1primar2

Dimensiune font:

VIDEO Mihai Chirica: „Vom descuraja prezenţa vehiculelor poluante în municipiul Iaşi”

| 19-11-2019 09:13

* dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica

- Domnule primar, municipalitatea a câştigat, în instanţă, o parte din patrimoniul Fortus. S-au vehiculat diverse variante de utilizare a acestui patrimoniu, de la garaj CTP la sală polivalentă sau parc industrial. Se încheagă ceva acolo, aveţi proiecte în pregătire?

- Au fost analizate, într-adevăr, mai multe soluţii. Acuam, nu ne mai gândim la o sală de sport acolo, deoarece schimbarea destinaţiei dintr-o platformă industrială într-o zonă sportivă este foarte costisitoare şi nu acoperă în totalitate profilul zonei. A rămas în studiu mutarea depourilor şi a garajului CTP acolo, deja se lucrează la acest proiect, pe o finanţare pe care o acordă Banca Europeană. Consultanţii lor au fost la Iaşi, ne-am văzut şi acum două săptămâni, şi acum o lună, se fac studii tehnice şi rămâne posibilitatea ca pe ce rămâne în urma depoului - căci acolo sunt trei construcţii mari, pe 26 de hectare, să aducem şi industrie. A venit deja o tipografie elveţiană care ar fi interesată să deschidă o linie tipografică pe platforma de la Fortus, în depozitul nostru de aproape 8.000 mp şi aşteptăm şi alţi ofertanţi. În orice caz, există o dezagregare de viziune la nivelul statului, pentru că România a promovat foarte mult zonele de dezvoltare industrială pe zona greenfield, adică pe platforme pe care nu s-a făcut niciodată nimic şi a fost foarte binevoitoare cu distrugerea actualelor zonelor pe care deja terenul era infestat, era plin de instalaţii foarte utile, unde era mult mai uşor să construieşti industrial. Nu am înţeles nici acum de ce politica noastră nu s-a schimbat şi România acordă subvenţii pentru orice greenfield, în loc să acorde subvenţii pentru politica de brownhill, aşa cum se numeşte în literatura de specialitate. Cred că ar trebui să reabordăm acest subiect, care ar favoriza salvarea unor platforme industriale care fie lâncezesc, fie nu mai funcţionează.

Banda unică pentru transport în comun va fi introdusă în Nicolina, până la sfârşit de an”

- Dacă suntem în zona CUG, ce se poate face cu traficul, din ce în ce insuportabil, parcă, în zonă? Exista intenţia municipalităţii de a impune anumite restricţii acolo, o aşa-zisă bandă unică, destinată mijloacelor de transport în comun. Lucrurile s-au împotmolit sau doar se caută cea mai potrivită soluţie?

- S-au împotmolit din punct de vedere al vizibilităţii, dar se caută soluţii mai bune decât am văzut în alte zone. Nu mai putem inventa apa caldă, dar nici nu mai putem experimenta pe noi. S-a experimentat banda unică în Bucureşti, a ieşit un fiasco pe o aglomeraţie urbană oarecum similară cu a Iaşului. Apoi, ştiţi bine că am pus în dezbatere proiectul de eliminare progresivă a maşinilor poluante. Bucureştiul a trecut prin consiliu un asemenea proiect şi este intens criticat, dar noi am luat toate criticile, le-am introdus în proiectul nostru de hotărâre, pe care îl introducem în dezbatere săptămâna aceasta. Banda unică pentru transportul în comun este posibilă doar acolo unde avem trei benzi pe sens, pentru a nu molesta ceilalţi parteneri la trafic. Va fi introdusă în zona Nicolina, până la sfârşitul acestui an.

- Şi care este soluţia care s-a găsit, sub ce formă va fi implementat proiectul?

- I-am găsit în cele din urmă o rezolvare pragmatică, în sensul că vom favoriza traficul pe banda de transport în comun şi taxiurilor, pentru că există un număr rezonabil de taxiuri care, la rândul lor, ar bloca banda de circulaţie comună. Din Podu Roş, traficul de pe banda unică se va dispersa, în conformitate cu reglementările de circulaţie existente şi se mai poate regrupa în zona Păcurari, pe şoseaua Păcurari, unde circulaţia se deschide iarăşi bulevardul la trei benzi. În rest, circulaţia pe bandă unică se va face doar pe sensurile unice, care sunt în studiu la Facultatea de Mecanică, la Biroul Rutier, şi sperăm să vedem rezultatele în perioada imediat următoare. Am făcut toate analizele posibile, spunem noi, în ceea ce priveşte separarea fizică a traficului cu transportul public de călători faţă de cel al trafic şi de parc auto mobil, iar în momentul de faţă nu este posibilă o asemenea segregare. Am preluat din managementul de trafic situaţia lunară şi anuală a traficului la nivelul municipiului Iaşi. În momentul de faţă avem, în fizic, peste 178 de milioane de vehicule numărate în trafic.

Sunt două milioane de vehicule care nu mai pot fi înmatriculate în Ucraina şi vin către noi”

- Anual...

- De 178 de milioane de ori trec, într-un an, vehicule prin intersecţiile ieşene şi sunt numărate cu aparatură electronică, instalată în paviment. Deci, gândiţi-vă despre ce indicatori vorbim! Doar intersecţia Podu Roş este parcursă zilnic de peste 30 de mii de vehicule, o singură intersecţie, cu toate fluxurile de circulaţie, care vin din toate direcţiile şi se duc în toate direcţiile, de aceea abordarea nu poate fi simplă, pentru că ar fi ca şi cum ai vrea să pui o stavilă pe Dunăre. De aceea, studiem foarte atent ce măsuri luăm, prima măsură şi cea mai importantă va fi să echilibrăm raportul de forţe între transportul public de călători şi transportul privat, care sufocă şi datorită măsurilor inconştiente de a accepta în România de astăzi atât de multe vehicule poluante. Eu am făcut un apel public şi către serviciile române de securitate, dar şi către guvernanţi. Sunt două milioane de vehicule pe teritoriul Ucrainei, care nu mai pot fi înmatriculate acolo, deoarece sunt sub norma Euro 4, iar Ucraina a fost foarte isteaţă şi a legiferat interdicţia de înmatriculare, însă autoturismele acelea au început să apară, uşor-uşor, în România. Gândiţi-vă ce înseamnă să ne inunde ţara cu încă două milioane de vehicule sub Euro 4! Avem un exemplu deosebit de elocvent: comparaţia dintre Viena şi Bucureşti. Bucureştiul are 1.121.000 de maşini înmatriculate, iar Viena are doar 690.000, cu o suprafaţă a Bucureştiului la jumătate din suprafaţa Vienei.

Vrem să străpungem Hlincea, să ieşim în Poitiers pe drumul de la Târgul de cherestea”

- Introducerea benzii unice în CUG va veni la pachet cu măsura „sens unic pe Aleea Tudor Neculai”?

- Va veni la pachet, dar nu cu sens unic pe Aleea Tudor Neculai, pentru că noi o ţinem ca o zonă de refulare la orele de vârf. O lăsăm să se poată circula în ambele sensuri, toate alveolele de parcare vor fi închiriate către locatari şi sunt peste 320 de locuri de parcare identificate acolo. Dar mai căutăm o soluţie importantă, să străpungem Hlincea, spre Poitiers. Am identificat proprietarii şi de la Secţia 6 Poliţie să putem ieşi ori pe lângă Selgros, ori să traversăm înainte de şcoala 42 „Nicolea Iorga” şi să venim pe drumul de la Târgul de cherestea, să intrăm în Poitiers pe partea cealaltă.

- Zona Podu Roş a fost descongestionată şi se circulă relativ comod, cel puţin atâta vreme cât există agent rutier în sensul giratoriu. Ce ne puteţi spune despre proiectul pasarelelor rutiere din zonă?

- Este gata, în sfârşit! Avizul a fost trecut prin comisia de la ABA Prut, cu toţi indicatorii necesari, proiectantul trebuia să mai aducă câţiva indicatori tehnici ai podului şi i-am dat drumul.

- Ce presupune asta, în ce stadiu ne aflăm, practic?

- Presupune finanţarea lui, să găsim o variantă de finanţare. Lucrăm la asemenea soluţii, pentru a putea găsi finanţare în viitoare etapă 2021-2027 de fonduri europene şi sper că vom avea succes. Lucrăm, sigur că da, într-un mod cât se poate de organizat împreună cu Asociaţia Municipiilor din România, pentru a aduce soluţii în viitorul program de finanţare european.

Suntem în tratative cu Banca Europeană de Investiţii pentru proiectul Iaşi - Dancu”

- Un alt proiect mult aşteptat, cel puţin de localnici, este cel al pasarelelor din zona Popas Păcurari. IDEO a iniţiat un astfel de proiect, pe cont propriu, dar municipalitatea avea, la un moment dat, aceeaşi intenţie. Rămâne un proiect viabil, la momentul acesta?

- Se lucrează la proiect. Este o idee foarte bună, iar unul dintre motivele pentru care l-am premiat pe domnul Bogdan Piţigoi, la gala de pe 14 octombrie, a fost legat de faptul că domnia sa investeşte în partea publică a oraşului. Proiectantul său s-a prezentat la noi şi a făcut publice soluţiile tehnice pe care le propune şi o să vedem materializat în curând. O pasarelă pietonală ar putea acoperi tot capătul Păcurariului şi mare parte din începutul comunei Valea Lupului, urmând să gândim, împreună cu Valea Lupului, o altă investiţie similară spre zona Antibiotice.

- Rămânem descoperiţi cu zona Aurel Vlaicu – Dancu, a cărui proiect de modernizare stradală a fost blocat prin schimbarea regulilor de joc, de către Guvern, referitoare la finanţare. Se poate realiza, în final, acest proiect?

- Da şi speranţa mea este să deblocăm proiectul acum. Este o zonă pe care nu o abandonez sub nici o formă. Mergem pe două fronturi - primul front este cel legat de finanţarea iniţială, aşa cum a fost ea avizată, pentru că avem toate avizele deja, iar al doilea front este legat de contractarea unui credit prin care să asigurăm suplimentar tot ce nu asigură Ministerul Dezvoltării. Asta ar însemna aproximativ 70 de milioane de lei, circa 12 milioane de euro, pe care noi ar trebui să-i investim în zona respectivă, să putem face legătura cu Dancu. Unii ar spune că este mult, eu spun însă că este necesar. Suntem în tratative cu Banca Europeană de Investiţii, deja au făcut evaluarea proiectului şi am primit ok-ul. Ne-au şi transmis scrisoare de răspuns, ei speră ca până la sfârşitul lunii februarie să ne aprobe în totalitate finanţarea.

Vom elabora o strategie asupra parcului de vehicule poluante”

- Revenind la factorul poluare... exista la un moment dat intenţia municipalităţii de a interzice autovehiculele cu normă de poluare sub Euro 4. În ce stadiu se află acum respectivul proiect?

- Este pus în dezbatere publică. Am plecat de la exemplul Bucureştiului, care a rămas în câteva dileme constituţionale, spunem noi, şi care nu vor face aplicabil proiectul acolo sub nici o formă, în sensul că au tratat maşinile cu interdicţie de a intra în interior, deşi ele sunt deja în interior. Adică, nu poţi să faci abstracţie că acele bunuri sunt proprietatea cuiva care locuieşte în interiorul zonei interzise, dar noi am găsit o soluţie să-i putem lăsa şi pe ei să îşi folosească bunurile, cu măsură, pe principiul poluatorul plăteşte.

- Şi când apreciaţi că va putea fi pus în practică un asemenea proiect, la Iaşi?

- Începând cu data la cere va trece prin Consiliul Local. Cu cât dezbaterea va deveni mai spumoasă, iar rezultatul acestei dezbateri va contura un proiect final, cu atât va fi mai bine - înseamnă că o să-l băgăm în CL imediat ce considerăm noi că dezbatere a luat sfârşit.

- La începutul anului viitor?

- Eu sper că odată cu dezbaterea bugetului. Iar bugetul nu va fi o analiză sută la sută pe strategia bugetară, aşa cum o conferă legea, ci va fi un element de dezbatere mult mai larg, deoarece plecăm de la strategia pe care am introdus-o deja - Iaşi Green City. Deci, este un Masterplan pe care vreau să îl introduc în dezbatere odată cu bugetul, să punem şi noi nişte linii directoare în ceea ce priveşte transformarea Iaşului într-un oraş verde. Vom elabora strategia asupra parcului de vehicule poluante, care vine o dată cu acest proiect de hotărâre, şi strategia privind următoarele taxe şi impozite, pentru că tot prin această strategie de taxe şi impozite vom descuraja prezenţa vehiculelor poluante în municipiul Iaşi, asta având în vedere şi politicile pe care le practică şi alte state europene. De exemplu, în Danemarca, ca să intri cu o maşină sub euro 5, din alt stat, plăteşti lunar 90 euro şi o poţi folosi pe interiorul statului danez. În Germania, pentru un vehicul cu capacitate cilindrică de 1,9 l se plăteşte un impozit anual, dacă este sub euro 4, de peste 2.000 euro, iar un vehicul nepoluant sau un euro 6 plăteşte apoximativ 300-400 euro/an. Deci, există unele diferenţe foarte mari tocmai pentru a-şi alunga din ţară vehiculele poluante, pe care noi le înghiţm foarte uşor.

La sfârşitul anului sperăm să prezentăm conturul general al viitorului stadion”

- Ce noutăţi ne va aduce bugetul?

- Vom continua lucrările de modernizare a infrastructurii stradale şi ne îndreptăm atenţia către proiectele europene. Am început să săpăm din nou tot oraşul, ocolo va trebui să ne concentrăm foarte mult, să avem un ritm susţinut, încât să nu deranjăm şi noi mai mult traficul rutier sau cu poluare a datorită acestor şantiere. Apoi, avem în vedere programele destinate şcolilor, celor referitoare la sănătatea publică şi la sport. Sunt în proiectare sala de sport şi stadionul, avem deja partener, urmând să vedem cum arată proiectul. Ultima discuţie din acest an va fi la sfârşitul lunii decembrie, când deja sperăm să prezentăm conturul general al viitoarelor două proiecte şi continuăm proiectele de construire a terenurilor şi sălilor de sport şcolare.

- Asociaţia Moldova se Dezvoltă a intrat într-un con de umbră. Mai aveţi proiecte comune cu partenerii din celelalte oraşe?

- Asociaţia funcţionează. Nimeni n-ar fi crezut cât este de greu să faci o asociaţie care reuneşte, să spunem, mai multe autorităţi. În cele din urmă am reuşit să obţinem şi cod fiscal, am şi trimis scrisoarea către partenerii noştri din cele 7 localităţi şi ne vom întâlni spre sfârşitul acestei luni. Dorim un Masterplan pentru Moldova, pentru că avem nevoie de o viziune generală despre Moldova, avem deja şi sume alocate pentru asta. Apoi, dorim să deschidem şi un birou permanent al Asociaţiei la Bruxelles, să ne putem prezenta direct spre fondurile europene, nu doar prin Ministerul Dezvoltării.

A consemnat Dan M. BREZULEANU

Puncte difuzare "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi:


Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Primăria Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi, scoate la vânzare în data de 14.08.2020, ora 10, la sediul său din Comuna Tomeşti, suprafaţa 268 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 10, Parcela Arabil 455/5, nr. cadastral 66629, la ora 10:30, suprafața de 247 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 47, Parcela Arabil 2489/8, nr. cadastral 66957, iar la ora 11, suprafața de 147 mp, situată în intravilan Sat Vlădiceni, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 5, Parcela Arabil 114. Terenurile se află în domeniul privat al Comunei Tomeşti. Documentația de atribuire se pune la dispoziție pe suport de hârtie, contra unui preț de 50 de lei. Ofertele se pot depune până la data de 13.08.2020, ora 15, la sediul Primăriei Tomești, într-un exemplar. Taxa de participare la licitaţie este de 50 lei. Garanţia de participare este de 3% din preţul de pornire la licitaţie pentru întreaga suprafaţă. Preţul de pornire al licitaţiei este de 7000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 268 mp,3000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 247 mp, și 3292 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 147 mp. Prezentul anunț se va transmite pentru publicare instituțiilor publice abilitate, în data de 14.07.2020. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi. Tel. 0232/290434, int.211.
COMPANIA NAŢIONALĂ de CĂI FERATE „C.F.R.” S.A. SUCURSALA REGIONALA C.F. IAŞI DIVIZIA A.S. C.V.A. Sediul: Iaşi, Piaţa Gării nr.1, cod 700090 organizează licitaţie publică, deschisă, cu strigare, în Sala de Consiliu a Sucursalei Regionala C. F. Iaşi, din Iaşi, Piaţa Gării nr.1, corp A, et.2, joi, 06 august 2020, ora 11.00 pentru închirierea de LOCAŢII (spaţii şi terenuri) către persoane juridice (57 locaţii) în staţii şi interstaţii c f, pe raza Sucursalei Regionala C. F. Iaşi, astfel: BACĂU, BARLAD, BUHĂIEŞTI, CIMPULUNG MOLDOVENESC, DORNESTI, FRASIN, HĂLĂUCEȘTI, IAŞI, LESPEZI DOLHASCA, NICOLINA, ORBENI, PAȘCANI, PIATRA NEAMŢ, RĂDĂUŢI, REBRICEA, ROMAN, SÎRCA, SOCOLA (Socola Triaj, Socola Marfuri), SUCEAVA, VASLUI si VATRA DORNEI Bai. Lista locaţiilor cu detalii privind amplasarea, suprafaţa, destinaţia/obiectul de activitate, tariful minim de pornire a licitaţiei, taxele necesar a fi achitate pentru participare la licitaţie, este afişată la intrare în sediul Sucursalei Regionala C. F. Iaşi, Piaţa Gării nr.1, corp A sau poate fi accesată pe site-ul http://www.cfr.ro. Procurarea caietului de sarcini unde se regăsesc criteriile de selecţie şi admitere a ofertanţilor, preţul minim de pornire, perioada de valabilitate a contractelor de închiriere (maxim 5 ani) precum şi valoarea altor taxe ce trebuie achitate, depunerea documentaţiei necesare participării la licitaţie şi achitarea taxelor, se pot face până luni, 03 august 2020, ora 1200, la sediul Sucursala Regionala C.F. Iaşi – Divizia A.S C. V.A., Iaşi, Piaţa Gării nr.1, corp A, et.1, cam. 123 ( tel. 0232 215 600 centrala - int.123 149 sau 123 802 ).
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI organizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind concedentul/locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești. 2) Informații privind obiectul concesiunii a) conform HCL nr. 39/20.02.2020, anexa nr. 1 (reluare procedură licitaţie): Nr. crt. 1.; Adresă amplasament: Bd. Oituz nr. 13, Mun. Oneşti; Suprafaţă mp: 46 mp; Preţ lei/mp/an: 100,00 lei; Durata ani: 20 ani; Destinaţia: Extindere spaţiu comercial. b) conform HCL nr. 121/29.06.2020, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp./an; Durata Ani; Destinaţia. 1. Bd. Republicii nr. 23, Mun.Onești, 35 mp, 90,00 lei, 20 ani, Extindere spațiu comercial; 2. Str. Pajura nr. 4, Mun. Onești, 8 mp, 30,00 lei, 20 ani, Extindere spaţiu comercial. 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ06121180250XXXXX –CUI 4353250 –beneficiar Municipiul Oneşti); -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 30 iulie 2020, ora 15.00. 4) Informații privind ofertele -Data limită de depunere a ofertelor: 03 august 2020, ora 15.00; -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la registratura Primăriei Municipiului Oneşti, B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032. 5) Data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor: 05 august 2020, ora 11.00, la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe. 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Judecătoria Oneşti; Adresa: Municipiul Oneşti, Str. Tineretului nr. 1 cod 601068, tel: 0234/311224, fax 0234/326170;email: jud-onesti-gref@just.ro
Narciza Nedelcu a rezistat doar o zi la conducerea OCPI Iaşi
16/07/2020 17:16

Agentia Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară (ANCPI) a revocat-o din functia de director al Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliară (OCPI) Iasi pe Narciza Nedelcu. Decizia a venit ca urmar ...

Peste 16 km din cei 32 de km ai variantei ocolitoare Bacău vor fi la profil de autostradă și fac parte din autostrada A7 care va brăzda Moldova de la Nord la Sud. Proiectul este în lucru și are mari ș
16/07/2020 16:29

 Peste 16 km din cei 32 de km ai variantei ocolitoare Bacău vor fi la profil de autostradă si fac parte din autostrada A7 care va brăzda Moldova de la Nord la Sud. Proiectul este in lucru si are mari sa ...

BREAKING - Incendiu puternic în Capitală: focul s-a extins la patru mașini din apropiere
16/07/2020 14:42

 Un incendiu foarte puternic a izbucnit in Capitală, pe strada Pogoanelor. A luat foc un depozit de ulei, iar incendiul s-a extins pe o suprafată de aproximativ 400 de metri pătrati.     ...

Meteorologii au emis Cod GALBEN de averse pentru judeţele Neamţ şi Suceava
16/07/2020 14:17

 Avertizările de fenomene periculoase imediate (nowcasting) se emit pentru o perioadă de maximum şase ore, precizează ANM.

O fetiţă de 5 ani, dată dispărută de bunici, a fost căutată de peste 120 de persoane timp de două ore. Unde a fost găsită
16/07/2020 14:15

 O fetiţă in varstă de cinci ani, care adormise sub un pat din locuinţa familiei din comuna Făgeţelu, a fost căutată timp de aproximativ două ore de peste 120 de persoane, poliţişti, jandarmi, p ...

Estimare Guvern: 1.200 - 1.600 de cazuri COVID-19 pe zi, în luna august
16/07/2020 13:12

 Reprezentanţii Guvernului estimează, in nota de fundamentare a hotărarii prin care a fost prelungită starea de alertă cu 30 de zile, că situaţia infectărilor cu noul coronavirus ar putea ajunge in ...

EXTREM de DUR: IMAGINI NECENZURATE! Gest REVOLTĂTOR al unui șofer. ”Om fără suflet. ÎNCHISOARE!” / video
16/07/2020 12:09

 Senatorul Marius Marinescu a comentat un videoclip revoltător din Fălticeni, judetul Suceava, in care mai multe pisici sunt lovite de soferul unei masini.   „Acesta este un om fără suflet ...

Un caz incredibil șochează în Români
16/07/2020 12:04

          Un copil de un an si jumătate a fost abandonat de tatăl lui intr-un cărucior, in parcarea unui magazin din Constanta. Potrivit IPJ Constanta, incidentul a avut loc ...

TANSA - Loc de poveste Paradis International College
16/07/2020 11:32

  On the third day of the School of volunteers, the high school students from Paradis International College, together with their colleagues, worked hard to finish arranging the museum, restoring and a ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!