Copiii de la clasa pregătitoare vor fi evaluaţi
Dimensiune font:
Ministerul Educaţiei a elaborat metodologia de întocmire, completare şi valorificare a raportului de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi aptitudinilor de învăţare, la finalul clasei pregătitoare.
Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare se desfăşoară pe tot parcursul anului şcolar şi se finalizează în luna mai prin completarea Raportului de evaluare de către cadrul didactic care predă la clasa respectivă. Raportul este un document-tip în care se consemnează nivelul dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi al dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare.
Scopul evaluării: identificarea competenţelor specifice dobândite de elevi
Evaluarea are ca scop identificarea competenţelor specifice dobândite de elevii aflaţi la finalul clasei pregătitoare, prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare. Raportul de evaluare la finalul clasei pregătitoare este structurat pe următoarele secţiuni: date de identificare ale elevului; domenii de dezvoltare: dezvoltare fizică; dezvoltare socio-emoţională; dezvoltare cognitivă; dezvoltarea limbajului şi a comunicării; dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor de învăţare; principalele aspecte vizate, asociate fiecărui domeniu de dezvoltare şi desprinse din competenţele specifice prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare, în dreptul cărora cadrul didactic responsabil consemnează, în baza documentelor-suport, nivelul achiziţiei: "realizat" sau "în curs de realizare", după caz; aprecieri şi recomandări.
Completarea raportului de evaluare se realizează la finalul clasei pregătitoare, în luna mai a anului şcolar în curs, în urma observării şi evaluării elevilor desfăşurate de către fiecare cadru didactic pe tot parcursul anului şcolar, de către profesorul pentru învăţământ primar / institutorul / învăţătorul care predă la clasa respectivă, în urma consultării şi în colaborare, după caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog şcolar, profesorul logoped, consilierul şcolar, medicul şcolar, alţi profesori ai clasei, părinţii / reprezentanţii legali.
Cadrul didactic care predă la clasa respectivă completează raportul de evaluare urmărind modelul stabilit de CNEE şi instrucţiunile din Ghidul de completare şi de valorificare a raportului de evaluare, postate pe website-ul dedicat. Dascălul va sigura completarea raportului în format electronic, utilizând platforma informatică dedicată. Un exemplar al raportului de evaluare va fi tipărit, semnat de cadrul didactic şi predat directorului unităţii de învăţământ.
Directorul asigură păstrarea rapoartelor de evaluare în arhiva unităţii de învăţământ pe toată perioada de şcolarizare a elevului. Raportul poate fi consultat de conducerea unităţii de învăţământ, de cadrele didactice care predau la clasă, în vederea concertării pedagogice, precum şi de reprezentanţi ai inspectoratului şcolar, în vederea monitorizării şi analizei nivelului de atingere a competenţelor în conformitate cu programele şcolare. Conţinutul raportului de evaluare are caracter confidenţial: rezultatele individuale obţinute de elevi nu pot fi făcute publice.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau