Fond municipal de solidaritate pentru combaterea pandemiei

1fond solidaritatea

Dimensiune font:

| 01-04-2020 00:00

Au subscris la acest fond primarul Mihai Chirica şi consilierii Gabriel Surdu, Ciprian Bostan, Călin Scripcaru, Andrei Postolache, Alexandru Coţofan, Paul Boişteanu, Marius Aur, Florin Boca, Vintilă Iordan, Violeta Găburici, Tudor Dornean, Bogdan Crucianu, Florentin Traian Ciubotaru * ceilalţi sunt aşteptaţi să o facă în perioada următoare


La inițiativa consilierilor locali întruniți în ședință ordinară în sistem online, municipalitatea ieșeană va înființa un fond de solidaritate destinat susținerii măsurilor de combatere a pandemiei COVID-19 pe raza Municipiului Iași. În acest scop vor fi create o adresă specială de e-mail și un cont bancar dedicat, care vor fi popularizate în perioada imediat următoare.

Primarul Mihai Chirica a anunțat că își va dona în fondul deschis astfel întregul salariu pe luna martie. Totodată, mai mulți consilieri locali au adăugat că își vor dona indemnizația pe luna martie sau pe toate lunile până la finalul mandatului. Este vorba de Gabriel Surdu, Ciprian Bostan, Călin Scripcaru, Andrei Postolache, Alexandru Coţofan, Paul Boişteanu, Marius Aur, Florin Boca, Vintilă Iordan, Violeta Găburici, Tudor Dornean, Bogdan Crucianu, Florentin Traian Ciubotaru. „Am decis constituirea unui fond de solidaritate cu scopul de a susține programul de combatere a pandemiei. Fondul este deschis pentru orice persoană, fizică sau juridică, care dorește să se alăture acestui efort. Am decis că jumătate din fondurile care vor fi strânse vor fi distribuite pentru dotări sau alte cerințe ale spitalelor din municipiul Iași, iar cealaltă jumătate pentru susținerea măsurile de ordin social în orașul nostru”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Bani pentru spitale

Măsura survine complementar cu alte decizii luate ieri în contextul pandemiei provocate de coronavirusul SARS-CoV-2. Astfel, față de prevederile bugetare inițiale, va fi alocată suplimentar suma de 5.480.000 de lei pentru susținerea programului de dezinfecție pe raza municipiului Iași, precum și a măsurilor de protecție în vederea prevenirii și limitării efectelor pandemiei. Din acest fond 500.000 de lei vor fi dirijați către serviciile de salubritate, 500.000 de lei pentru subvenționarea transportului în comun, iar 100.000 de lei vor reveni Poliției Locale. De asemenea, 500.000 de lei vor fi rezervați pentru bunuri și servicii ce țin de ordinea publică și siguranța națională, 2.000.000 de lei vor acoperi cheltuielile cu asistența socială (cheltuieli pentru carantină și alte măsuri în domeniul sănătății).

O altă propunere este ca din bugetul inițial alocat pentru întreținerea grădinilor publice, parcurilor, zonelor verzi, bazelor sportive și de agrement, suma de 500.000 de lei să fie folosită în vederea susținerii acțiunilor de combatere a răspândirii coronavirusului pe raza Municipiului Iași.

Tot în cadrul măsurilor de prevenție și protecție se prevede ca voluntarii cuprinși în sistemul public de voluntariat, care sunt implicați în gestionarea măsurilor de prevenire a răspândirii coronavirusului, să beneficieze de transport gratuit pe mijloacele de transport public, în baza unei legitimații vizate de Primăria Municipiului Iași, precum și de materiale de protecție (mănuși de protecție, măști de protecție).

De asemenea, în proiectul de hotărâre se are în vedere încheierea unui protocol de colaborare între Municipiul Iași și Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași în vederea sprijinirii cadrelor medicale din municipiu care intră în contact direct cu persoane sau pacienți susceptibili de a fi infectați cu virusul SARS CoV-2.

Amendamente adoptate

În afara măsurilor conținute în proiectul de hotărâre inițial, plenul Consiliului Local a mai aprobat ieri și o serie de amendamente aduse textului inițial. Astfel, la propunerea organizațiilor FONTISS, Asociația Civica și Fundația Comunitară, înregistrarea voluntarilor participanți la acțiunile de sprijinire a combaterii efectelor pandemiei de coronavirus se va face în baza unui protocol de colaborare. Consilierii au mai hotărât ca pachetele de urgență oferite de către Direcția de Asistență Socială persoanelor vulnerabile vor cuprinde și câte un produs de igienă personală, care să conțină minim un săpun și soluție dezinfectantă.

De asemenea, va fi asigurată finanțarea Spitalului Clinic „Dr. C. I. Parhon” cu 400.000 de lei pentru achiziționarea a două ventilatoare pulmonare, în plus față de cele deja donate municipalității de către firma SC A&D Plast SRL. În plus, Consiliul Local a aprobat mobilizarea de către Spitalul Clinic „Dr. C. I. Parhon” a sumei de 600.000 de lei din venituri proprii pentru cumpărarea unui aparat mobil de radiografie.

De asemenea, Consiliul Local a fost de acord ca toate instituțiile subordonate municipalității să încheie parteneriate cu orice entitate juridică sau persoană fizică în vederea sprijinirii acțiunilor de combatere a răspândirii și efectelor pandemiei de coronavirus. Nu în ultimul rând, Primăria Municipiului Iași va sprijini înființarea în proximitatea municipiului a unui spital de campanie cu o capacitate de circa 250 – 300 de paturi. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Un bărbat din Neamț a fost rănit grav de un taur. A făcut pe toreadorul și a ajuns la spital
22/05/2024 20:47

Un bărbat din judetul Neamt a fost transportat in stare gravă la spital, in urma unui incident la o stană. Bărbatul a incercat să ademenească un taur cu o haină. Incidentul a avut loc ieri, 21 mai, in j ...

 Asociaţia Agent Green a pierdut, definitiv, lupta cu Romsilva Iași!
22/05/2024 20:41

* doar in ultimul an, asociaţia a suferit şapte infrangeri, ultimele trei, chiar drastice * Romsilva – Direcţia Silvică Iaşi a caştigat fără drept de apel * partea reclamantă s-a e ...

Femeie din județul Iași, care locuia cu fiul bolnav psihic, dată dispărută
22/05/2024 20:12

O femeie din Valea Adancă, judetul Iasi, a fost dată dispărută de fiul său, care trăieste in Marea Britanie. Acesta a sesizat telefonic faptul că mama sa, care locuieste cu fratele său, bolnav psihic, n ...

Mama Mădălinei Cojocari, fetița dispărută în Carolina de Nord, și-a recunoscut faptele!
22/05/2024 14:42

Mădălina Cojocari a dispărut in urmă cu mai mult timp si de atunci a inceput o adevărată anchetă in familia ei. La aproape doi ani de la disparitia ei, mama fetei a pledat vinovată si si-a recunoscut fa ...

  Premieră la Teatrul Național Iași. Spectacol-lectură „Oglinda”
22/05/2024 14:36

Luni, 27 mai, de la ora 19:00, la Sala Teatru³ a Nationalului din Iasi, va avea loc, in premieră, spectacolul-lectură „Oglinda”, un text scris si montat de Nic Ularu, cunoscut scenograf, regi ...

Incendiu la un autoturism aflat într-o parcare / Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată supprafaţa corporală, fiind declarat decesul
22/05/2024 13:52

Pompierii au intervenit, miercuri, pentru stingerea unui incendiu care a cuprins un autoturism aflat intr-o parcare din judeţul Suceava. Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată suprafaţa corpo ...

Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor
22/05/2024 12:52

 Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor. Detalii pe www.rao-iasi.ro

Teatrul „Luceafărul” duce Iașul în Marea Britanie
22/05/2024 10:18

Zile foarte pline la Teatrul Luceafărul Iasi, care se pregăteste intens pentru un nou turneu international. La invitatia reprezentantelor noastre diplomatice si culturale din Regat, o parte a echipei arti ...

În județul Iași ar putea fi înființate noi centre de permanență
22/05/2024 08:00

* „Spitalele din administrarea Consiliului Judetean sunt nefunctionale si asta nu din vina personalului medical, care isi face datoria cu mult profesionalism, ci pentru că există disfunctionalităti in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei