default

Dimensiune font:

Când este bine să echipăm maşinile cu ANVELOPE DE IARNĂ. Care sunt amenzile

| 02-11-2013 13:58

Sezonul CAUCIUCURILOR DE IARNĂ ne bate la uşă! Chiar dacă vremea se anunţă favorabilă şi în luna noiembrie, mai mult, NU există o dată limită la care participanţii la trafic sunt obligaţi să recurgă la schimbul de cauciucuri, şeful Serviciului Rutier Constanţa, Ciprian Sobaru, recomandă montarea acestora începând cu 1 noiembrie, şi asta pentru a nu exista riscul să fim luaţi prin surprindere.

CAUCIUCURILE DE IARNĂ sunt obligatorii atunci când se circulă pe sectoare de drum cu zăpadă sau polei. 

Reporter: Ce sancţiuni riscă şoferii care nu au cauciucuri de iarnă şi circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, polei sau gheaţă?

Ciprian Sobaru: Contravenţia este prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni contravenţionale, în codul rutier, adică de la 9 - 20 puncte de amendă, însemnând de la 720 de lei, la 1.600 de lei şi reţinerea certificatului de înmatriculare.

Rep.: Când trebuie să avem cauciuri de iarnă?

C.S.: Textul de lege are următoarea formulare: conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Asta este singura condiţie. Nu există un anume interval de timp. Se discuta la un moment dat de data de 1 noiembrie, nu ştiu de unde a apărut. Cred că prin 2011 a apărut un fenomen cu această dată, dar nu. Singura condiţie este zăpada, gheaţa sau poleiul. Dacă, prin absurd ar ninge în august, pentru cauciucurile de iarnă ar trebui să avem drumuri acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei. Nu este chiar atât de absurd, dat fiind faptul că în octombrie am avut un drum naţional închis din cauza zăpezii.

Rep.: În acele condiţii, de ninsoare în octombrie, şoferii au riscat contravenţii?

C.S.: Da, aici nu trebuie să ne gândim la condiţiile acestea meteo nefavorabile şi la faptul că vremea este greu de controlat. Trebuie să facem o paralelă între lipsa dotărilor şi... ştiu eu, lipsa rovignetei sau a asigurării, expirarea perioadei de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice, în sensul că, dacă pe carosabil este gheaţă, zăpadă sau polei, indiferent de ziua din an în care se întâmplă, nu trebuie să plecăm cu autovehiculul. Dacă ne-a expirat ITP-ul, la fel, nu plecăm cu autovehiculul. Nu avem rovignetă sau este expirată, nu ieşim pe drumurile naţionale cu autovehiculul. Nu trebuie să dăm prea mult vina pe vremea capricioasă şi pe faptul că am plecat la drum şi nu ştiam că o să ningă sau m-am trezit dimineaţă şi era senin, iar la 12.00 a început să ningă. Vremea e capricioasă, nu putem s-o controlăm, în schimb noi avem o obligaţie. Nu îndeplinim această obligaţie, nu ieşim cu autovehiculul.

Rep.: Dar dacă şoferii au fost surprinşi pe drum de vremea nefavorabilă, cum s-a întâmplat şi în octombrie, ce pot face?

C.S.: Nu continui deplasarea. Te opreşti, te întorci din drum. Faptul că sunt deja în deplasare nu este o scuză pentru a încălca o regulă de circulaţie. Pentru că aceasta este o regulă de circulaţie.

Rep.: Care sunt sfaturile Poliţiei Rutiere, când ar fi ideal să se monteze anvelopele de iarnă?

C.S.: Păi, dacă tot discutăm de 1 noiembrie, cred că această dată este una rezonabilă pentru a începe pregătirile pentru iarnă. Şi cu antigelul şi cu cauciucurile şi cu noi ştergătoare şi cu verificarea instalaţiei de climatizare.

Rep.: Ce tip de cauciucuri sunt admise?

C.S.: MS - pentru noroi şi zăpadă. Şi cele all season sunt bune, dar cele de iarnă sunt destinate strict pentru iarnă, bănuiesc că sunt foarte mulţi care au două rânduri de anvelope, iarna le folosesc pe cele care trebuie, vara la fel. Dacă am avea all season şi le folosim mereu, nu putem controla în ce măsură sunt uzate. Şi atunci, nu prea am rezolvat nimic.

Rep.: Care sunt riscurile dacă se circulă cu cauciucuri de vară pe timp de iarnă?

C.S.: În primul rând nu există aderenţă şi ai două mari probleme. Cea mai gravă: poţi oricând să derapezi pe polei sau gheaţă şi în al doilea rând nu poţi pleca de pe loc în condiţii de zăpadă. Probabil că au fost destule accidente rutiere încât să le permită celor ce au iniţiat această lege să motiveze cu foarte multe exemple.

Rep.: Se sancţionează şi dacă se constată că o maşină are cauciucurile tocite?

C.S.: Cauciucurile tocite se sancţionează indiferent de moment, vreme, dată calendaristică. Să circuli cu un cauciuc tocit vara este ca şi cum ai circula cu unul de vară, iarna.

În plus, menţionăm că maşinile Serviciului Rutier au caucicuri de iarnă. Am avut şi o să avem cauciucuri de iarnă pentru că mi se pare total absurd şi inoportun să trimit un echipaj cu autospecială nedotată corespunzător să ia măsuri faţă de şoferi, a mai spus Ciprian Sobaru. Tot acesta ne-a spus că pentru recuperarea certificatului de înamtriculare, în aceste condiţii, un şofer trebuie să meargă la RAR echipat corespunzător.

Sursa: www.replicaonline.ro 

CAUCIUCURI DE IARNĂ: Anvelopele de iarnă potrivite

Atunci când cumpăraţi anvelope de iarnă, trebuie să fiţi foarte atenţi la câteva semne de pe cauciuc. Fulgul de nea pe anvelopă atestă că aveţi un cauciuc de iarnă cu care puteţi circula legal. 

De asemenea, sunt acceptate iarna anvelopele cu menţiunea "M + S" (Mud plus Snow – Noroi şi zăpadă). Trebuie să ştiţi că, pe drumurile uscate, atunci când folosiţi cauciucuri de iarnă consumul de carburant este un pic mai mare. De exemplu, dacă în condiţii normale automobilul dumneavostră consumă 7 litri la o sută de kilometri, în condiţiile descrise mai sus va consuma 8, chiar 8,5 litri la o sută de kilometri.  

Organizaţia germană ADAC a publicat astăzi rezultatele oficiale ale tradiţionalului test comparativ între anvelopele de iarnă pentru dimensiunea 185/60 R15.

Top 5:
1. Continental ContiWinterContact TS850
2. Dunlop Winterresponse 2
3. Firestone Winterhawk 3
4. Michelin Alpin A4
5. Nokian WR D3

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, şos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iaşi, tel: 0232/243864; fax: 0232/212231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Com-Beton S.A. Iaşi, cu sediul social în mun. Iaşi, B-dul Chimiei nr. 14, jud. Iaşi, C.U.I. RO5551582, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/189/1994, numită potrivit Încheierii nr. 349/2017 din data de 15 martie 2017, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secţia II Civilă - Faliment, în dosarul nr. 8380/99/2014, anunţă în data de 27.09.2019, ora 12.00, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, la sediul lichidatorului judiciar din mun, Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, a următoarelor active: Nr. activ - Denumire şi descriere active - Valoare de pornire la licitaţie* (lei, fără T.V.A.) Activ 3 - PROPRIETATEA IMOBILIARĂ FUNCIARĂ amplasată în extravilan com. Vîrfu Cîmpului, jud. Botoşani, compusă din: - teren arabil neproductiv (cu destinaţie Staţie sortare pentru balastieră), în suprafaţă de 5.000 mp, cu număr cadastral 39, C.F. 9/N (nr. cds. nou 39 al C.F. 50595/com. Vîrfu Cîmpului). Imobilul se află în zona periferică a comunei, ocupată preponderent de terenuri virane şi agricole, amplasamentul nu dispune de utilităţi, iar accesul la proprietate se face pe drum pietruit. Imobilul a fost dobândit conform Contractului de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 2939/07.10.2004 de B.N.P. Elena Roman. - 325.000,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 26.09.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia se va organiza în contul S.C. MINERAL COM S.R.L. care a adjudecat activul 3 în cadrul licitaţiei publice din data de 17.07.2019, ora 12.00 la preţul de 325.000,00 lei. S.C. MINERAL COM S.R.L. va putea să achite la termenul de licitaţie preţul oferit iniţial, caz în care va fi obligat numai la plata cheltuielilor cauzate de noua licitaţie. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 26.09.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la: tel. 0232/243864, 0755132473, 0758049904, fax: 0232/212231 email: secretariat@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
Autorităție germane susțin că Mercedes ar fi manipulat datele privind emisiile, în cazul a sute de mii de mașini
07/10/2019 08:19

 Producătorul auto Daimler se confruntă cu intrebări legate de posibile manipulări ilegale ale datelor legate de emisiile diesel, mai ales in ceea ce priveste popularele camionete Mercedes-Benz Sprinte ...

  POLIŢIŞTII LOCALI NU MAI AU  NICI O PUTERE IN TRAFIC. VEZI DE CE?
24/09/2019 21:00

 Mare atenţie, şoferi! Poliţiştii locali nu au dreptul să vă oprească in trafic şi să vă sancţioneze. Aceasta este doar treaba poliţiştilor de la Rutieră, iar dacă agenţii locali incearcă ...

Americanii au testat un aparat nemaiîntâlnit. Construit de Boeing VIDEO
21/09/2019 19:33

 În statul american Illinois a avut a decolat pentru prima dată o dronă de alimentare in aer. Boeing MQ-25 Stingray s-a desprins de la sol, s-a ridicat in aer si, după două ore, a aterizat lin si ...

Motivele pentru care tinerii eșuează la examenul auto
21/09/2019 10:03

 Cercetarea făcută de Hippo Leasing relatează motive clare pentru care, in special, tinerii esuează la examenul auto. În topul listei sunt conditiile de sigurantă, ceea ce provoacă lipsa de con ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Studiu: Majoritatea masinilor second-hand vandute in Romania au mai mult de 3 daune in istoric
19/09/2019 12:06

    In Romania inca se vand masini cu daune majore, intrucat majoritatea romanilor se limiteaza la verificarea kilometrajului si daca acesta se confirma nu trec mai departe la verificari tehnice sau ...