Tabletele de lux primite de Ambulanță, aruncate în magazii!

1tablete

Dimensiune font:

| 04-10-2021 23:43

 

* tabletele cumpărate pentru ambulanțe în anul 2016 de către Serviciul de Telecomunicații Speciale nu mai sunt folosite * în acestea ar fi trebuit introdusă fișa 112 a pacientului, însă acest lucru nu se întâmplă * deși au costat „o căruță” de bani și ar fi trebuit să ușureze munca echipajelor de pe ambulanță, acestea zac acum uitate fiindcă s-au dovedit a fi total infeciente * tabletele au costat 11.000 de lei bucata, la SAJ Iași ajungând 51de bucăți

Investițiile proste sunt o constantă în sistemul de Sănătate și nu numai. Acest lucru este confirmat și de proiectul cu tabletele scumpe care au ajuns la Serviciul Județean de Ambulanță (SAJ) Iași și nu numai, în 2016, achiziționate printr-un proiect european desfăşurat la nivel naţional de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Dacă de atunci erau contestate prin faptul că erau scumpe și că îngreunau munca medicilor şi asistenţilor, iar semnalul prost din anumite locuri îi împiedica să-şi facă treaba, se pare că acestea n-au fost prea mult timp utilizate. Potrivit unor surse din cadrul SAJ Iași, pe aceste tablete s-a așternut deja praful, nemaifiind folosite.

„Tabletele nu mai sunt folosite de mult timp. Sunt mașini care le-au și dus la magazie fiindcă încurcau. Nu au nicio utilitate. Ar fi trebuit să fie corelate și cu farmaciile și cu spitalele, dar acest lucru nu s-a întamplat. Fișa pacientului ar fi trebuit completată electronic, dar tot de mână se face”, a precizat un angajat al SAJ Iași sub protecția anonimatului. Acesta a mai spus că acestea ar fi fost într-adevăr bune dacă se putea face cu ele ce s-a promis. „Tabletele ar fi fost bune dacă ar fi fost corelate cu farmacia, cu spitalele, ele văzând în timp real ce se completa și ar fi pregătit materialele și medicația necesare, dar treaba aceasta nu a mers niciodată. Ar fi fost folositoare dacă făceau toate acestea, dacă se completa fișa doar electronic, fiindcă pentru asta au și costat mai mult decât tabletele normale”, a mai spus acesta.

„Sunt alte probleme mai importante în sistemul sanitar”

Întrebată de utilitatea tabletelor, Simona Ivașcu, managerul SAJ Iași, după întrebări adresate reporterilor cotidianului Evenimentul Regional al Moldovei referitoare la informațiile solicitate, la ce anume le-ar folosi acestea, a negat faptul că tabletele ar sta „pe tușă”.  Mai mult, ulterior, aceasta a dat de înțeles că utilitatea acestora este inexistentă și la spitale, nu numai la SAJ. „Tabletele se mai folosesc, dar rar, în funcție și de semnal și de cât de aglomerat este. Oricum nici la spital nu funcționează, nu se folosesc. Noi trebuia să scriem pe tabletă și ei să preia, dar nu funcționează. E vorba de întreg sistemul sanitar, nu numai de noi. Noi dacă trecem pe tablete, trebuie preluate la spital, nu? Majoritatea au rămas să facă fișa pacientului de mână. Vom vedea ce va fi, dar la câte probleme sunt în sistemul sanitar, în niciun caz nu s-ar ocupa cineva acum de rezovlarea problemelor cu tabletele”, a declarat aceasta.

Tabletele s-ar fi vrut a fi sistem principal de raportare. Potrivit declarațiilor oficiale ale lui Raed Arafat din 2017, se dorea oprirea ultilizării hârtiei în sistem. Din păcate, și astăzi tot hârtia e baza. „Suntem încă în faza de testare şi încercăm ca, până la sfârşitul lunii februarie, să îl folosim ca sistem principal de raportare. Încercăm ca, de la 1 martie, să ajungem către oprirea utilizării hârtiei în sistem, vom scoate treptat hârtia, şi vom folosi doar sistemul digital de raportare. Fişele pacienţilor nu vor mai fi completate pe hârtie. Nu suntem primii care facem acest lucru, sunt foarte multe ţări în care nu se mai foloseşte hârtia nici pe ambulanţe, nici în UPU-uri, ci se folosesc doar raportări digitale”, preciza Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) la începutul anului 2017.

Reamintim că SAJ Iaşi a primit în dotare 51 de tablete, în cadrul unui proiect european desfăşurat la nivel naţional de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) în 2016. Acestea au costat 11.000 de lei bucata și au fost puse pe ambulanţele funcţionale, inclusiv pe cele de consultaţii cu medic la domiciliu. În tablete ar fi trebuit introdusă fişa 112 a fiecărui pacient la care se deplasează echipajul, fișă transmisă ulterior spitalului la care este transportat pacientul. Din păcate, însă, acest lucru nu se prea întâmplă astfel că am putea trage concluzia că, din nou, niște bani, deloc puțini, au fost cheltuiți infecient. Oana POPA

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Bunătăţi pascale din Bucovina
30/04/2024 14:52

Desigur că doamnele incearcă să fie inventive şi reuşesc tot felul de inovaţii delicioase prin bucătării, dar, in afară de ouăle inroşite, trei feluri de bucate sunt considerate tradiţional obligato ...

Un artist al Filarmonicii din Iași s-a sinucis
30/04/2024 14:48

Teodor Aurelian Popescu locuia impreună cu fiica in localitatea Dorobanti, spun apropiatii. Era baterist al formatiei Opis Band dar canta si la Filarmonica Iasi. Bărbatul a fost găsit spanzurat in casa lu ...

Incendiu la Mănăstirea Văratec
30/04/2024 14:08

Două locuinţe ale Mănăstirii Văratec au fost distruse de un incendiu care a izbucnit, luni seara, din cauza unui scurtcircuit, a informat Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Neamţ. La faţa ...

Răsturnare de situație în cazul procesului lui Dumitru Buzatu
30/04/2024 13:59

Tribunalul Vaslui a dispus in cazul fostului preşedinte al CJ Dumitru Buzatu indepărtarea de la dosar a unor mijloace de probă constand in inregistrări efectuate prin folosirea de dispozitive tehnice. Toto ...

Un zâmbet pentru fiecare inimă
30/04/2024 13:13

  Este uimitor cum un gest mic poate lumina ziua cuiva, asa cum a fost astăzi in Centrul de Zi al IRO Iasi. Pacientii aflati la tratamente au primit vizita unui grup de doamne de la Clubul Inner Wheel Ia ...

  1 Mai, ecourile solidarității muncitorești
30/04/2024 12:58

  În fiecare primăvară, odată cu venirea lunii mai, oamenii din intreaga lume sărbătoresc munca si solidaritatea, Această sărbătoare are rădăcini adanci, imbinand traditii istorice si aspi ...

Iubita nu l-a vrut după gratii. Judecătorii au decis că da
30/04/2024 08:57

S.L. e cetăţean al Republicii Moldova, locuieşte intr-un sat din raionul Ungheni şi a avut, pană in ianuarie 2022, o relaţie de concubinaj cu ieşeanca M.N. S-au certat, el s-a imbătat teribil de trei or ...

Spitalul „Parhon”, Centru de Excelență în Hipertensiune
30/04/2024 08:30

Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” este prima unitate medicală din Iasi si cea de-a doua din tară care indeplineste criteriile pentru a deveni Centru de Excelentă in Hipertensiune, asa cum au fost ...

„Școala modulară” de la Colegiul Pedagogic va fi realizată în patru luni!
30/04/2024 08:15

* primarul Mihai Chirica a semnat luni, 29 aprilie, contractul privind amenajarea platformei modulare in care urmează să-si desfăsoare activitatea elevii si cadrele didactice de la Colegiul Pedagogic „ ...

La Iaşi, şomajul creşte încet, dar sigur
30/04/2024 08:15

  Conform datelor furnizate de AJOFM, rata şomajului la nivelul judeţului Iaşi a ajuns la 3,41%, cu 0,25 puncte procentuale mai mare decat la sfarşitul lunii februarie. E vorba de numărul oficial, ad ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei