37706736-l

Dimensiune font:

Blocajul financiar se accentuează, 7 din 10 companii îşi plătesc cu greu facturile/ Expert în consultanţă strategică: „Banii circulă tot mai greu”

| 18-05-2019 08:54

Şapte companii din zece întârzie să-şi plătească facturile, fapt care duce la accentuarea blocajului financiar, iar durata medie de încasare a facturilor la nivelul economiei a ajuns la aproape 120 de zile, arată o analiză Frames şi Train Your Brain.

 

 În condiţiile în care nu dispun de resurse financiare suficiente, iar accesul la credite le este practic imposibil din varii motive, tot mai multe companii întârzie să-şi plătească la timp facturile. Potrivit sondajului realizat în perioada 2-7 mai 2019, pe un eşantion de 180 de companii reprezentative din tot spectrul economic, de la comerţ şi industria prelucrătoare la construcţii şi turism, şi prezentat în cadrul evenimentului Train Your Business Iaşi, 68% dintre managerii chestionaţi au recunoscut faptul că amână plata facturilor până la limita maximă, pentru a-şi asigura cash flow-ul necesar desfăşurării afacerilor.
Principalele motive pentru care companiile nu îşi achită la timp obligaţiile financiare sunt reprezentate de lipsa resurselor financiare disponibile, menţionată de 53% dintre respondenţi, neîncasarea facturilor (22%), creşterea costurilor operaţionale (15%), scăderea vânzărilor (7%) şi alte motive (3%).

Chestionaţi care este perioada medie în care îşi achită facturile, 42% au indicat intervalul – 3-4 luni, 37% au bifat răspunsul 2-3 luni, 16% au menţionat intervalul 1-2 luni, iar 5% peste nivelul de 4 luni.

Domeniile cele mai afectate sunt, potrivit datelor statistice, construcţiile, industria extractivă, agricultura, comerţul, sectorul pharma, transporturile şi serviciile.

„Statisticile vin să confirme estimările de la sfârşitul anului trecut când, în Barometrul privind perspectivele economiei în 2019, 78% dintre antreprenori indicau blocajul financiar (neplata facturilor sau plata cu întârziere a acestora) drept principală problemă din acest an. Şi deprecierea leului, a doua cea mai importantă problemă din 2019, s-a confirmat, la fel ca şi alte probleme precum creşterea preţurilor, scumpirea şi limitarea accesului la finanţare şi accentuarea crizei din piaţa muncii”, arată analiza.

Efectele blocajului financiar

Întrebaţi care sunt efectele blocajului financiar, 54% dintre managerii chestionaţi au indicat scăderea profitabilităţii, 32% au semnalat problemele de cash flow, iar 21% - creşterea preţurilor. Reacţie la accentuarea încasării facturilor, cei chestionaţi au mai menţionat, printre altele, reducerea investiţiilor (17%) şi stoparea angajărilor (15%).

„În condiţiile în care nevoia de finanţare a companiilor este semnificativă, şi cum doar 12.000 dintre firmele româneşti sunt bancabile, tot mai multe firme apelează la creditul furnizor. În esenţă, este vorba de o finanţare acordată de partenerul de business, care permite plata cu întârziere de până la 120-150 de zile faţă de scadenţă. Creditul furnizor este, însă, precum o sabie cu două tăişuri pentru că, dincolo de efectele pozitive, afectează sănătatea financiară a economiei. Banii circulă tot mai greu, iar cum majoritatea firmelor suferă de lipsă de lichiditate, oricând se poate ajunge la incapacitate de plată, fapt care antrenează efecte pe orizontală”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Întrebaţi care sunt metodele prin care se protejează în faţa blocajului financiar, majoritatea respondenţilor au afirmat că evaluează clienţii înainte de a intra într-o relaţie contractuală cu ei. 57% au declarat că se bazează pe resursele interne (departamente de vânzări, contabilitate, juridic şi date proprii), iar 32% apelează la o firmă specializată.

„Să ştii cu cine faci afaceri a devenit esenţial într-o economie fragilă din punct de vedere financiar, în care distanţa de la profit la insolvenţă se poate parcurge în numai câteva luni. Să ştii dacă firma respectivă are datorii, popriri, procese, dacă acţionarii sunt implicaţi în alte societăţi cu probleme, dacă îşi onorează obligaţiile financiare la timp – sunt elemente care pot face diferenţa foarte uşor între o afacere profitabilă şi un eşec’’, a declarat Alexandru Bălţat, managerul Train Your Brain.

Prevenţia?

Cum pot fi prevenite aceste probleme? Potrivit analiştilor de la Frames, antreprenorii trebuie, în primul rând, să-şi gestioneze mult mai judicios finanţele, să-şi tempereze aşteptările prea optimiste privind încasările, să evite investiţiile care nu aduc plus valoare, precum imobile, maşini etc. şi să renunţe la activele care nu reprezintă activitatea de bază. O altă soluţie este să apeleze la serviciile de factoring şi să manifeste o vigilenţă sporită în relaţia cu partenerii.

,,Scăderile sau creşterile bruşte de comenzi, întârzierea plăţilor, refuzul la plată şi indisponibilitatea persoanelor de contact sunt doar câteva dintre principalele semnale de alarmă’’, arată analiza Frames.

Potrivit experţilor, în relaţia cu partenerii, firmele ar trebui să implementeze un sistem de evaluare standardizat a clienţilor noi şi a celor existenţi.

,,În funcţie de bonitate, plata în avans şi solicitarea garanţiilor sunt absolut esenţiale, iar reeavaluarea condiţiilor trebuie realizată constant. În condiţiile în care stabileşti cu partenerul de business un mod de lucru din start, acesta va manifesta un comportament mult mai eficient în comparaţie cu alţi parteneri. Într-o economie slab capitalizată, cum este cea românească, consolidarea relaţiilor de business ţine în mod direct de managementul creanţelor, de asigurarea unor condiţii comerciale dedicate, în funcţie de bonitatea şi comportamentul de plată al partenerilor’’, afirmă experţii.

În context pot fi invocate şi datele de la Banca Naţională, care arată o adevărată explozie a refuzurilor instrumentelor de plată. În luna martie 2019, ultima pentru care există date oficiale, s-au înregistrat 2993 de instrumente de debit refuzate la plată, în valoare de 177,9 milioane de lei - valoare dublă faţă de media lunilor anterioare. Cele mai multe au fost bilete la ordin, în valoare de 175,5 milioane de lei. Pe ansamblu, statisticile Băncii Naţionale arată că numărul titularilor de cont care au generat incidente de plată a crescut, anul trecut, la 21.814 faţă de 21.550 în 2017, iar numărul persoanelor juridice declarate cu risc a avansat de la 13.468 la 13.975.

Întrebaţi cum văd dinamica plăţilor în economie în viitorul apropiat, 56% dintre respondenţi s-au declarat pesimişti, în timp ce numai 23% au declarat că au aşteptări optimiste, pe fondul creşterii economice.

,,Întrebaţi care sunt principalele provocări, din acest punct de vedere, cei mai mulţi au indicat creşterea costurilor operaţionale, fenomen amplificat de deprecierea cursului de schimb, scumpirea carburanţilor şi a utilităţilor. Creşterea inflaţiei se va reflecta, cel mai probabil, într-o scădere a puterii de cumpărare a populaţiei şi o reducere a apetitului de business în economie, scăderea vânzărilor urmând să reprezinte o consecinţă directă şi cu efecte semnificative în comportamentul de plată. În condiţiile în care accesul la creditare pentru multe dintre IMM-uri reprezintă un deziderat de neatins, perspectivele accentuării blocajului financiar sunt la ordinea zilei, mai ales în T4 2019 – T1 2020’’, arată concluziile analizei. MEDIAFAX.RO

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. ALDO S.R.L. Vaslui, cu sediul social în mun. Vaslui, str. Traian, bl. 228, sc. A, etaj 2, ap. 9, jud. Vaslui, C.U.I. RO 3337184, nr. de înreg. O.R.C. J37/918/1992, potrivit Sentinţei nr. 924/2013 din data de 23.10.2013, pronunţată de Tribunalul Vaslui – Secţia Civilă, în dosarul nr. 2980/89/2012, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare pentru data de 14.06.2019, ora 13.00, respectiv 28.06.2019, ora 13.00 a următorului activ proprietatea S.C. Aldo S.R.L. Vaslui: Nr. crt. - Denumire activ - Valoare pornire (lei fără T.V.A.) Activul nr.1 Proprietate imobiliară comercială – Magazin Mixt: Construcție – „Magazin Mixt” situată în mun. Vaslui, str. Ștefan cel Mare, nr. 279, jud. Vaslui, în vecinătatea benzinăriei Bemoil, cu suprafața construită de 40,50 mp și supr. utilă de 38,50 mp – extratabulară – construită pe terenul unei persoane fizice - 14.190,00. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.06.2019, ora 14.00, respectiv 27.06.2019, ora 14.00 la sediul lichidatorului judiciar M.R.L. Iași din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr.82, jud. Iași. Relaţii suplimentare se pot obţine la: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel: 0755132474; 0757545545; 0232/243864, fax: 0232/212231 e-mail: vanzari@insolventa.ro. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L..
Publicaţie de vânzare a SC Macormar Invest SRL LD EXPERT GRUP IPURL, lichidatorul judiciar al debitoarei SC Macormar Invest SRL, cu sediul în Sat Pralea, Comuna Căiuți, Jud. Bacău, CUI 17013846 RC J4/2236/2004 - societate în faliment, Dosar nr. 199/110/2016 - Tribunalul Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2014, vinde prin licitaţie publică cu strigare următoarele bunuri mobile: Autoutilitară Volkswagen Transporter 70X02D, nr. înmatriculare BC 91 VID, nr. Omologare B112151111J70E2, an fabricație 1997, număr identificare WV1ZZZ70ZVH038335, cilindree 1.896 cmc, combustibil motorină, culoare verde - Preț 7.700 lei; Autovehicul Volkswagen Golf Variant, nr. înmatriculare BC 06 TDN, nr. omologare ABVK1N1911T13E3, an fabricație 2001, număr identificare WVWZZZ1JZ1W579319, cilindree 1.896 cmc, combustibil motorină, culoare alb - Preț 4.760 lei; Autoutilitară N3 MAN TGA 18463 - autotractor, nr. înmatriculare BC 15 VID, nr. omologare BJMATG1D11B95R3, an fabricație 2001, număr identificare WMAH05ZZZ1M326355, cilindree 12.816 cmc, combustibil motorină, culoare roșu - Preț 27.790 lei; Semiremorcă KOGEL SNC024, nr. înmatriculare BC 05 EDX, nr. omologare D121150011B3800, an fabricație 2003, număr identificare WK05NC02430708571, culoare galben - Preț 8.540 lei. Bunurile mobile se vând în bloc sau individual. Prețurile nu conțin TVA. Licitaţiile vor avea loc în datele de 27 mai, 03 iunie, 10 iunie, 17 iunie, 24 iunie 2019, ora 11.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării caietului de sarcini de 250 lei; - dovada achitării taxei de participare de 250 lei; - dovada achitării cauţiunii de 30% din preţul de pornire al licitaţiei; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul RO19 RZBR 0000060008744407 deschis la Raiffeisen Bank pe numele LD Expert Grup IPURL, iar cauţiunea se va achita în contul nr. RO64BRDE380SV46276803800 deschis pe numele debitoarei SC Macormar Invest SRL la BRD-Groupe Societe Generale. Cererile de participare se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, cel mai târziu cu o zi înainte de ziua şi ora licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit (5 zile calendaristice de la data licitaţiei) duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Publicația de vânzare se completează cu prevederile din Caietul de sarcini. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare se va adresa lichidatorului judiciar cel târziu cu 3 zile înainte de ziua licitaţiei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar - telefon: 0746153363. Lichidator judiciar LD EXPERT GRUP IPURL
Publicaţie de vânzare SC Alexandra Lux SRL LD EXPERT GRUP IPURL Huşi, lichidatorul judiciar al debitoarei SC Alexandra Lux SRL, cu sediul ȋn mun. Bacău, str. Nordului, nr. 61-59, jud. Bacău, CUI 33438580, J4/689/2014, dosar nr. 3534/110/2017 pe rolul Tribunalului Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2014, vinde prin licitaţie publică cu strigare: Autoturism Opel Zafira, an fabricaţie 2009, cilindree 1686 cmc, sursa de energie motorină, număr de înmatriculare BC-03-HBB, la preţul de pornire de 14.400 lei (fără TVA). Licitaţiile vor avea loc în datele de 24 şi 31 mai, 07 iunie 2019, orele 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: a.cerere de participare la licitaţie; b.dovada achitării cauţiunii - 10% din preţul de pornire al licitaţiei; c. dovada achitării taxei de participare in suma de 500 lei; d.dovada achitării caietului de sarcini în valoare de 500 lei; e.documentele care atestă identitatea şi calitatea participantului la licitaţie, după cum urmează: actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul RO19 RZBR 0000060008744407 deschis la Raiffeisen Bank pe numele LD Expert Grup IPURL, iar cauţiunea se va achita în contul nr. RO64 BRDE 380SV 48114953800 deschis la BRD-GSG SA pe numele debitoarei SC Alexandra Lux SRL. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 5 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor se va adresa lichidatorului judiciar cu cel puţin 48 de ore înaintea licitaţiei. Informaţii lichidator judiciar la numărul de telefon 0746153363. Lichidator judiciar LD Expert Grup IPURL Practician în insolvenţă Lazăr Dumitru
ANUNŢ DE VÂNZARE Trans Euro Broker S.R.L., cu sediul social în mun. Iași, str. Nicolina, nr. 64, biroul 19, et. 2, jud. Iași, CUI: 24445537; nr. de înregistrare la O.R.C. J22/2739/2008, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, numit potrivit Încheierii civile nr. 131/01.10.2018, pronunţată de Tribunalul Iași, în dosarul nr. 5963/99/2018, anunţă, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică la data de 07.06.2019, ora 11.00, a activelor S.C. Trans Euro Broker S.R.L. Iasi, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași astfel: nr. crt. denumire și descriere active - valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*) - valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) 1. autoturism, ab berlină cu hayon, marca Suzuki, tip SX4, nr. înmatriculare IS-69-GIA, norma de poluare euro 4, CO2: 163 g/km, an fabricaţie 2009, nr. identificare TSMEYA11S00340822, nr. locuri 5, motor tip M15A, cilindree 1490 CMC, putere 73 kw (100 CP), sursa de energie benzină, tracţiune faţă, culoare negru, km la bord: starea tehnică: mijlocul de transport este în staţionare din iulie 2018; la data inspecţiei s-a pus contactul s-au aprins martorii în bord, nefiind pus în funcţiune electromotorul. Starea fizică: caroseria şi interiorul se prezintă în stare bună. ITP valabil până la data de 24.02.2019. dotări: aer condiţionat computer de bord, cutie manuală 5+1, închidere centralizată, comenzi volan radio CD ABS - 10.520,00 - 10.520,00 2. mobilier de birou conform anunțului de vânzare ce poate fi descărcat de pe site-ul www.insolventa.ro - 270,00 - 270,00 3. aparatură birotică conform anunțului de vânzare ce poate fi descărcat de pe site-ul www.insolventa.ro - 2.120,00 - 2.120,00 Publicaţia de vânzare în format extenso poate fi descărcată de pe site-ul www.insolventa.ro. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 06.06.2019, ora 11.00, la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 06.06.2019, ora 11.00, la sediul lichidatorului judiciar mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 13.00, până pe data de 06.06.2019, ora 12.00, în baza unei programări prealabile. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: 0758049904, 0757545545, 0232/243864 sau e-mail secretariat@insolventa.ro. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
ANRE: Preţurile gazelor pentru clienţii casnici vor scădea cu 5% de la 1 iulie
24/06/2019 17:33

 ANRE a aprobat, in şedinţa de luni, preţurile pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale la clienţii casnici, valabile incepand cu data de 1 iulie 2019, arată un comunicat remis MEDIAFAX. &r ...

Vouchere de 150 € lunar. Cine le poate primi. Ce trebuie să faci
24/06/2019 17:07

  Descriere foto:   Un nou proiect de lege vizează acordarea unor vouchere in valoare de 150 de euro lunar Un nou proiect de lege vizează acordarea unor vouchere in valoare de 150 de euro ...

Dublu standard. Același ambalaj, compoziție diferită pentru 9% dintre produsele comercializate în UE
24/06/2019 16:55

 Nu s-a găsit nicio dovadă a unui decalaj intre est şi vest in ceea ce priveşte compoziţia produselor alimentare de marcă, insă, pană la o treime dintre produsele testate aveau o compoziţie clar d ...

PNL zguduie piața muncii: Angajaţii să poată avea doar o zi de weekend, iar una să o poată lucra contra cost
24/06/2019 11:13

Mai mulţi deputaţi şi senatori PNL au depus un proiect legislativ de modificare a Codului Muncii, astfel incat angajaţii care prestează muncă in zilele de repaus săptămanal să primească doar o compens ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 23  IUNIE  2019
23/06/2019 16:28

  Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONAL ...

Creştere zilnică de 1 la sută a ofertelor pe piaţa muncii din Iaşi
20/06/2019 01:00

* in clipa de faţă, la AJOFM sunt inregistrate 926 de posturi vacante, cu 43 mai multe decat săptămana trecută * asta inseamnă un salt zilnic de 1 la sută, procent enorm din punctul de vedere al speciali ...

 Cristian Roșu (ASF): Piața asigurărilor se înviorează
19/06/2019 18:15

Societătile de asigurare, autorizate si reglementate de ASF, au subscris, in primele trei luni ale acestui an, prime brute in valoare de 2,71 miliarde lei, in crestere cu 7,4% fată de aceeasi perioadă a anul ...

SC TAVANE PRO SRL  Firma autorizata, producator si distribuitor, cu portofoliu de lucrari in toata tara, oferim orice tip de tavan extensibil
18/06/2019 10:40

 Firma autorizata, producator si distribuitor, cu portofoliu de lucrari in toata tara, oferim orice tip de tavan extensibil (mat, lucios, printat, multiplu strat, 3D ). Produsul nostru este mai ieftin, mu ...