dan zaharia bun

Dimensiune font:

Radiografia industriei de IT&C din Moldova

| 04-11-2015 15:00

Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant la Extind Management, a făcut o radiografie a industriei IT&C de la Iaşi * acesta a subliniat, pentru ziarul Evenimentul Regional al Moldovei, diferenţele majore dintre Cluj-Napoca şi Iaşi, două dintre cele patru oraşe secundare ce reprezintă pilonii pieţei IT&C din România * specialistul a vorbit despre cât de greu se păstrează talentele în marile corporaţii şi despre aşteptările angajaţilor atunci când intră pe piaţa muncii într-un domeniu cu o cerere majoră de forţă de muncă * totodată, Dan Zaharia a creionat şi spaţiul ideal de muncă vorbind despre un nou trend în acest domeniu

Dan Zaharia, care deţine firma Extind Management, este unul dintre specialiştii care cunosc cel mai bine piaţa de IT&C şi Outsourcing din România. Acesta a acordat un interviu ziarului Evenimentul Regional al Moldovei în care a subliniat avantajele competitive ale Iaşului pe această piaţă.
 

Care este situaţia la zi a pieţei de IT din Iaşi, la nivel de spaţii de birouri şi la nivelul forţei de muncă?
În prezent, în Iaşi există în jur de 142.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri. Aici nu sunt incluse spaţiile de la Moldova Center- 11.500 metri pătraţi, neocupate încă în totalitate, şi cele de United Business Center 5 şi 6, care însumează 24.000 de metri pătraţi, nefinalizate şi neînchiriate încă. În ceea ce priveşte numărul de IT-işti estimăm undeva la 8.000 de persoane, la începutul acestui an,  dar aceste date vor fi reanalizate cât de curând. În mod normal, avem anual în jur de 1.100 de absolvenţi de la patru facultăţi relevante: Informatica şi Informatica de Gestiune de la FEAA, de la Universitatea «Al. I. Cuza», iar de la Universitatea Tehnică - Automatizări Calculatoare şi Electronică şi Telecomunicaţii. Nevoia pieţei ar fi de peste 2.000 de persoane. Mai e loc de creştere. De asemenea, ar mai putea fi atraşi în industrie vorbitorii de limbi străine şi de care e nevoie în zona de outsourcing. Aici vorbim de limbi ca franceză, spaniolă, portugheză, olandeză sau germană. Engleza este o limbă pe care toată lumea trebuie să o ştie.

Cele mai puternice firme din judeţ

„Cel mai mare angajator pe partea de outsourcing în Iaşi este Xerox, care a depăşit 1.500 de oameni. Fapt ce face din centrul lor cel mai mare din Europa de Est“- Dan Zaharia

Mai sunt în Moldova oraşe care pot fi luate în calcul de firmele din IT?

Ar mai fi Bacău, Suceava şi Galaţi, acestea sunt oraşe cu potenţial. Aceste perspective sunt legate de mediul universitar, care este mai puternic sau mai incipient. La Bacău avem deja Xerox şi SCC, care are acolo aproape 400 de oameni, şi mai este Issco, iar la Suceava este deja Assist Software, o firmă românească puternică, şi s-au mai dus cei de la Mind. Această migrare spre oraşele de tip terţiar este perfect normală. În această industrie, principalul pol este Capitala, oraşele secundare sunt patru: Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov, iar restul sunt oraşe terţiare. Tendinţa este ca serviciile cu valoare adăugată mică să se ducă spre oraşe terţiare şi cu un grad redus de specializare, din cauză că e mai ieftin să fii acolo.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV


Cum se prezintă Iaşul în comparaţie cu piaţa din Cluj?

La Cluj este o forţă mai mare în industrie. Au undeva la 10.000- 12.000 de specialişti în industria IT&C şi sunt undeva la 180.000- 200.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri. Au fost livrate foarte multe spaţii de birouri în ultimul an. Pipeline-ul lor este de 1.700 de absolvenţi anual. Avantajul Iaşului ar fi că avem un număr mai mare de absolvenţi de facultăţi tehnice. Totodată, şi datorită UMF, avem cel mai mare număr de studenţi străini din România. Mai avem şi doi indicatori care nu sunt pozitivi pentru noi, dar benefici pentru industrie- rata şomajului mai mare decât media pe ţară şi salariul mediu mai mic faţă de media naţională. Asta face Iaşul mai atractiv, pe termen scurt.


La nivelul industriei de IT&C există diferenţe de salarizare între oraşele secundare?
Da, există diferenţe şi de până la 25% între Capitală şi Iaşi, iar între Cluj şi Iaşi există o diferenţă de aproape 10%.

Dezbateri despre inovaţie şi pasiune în afaceri FOTO/VIDEO


Există vreo diferenţă între absolventul de la Iaşi de cel din Cluj?

Iaşul are avantajul că are singura facultate de Informatică pură din România. Este o Facultate destul de activă în relaţia cu angajatorul. Sunt mai mult de 10 evenimente pe care facultatea le organizează cu industria, ceea ce nu există în celelalte centre, cel puţin nu la acest nivel. Angajatul în IT nu are alte specificităţi între oraşe, există diferenţe între ţări în acest domeniu. Angajatul din România este unul cultivat, cu una - două limbi străine cunoscute, nivel de engleză foarte ridicat, cu dorinţă de cunoaştere şi valori culturale apropiate faţă de vestul Europei, de aceea suntem destinaţia preferată pentru nearshoring, adică externalizarea serviciilor pe acelaşi continent.


Se spune despre industria IT&C că nu are şomeri, care sunt totuşi punctele nevralgice ale acestei pieţe?
Cred că un punct vulnerabil ar fi graba unor studenţi de a se angaja în industrie şi a nu finaliza cursurile, fapt ce produce prejudicii pentru ambele părţi. Pentru el, deoarece nu are acces la baza de cunoştinţe tehnice necesare, iar pentru companie, pentru că nu poate folosi acel incentive de impozit pe venit zero pentru absolvenţii de studii superioare. Dar cele mai multe companii fac eforturi pentru a sprijini angajaţii să-şi finalizeze studiile: orar redus, zile libere pentru pregătirea examenelor, bonus pentru finalizarea studiilor.

„Trebuie să ajungem la o generaţie de antreprenori şi de oameni de vânzări în IT care să ştie să vândă produsele mai departe. Să ştie să lanseze un produs pe piaţa internaţională“- Dan Zaharia, Extind Management


Din ce an se angajează un student în IT?
Majoritatea începe să lucreze cam din anul al doilea. Dar există şi elevi de liceu care deja sunt în internship şi care sunt mai buni decât mulţi studenţi. Deja accentul companiilor nu mai este spre captarea atenţiei celor de clasa a XII-a, e mult prea târziu pentru orientarea profesională. De anul acesta, au început să targheteze clasa a X-a - a XI- a şi, probabil, se vor duce până la clasa a IX-a pentru a prezenta avantajele angajării într-o industrie cu zero şomaj. S-a observat că un sfert din absolvenţii de la Liceul de Informatică dau la UMF şi intră. Au profesori buni pe chimie şi biologie şi intră la Medicină, iar companiile încearcă să le explice că e nevoie de profil umanist chiar şi în IT. Domeniul IT&C va atinge toate sectoarele de la Chimie, Fizică până la Economie. Iaşul e un pol pentru servicii financiare externalizate, dar marea miză va fi îmbinarea cu Medicina.


Ce vor angajatorii de la programatori, iar pe de altă parte ce solicită IT-iştii de la cei pentru care muncesc?
Punctul cel mai nevralgic în colaborarea asta este loialitatea. Pe lângă asta, angajatorii cer profesionalism şi abilitate de a lucra în echipă, pentru că a apus era IT-istului singuratic. Toată lumea lucrează în echipă. De cealaltă parte, când ajungem la ce vor angajaţii, probabil unul din răspunsuri este: acţiuni în companie. Astfel, acel om e mult mai loial, mult mai implicat în munca sa şi are mai mare grijă de companie. Evident, că firmele din IT oferă cursuri, training-uri, bonusuri, pentru că vor să aibă oameni pregătiţi, dar pe care nu vor să-i piardă. Bugetele lor sunt direcţionate către brand employer, atât către angajaţii lor, cât şi către cei din afară, pentru a-i atrage.

Varujan Pambuccian: „Tinerii trebuie să-şi dezvolte propriile afaceri“ FOTO

„S-ar putea ca de la un punct încolo pentru cineva care a lucrat într-o companie foarte mare să fie mai atractiv să lucreze într-un start-up, chiar dacă nu câştigă banii pe care îi lua în corporaţie. De multe ori în industria asta ajungi într-o zonă repetitivă, de rutină. La Cluj e mult mai pregnantă zona asta de antreprenoriat şi migrare dinspre corporatist senior spre start-up“- Dan Zaharia, Extind Management

Ajungem la spaţiul de birou modern. Cum aţi creiona spaţiu ideal de muncă pentru un angajat?

Dacă vorbim de spaţiul fizic ar trebui să fie un spaţiu luminos, cu o zonă de relaxare, cu o zonă de snacks & drinks la îndemână. Cu o conectivitate ridicată în orice punct al biroului şi posibilitatea duală de interacţiune cu membrii echipei şi de izolare. Nu mai funcţionează open space-ul. Dacă intri într-un birou open space ai să vezi că toţi sunt cu căşti pe urechi. Ei sunt în aceste spaţii ca să comunice, dar devin mult mai izolaţi, deşi au, poate proiecte care necesită consultare şi comunicare.
Dacă vorbim de biroul ideal, probabil vor fi mult mai multe companii care vor face hot desking-uri, birouri flexibile. De genul, am 60 de angajaţi şi 40 de birouri. Este o eficientizare la maximum a spaţiului de lucru. Sunt companii în care inclusiv directorii nu au propriile birouri. Un om ca să fie creativ şi productiv nu trebuie să fie în birou cu program fix. E o opţiune de mijloc între biroul de acasă, când intră copilul în cameră şi te întreabă tot felul de lucruri, şi un birou de corporatist, unde eşti monitorizat în orice moment. Cred că biroul flexibil va face diferenţa.


Există avantaje în a avea oameni care lucrează de acasă?

Da. Se reduce presiunea pe transportul public din acel oraş, se reduce timpul de deplasare, dar nu cred în folosirea acestei modalităţi de lucru în mod constant. Cei care lucrează 100% remote ajung la un moment de demotivare şi de detaşare faţă de companie.


„Valul de outsourcing din IT nu este similar cu lohnul din textile. Oamenii vor externaliza tot mai multe servicii atât timp cât va fi diferenţă de calitate şi de preţ. Noi trebuie să ieşim din zona de outsourcing entry level şi să mergem spre produse/ servicii cu valoare adăugată mare, spre high level outsourcing şi spre partea de cercetare. Aici e bătălia! Aici vor apărea următorii antreprenori în IT, pe zona de soft aplicat“- Dan Zaharia, Extind Management


Ce aduce nou ediţia din 26 noiembrie a Power L@unch?

O vom avea ca speaker pe Ilinca Păun, managing director la Colliers International. Încercăm să vedem nişte corelaţii între generaţia Y, industria de IT&C,care e principalul angajator, birourile verzi şi educaţia continuă de care e nevoie în aceste timpuri. E o temă generoasă pe care o vom aprofunda în cele două întâlniri, prima, cea informală, cu liderii de opinie din industriei şi mediul universitar, şi apoi la întâlnirea cu studenţii.

Dan Zaharia este şi Site Manager al Şcolii Informale de IT lansată la Iaşi în 2015, ce oferă cursuri de Quality Assurance şi Java Development.

Foto: Facebook Dan Zaharia

ULTIMA ORA

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L.– societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip “ferma creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice– Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 303.650 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc. – Preț de pornire lei - fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 244.922 2 – Vidanjă TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 62.640 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 43.622 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 09, 16, 23 și 29.11.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA– pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru reprezentantul societății cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiune) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
CENTRUL DE EXPERTIZĂ ÎN INSOLVENŢĂ SPRL anunţă în datele de 9.11.2018; 23.11.2018; 7.12.2018; 21.12.2018; orele 12.00, organizarea la sediul lichidatorului din Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanul, cam. 13-14, a licitaţiilor publice cu strigare pentru debitoarea SC ALFINCOOL SA, situată în Iaşi, str. Platou Abator nr. 5, vânzarea pe ansamblu imobiliar din Iaşi, str. Abator nr. 5 format din: Teren 21200 mp pe care sunt edificate construcţii: C1 Post trafo nr. inventar 3131 C3 Cabină Poartă nr. inventar 1518 C4 Cabină basculă nr. inventar 5112 C5 Anexă depozit nr. inventar 1504 C6 Depozit spirt vrac nr. inventar 1504 C7 Atelier preparare P+2E nr. inventar 1518 C8 Atelier îmbuteliere P+1E nr. inventar 1520 C9 Depozit produse finite nr. inventar 1522 C10 Hală fabricaţie P+2E nr. inventar 1501 C11 Staţie hidrofor nr. inventar 1523 C12 Atelier+Garaje+Magazii nr. inventar 1523 C13 Depozit cereal nr. inventar 1411 C14 Depozit carburanţi nr. inventar 1517 C15 Pavilion administrative nr. inventar 1502 Pe teren sunt edificate şi alte constructii (depozit borhotformat din cistern, depozit de brut-cisterne, birouri desfacere, puţ apă şi pompe, beci, staţie epurare) neintabulate care au fost luate în considerare în evaluarea proprietăţii. Preţul de vânzare al ansamblului imobiliar - 1.109.000 euro fără TVA. Prețul se va achita la echivalentul în lei din ziua efectuării plăţii. Cei interesaţi se vor adresa la sediul lichidatorului sau la tel. mobil 0774006236; 0723366786; 0747059149.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE S.C. VARA MR S.R.L. Iaşi, cu sediul social în mun. Iaşi, str.7 Oameni, nr.23, jud. Iaşi, C.U.I. RO4615947, O.R.C.J22/1478/1993, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud. Iaşi, conform Sentinței civile nr. 698/18.04.2012, pronunţată de Tribunalul Iaşi – Secţia Comercială şi de Contencios Administrativ, în dosarul nr. 4938/99/2010, anunţă scoaterea la vânzare în data de 17.12.2018, ora 11.00, prin licitaţie publică cu strigare a următoarelor active: Nr. activ – Denumire și descriere active – Valoare de piață evaluare (lei, fără T.V.A.*) – Preț de pornire a licitației (lei, fără T.V.A. ) Activ 1 – Clădire hală producție țevi (Corp C1) cu sc. 866,61 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1971mp înscrise în CF61393/Rediu, nr.cad.1690, nr. parcelă 1(42/13), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi – echipament tehnologic producere ţevi ce include linia de producţie (include linie de calibrare, sudare şi linie de formare) – Bunuri mobile: Unitate centrala Forte Quattro, Generator LX 3000, Instalație de redresare – 1.196.900,00 lei – 718.140,00 lei Activ 2 – Clădire hală (Corp C1) cu sc. 862,37 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1952mp înscrise în (CF61394/Rediu, nr.cad.1691, nr.parcelă 1(42/14), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi; - Clădire hală (Corp C1) cu sc. 883,57 mp și st. utilă de 798mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1970 mp înscrise în (CF61396/Rediu, nr.cad.1962, nr.parcelă 1(42/15), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iasi. – 425.200,00 lei – 223.500,00 lei Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 14.12.2018, ora 11.00, la sediul Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, documentele necesare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud.Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 9.00–16.00, până pe data de 14.12.2018, ora 11.00 (după o programare prealabilă, de 24 de ore) sau pe site-ul www.insolventa.ro secțiunea Portofoliu. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. 0232/243864, 0758049901, 0755132474.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitorului SC BART LIV COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 3157/103/2013 aflat pe rolul Tribunalului Neamț – Secția II Civilă, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2006, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raportului de evaluare al bunurilor mobile – stoc de marfă compus din echipamente electrice, echipamente sanitare, instalații electrice, feronerie etc., situate în mun. Roman, jud. Neamț, astfel: a. Preț de pornire 75% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 52.019 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 04, 11, 18 și 25.01.2019, ora 12.00; b. Preț de pornire 65% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 45.083 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.02.2019, ora 12.00; c. Preț de pornire 55% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 38.147 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.03.2019, ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 100 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr.RO26PIRB2900710925003000 deschis pe numele debitorului la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul: RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, sau tel: 0744520508,0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Baroul Iaşi. Examen admitere martie 2019. Examenul de primire în profesia de avocat și admiterea în cadrul Institutului Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților (în vederea dobândirii titlului profesional de avocat stagiar) şi de primire în profesia de avocat a persoanelor care au absolvit examenul de definitivat în alte profesii juridice - sesiunea martie 2019 - se va desfăşura în data de 3 martie 2019, pentru toţi candidaţii. Examenul se susține în cadrul I.N.P.P.A. și se desfășoară în mod unitar la București. Tematica de examen, Regulamentul cadru, taxa de examen și toate regulile de desfășurare rămân cele prevăzute în Hotărârile Consiliului U.N.B.R. nr. 367/22.06.2018, 368/22.06.2018, 369/22.06.2018. Dosarul de înscriere se va depune la secretariatul Baroului Iaşi în intervalul 17 decembrie 2018 (ora 8.00) – 21 decembrie 2018 (ora 15.00) și 04 ianuarie 2019 (ora 8.00) – 28 ianuarie 2019 (ora 15.00), de luni până vineri, în două exemplare (unul conținând acte originale și copii certificate și altul conținând copii certificate pentru conformitate ale actelor depuse în primul dosar). I. Pentru dobândirea titlului profesional de avocat stagiar, la cererea de înscriere se anexează următoarele acte: - certificatul de naştere, în copie certificată pentru conformitate; - actul de identitate, în copie; -diploma de licenţă, în copie legalizată; în cazul în care diploma de licenţă a fost obţinută după anul 1995, se va depune şi copia legalizată a foii matricole eliberată de facultatea absolvită; - dovada de plată a taxei de înscriere la examen, în original (taxa de înscriere este de 1000 lei şi se va achita în contul Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor – I.N.P.P.A. din Bucuresti nr. RO56RNCB0082044172480001 deschis la B.C.R. – Sucursala Unirea – Bucureşti cu menţiunea "Taxă examen primire în profesie ca avocat stagiar, sesiunea august 2018"); - certificatul de cazier judiciar, eliberat cu cel mult 15 zile înainte de data depunerii cererii; - certificat privind starea de sănătate a candidatului eliberat de medicul de familie; - certificat de evaluare psihiatrică eliberat de un medic specialist psihiatru; - certificat eliberat de baroul competent în care solicitantul a mai fost înscris în profesie, care să ateste cauzele încetării calităţii de avocat ori, dacă este cazul, motivele respingerii unei cereri anterioare de primire în profesie (dacă este nevoie); - cererea tip de înscriere la examen va fi însoţită de o declaraţie din care să rezulte că, în cazul în care va fi declarat admis, candidatul înţelege că nu poate să se înscrie în alt barou decât cel la care a depus cererea de înscriere la examen. Totodată, candidatul va indica în declaraţie dacă doreşte să urmeze cursurile de pregătire iniţială în cadrul I.N.P.P.A. central sau într-un centru teritorial al I.N.P.P.A. În toate cazurile, candidaţii au dreptul de a opta pentru pregătirea profesională iniţială în cadrul sediului central al I.N.P.P.A. II. Pentru dobândirea titlului profesional de avocat definitiv a persoanelor care au absolvit examenul de definitivat în alte profesii juridice, la cererea de înscriere se anexează următoarele acte: - certificatul de naştere, în copie certificată pentru conformitate; - actul de identitate în copie; - diploma de licenţă, în copie legalizată; în cazul în care diploma de licenţă a fost obţinută după anul 1995, se va depune şi copia legalizată a foii matricole eliberată de facultatea absolvită; - dovada de plată a taxei de înscriere la examen, în original (taxa de înscriere este de 1000 lei şi se va achita în contul Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor – I.N.P.P.A. din Bucuresti nr. RO56RNCB0082044172480001 deschis la B.C.R. – Sucursala Unirea – Bucureşti, cu menţiunea "Taxă examen primire în profesie ca avocat definitiv, sesiunea august 2018"); - certificatul de cazier judiciar, eliberat cu cel mult 15 zile înainte de data depunerii cererii; - certificat privind starea de sănătate a candidatului eliberat de medicul de familie; - certificat de evaluare psihiatrică eliberat de un medic specialist psihiatru; - dovada promovării examenului de definitivare în funcţia juridică îndeplinită anterior; - un document oficial care atestă că examenul de definitivare în altă profesie juridică a cuprins şi probe scrise la cel puţin trei materii din cele prevăzute în programa examenului de definitivat în profesia de avocat. Relații suplimentare la # 0232/217898; 0232/211322; - dovada vechimii în funcția juridică îndeplinită anterior. Decan, av. dr. Marius Sebastian Striblea..
INTERVIU - MIHAI CHIRICA: „Mai bine de jumătate din populaţia activă a marilor oraşe nu are încă o opţiune politică”
14/12/2018 07:55

* dialog cu Mihai Chirica, primarul municipiului Iaşi - Domnule primar, Clujul, Oradea, Aradul şi Timişoara au semnat, de cateva zile, Alianţa Vestului, un acord privind cooperarea in materie de mari pro ...

„În lumea aceasta a subiectivităţii au apărut prea mulţi vânzători de piei de cloşcă”
10/12/2018 00:00

    Sculptorul Liviu-Adrian Sandu este iniţiatorul şi fondatorul, in 2016, al Societăţii Artiştilor Figurativi din Romania şi, din 2013, Membru al Societăţii Sculptorilor Portretişti din ...

EXCLUSIV - Nicolae Dabija: „Trebuie să facem în aşa fel încât graniţa din capul basarabeanului să cadă”
30/11/2018 00:00

Nicolae Dabija este omul indrăgostit de cuvant, indrăgostit de limba romană, este cel care a luptat cu indarjire pentru ca generaţiile de astăzi din Republica Moldova să poată vorbi o limbă frumoasă, p ...

„Administraţia actuală nu vede Iaşul ca pe un actor regional relevant”
27/11/2018 08:22

  Cei 320 kilometri ai noii Autostrăzi Iaşi – Targu Mureş, care ar duce la realizarea unei mai bune legături intre localităţi urbane şi rurale din această zonă a ţării, au starnit nenumă ...

 

„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună”
08/10/2018 00:00

„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună” Catherine Lovey este o scriitoare de limbă franceză, născută in 1967 in Elveţia. A studiat relaţiile internaţionale şi mai ...

Silviu Gheţie: „Fotograful nu trebuie să aibă un ego foarte puternic”
06/10/2018 00:00

Festivalul Internaţional de Literatură şi Traducere Iaşi (FILIT) se află la cea de-a XI-a ediţie şi reuneşte la Iaşi, in perioada 3-7 octombrie 2018, profesionişti din domeniul cărţii, atat din ţ ...

„Se compromit doar cei pentru care politica este un simplu mijloc de a se realiza”
25/09/2018 00:00

Procesul de primenire a oamenilor politici este un fenomen firesc, rostul tineretului in politică fiind astăzi, dacă nu mai mare ca in trecut, cel puţin tot atat de mare cat a existat dorinţa de a face din ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Fără fonduri europene, Iaşul ar fi fost un oraş anost”
23/09/2018 09:10

  Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, prezintă ieşenilor viziunea sa legată de fondurile europene, de viitorul oraşului pe care il administrează   *Trebuia să fim cel puţin cu jumă ...

„Noi, românii, suferim de sindromul drobului de sare”
18/08/2018 00:00

Potrivit unei analize realizate de REGnet, companie specializată in infiinţări şi modificări de SRL şi PFA, suspendarea activităţii economice a afacerilor din Romania, la inceputul anului 2018, se află ...

Românii privesc știrile politice ţinându-se de nas
15/08/2018 00:00

* dialog cu Alexandru Muraru, cercetător in Ştiinţe Politice, profesor asociat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” şi prim-vicepreşedinte PNL Iaşi   - Domnule Muraru, ati spus la un ...