Manaria prin care 27 de ziaristi din Botosani au sarit randul la vaccinare. Batranii din centrele de ingrijire au fost lasati pe margine

00000 images

Dimensiune font:

| 16-03-2021 23:15

"Buna seara! Vreau sa stiu daca vrea cineva dintre dv sa se vaccineze maine". "Cine vrea va rog sa imi spuneti ca dim sa centralizez". Fix acestea au fost cele doua mesaje pe care directorul Directiei de Sanatate Publica a judetului Botosani, Monica Adascalitei, le-a transmis jurnalistilor din judet care acopera domeniul sanatatii pe un grup de WhatsApp in seara zilei de 13 ianuarie, la ora 21.17 si 21.18.

A doua zi, angajatii Centrului de Vaccinare de la Spitalul Judetean de Urgenta Mavromati din Botosani imunizau un grup de 27 de oameni, grup format din reporteri si cameramani, dar si sefi de redactie sau chiar un om de afaceri local care este si patron de site de stiri locale. Cu totii au fost programati chiar de sefa DSP, care le-a cerut datele necesare programarii.

Nu este clar cum au fost programati, cel mai probabil direct in Registrul National de Vaccinare, nu prin Platforma de inscriere in vederea vaccinarii, care era rezervata, la acel moment, exclusiv cadrelor medicale. Procesul de vaccinare in Romania era atunci in faza I, prin platforma nu se puteau inscrie decat angajati din sistemul de sanatate.

Conform unei statistici oficiale date publicitatii in 25 ianuarie, deci la 11 zile dupa vaccinarea lotului de jurnalisti de la Botosani, niciunul dintre cei 20 de batrani gazduiti in azilurile de stat botosenene nu-si primise inca vaccinul, desi isi manifestasera dorinta de a se vaccina. Alti 99 de adulti cu dizabilitati aflati tot in grija statului isi asteptau randul pentru imunizare. Nici macar toti angajatii care lucrau direct cu acesti beneficiari si care-si doreau vaccinul nu fusesera imunizati.

In schimb, in lotul programat la vaccinare direct prin grija sefei DSP se regaseste, de exemplu, directorul site-ului stiri.botosani.ro, Daniel Bucatariu, care este om de afaceri si care, pana la jumatatea anului trecut, a fost presedintele Clubului Rotary - Filiala Botosani.

Klaus Iohannis, presedintele Romaniei, s-a vaccinat public in data de 15 ianuarie 2021, intr-un demers menit sa dea startul formal etapei a doua de imunizare.

In urma cu o saptamana, o echipa de jurnalisti de la Recorder a publicat un material de presa in care, printre "anomaliile" inceputului campaniei de vaccinare, se regasea si vaccinarea, in 14 ianuarie, a unui numar de 27 de persoane, toti trecuti in registrul national de vaccinare ca jurnalisti. Deci eligibili abia catre finalul etapei a II-a, desi, la acel moment, nimeni in afara cadrelor medicale nici macar nu se putea programa. Etapa a II-a avea sa inceapa a doua zi, pe 15 ianuarie. Tot atunci urma sa se deschida si platforma pentru programarea celor din etapa a II-a: in 15 ianuarie, la ora 15.00.

Roxana Aiacoboaei, jurnalist botosanean care se ocupa de domeniul "sanatate", a marturisit, intr-un comentariu pe Facebook, ca s-a aflat intre cei 27 de oameni imunizati ca jurnalisti pe 14 ianuarie. Ea a scris ca sefa DSP, Monica Adascalitei, a anuntat pe grupul de WhatsApp cu jurnalistii ca "au ramas flacoane neconsumate dintr-o transa de Pfizer", vaccin care trebuie pastrat maximum cinci zile la o temperatura mai mare de -80 de grade Celsius, iar 14 ianuarie era ultima zi in care mai puteau fi folosite.

"Cum niciun cadru medical nu a mai dorit, la acel moment, sa se vaccineze, oficialul a propus sa se imunizeze oameni de presa", a scris Aiacoboaei pe Facebook.

Contactata joi, 11 martie, de Ziare.com, sefa DSP Botosani, Monica Adascalitei, a explicat de unde surplusul de doze de vaccin: chiar pe 14 ianuarie, producatorul vaccinului a anuntat ca dintr-un flacon se pot face sase doze, nu cinci, astfel ca sticlutele deja scoase de la -80 de grade ajungeau brusc pentru mai multe persoane decat erau estimate initial.

"Noi cand aducem (flacoane de vaccin. n.r.) la Botosani, aducem din centrul regional Iasi. Cand le scoatem de la -80 de grade la Iasi, ele trebuie consumate in maximum cinci zile, ce nu e administrat se arunca", a declarat Adascalitei.

Despre faptul ca a ales sa cheme la vaccinare oameni din presa locala in detrimentul batranilor aflati in grija statului, in azilurile DGASPC, Adascalitei a raspuns ca, la momentul respectiv, DSP Botosani nu formase inca ceea ce se numeste "caravana de vaccinare", respectiv echipe mobile care se deplaseaza cu masina frigorifica pentru a pastra corespunzator vaccinul pana la injectarea beneficiarilor.

"Dozele nu puteau sa plece din centru pentru ca nu aveam masina-frig. Ati vrea sa va vaccinati cu un vaccin tinut in conditii improprii?", a intrebat, in apararea ei, Adascalitei.

Intrebata cum a ajuns sa cheme la vaccinare oameni din presa locala, aceasta a raspuns ca cei 27 erau programati oricum in ziua de 15 ianuarie, in prima zi a fazei a doua a procesului de vaccinare, deci nu a facut decat sa ii roage sa vina la vaccin mai devreme cu o zi.

"Am inceput sa-i sunam pe cei care erau programati, asa am ajuns si la cei 27. (...) Am devansat cu o zi, oamenii erau programati in platforma, si-au dat acceptul sa vina cu o zi mai devreme. Era ora trei dupa-amiaza, la inchiderea centrului dozele ar fi trebuit sa fie aruncate", a mai spus sefa DSP Botosani, care nu a negat faptul ca ea insasi i-a contactat pe grupul de WhatsApp.

Aici, insa, Adascalitei a mintit de mai multe ori. Cei 27 de oameni din presa locala botosaneana nu puteau fi programati prin platforma, pentru ca aceasta nu era deschisa decat pentru medici in seara zilei de 13 ianuarie, atunci cand a trimis de fapt mesajul. Pana in ziua de 15 ianuarie la ora 15.00, platforma a putut fi folosita doar pentru programarea cadrelor medicale.

La finalul discutiei, Adascalitei a tinut sa intareasca faptul ca cei 27 erau cu totii "jurnalisti care fac teren". "Nu am luat oameni din faza III", a conchis aceasta.


Ziare.com a obtinut, de la surse din presa botosaneana, informatii despre cei din lotul de 27 de oameni de presa.

"Din redactia doamnei Aiacoboaei, de exemplu, stiu ca a fost dansa, care este reporter pe sanatate, au mai fost si alti doi colegi de-ai ei, editori, si chiar si directorul publicatiei, care nu face teren. Cel mult merge la intalniri pentru a semna contracte", a declarat una dintre sursele consultate de Ziare.com.

Este vorba de omul de afaceri Daniel Bucatariu, care este si managerul unui site de stiri locale si care a fost, pana la jumatatea anului trecut, presedintele filialei Botosani a Clubului Rotary, un club al oamenilor de afaceri care se ocupa, cel putin formal, cu diferite acte caritabile.

Contactat de Ziare.com, Bucatariu a admis ca este intre cei vaccinati in 14 ianuarie, insa a sustinut ca este jurnalist care chiar face teren.

Din partea Monitorului de Botosani au fost vaccinati reporterul care se ocupa de sanatate, dar si redactorul-sef, Catalin Moraru, si sotia acestuia, Irina Siminiceanu, care atunci lucra la ziarul condus de sotul sau, iar astazi este consilier al prefectului de Botosani.

Moraru a declarat, pentru Ziare.com, ca a primit "oferta" de a se vaccina in 14 ianuarie si a ales sa-i dea curs. "Daca as fi stiut ce imi spuneti astazi despre batranii din aziluri care nu fusesera vaccinati nu as fi acceptat", a declarat acesta.

Conform mesajelor obtinute de Ziare.com, Adascalitei a cerut datele de identificare ale tuturor celor care vor sa se vaccineze.

Oamenii si-au contactat colegii si i-au dat Monicai Adascalitei, pe acelasi grup de WhatsApp, datele celor care doreau sa se vaccineze: nume, serie si numar de buletin, CNP, adresa de email si telefon. A doua zi au fost chemati la spital pentru a primi injectia.

Niciunul dintre cei contactati de Ziare.com din grupul celor 27 de oameni de presa vaccinati in 14 ianuarie nu fusese, de fapt, programat pentru vaccinare.

Ziare.com a contactat-o din nou pe Monica Adascalitei luni, 15 martie. Aceasta s-a scuzat, spunand ca este la spital pentru o problema personala, dar a apucat sa explice, neconvingator, ca stia ca cei 27 isi exprimasera intentia de a fi vaccinati. "Nu stiu daca erau programati, nu i-am programat eu cu mana mea, le-am cerut datele pentru a fi pusi pe o lista la centrul de vaccinare, vorbiti cu seful vaccinarii pe judet sau transmiteti-mi intrebarile in scris si va voi raspunde in scris", a spus sefa DSP Botosani.

Monica Adascalitei este medic de medicina generala la UPU Botosani din anul 2008. A fost numita director al DSP Botosani in 29 aprilie 2020, prin ordin al ministrului Sanatatii de atunci, Nelu Tataru. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
 Piaţa ieşeană a muncii îşi revine spectaculos: 905 de posturi vacante!
22/05/2024 23:47

După patru ani plini de probleme, ani in care oferta de lucru la nivel de judeţ a atins cote neimaginat de mici, iată că, acum situaţia revine la normalitate. Ultimul centralizator remis presei de către A ...

Un bărbat din Neamț a fost rănit grav de un taur. A făcut pe toreadorul și a ajuns la spital
22/05/2024 20:47

Un bărbat din judetul Neamt a fost transportat in stare gravă la spital, in urma unui incident la o stană. Bărbatul a incercat să ademenească un taur cu o haină. Incidentul a avut loc ieri, 21 mai, in j ...

 Asociaţia Agent Green a pierdut, definitiv, lupta cu Romsilva Iași!
22/05/2024 20:41

* doar in ultimul an, asociaţia a suferit şapte infrangeri, ultimele trei, chiar drastice * Romsilva – Direcţia Silvică Iaşi a caştigat fără drept de apel * partea reclamantă s-a e ...

Femeie din județul Iași, care locuia cu fiul bolnav psihic, dată dispărută
22/05/2024 20:12

O femeie din Valea Adancă, judetul Iasi, a fost dată dispărută de fiul său, care trăieste in Marea Britanie. Acesta a sesizat telefonic faptul că mama sa, care locuieste cu fratele său, bolnav psihic, n ...

Mama Mădălinei Cojocari, fetița dispărută în Carolina de Nord, și-a recunoscut faptele!
22/05/2024 14:42

Mădălina Cojocari a dispărut in urmă cu mai mult timp si de atunci a inceput o adevărată anchetă in familia ei. La aproape doi ani de la disparitia ei, mama fetei a pledat vinovată si si-a recunoscut fa ...

  Premieră la Teatrul Național Iași. Spectacol-lectură „Oglinda”
22/05/2024 14:36

Luni, 27 mai, de la ora 19:00, la Sala Teatru³ a Nationalului din Iasi, va avea loc, in premieră, spectacolul-lectură „Oglinda”, un text scris si montat de Nic Ularu, cunoscut scenograf, regi ...

Incendiu la un autoturism aflat într-o parcare / Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată supprafaţa corporală, fiind declarat decesul
22/05/2024 13:52

Pompierii au intervenit, miercuri, pentru stingerea unui incendiu care a cuprins un autoturism aflat intr-o parcare din judeţul Suceava. Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată suprafaţa corpo ...

Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor
22/05/2024 12:52

 Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor. Detalii pe www.rao-iasi.ro

Teatrul „Luceafărul” duce Iașul în Marea Britanie
22/05/2024 10:18

Zile foarte pline la Teatrul Luceafărul Iasi, care se pregăteste intens pentru un nou turneu international. La invitatia reprezentantelor noastre diplomatice si culturale din Regat, o parte a echipei arti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei