Dispar microbuzele Iveco? EXCLUSIV
Dimensiune font:
Acestea ar urma să fie înlocuite de autobuze, pe care RATP le va achiziţiona din fonduri proprii. Odată parcursă această etapă, se are în vedere modificarea unor trasee, astfel încât să fie create legăturile cerute de ieşeni: Păcurari - Copou, CUG/Nicolina – Gară sau Platou Aviaţiei – Centru
Anul acesta ar putea consfinţi dispariţia de pe traseele din oraş ale celor 50 de microbuze Iveco Daily 50 C13 Vendor. RATP a preluat în anul 2004 contractele de leasing de la firma care închiriase vehiculele în 2003 societăţii comerciale Autobuzul S.A. (înfiinţată în anul 2002, în urma deciziei municipalităţii de separare a transportului electric de cel auto), folosind până acum aceste maşini pe trasee cu flux scăzut de călători sau ca soluţii la apariţia unor rute deviate sau pentru transbordarea călătorilor. Retragerea treptată a microbuzelor de pe trasee şi înlocuirea lor cu autobuze survine în contextul măsurilor privind modernizarea transportului public din municipiul Iaşi, pentru creşterea atractivităţii acestuia şi determinarea cetăţenilor să utilizeze serviciile publice de transport. Mai exact, municipalitatea ieşeană intenţionează să dea curs solicitărilor venite din partea unor locuitori, care cer trasee noi în oraş, în esenţă fiind vorba despre rute gen Păcurari - Copou, CUG/Nicolina – Gară sau Platou Aviaţiei – Centru. „Intenţia noastră este să aducem autobuze care să înlocuiască microbuzele. În momentul în care vor le vom avea, luăm în calcul schimbarea rutei traseului 20. Intenţionăm să nu mai ducem autobuzele până la Metro, ci doar până la Dedeman, după care acestea vor ajunge în Copou, prin Piaţa Mihai Eminescu”, spun şefii RATP.
Traseul 18 ar putea fi deservit de autobuzele RATP
Cât priveşte solicitările venite din partea celor care locuiesc în zona Aviaţiei, acestea datează de mai bine de un an. În cazul lor, există şanse ca traseul 18, operat în prezent de Unistil, să revină la RATP, desigur, în situaţia în care parcul auto al regiei va permite acest pas. „Încă analizăm această variantă. Autobuzele ar putea fi duse pe platorul Aviaţiei, după care vor efectua curse pe traseul cunoscut: Tătăraşi – Podul de Fier, B-dul Independenţei – Păcurari”, mai spun şefii regiei locale de transport.
Şi pentru acoperirea tronsonului Nicolina – Gară se poartă discuţii, însă, şi în acest caz, totul depinde de numărul unităţilor care vor fi achiziţionate. Este vorba de unităţi de transport care vor fi procurate din fondurile proprii ale regiei, altele decât cele 80 de autobuze pe care municipalitatea ieşeană intenţionează să le cumpere până în anul 2020. Tudor DAMASCHIN
„Intenţia noastră este să aducem autobuze care să înlocuiască microbuzele” – reprezentanţii RATP Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau