DIICOT îl trimite în judecată pe Cristian Burci: Prejudiciu de zeci de milioane

ciocan  codul-penal

Dimensiune font:

| 20-04-2022 19:18

Șapte persoane acuzate că au devalizat fabrica de vagoane din Caracal, județul Olt, au fost trimise în judecată de procurorii DIICOT. Între ei se află și controversatul afacerist Cristian Burci. În dosar s-au constituit părți civile Ministerul Finanțelor, Activele Statului, o societate de investiții și 3 firme, cu o sumă de peste 20 de milioane de lei.


Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală au finalizat rechizitoriul și au dispus trimiterea în judecată a 7 inculpaţi (6 cetățeni români și un cetățean german, parte din aceștia având calitățile de președinte consiliu de administrație societate tip holding, director general, director financiar, avocat și practician în insolvență în cadrul unei societăți de insolvență desemnată ca administrator judiciar), pentru săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracţional organizat, gestiune frauduloasă, evaziune fiscală, delapidare cu consecințe deosebit de grave și spălare a banilor.

 

 

Anchetatorii au reținut faptul că, începând cu anul 2002, prin intermediul unei societăți comerciale de tip holding, cu sediul în Luxemburg, au fost înființate sau preluate, direct sau prin interpuși, mai multe societăți comerciale cu sediul în Europa, inclusiv în România (între care și o societate comercială cu sediul în municipiul Caracal cu tradiție în producția de material rulant).

„În urma probatoriul administrat în cauză a rezultat că, începând cu anul 2006, prin intermediul societății comerciale de tip holding, cu sediul în Luxemburg, a fost derulată o activitate infracțională cu scopul de a decapitaliza societatea comercială din municipiul Caracal și de a o lipsi de lichiditățile necesare desfășurării activităților curente. Această modalitate de a acționa a reprezentat o la nivelul societății de tip holding ce a exercitat controlul asupra deciziei consiliului de administrație/conducerii executive a societății intra-grup din municipiul Caracal, politică ce a fost aplicată și în ceea ce privește alte două societăți comerciale cu sediul în România cu tradiție în producția de material rulant (fabricarea de vagoane de cale ferată)”, arată DIICOT, într-un comunicat transmis miercuri.

Astfel, în perioada ianuarie 2006 - octombrie 2012, prin intermediul consiliului de administrație, a cărui decizie era controlată de către unul dintre inculpați, reprezentant al acționarului majoritar, cu sediul în Luxemburg, au fost efectuate operațiuni ce au redus drastic disponibilitățile bănești și patrimoniul societății.

Astfel, s-au făcut operațiuni financiare ce au vizat transferul/nerecuperarea unor importante sume de bani reprezentând capitalul de lucru al societății. Este vorba de acordarea și plata de împrumuturi/consultanță cu caracter fraudulos fie către firme intra-grup, fie către alte firme pe care unul dintre inculpați le controla în fapt; de încheierea și derularea unui contract de fabricație cu o firmă intra-grup (prin care producția societății din Caracal, deși în fapt era livrată beneficiarilor din Europa, era facturată scriptic către societatea din cadrul holdingului, fiind achitată doar parțial producătorului contravaloarea mărfurilor livrate) și de angajarea împreună cu ceilalți 2 producători de vagoane intra-grup în contractarea, în condiții defavorabile, a unui credit bancar sindicalizat în valoare totală de 100.000.000 euro (din care a fost utilizată suma de 96.000.000 euro și prin care, practic, s-au refinanțat vechile credite) cu garantarea reciprocă a universalității bunurilor deținute (societatea din Caracal garantând cu întreg patrimoniul atât propriul credit cât și creditele celorlalți doi producători).

De asemenea, s-au realizat un transfer subevaluat al activelor societății din Caracal către o societate comercială terță. Acest transfer s-a realizat prin declanșarea și determinarea derulării procedurii de insovență a societății comerciale din Caracal (în conivență cu reprezentanții lichidatorului judiciar) fără luarea în considerare a recuperării creanțelor pe care societatea din Caracal le avea de încasat de la firmele din holdingul cu sediul în Luxemburg, fapt ce a condus la vânzarea subevaluată a activelor (patrimoniului) către o terță societate.

„În această modalitate societatea comercială din Caracal a fost prejudiciată cu suma totală de 161.624.951,69 lei. Subsecvent acestei activității, în intervalul martie-iulie 2012, au fost însușite, de către inculpatul ce controla societatea de tip holding cu sediul în Luxemburg și supuse procesului de spălare, disponibilitățile bănești ale societății comerciale, cumpărător la un preț subevaluat al activelor societății comerciale din Caracal, acțiunea de delapidare fiind derulată cu acordul inculpatului care avea calitatea de administrator și acționar indirect majoritar al societății delapidate. În acest mod, a fost însușită suma de 2.730.000 euro din patrimoniul societății”, spun procurorii.

O altă activitate infracțională reținută în cauză constă în aceea că, în perioada aprilie 2013 - iunie 2015, inculpatul ce controla una din societățile intra-grup din grupul de firme cu sediul în Luxemburg, cunoscând faptul că procedura de faliment a societății respective, derulată de către organele competente elvețiene, se află în desfășurare (neexistând o hotărâre definitivă de închidere a falimentului acesteia) și, folosindu-se de existența unei copii de pe o adresă emisă de autoritățile din Elveția din care rezulta în mod nereal că procedura de faliment a fost închisă, prin intermediul directorului general al societății comerciale din Caracal, a determinat ascunderea față de organele fiscale din România a sursei impozabile a societății.

„Astfel, s-a urmărit sustragerea de la plata impozitului pe profit aferent exercițiului fiscal 2012, prin nedeclararea provizioanelor nedeductibile fiscal constituite pentru creanțele deținute de această societate la firma intra – grup cu sediul în Luxemburg. Activitatea infracțională a avut ca rezultat prejudicierea statului român cu suma de 8.616.203,24 lei, reprezentând impozitul pe profit, aferent exercițiului fiscal 2012”, arată DIICOT.

După închiderea procedurii de insolvență a societății din Caracal și reinserția acesteia în activitatea comercială, în perioada aprilie 2013 - ianuarie 2015 a fost constituit un grup infracțional organizat, liderul grupului fiind inculpatul care exercita controlul asupra consiliul de administrație al societății respective prin intermediul acționarului majoritar cu sediul în Luxemburg, în vederea comiterii infracțiunilor de delapidare și spălare a banilor, în scopul însușirii ultimelor lichidități de care dispunea societatea. Astfel, spun procurorii, sub aparența derulării unor împrumuturi frauduloase către o altă societate comercială controlată de liderul grupului, a fost transferată suma totală de 2.583.317,89 lei (reprezentând sume de bani aflate în conturile bancare, de trezorerie și în contul fiduciar al societății din Caracal) către societăți comerciale controlate de grupul infracțional organizat.

„Aceste acțiuni au fost urmate de derularea unor circuite financiare de spălare a banilor, la capătul cărora sumele rulate erau fie retrase în numerar, fie transferate în alte conturi bancare, inclusiv în conturile unor societăți externe tip offshore controlate de liderul grupului, în interesul financiar al acestuia”, mai arată DIICOT.

În cadrul acestui dosar s-au constituit părți civile Ministerul Finanțelor Publice – Agenția Națională de Administrare Fiscală, Societatea de Investiții Financiare Oltenia S.A., Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului și alte 3 societăți comerciale cu suma totală de 20.624.346 lei, fiind instituire măsuri asiguratorii asupra a 24 de imobile (terenuri, apartamente, construcții), conturilor bancare (fiind indisponibilizată suma de peste 500.000 de euro) și asupra acțiunilor deținute la diferite societăți.

Dosarul a fost înaintat spre competentă soluționare Curții de Apel București. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Premierul Marcel Ciolacu a luat foc după cererea Comisiei Europene privind subvențiile la energie: România nu e obligată cu nimic
05/10/2024 12:44

Premierul Marcel Ciolacu spune că Romania nu este obligată de Comisia Europeană să reducă subventiile la energie electrică si că singurul lucru pe care l-a cerut comisia este ca Romania să joace corect ...

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
05/10/2024 09:00

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L – lansarea proiectului: “CREȘTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂȚII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”
05/10/2024 08:59

 05.10.2024 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “CRESTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂTII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”  Beneficiar: ECHIPAMENTE INDIV ...

SDENTIST S.R.L. – lansarea proiectului ”Creșterea gradului de digitalizare a societății SDENTIST SRL ”
05/10/2024 08:59

05.10.2024  COMUNICAT DE PRESĂ Cresterea gradului de digitalizare a societătii SDENTIST SRL - Lansarea proiectului - Beneficiar: SDENTIST S.R.L. 

Publicul este așteptat în grădina Palas pentru spectacole teatrale inedite cu ocazia Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr, și cu peste 200 de experimente interactive, la Science Festival
04/10/2024 14:51

Publicul este asteptat in grădina Palas pentru spectacole teatrale inedite cu ocazia Festivalului International de Teatru pentru Publicul Tanăr, si cu peste 200 de experimente interactive, la Science Festival ...

ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L – lansarea proiectului: “CREȘTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂȚII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”
04/10/2024 10:30

 04.10.2024 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “CRESTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂTII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”  Beneficiar: ECHIPAMENTE INDIVIDUAL ...

Cum să ai un business prietenos cu mediul - 4 strategii smart, când deții o companie în domeniul transporturilor
04/10/2024 10:14

Cum să ai un business prietenos cu mediul - 4 strategii smart, cand detii o companie in domeniul transporturilor Într-o lume din ce in ce mai preocupată de sustenabilitate, companiile din domeniul tr ...

 INCEPERE PROIECT DEZVOLTAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS SMIS  313831
04/10/2024 09:00

  INCEPERE PROIECT DEZVOLTAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS SMIS  313831

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
04/10/2024 09:00

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

ASOCIAȚIA PENTRU INTEGRARE ȘI DEZVOLTARE COMUNITARĂ - INDECO – anunță lansarea proiectului “Șanse egale pentru antreprenoriat social”, ID MySMIS 311971.
04/10/2024 08:48

 Comunicat de lansare a proiectului  Sanse egale pentru antreprenoriat social    ASOCIATIA PENTRU INTEGRARE SI DEZVOLTARE COMUNITARĂ - INDECO, in calitate de Beneficiar unic, a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei