Ouăle româneşti iau calea ţărilor africane
Dimensiune font:
*pe plan intern, consumul de ouă creşte în perioada Sărbătorilor Pascale cu 50% * producţia din gospodării acoperă 30% din piaţă
Producătorii de ouă se plâng că preţul produselor lor creşte de două ori mai mult până la raft. Practic, preţul ouălor a scăzut, în medie, cu 50%, la poarta fermei, de la 0,33 lei, fără TVA, pe bucată, în ianuarie, la 0,18 lei în prezent, însă aceste reduceri nu se regăsesc şi la raft. „Ouăle ajung pe rafturile magazinelor cu 0,4 lei şi chiar 0,7 lei pe bucată. Producătorii pierd practic de două ori, odată că vând mult sub preţul de cost, iar a doua oară pentru că nu au rulaj şi există stocuri imense de ouă. Facem eforturi imense să rezistăm“, a precizat Ilie Van, preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR).
160 de milioane de ouă, în perioada Paştelui
Acesta a spus că singura soluţie pentru a recupera din pierderi o reprezintă creşterea exporturilor de ouă, care în această perioadă au ajuns la 10-15 milioane de ouă lunar. „Exportăm în ţările arabe şi africane şi mai puţin în ţările UE, în jur de 10-15 milioane de ouă lunar, o cantitate insuficientă pentru a putea să ne redresăm. Situaţia este foarte grea în sector şi de aceea cerem sprijin autorităţilor să nu mai taxeze doar producătorii pe toate părţile, iar pe comercianţi doar o dată. Practic, producătorii nu se pot lupta cu marile reţele de magazine“, a spus şeful UCPR, subliniind că situaţia este similară şi pe piaţa cărnii de pasăre. Consumul de ouă creşte cu 50% în perioada Sărbătorilor Pascale, până la 160 de milioane de ouă. „Pe lângă oferta industrială de ouă, în această perioadă apare şi cea din gospodăriile ţărăneşti, care ia în jur de 30% din piaţă“, a mai adăugat Ilie Van. În România sunt circa 150 de producători de ouă, dintre care 35 sunt de mari dimensiuni, aceştia realizând 85% din producţia industrială românească. (Alina Stan)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau