4 tipuri de responsabilitate pe care merită să le ia în calcul orice companie sau angajator

shutterstock_796346002-(1)_optimized

Dimensiune font:

| 05-10-2023 10:38

 4 tipuri de responsabilitate pe care merită să le ia în calcul orice companie sau angajator

 

În ultima perioadă, se discută tot mai mult despre responsabilitatea companiilor față de angajați, față de mediul de afaceri în care activează, față de comunitate și, nu în ultimul rând, față de mediul înconjurător. Conștientizarea acțiunilor și impactului companiilor asupra celor de mai sus este foarte important. În continuare, îți vom prezenta patru tipuri de responsabilitate pe care merită să le ia în calcul orice companie sau angajator. Vei putea înțelege mai bine de ce este important ca atât angajații, cât și angajatorii să își asume responsabilitatea acțiunilor. 

Responsabilitatea pentru mediu

Preocuparea și responsabilitatea pentru mediul înconjurător ar trebui să se afle în topul priorităților oricărui angajator sau companii. Știai că potrivit un studiu inițiat de Genesis Property, companie fondată de Liviu Tudor, peste 50% din angajați doresc ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului? Acest lucru demonstrează că majoritatea angajaților sunt preocupați de implicațiile acțiunilor lor și ale companiei asupra mediului înconjurător. 

 

Mai mult, 36% dintre angajați susțin că este foarte important ca spațiul de lucru să se afle într-o clădire eficientă energetic, astfel încât impactul asupra mediului să fie cât mai mic. Este important că oamenii au devenit tot mai conștienți de aceste aspecte și că le cer angajatorilor să se implice în proiecte care să reflecte grija pentru mediul înconjurător și conștientizarea impactului companiei asupra acestuia și a comunității. 

Responsabilitatea pentru drepturilor omului / Responsabilitate socială

Pentru o relație cât mai bună cu angajații, un mediul de lucru armonios și șanse reale de dezvoltare (atât pentru companie, cât și pentru angajați) este important ca angajatorul să își asume și responsabilitatea socială. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că angajatorul și compania trebuie să își desfășoare activitatea într-un mod etic, care este în concordanță cu respectarea drepturilor omului. Mai mult, se dorește tratarea cu egalitate a tuturor persoanelor, respectarea practicilor comerciale corecte și implementarea unei grile de salarizare care să nu fie discriminatoare, ci să reflecte doar competențele și responsabilitățile fiecărui angajat. 

 

De asemenea, sunt descurajate și aspru criticate practicile care nu respectă legea și etica: exploatarea angajaților, discriminare de orice fel și targeturi nerealiste pe baza cărora se calculează salariul. 

Responsabilitate față de scopurile companiei

Acest aspect este unul delicat, însă foarte important. Ce înseamnă? Pe scurt, poate fi definit drept angajamentul companiei de a atinge și menține obiectivele stabilite. Este un aspect esențial al unei culturi organizaționale sănătoase și a unei strategii de afaceri de succes.

 

Acest lucru poate fi realizat și cu ajutorul angajaților, care se vor alinia obiectivelor și valorilor companiei. Fiecare angajat trebuie să înțeleagă și să împărtășească direcția pe care compania dorește să o urmeze și să contribuie activ la atingerea scopurilor. De asemenea, responsabilitatea față de scopurile companiei se extinde și către luarea în considerare a impactului social și ambiental al activităților organizației. Companiile responsabile își asumă să contribuie la dezvoltarea comunității și să adopte practici durabile pentru a proteja mediul înconjurător.

Responsabilitatea economică

Nu în ultimul rând, este important să discutăm și despre responsabilitatea economică. Cum poate fi interpretat acest termen? Responsabilitatea economică include toate deciziile economice luate pentru binele companiei, angajaților și comunității. Spre exemplu, câteva astfel de decizii pot fi: alegerea unor surse alternative de energie, alocarea mai multor resurse financiare pentru programele de educație și finanțarea organizațiilor de caritate locale și așa mai departe. Angajatorii sunt încurajați să gândească dincolo de economiile de costuri operaționale și să pună angajamentul față de angajați și comunitate mai presus. 

 

Așadar, acestea sunt doar patru dintre tipurile de responsabilități pe care trebuie să le ia în calcul orice angajator. 


Sursa foto: Shutterstock

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
5 abilități de care ai nevoie pentru a face o carieră din videochat
29/04/2024 15:02

5 abilităti de care ai nevoie pentru a face o carieră din videochat Videochatul este un domeniu avantajos din multe puncte de vedere, factorul financiar fiind de departe principalul motiv pentru care tot mai ...

Smerenia și recunoștința, piloni ai călătoriei interioare
29/04/2024 14:30

  În tumultul vietii cotidiene, adesea uităm să reflectăm asupra valorilor simple, dar esentiale, care ne indrumă călătoria interioară. Printre acestea, smerenia si recunostinta stau ca p ...

 Huse de scaune și canapea pentru reîmprospătarea designului bucătăriei tale
29/04/2024 10:53

Huse de scaune si canapea pentru reimprospătarea designului bucătăriei tale Dorinta de a face o schimbare in locuintă poate apărea adesea, insă această schimbare poate presupune costuri destul de mari. ...

Accesorii la modă pentru primăvara și vara 2024
29/04/2024 10:52

 Sezonul cald din acest an se anuntă a fi un carusel fascinant de culori, texturi si forme in lumea modei, aducand in prim-plan accesorii captivante care vor infrumuseta, cu sigurantă, orice tinută. Ace ...

Ghid util pentru alegerea salopetelor overall pentru copii
29/04/2024 09:28

Ghid util pentru alegerea salopetelor overall pentru copii Salopetele overall pentru copii sunt o piesă vestimentară esentială in garderoba celor mici, oferind confort si protectie indiferent de activita ...

Mărul negru diamant: se vinde doar la bucată iar prețul este exorbitant/FOTO
28/04/2024 14:51

 Mărul negru este un fruct foarte rar, care creste in locuri indepărtate din lume. Este foarte costisitor, deoarece productia sa este foarte limitată. Mărul negru diamant se găseste foarte rar si cre ...

Biroul viitorului: 4 elemente care îl definesc și cum se adaptează ele nevoilor actuale ale pieței
28/04/2024 10:41

Biroul viitorului: 4 elemente care il definesc si cum se adaptează ele nevoilor actuale ale pietei Piata muncii de astăzi se caracterizează prin diversitate, provocări, tehnologie si adaptabilitate. La ...

Skechers – o aventură de neuitat
26/04/2024 11:19

Skechers – o aventură de neuitat Pe străzile aglomerate ale Los Angelesului, locuiau doi pantofi sport Skechers pe nume Dash si Dazzle. Erau asezati pe un raft prăfuit, intr-un magazin de incăltămin ...

  Minciuna, o rețea complexă de avere și dezastre
25/04/2024 15:02

În istoria umanitătii, minciuna a fost un companion constant al interactiunilor noastre sociale. De la cele mai mici neadevăruri de circumstantă pană la cele mai elaborate scheme de inselăciune, minc ...

Cum să-ți actualizezi garderoba de primăvară?
23/04/2024 10:59

Cum să-ti actualizezi garderoba de primăvară? Începutul sezonului cald este momentul ideal să iti reconsideri stilul personal si să dai un refresh la garderobă. Există foarte multe aspecte de care ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei