Ce masini diesel sa NU cu cumparam la mana a doua in Romania

default

Dimensiune font:

| 16-04-2018 20:53

 

  • Masina scoate fum
  •  Se misca motorul la pornire si oprire
  •  Masina nu trage
 Distribuie pe Facebook
 

Romanii inca sunt indragostiti de automobilele diesel. Pentru ca ofera un consum redus, putere la turatie mica si sunt ideale pentru calatoriile lungi. Insa nu multi au bani pentru o masina noua, asa ca apeleaza la cele second-hand. Iata ce masini diesel trebuie evitam cand cautam una rulata.

Cand vrem o masina diesel, evident, trebuie sa facem doua lucruri: sa o verificam si sa facem un test-drive cu ea. Dupa aceste doua etape ne vom da seama daca acea masina merita sau nu sa fie cumparata. Daca trece cu brio verificarile noastre, atunci merita sa investim bani in ea, pentru ca are toate sansele sa mai functioneze mult timp cum trebuie de acum inainte. Dar daca are una sau mai multe din problemele semnalate mai jos, e recomandat sa facem cale intoarsa si sa vizionam masina dintr-un alt anunt auto.

Masina scoate fum

Un autoturism diesel de generatie mai noua, adica fabricat in ultimii 10 ani, nu trebuie sa scoata fum de nicio culoare. Adica nici alb, nici negru. Putem verifica acest lucru pe loc, turand motorul pe la 4000 rpm, dar si in mers. Ajunge ca un pasager sa priveasca in spate daca evacuarea lasa fum in urma. Fumul negru din abundenta inseamna ca arderea nu se face cum trebuie sa ca filtrul de particule a fost inlaturat. Iar fumul alb inseamna mai multe probleme legate de ungere, probleme cu turbina, cu supapele si asa mai departe. Ambele situatii ne arata probleme grave si costisitoare.

Masini diesel de evitat

Nu porneste la rece

 
 

In mod ideal, cand vrem sa luam o masina, facem noi vizita la domiciliul vanzatorului cand masina este nepornita de cel putin 12 ore. Ca sa vedem cum porneste la rece, in mod ideal, iarna, la minus 0 grade. Dar acest test se poate face si vara, insa daca sunt probleme cu bujiile, pompa sau bujiile, acestea vor da semne mai multe cand e frig. Ridicam capota ca sa ne asiguram ca motorul este rece si dam la automat. Pornirea trebuie sa fie rapida, fara sa invarta de multe ori electromotorul, inainte sa porneasca. Daca motorul ezita sa porneasca cand este frig afara, la prima pornire, atunci avem toate sansele ca dupa cumparare, cand sunt -10 grade Celsius, sa dam la automat si 15 minute pana cand o ia, din cauza unor probleme electrice sau la bujiile incandescente.

Ulei in antigel

Cand ridicam capota, e bine sa aruncam un ochi si la vasul de expansiune al antigelului. Ca sa verificam starea lichidului de racire, care ne poate spune mai multe decat credem. Adica antigelul, de orice culoare o fi el, trebuie sa fie curat, nu tulbure, si fara depuneri sau pete de grasime. Daca in vasul antigelului gasim depuneri, inseamna ca sunt reziduuri de ulei, la fel si daca, atunci cand desfacem capacul, vedem la suprafata pete mari de grasime. Iar aceste reziduuri pot fi de la termofolot, adica racitorul de ulei. Termoflotul este un element prin care circula uleiul de motor, iar dupa un perete metalic circula antigelul masinii care este mai rece, facandu-se astfel un transfer de energie termica. Insa acest perete, care este subtire, poate sa rugineasca in timp si uleiul ajunge in antigel. La fel si daca se arde garnitura de chiulasa...

Masini diesel de evitat

Masina nu trage

Cand facem un test-drive cu masina, nu trebuie sa ne sfiim sa vedem daca trage. Adica o putem tura fara probleme la 3000 rpm pentru a vedea si daca scoate fum, dar si sa vedem cum se misca la demaraj. Toate masinile de acum sunt turbo-diesel si trag de la turatie mica, de pe la 1600-1800 rpm, facandu-ne sa simtim demarajul cand turbo-compresorul face ca motorul sa aiba cuplu si putere maxime. Daca noi acceleram si motorul accelereaza mult prea lin, in loc sa simtim o plecare mai puternica, avem niste probleme. De obicei, cand o masina diesel nu trage, turbina este praf, ceea ce inseamna o cheltuiala destul de zdravana.

Martor filtru particule aprins

Vesnica problema a masinilor diesel este cea legata de filtrul de particule DPF. Unii au gasit o solutie de a anula filtrul, adica de a-l scoate fizic pentru ca un filtru nou este extrem de scump. Dar de multe ori, chiar daca filtrul este anulat si din soft, electronic, pentru a nu da erori in bord, martorul care iti semnaleaza o problema la filtrul de particule ramane aprins sau se activeaza dupa o vreme. Cand avem, in general, orice martor de bord aprins, trebuie sa ne uitam atent si sa evitam acea masina, semn ca vanzatorul nu s-a preocupat de ea. Dar daca este martorul DPF aprins, atunci trebuie sa cautam alta masina.

Masini diesel de evitat

Motor ud

Cam toate motoarele diesel mai vechi sunt umede de la scurgerile de motorina si ulei. Dar conteaza sa nu fie din abundenta... De preferat este sa gasim un motor diesel care a fost ingrijit, adica semeringuri schimbate la timp, la fel si garniturile. Daca vedem pompa de inalta presiune uda, inseamna ca pierde motorina. Trebuie sa ne uitam la intercooler, daca este murdar de ulei, semn ca este fisurat. La fel si langa turbina sau EGR, la conductele de recirculare si asa mai departe. Daca avem scurgeri pe blocul motorului, pot fi de la garnitura capacului de la culbutori, ceea ce nu este grav. Oricum, daca vedem un motor ud, dar care nu lasa picaturi de ulei sub el, nu trebuie sa fie grav, insa doar o vizita la service ne va spune de la ce este fiecare.

Masini diesel de evitat

Se misca motorul la pornire si oprire

Cu capota ridicata este bine sa pornim motorul si sa-l oprim. Ca sa vedem cat de tare vibreaza. Deoarece motoarele diesel, de la vibratii, tind sa rupa tampoane de motor foarte usor. Si o vibratie puternica atunci cand oprim motorul ne poate semnala ca avem un suport crapat sau rupt. Toate motoarele vibreaza la oprire si pornire, insa unul care se mai tine doar in doi suporti din trei, va avea o miscare mult mai ampla. Miscare ce poate strica, in timp, alte anexe.

Vibratii la plecarea de pe loc

Cand facem test-drive cu o masina diesel la mana a doua este impetuos necesar sa verificam ambreiajul si starea volantului. Ambreiajul se verifica usor, in mers, accelerand mai brusc de la 2000 rpm, ca sa vedem daca se tureaza motorul in gol. Dar volantul se verifica altfel, la plecarea de pe loc. Adica plecam de pe loc si verificam daca simtim vibratii cand cuplam ambreiajul, adica atunci cand ridicam pedala. Daca exista vibratii sau zgomote aparte, inseamna ca volanta trebuie schimbata. Toate sunt elemente consumabile pe care le putem inlocui la service, dar daca stim ca urmeaza o cheltuiala de 500 de Euro in setul de ambreiaj, poate facem altfel negocierea la pret...

Masini diesel de evitat

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Când se schimbă uleiul de motor și tot ce trebuie să știi despre procedură
19/12/2019 17:09

  Cand se schimbă?  În general, uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000 – 15.000 de km parcursi, in functie de recomandările producătorului sau cel putin o dată pe an. Dacă sc ...

10 aeroporturi insulare superbe din lumea întreagă
28/11/2019 11:49

 Iată cateva dintre cele mai interesante aeroporturi insulare si pistele spectaculoase pe care ai putea să aterizezi in următoarea ta vacantă exotică. Bine ai venit in lumea aeroporturilor inconjurat ...

Impozitul auto, mai scump în 2020. Cum calculezi exact, în funcție de motor, câți bani vei plăti
19/11/2019 08:45

Impozitul auto va fi mai scump in anul 2020. Unii dintre soferi vor plăti mai mult, in functie de anumite categorii de motorizări. Cum calculezi cati bani vei achita? Impozitul auto, mai scump in 2020 Din ...

De ce avioanele de pasageri sunt albe?
18/11/2019 14:58

 Sigur ai observat faptul ca majoritatea aeronavelor de pasageri sunt vopsite in alb. Oare de ce?   E mai ieftin! Vopseaua adauga intre 273 – 544 kg la o aeronava, declara repre ...

Începând cu 2022, UE impune reguli noi. Sunt vizate toate mașinile
11/11/2019 10:10

Siguranta pe care o oferă masinile a devenit in ultimii ani un criteriu din ce in ce mai important pentru clientii de pe piata auto interesati să isi cumpere un nou automobil. Progresul tehnologiei este mai ...

Pentagonul anunță prețurile la avioanele militare F-35 pe următorii trei ani
29/10/2019 19:37

 Pentagonul a anuntat marti detaliile privind pretul convenit cu Lockheed Martin, care ar putea duce la scăderea costurilor pentru avioanele militare F-35 in următorii trei ani, ceea ce ar putea incuraja ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei