Orașul devine funcțional

1nameti

Dimensiune font:

| 11-01-2024 10:39

 Societățile municipalității își vor concentra eforturile în cartiere, atât pe străzile secundare, cât și pe trotuare * o problemă care poate apărea în această perioadă constă în apariția țurțurilor de gheață * ieri, 2.534 elevi din opt unități de învățământ preuniversitar din județ nu au avut cum să ajungă la şcoală, din cauza drumurilor înzăpezite * toate drumurile județene aflate în administrarea DJADP Iaşi sunt deschise circulației

În cursul dimineții de ieri, 10 ianuarie, primarul Mihai Chirica a convocat o nouă ședință a Comandamentului de Iarnă al Municipiului Iași, în care a trecut în revistă acțiunile din ultimele zile și problemele rămase și a dispus companiilor și direcțiilor municipale să rămână mobilizate cu toate echipele și utilajele pentru deszăpezirea orașului și pentru reducerea efectelor negative ale vremii. 

Astfel, după deszăpezirea arterelor principale, edilul-șef a cerut companiilor municipale să continue degajarea intersecțiilor, pentru facilitarea virajelor, precum și a trotuarelor și trecerilor de pietoni. Totodată, societățile municipalității își vor concentra eforturile în cartiere, atât pe străzile secundare, cât și pe trotuare.

Cum și activitatea didactică a revenit la normal, primarul Mihai Chirica a dispus Companiei de Transport Public să rămână mobilizată pentru ca rețeaua de transport să funcționeze în parametri normali, mai ales că temperaturile foarte scăzute pot crea probleme punctuale la rețeaua de fir contact sau macazuri. Angajații Companiei de Transport Public vor continua, de asemenea, să curețe stațiile și peroanele.

Poliția Locală a început să înștiințeze asociaţiile de proprietari, persoanele fizice şi agenţii economici să curețe trotuarele pe care le administrează, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local 172/2002. Companiile municipale vor sprijini asociațiile de proprietari, instituțiile publice și agenții economici în acțiunile de deszăpezire și degajarea căilor de acces.

Țurțurii, eterna problemă…

O atenție desebită va fi acordată în continuare deszăpezirii esplanadelor și piețelor, precum și a scărilor din zonele de pantă.

O problemă care poate apărea în această perioadă constă în apariția țurțurilor de gheață. Asociațiile de proprietari, instituțiile și agenții economici vor trebui să îi îndepărteze, iar dacă nu reușesc, să limiteze accesul în zonele periculoase și să solicite sprijinul municipalității. La rândul lor, polițiștii locali vor raporta eventualele pericole.

Primarul a mai dispus ca fiecare unitate de învățământ să fie contactată pentru identificarea oricăror probleme care țin de încălzire, viabilitatea căilor de acces, starea trotuarelor și a trecerilor de pietoni din zonă etc., iar problemele identificate să fie soluționate cu prioritate. În perioada următoare municipalitatea va oferi sprijin și pentru curățarea terenurilor de sport. Și universitățile vor fi sprijinite dacă vor solicita acest lucru pentru deszăpezirea căilor de acces în și în interiorul campusurilor.

Edilul-șef a cerut tuturor companiilor din Comandamentul de Iarnă să își verifice stocurile de materiale și angajații disponibili și să ia măsuri urgente pentru a le completa sau suplimenta, astfel încât municipalitatea să rămână pregătită pentru alte eventuale episoade de iarnă.

Echipele municipalității au continuat să lucreze pentru a asigura condiții decente pentru traficul rutier și pentru transportul public, precum și viabilitatea căilor de acces la unități de învățământ, spitale, instituții publice și private.

Cumulat, din cursul după-amiezii de duminică, 7 ianuarie, până în dimineața zilei de astăzi, 10 ianuarie, companiile din Comandamentul de Iarnă al Municipiului Iași au folosit 1.826 de tone de clorură de sodiu și 154 tone de clorură de calciu.

Peste 2.500 de elevi n-au putut ajunge, ieri, la școală

Ieri, 2.534 elevi din opt unități de învățământ preuniversitar din județ nu au avut cum să ajungă la şcoală. Copiii au fost nevoiţi să rămână acasă din cauza drumurilor care încă mai erau  blocate de nămeţi.

Nu au revenit la ore elevii de la Școala Primară Tăutești (structura arondată Şcolii Gimnaziale Rediu), Grădinița cu program normal din localitatea Stroești (structura arondată Şcolii Gimnaziale Nr.1 Todireşti), precum și școlile gimnaziale din Goești, Zmeu, Crucea, Osoi, Grajduri și Mironeasa.

Decizia închiderii şcolilor, liceelor şi grădiniţelor a fost luată luni seara, în şedinţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. Măsura a fost luată pentru că de duminică seara până marți dimineața județul Iași s-a aflat sub cod galben de ninsoare și viscol. „Hotărârea CJSU a stabilit suspendarea activității doar o zi. Toate școlile din municipiu și-au reluat activitatea. La final de program, în urma solicitării trimise de ISJ, opt școli din județ au stabilit, prin hotărârea Consiliului de Administrație, să își suspende activitatea pentru încă o zi, a spus Antonina Bliorţ, purtătorul de cuvânt al ISJ Iaşi. Laura RADU, Maria STANCU

Toate drumurile județene aflate în administrarea DJADP Iaşi sunt deschise circulației. Utilajele de deszăpezire au lucrat fără oprire peste 48 de ore pentru a elimina efectele viscolului puternic. Pe anumite porțiuni, stratul de zăpadă de pe carosabil a avut peste un metru şi jumătate înălțime.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
Pacient la un pas de moarte din cauza unui șarpe
21/05/2024 18:38

La Spitalul Municipal Roman a fost adus un tanăr de 22 de ani, după ce a fost muscat de un sarpe. Lipsa serului antiviperin a impus transferul pacientului la Spitalul Judetean de Urgentă Bacău. „Medi ...

Spectacol electrizant de dans, la Palatul Culturii din Iași, în cadrul Romanian Creative Week
21/05/2024 17:22

Petrecere la Palat: spectacol electrizant de dans, cu ropote de aplauze, la Palatul Culturii din Iasi. Expozitiile de artă si fashion imbogătesc atmosfera la Romanian Creative Week Petrecere la Palat: specta ...

Crimă urmată de sinucidere într-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul
21/05/2024 15:55

Crimă urmată de sinucidere intr-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul. Ce s-a intamplat de fapt si cum a fost descoperită oroarea? Crimă urmată de sinucidere la Vaslui Posibilă ...

A doua zi de grevă la Agenţia pentru Protecţia Mediului
21/05/2024 14:42

Angajaţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Vaslui au intrerupt activitatea, marţi, pentru a doua zi consecutiv, cu scopul de a atrage atenţia cu privire la necesitatea obţinerii egalizării salari ...

Un angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită
21/05/2024 13:35

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii (ISC) a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe langă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită, intr-un dosar instrumentat de impreună cu ofiţerii de ...

Angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii Iaşi, cercetat pentru luare de mită - Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi
21/05/2024 13:04

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii Iaşi este cercetat pentru luare de mită. Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi pentru a semna documentaţia necesară pentru recep ...

Detalii șocante în cazul tentativei de suicid a grefierei de la Vaslui. Ce a împins-o la acest gest
21/05/2024 10:47

Apar detalii socante in cazul grefierei din Vaslui care a incercat să isi pună capăt zilelor. Femeia ar fi dat foc mai multor dosare in biroul in care lucra, iar apoi a incercat să se spanzure. Potrivit an ...

Medvedev, furibund împotriva lui Zelenski: 'Ar trebui judecat sau lichidat!' / 'E o țintă legitimă pentru noi'
21/05/2024 10:37

Vicepresedintele Consiliului de Securitate al Federatiei Ruse, Dmitri Medvedev, a avut o nouă iesire surprinzătoare, foarte dură impotriva presedintelui ucrainean Volodimir Zelenski, despre care spune că ar ...

Viitorul sună bine pentru tinerii din Moldova!
21/05/2024 08:39

Gura Humorului a găzduit in week-end unul dintre cele mai complexe si dinamice evenimente dedicate tinerilor din zona Moldovei, Tabăra RYLA Med+ Moldova — Rotary Youth Leadership Awards. Evenimentul, or ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei