 mai, in ultima şedinţă ordinară din acest manadat, pe a cărei ordine de zi s-au aflat 26 de proiecte de hotărare * in mai p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei