Amenzi drastice pentru maşinile-şcoală care circulă pe străzile cu restricţii

1masini_scoala

Dimensiune font:

| 08-01-2020 00:00


Deşi există o Hotărâre de Consiliu Local care interzice prezenţa maşinilor-şcoală la orele de vârf pe anumite artere, nu a fost aplicată nicio sancţiune * şeful Poliţiei Locale spune că nu s-a dorit o abordare în forţă a acestei probleme, încercând, întâi de toate, să-i convingă pe instructori să respecte hotărârea * totuşi, începând de luni, 13 ianuarie, vor fi aplicate primele amenzi instructorilor ignoranţi, valoarea acestora ajungând chiar şi la 2.500 de lei

Încă din vara lui 2018, consilierii locali au avizat eliminarea din trafic a autovehiculele care determină blocaje, mai ales la orele de vârf. Erau vizate în special maşinile-şcoală, dar şi cele care aprovizionează magazinele de cartier. „Toţi am trecut prin aceste şcoli, dar de data aceasta traficul a devenit sufocant. Cursanţii ne încurcă la orele de vârf, iar şcoala se poate face şi în alte intervale orare. Mai sunt şi instructorii, care-şi fac cumpărăturile cu cursanţii şi uite-aşa ajung în buricul târgului, unde merg cu 20 km la oră, iar tu nu-ţi vezi capul de griji”, spunea atunci primarul Mihai Chirica.

Hotărârea nu a fost aplicată niciodată întrucât a mai fost nevoie de avizul Serviciului Rutier, din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Iaşi. În plus, s-a dorit completarea HCL cu alte prevederi, referitoare în special la cuantumul amenzilor şi la entitatea care le aplică. Prin urmare, a fost votat un nou proiect de hotărâre, lansat în ianuarie 2019 în dezbatere publică,  ceea ce indica faptul că, în curând, va fi interzisă susţinerea examenelor şi pregătirea practică a persoanelor pentru obţinerea permisului de conducere, circulaţia maşinilor de aprovizionare, vehiculelor grele, utilajelor de construcţii, camioanelor, remorcilor şi semiremorcilor, pe mai multe artere din oraş. Este vorba de şoseaua Păcurari, strada Păcurari, Bulevardul Independenţei, Bulevardul Carol, strada Sărărie, strada Elena Doamna, strada A. Panu, strada Palat, strada Sfântul Lazăr, strada Smârdan, Bulevardul Tudor Vladimirescu, strada Vasile Lupu, strada Gării, strada Râpa Galbenă, strada Nicolina, Şoseaua Nicolina, Bulevardul Ţuţora, strada Bucium şi Şoseaua Bucium.

Dacă în prima fază fusese votat intervalul orar 07.00 - 09.00 şi 15.30 - 18.00, în forma finală a hotărârii, restricţiile fuseseră bătute în cuie pentru orele 07.00 - 09.00 şi 16.00 - 18.00. „Nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 1.000 lei şi 2.500 lei. Contravenţiile se constată şi se aplică de către personalul Poliţiei Locale Iaşi. Sumele provenite din amenzile aplicate în temeiul prezentei hotărâri, se fac venit integral la bugetul local. Contravenientul poate achita în termen de 48 de ore de la data înmânării / comunicării procesului verbal de constatare a contravenţiei, jumătate din minimul amenzii prevăzute în prezenta hotărâre”, se mai arată în document.

Perioada de graţie a trecut

Măsura nu a fost aplicată niciodată, ne referim aici strict la sancţiuni pecuniare. Directorul Poliţiei Locale spune că angajaţii instituţiei au purtat discuţii cu reprezentanţii şcolilor de şoferi pentru a-i convinge să se conformeze dispoziţiilor emise de Consiliul Local Iaşi. „Nu au fost aplicate sancţiuni, dar a existat o reacţie la nivelul şcolilor-auto. Astfel, nu am mai găsit atât de multe autoturisme pe artele pomenite în HCL şi la acele ore, ceea ce înseamnă că cei mai mulţi dintre instructori s-au conformat. Au mai fost şi situaţii în care maşina-şcoală circula pe străzile amintite, dar fără cursant, ceea ce schimbă datele problemei, în sensul că instructorul nu rulează cu 20 de km pe oră”, spune Liviu Zanfirescu. Oficialul Poliţiei Locale spune primeşte zilnic rapoarte din partea Serviciului de Siguranţă a Circulaţiei, care monitorizează inclusiv prezenţa maşinilor şcoală în zonele, să le spunem, cu restricţii. „Chiar dacă nu au fost aplicate amenzi, noi nu am întrerupt niciodată această monitorizare. A fost şi o perioadă în care s-a circulat mai lejer, nu a mai fost traficul obişnuit. Însă, clar, lucrurile se vor schimbă de luni, 13 ianuarie. Îi anunţăm pe cei în cauză că perioada de graţie, să-i spunem aşa, a trecut, iar odată cu reluarea anului şcolar, când valorile de trafic cresc, vom aplica cu stricteţe prevederile HCL. Nu s-a emis întâmplător această hotărâre, toţi trebuie să o respectăm, fie că ne place sau nu, tocmai pentru a le face cetăţenilor viaţa mai uşoară. Nu putem transforma oraşul într-un poligon la orele de vârf şi de aceea repet ce am spus: de luni aplicăm sancţiuni contravenţionale”, adaugă Liviu Zanfirescu. 

„Vrem poligon!”

Evident, măsura a generat reacţii, în special în rândul instructorilor auto, care susţin că ceea ce doreşte municipalitatea ieşeană – fluidizarea traficului – nu se rezolvă interzicând accesul maşinilor-şcoală. „Nu este ceva nou. Există un HCL din 2011, care, coroborat cu acordul Poliţiei Rutiere, interzice circulaţia maşinilor-şcoală, cu candidat, în zona central, între orele 7-9 şi 13-19. Acum, problema este repusă pe tapet, însă traficul va rămâne acelaşi chiar dacă este interzis accesul maşinilor-şcoală. Motivul este simplu: străzile din Iaşi sunt proiectate pentru un trafic la nivelul anilor 1970-1980, în vreme ce numărul de maşini este se 25-30 de ori mai mare şi aceasta dacă ne raportăm la nivelul anului 1990, nu la condiţiile actuale”, susţine reprezentantul unei şcoli-auto.

Mai mult, în Iaşi nu există în acest moment un poligon auto unde să-şi poată derula activitatea maşinile-şcoală. „Ar fi soluţie compensatorie. Nu mai lăsăm candidaţii pe străzi, ci îi băgăm într-un poligon. Dar acesta nu există”, mai adaugă instructorii auto. Oricum, primarul Mihai Chirica a susţinut că municipalitatea ieşeană va amenaja un poligon care să poată fi utilizat de toate şcolile auto din oraş. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:44

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
Crimă urmată de sinucidere într-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul
21/05/2024 15:55

Crimă urmată de sinucidere intr-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul. Ce s-a intamplat de fapt si cum a fost descoperită oroarea? Crimă urmată de sinucidere la Vaslui Posibilă ...

A doua zi de grevă la Agenţia pentru Protecţia Mediului
21/05/2024 14:42

Angajaţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Vaslui au intrerupt activitatea, marţi, pentru a doua zi consecutiv, cu scopul de a atrage atenţia cu privire la necesitatea obţinerii egalizării salari ...

Un angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită
21/05/2024 13:35

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii (ISC) a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe langă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită, intr-un dosar instrumentat de impreună cu ofiţerii de ...

Angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii Iaşi, cercetat pentru luare de mită - Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi
21/05/2024 13:04

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii Iaşi este cercetat pentru luare de mită. Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi pentru a semna documentaţia necesară pentru recep ...

Detalii șocante în cazul tentativei de suicid a grefierei de la Vaslui. Ce a împins-o la acest gest
21/05/2024 10:47

Apar detalii socante in cazul grefierei din Vaslui care a incercat să isi pună capăt zilelor. Femeia ar fi dat foc mai multor dosare in biroul in care lucra, iar apoi a incercat să se spanzure. Potrivit an ...

Medvedev, furibund împotriva lui Zelenski: 'Ar trebui judecat sau lichidat!' / 'E o țintă legitimă pentru noi'
21/05/2024 10:37

Vicepresedintele Consiliului de Securitate al Federatiei Ruse, Dmitri Medvedev, a avut o nouă iesire surprinzătoare, foarte dură impotriva presedintelui ucrainean Volodimir Zelenski, despre care spune că ar ...

Viitorul sună bine pentru tinerii din Moldova!
21/05/2024 08:39

Gura Humorului a găzduit in week-end unul dintre cele mai complexe si dinamice evenimente dedicate tinerilor din zona Moldovei, Tabăra RYLA Med+ Moldova — Rotary Youth Leadership Awards. Evenimentul, or ...

Consilierii locali, la ultima şedinţă!
21/05/2024 08:11

Unanimitate pentru toate proiectele * consilierii locali s-au intrunit luni, 20 mai, in ultima şedinţă ordinară din acest manadat, pe a cărei ordine de zi s-au aflat 26 de proiecte de hotărare * in mai p ...

Au fost depuse primele oferte pentru lucrările la Cinematograful „Tineretului”
21/05/2024 07:54

* potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a proiectului se ridică la peste 27 milioane de lei * in prezent, Cinematograful „Tineretului” este administrat de către Ateneul Naţio ...

Centura Ușoară de Ocolire, blocată la Schitul Tărâța
21/05/2024 07:45

* Centura Uşoară de Ocolire a Municipiului Iaşi, care are ca scop decongestionarea traficului din municipiu, va avea o lungime de 73 de km şi va traversa zece comune -Popricani, Rediu, Letcani, Voinesti, Ho ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei