Ale cui interese le reprezintă consilierii locali?

Dorian Obreja

Dimensiune font:

| 12-07-2021 00:01

 Dorian OBREJA 

Dacă este să consultăm o listă de politicieni români de după 90 (nu puţini dintre ei reşapaţi din eşaloanele secunde ale fostei nomenclaturi) prinşi cu mâţa în sac (a se citi în postura de implicaţi în scandaluri ori infracţiuni, îndeosebi de corupţie), am găsi capitolelele cele mai voluminoase în dreptul categoriilor de primari, consilieri locali şi judeţeni. Într-un fel, e „normal”: aceste categorii sunt şi cele mai mari numeric, după alegerile din 2020 rezultând 3.180 de primari, 40.022 de consilieri locali şi 1.336 de consilieri judeţeni.

Trebuie subliniat: categoriile amintite sunt foarte importante pentru partide, constituind, oficial, rezerva de cadre (sau, cum se zice mai la modă, de resurse umane), dar fiind, în realitate, pionii de care depind:  1.rezultatul alegerilor legislative şi prezidenţiale; şi 2.mărimea contului uneia sau alteia dintre formaţiunile politice, la capitolul secret (dar foarte consistent) al „banilor negri”. Cei mai „gospodari” dintre consilierii locali, care ştiu unde şi când să direcţioneze sume consistente, au deschis drumul către vârful piramidei politice (indiferent de culoare), cu şanse către funcţii sau locuri din care îşi vor recupera, cu prisosinţă, „investiţiile” făcute...

Ca în multe alte rânduri, depăşesc cadrul general şi teoretic al subiectului, venind cu exemple/argumente concrete. Da această dată, materializate în trei „poveşti” din Moldova.

Primele două, din localitatea care ar merita, onorant, supranumele de oraş de pe şapte coline (precum Roma...), dacă nu i s-ar potrivi, în ultima vreme, cel puţin, pe acela de BahluIaşi.

Cel dintâi caz se referă la controversata arteră ce să facă legătura între zona Bahluiului şi cea din strada Palat. După cum se ştie, proiectul iniţial, întocmit cu mult înainte de 1990, prevedea cea mai bună variantă, între Podul „Dimitrie Cantemir” şi strada amintită. Proiectul exista, pe jumătate mergea pe o stradă deja existentă, deci costurile şi timpul de realizare ar fi fost minime. Numai că un consilier local a cumpărat un teren din  stînga zonei, a obţinut şi aprobări pentru ridicarea unor blocuri, după care a vândut totul la pachet (cu circa 3-4 milioane euro) unui cetăţean străin, care a finalizat afacerea. În dreapta zonei, terenuri obţinute, cu sudoarea frunţii, de un consilier judeţean şi un dezvoltator imobiliar (cel dintâi intenţionând construirea unui centru de afaceri, exact vizavi de Hotel Internaţional...).

Al doilea caz e şi mai de actualitate. În 2018, unei firme i-a fost respins un proiect imobiliar, într-o zonă vecină cu cimitirul „Eternitatea”. Ulterior,  s-a făcut un schimb între acest teren şi unul mai mult decât dublu ca suprafaţă, pe str. Cicoarei. „Întîmplător”, unul dintre asociaţii firmei este fiu al unui lider local al principalului partid de la guvernare; votul consilierilor acestei formaţiuni a făcut posibile şi schimbul de teren, şi aprobările pentru ceea ce urmează a se construi pe str. Cicoarei.

Al treilea caz e din Vaslui. Unde o patroană de firmă, dar şi ex-consilieră judeţeană, a solicitat bani de la executiv pentru investiţii. Tot „întâmplător”, exact de la acel minister unde era secretar de stat chiar fiul patroanei/consiliere (el însuşi ex-patron al firmei şi condamnat penal pentru conducere în stare de beţie )...

Şi lista „poveştilor” poate continua. Dar nu cred că e nevoie, pentru a formula concluzia că mulţi dintre consilierii locali se ocupă de propriile interese. Cât despre ale noastre, să se descurce fiecare cum poate, că doar aleşii nu sunt plăţiţi pentru asta!

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Stiați că?

15:11

"EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., in calitate de lichidator judiciar al debitoarei "FANYON" S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 05.08.2021, 12.08.2021, 19.08.2021, 26.08.2021, 02.09.2021, 09.09.2021, 16.09.2021, respectiv 23.09.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 16.869,65. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială,s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 37.667,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 69.831,65. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Tribunalul Neamţ, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1445/103/2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunrilor mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „Casa Scutaru” S.R.L., cu sediul în municipiul Piatra Neamţ, str. Grigore Ureche, bl. G3, et. 3, ap. 71, judeţul Neamţ, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Valoare -lei-, 1. Tractor articulat forestier 690 OP, 98.460,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile scoase la vânzare este cel de mai sus. Vânzarea se va face conform hotârârilor adunării creditorilor din data de 05.05.2021 şi 02.06.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 02.08.2021, ora 1200 şi se vor organiza şedinţe de licitaţie publică cu strigare la un interval de 7 zile, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul – verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Mai fac boii bătrâni brazda dreaptă?
03/08/2021 06:13

Dan M.BREZULEANU Nu-i un secret faptul că stricăciunea si-a insusit, in bună parte, sistemul de invătămant care le poartă de grijă celor mai cruzi dintre pruncii iesenilor. Spun că e oarecum de notorie ...

Complici la crimele de pe şosele
03/08/2021 00:24

 Dorian OBREJA  Situaţia nu e nouă, ceea ce agravează şi mai mult lucrurile, intrucat, fiind cunoscută şi neluandu-se măsurile necesare, ea va continua şi in viitor. Încă de prin ...

Covidu n-o decedatu, doar o ţâr s-o relaxatu. Şi perfecţionatu!
01/08/2021 22:48

 Dorian OBREJA Meditez,  cu tristeţe şi amărăciune, la două atitudini diametral opuse. Nu-mi dau seama foarte bine – asta ar putea clarifica sociologii – dacă situarea lor la extrem ...

O dovadă clară  că oamenii se trag din maimuţe. Sau pot redeveni!
26/07/2021 23:16

 Dorian OBREJA La intrebarea, oarecum logică pentru nespecialişti, „de ce mai maimuţele de astăzi nu se mai transformă in oameni?”, răspunsul corect şi edificator ar fi că, pentru a se ...

Cum să arunci un miliard de dolari pe apa...cosmosului
26/07/2021 01:17

 Dorian OBREJA Conform unor calcule, dacă posesorul unui miliard de dolari ar hotări să-şi gestioneze cu austeritate cheltuielile, ar putea trăi pană a-şi epuiza averea 32.155 ani. Acuma, sincer ...

Mai jos nu se poate: sfertodoct, ajuns „politolog”!
18/07/2021 23:45

 Dorian OBREJA În primul rand, să aruncăm  o privire prin dicţionare, pentru a fi pe deplin edificaţi cu privire la doi dintre termenii din titlul edtorialului de astăzi. Sfertodoct = ...

Stadion de mărgăritar pentru o echipă de eşalon secundar!
13/07/2021 01:01

 Dorian OBREJA Cand mi-am propus abordarea subiectului din editorialul de astăzi, nu excludeam posibilitatea  „să-mi ridic in cap” o mulţime de iubitori ai ceea ce se numeşte, din mot ...

Bagatelizarea amânării PNRR, sforărie politică
06/07/2021 15:06

  Dorian OBREJA Sincer, in urmă cu o lună, speram să fi terminat abordarea temei PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă). Asta nu pentru că mă plictisisem de subiect (deşi el făcea v ...

Sărmanii politicieni, cum îşi sacrifică vacanţa!
05/07/2021 01:01

 Dorian Obreja Cat pe ce, scriind titlul de mai sus, să-mi fie milă aşa de tare de cei pomeniţi, incat să-mi dea lacrimile, ceea ce nu e de ici-de colo, la un jurnalist care a văzut multe lucruri/si ...

Avocatul poporului. Neales de popor. Şi care popor?
29/06/2021 00:00

Nu ştiu cum se explică, dar locuitorii şi, mai ales, conducătorii din spaţiul mioritic au o fenomenală capacitate de copiere - asta dacă nu preferaţi să fiu foarte sincer, deşi, in acest caz, nu-mi fa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei