Ciurea iese din carantină și intră Aroneanu

ultima ora

Dimensiune font:

| 18-12-2020 15:28

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Iași anunţă printr-un comunicat de presă că propune intrarea în carantină a unui sat din Iaşi. De asemenea, Comitetul anunţă că începând cu data de 20.12.2020, ora 00.00, se ridică măsura carantinării zonale pentru UAT Ciurea – satele Ciurea și Lunca Cetățuluii (zona Zanea), jud. Iași.

„Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Iași, întrunit în ședință extraordinară în data de 18.12.2020, avand in vedere situatia epidemiologica din satul Aroneanu, comuna Aroneanu generata de virusul SARS-COV-2, care a dus la inregistrarea unei rate de infectare de 10,27 cazuri la 1000 de locuitori, riscul epidemiologic fiind foarte ridicat in circumstanțe de nerespectare a măsurilor legale in vigoare si unde se constată că riscul răspândirii infecției în comunitate nu poate fi controlat prin alte metode, iar procentul persoanelor infectate depășește pragul stabilit de Institutul Național de Sănătate Publică

HOTĂRÂRE:

Art. 1. (1) Se va înainta propunerea către Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției în vederea emiterii Ordinului șefului Departamentului pentru Situații de Urgență privind instituirea măsurii de carantină zonală, începând cu data de 20.12.2020, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, pentru satul Aroneanu, comuna Aroneanu.

(2) Perimetrul vizat (ANEXA 1) de măsura prevăzută la alin. 1, este delimitat de următoarele coordonate:

1. 47°11'40.0"N 27°35'53.8"E (47.194437,27.598276), S-V sat. Aroneanu, intersecție DJ 282G cu DC 17

2. 47°12'34.0"N 27°36'04.8"E (47.209453, 27.601344), V sat. Aroneanu, str. Sărata către sat. Dorobanț

3. 47°12'50.3"N 27°36'40.2"E (47.213979, 27.611161), N sat. Aroneanu, str. Nicolae Iorga

4. 47°12'39.7"N 27°37'17.2"E (47.211020, 27.621450), E sat. Aroneanu, DC 17 către sat. Rediu Aldei

5. 47°11'42.6"N 27°36'27.2"E (47.195159, 27.607556), S sat. Aroneanu, intersecție str. Aeroportului cu str. Petru Rareș

(3) Principalele căi de comunicații rutiere în perimetrul menționat la art. 1 alin. (2) sunt: DC 17 Aroneanu – Rediu Aldei.

Art. 2. În perimetrul prevăzut la art. 1 alin. (2) se instituie următoarele măsuri obligatorii:

a) identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reședința ori cu adresa declarată în zona menționată și introducerea acestora în baza de date;

b) limitarea la maximum a deplasării persoanelor și monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri;

c) stabilirea, prin grija administrației publice locale și a Inspectoratului de Poliție Județean Iași, a căilor de circulație intens tranzitate, stabilirea rutelor ocolitoare posibile și aducerea la cunoștința populației prin mijloace mass-media locale a acestor măsuri;

d) interzicerea desfășurării următoarelor categorii de activități:

 organizarea de evenimente (nunți, botezuri, mese festive, reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri și alte asemenea) în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

 actvitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum a produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv a teraselor în interiorul și exteriorul clădirilor;

 activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;

 activitatea cu publicul a structurilor de primire turistică;

 organizarea de activități în cinematografe și în instituții organizatoare de spectacole și/sau concerte;

e) oficierea slujbelor religioase de cununie, botez și înmormântare cu maximum 16 persoane;

f) accesul credincioșilor în lăcașurile de cult pentru rugăciuni cu caracter individual, este permis astfel încât să fie asigurată o suprafață de minim 4 mp pentru fiecare persoană și o distanță minimă de 2 m între persoane;

g) slujbele religioase cu caracter colectiv se pot oficia în lăcașurile de cult fără accesul publicului, putând fi transmise în mass-media, on-line sau prin mijloace de radioamplificare;

h) slujbele religioase care se vor oficia în aer liber se vor desfășura cu menținerea distanței de 1,5 m între persoane;

i) obligativitatea purtării măștii de protecție astfel încât să acopere nasul și gura pentru toate persoanele care au implinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise și închise.

Art. 3 (1) În perimetrul prevăzut la art. 1 alin. (2) se interzice circulația persoanelor în afara locuinței / gospodăriei în intervalul orar 23.00 – 05.00.

(2) Prin excepție de la alin. (1), circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă pentru următoarele motive:

a) deplasarea în interes profesional între locuință / gospodărie și locul / locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;

c) deplasarea din motive urgente bine justificate, precum îngrijirea /însoțirera copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

(3) Pentru verificarea motivului deplasării, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, după caz legitimația de serviciu, adeverință eliberată de angajator sau declarația pe propria răspundere.

Art. 4 (1) În perimetrul prevăzut la art. 1 alin. (2) se limitează circulația persoanelor în afara locuinței / gospodăriei pe timpul zilei.

(2) Prin excepție de la alin. (1), circulația persoanelor în afara locuinței / gospodăriei este permisă pentru următoarele motive:

a) deplasarea în interes profesional între locuință / gospodărie și locul / locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;

c) deplasarea din motive urgente bine justificate, precum îngrijirea/însoțirera copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

d) realizarea lucrărilor agricole sau comercializarea de produse agroalimentare, cu prezentarea certificatului de producător sau alt document doveditor;

e) deplasări scurte legate de nevoile animalelor domestice din gospodărie, după caz animalelor de companie;

f) deplasări scurte pentru efectuarea achizițiilor/cumpărăturilor de bunuri de strictă necesitate;

g) participarea la activități religioase.

(3) Pentru verificarea motivului deplasării, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, după caz legitimația de serviciu, adeverință eliberată de angajator sau declarația pe propria răspundere.

Art. 5 Direcția de Sănătate Publică Iași va întreprinde următoarele măsuri:

a) evaluarea necesității și prioritizării de testare a persoanelor și transmiterea solicitărilor de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate de către Institutul Național de Sănătate Publică;

b) stabilirea unui calendar pentru dezinfectarea periodică a spațiilor publice și urmărirea modul de îndeplinire a acestuia de către unitatea administrativ teritorială;

c) îndrumarea și implicarea medicilor de familie de pe raza localității pentru monitorizarea persoanelor izolate / carantinate la domiciliu și acordarea asistenței medicale populației din zona respectivă (femei gravide, persoane în program de dializă, pacienți oncologici etc);

d) supravegherea colectării deșeurilor medicale și respectarea normelor de colectare a deșeurilor medicale.

Art. 6 (1) În / din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru următoarele:

a) transportul de marfă, materii prime și resurse necesare desfășurării activităților economice în zona / perimetrul carantinat, precum și pentru aprovizionarea populației;

b) persoane care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activități profesionale în alte localități;

c) persoane care nu locuiesc în zona carantinată și desfășoară activități profesionale în zona carantinată;

d) persoane care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;

e) deplasarea din motive bine justificate, precum îngrijirea / însoțirera copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

f) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;

g) deplasarea pentru intervenții la urgențe medicale și intervenții în situații de urgență;

(2) Persoanele care se încadrează la categoriile menționate la alin. (1) vor prezenta autorităților competente un document care să ateste calitatea respectivă, după caz declarația pe propria răspundere, completată în prealabil, din care să rezulte motivul justificat al deplasării (numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței / gospodăriei / locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura).

(3) Dacă nu a fost stabilită o rută ocolitoare, este permisă tranzitarea localității / zonei carantinate de către persoane care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă oprirea în localitatea / zona carantinată.

(4) este strict interzisă intrarea / ieșirea în din / zona menționată la art. 1 alin (2) prin alte zone sau căi de acces decât cele deschise circulației de pe drumurile naționale, județene, comunale și sătești (de exemplu prin câmp deschis, drumuri forestiere, de exploatare agricolă etc).

Art. 7 Măsurile stabilite din prezenta hotărâre se aplică pentru o perioadă de 14 zile, respectiv 20.12.2020, ora 00.00 – 02.01.2021, ora 24.00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 8 Măsurile stabilite din prezenta hotărâre vor fi comunicate autorităților publice locale pentru punere în aplicare și vor fi aduse la cunoștința populației prin mijloace de comunicare mass-media, prin mesaje de avertizare RO-ALERT, precum și prin alte mijloace.

Art. 9 Comitetele Locale pentru Situații de Urgență Aroneanu și ale localităților învecinate: Iași, Golăiești, Holboca, Rediu, Popricani au obligația informării operatorilor economici/ instituțiilor care desfășoară activități menționate în prezenta hotărâre, precum și populației despre măsurile adoptate.

Art. 10 Respectarea aplicării măsurilor prevăzute în prezenta hotărâre se urmărește de către structurile Ministerului Afacerilor Interne, Inspectoratul Teritorial de Muncă Iași, Direcția de Sănătate Publică Iași, Direcţia Sanitar – Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Iaşi și Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Iași, Autoritatea Rutiera Romana Iasi, precum și autoritățile administrației publice locale din zona carantinată.

Art. 11 Misiunile și acțiunile ce derivă din prezenta Hotărâre se pun în aplicare în conformitate cu prevederile Planului-cadru integrat de acțiune pentru instituirea carantinei zonale în scopul limitării răspândirii coronavirusului SARS-COV-2 pe teritoriul României nr. S/85.887 din 23.07.2020, elaborat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne.

Art. 12 Comandantul acțiunii se numește Inspectorul șef al Inspectoratului de Jandarmi Județean Iași.

Art. 13 Inspectoratul pentru Situații de Urgentă ”Mihail Grigore Sturdza” al județului Iași, prin Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Iași va transmite prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Iași, autorităților publice locale menționate în prezenta hotărâre și către mass-media.” 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
PNRR:COMUNA STĂNILEȘTI – „Înființarea unui centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar în comuna Stănilești, județul Vaslui”
24/05/2024 13:08

 Data: 24.05.2024 Comunicat de presă la inceperea proiectului „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” C3 - Managementul deseurilor Beneficiar: COMUNA STĂNILESTI   ...

„Povești muzicale” – atelier de lectură pentru copii, la Palatul Culturii
24/05/2024 11:15

Atelierele de lectură pentru copii „Povesti muzicale” continuă sambătă, 25 mai 2024, de la ora 16.00, in Sala „Stefan Procopiu” de la Palatul Culturii, cu o nouă editie. Coordonate ...

Zeci de locuri de parcare, scoase la licitație
24/05/2024 10:49

  Directia de Exploatare Patrimoniu organizează in perioada următoare 2 licitatii publice cu strigare pentru inchirierea unui număr de 58 de locuri de parcare situate pe strada Vasile Lupu numărul 98A ...

„Bătălia Cărţilor”, la Biblioteca Județeană „Gh. Asachi”
24/05/2024 10:48

Biblioteca Judeteană „Gh. Asachi” Iasi, in calitate de organizator si Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga” Cluj, in calitate de initiator, lansează o nouă editie a Concurs ...

Fostul manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă
24/05/2024 10:46

Fostul manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă "Mavromati" Botoşani, medicul Monica Adăscăliţei, a fost pusă in libertate, după ce magistraţii Curţii de Apel Suceava au decis inlocuirea m ...

„Muzica va fi definiția carierei mele”
24/05/2024 10:06

În inima orasului, intr-o sală mică si luminoasă, sunete delicate incep să danseze in aer. Mainile mici ale copiilor se miscă gratios pe clapele pianului, creand o simfonie plină de emotie si profun ...

La Iași, certificatele de deces pot fi obținute în format digital!
24/05/2024 09:45

Începand din această lună, iesenii pot obtine in format digital, dar si fizic, la cerere, certificatele de deces eliberate de Oficiul Stării Civile din cadrul Directiei Locale de Evidenta Persoanelor ( ...

Se închid pieţele agroalimentare
24/05/2024 09:28

* pentru inceput, vor fi inchise Piata Sudului – Tătărasi (duminică, 2 iunie, incepand cu ora 14, si luni 3 iunie), urmată de cele de la Bazar si Targul de masini (duminică, 9 iunie, de la ora 14, si ...

Iaşul, unul dintre pionierii „oraşelor sustenabile” din România
24/05/2024 09:00

* „Sustenabilitatea include mai mulţi indicatori care, cumulat, conduc la ceea se se numeşte starea de bine a locuitorilor unui oraş. Noi, la Iaşi, am decis să stopăm industrializarea şi să o duce ...

Cine este producătorul local care vinde cireșe cu doar 2 lei kilogramul. Ce condiție impune acesta
24/05/2024 08:46

Un producător local a luat decizia de a-si vinde productia la un pret surprinzător. Astfel, pentru un kilogram de cirese, romanii pot scoate din buzunar suma de 2 lei. Decizia tanărului producător este o ad ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei