Secţiunea a III-a – Ethosul şcolii – tradiţie şi creativitate în paradigmele şcolii româneşti
Dimensiune font:
Secţiunea a III-a, intitulată sugestiv Ethosul şcolii – tradiţie şi creativitate în paradigmele şcolii româneşti, a fost moderată de prof. dr. Camelia Gavrilă, prof. Mariana Pop şi prof. dr. Bogdan Constantin Neculau şi a reunit nu mai puţin de 17 lucrări din sfera ethosului educaţional, domeniu generos şi de maximă actualitate.
Lucrările prezentate, cu tematică diversă, „au vorbit” despre ethosul şcolii, despre parteneriatele dintre factorii responsabili de realizarea educaţiei (parteneriate în mod necesar funcţionale şi obligatorii, pentru realizarea unei educaţii complexe şi plenare, holistice de calitate), despre valori actuale sau propuse ca alternativă la ceva existent, încercând să impună o nouă coerenţă, reguli şi modele noi, despre mentorat sau despre proiecţii feminine în şcoala românească. „Portretele” unor instituţii de învăţământ (Şcoala Junior, Şcoala Varlaam Mitropolitul, Şcoala Primară Lorelay etc.), exemplele de bună practică, au completat secvenţele teoretice ale materialelor prezentate. Chiar dacă despre anumite teme s-a mai scris (şi nu puţin), nu se poate spune că s-a atins suficienţa, mai ales atunci când teoria este dublată de experienţa la catedră, de dorinţa de a depăşi un anumit conformism prestabilit.
Secţiunea s-a bucurat de interes major, în Sala Senatului celei mai vechi Universităţi din ţară participând, în afară de autorii lucrărilor, numeroşi audienţi (cadre didactice, părinţi, studenţi).
La finalul prezentărilor, doamna inspector şcolar general, prof. dr. Camelia Gavrilă, a amintit de volumul ce va conţine lucrările prezentate în cadrul conferinţei (şi care se doreşte a fi un instrument util pentru cadrele didactice şi nu numai), precum şi de faptul că acest important eveniment ştiinţific se doreşte a fi primul dintr-o serie de conferinţe ce vor fi iniţiate şi organizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau