Taximetriștii nesimțiți, puși cu botul pe labe la Aeroportul Iaşi

1taxi

Dimensiune font:

| 06-01-2022 13:00
Taximetriştii continuă facă legea în proximitatea Aeroportului Iaşi * solicitările de curse pe distanţe scurte sunt refuze în totalitate, fiind aduse argumente puerile de genul „nu am loc în portbagaj din cauza buteliei pe gaz” * patronii firmelor de profil susţin că ştiu de aceste practici, însă nu au cum să gestioneze relaţia cu fiecare şofer * directorul Romeo Vatră spune că luna viitoare va intra în vigoare un regulament prin care şoferii care refuză curse nu vor mai avea acces în proximitatea aeroportului * sunt 114 de şoferi care, din cauza comportamentului neadecvat, nu vor primi acreditare pentru a opera în zona aerogării ieşene

 

De mai mult timp, ieşenii ajunşi pe Aeroportul Iaşi susţin că şoferii taxiurilor parcate lângă terminalele aerogării refuză cursele scurte. Invocând diverse motive, precum portbagajele pline sau probleme tehnice la maşină, aceştia acceptă doar clienţi care se deplasează pe distanţe lungi sau sunt dispuşi să accepte un tarif impus de şofer dacă doresc să ajungă în zona centrală a oraşului, tarif mult mai mare decât suma pe care ar indica-o aparatele.

Cel mai recent caz este cel al avocatei Maria Aldea, venită din Italia în prima zi a anului. „În jurul orei 15.00 ne-am întors din Italia cu avionul, care a aterizat pe Aeroportul Iași . Eu și soțul meu aveam fiecare câte o valiză normală de cală. Am dorit să luăm un taxi pentru a ne deplasa la domiciliu. Primul taxi, având numărul de înmatriculare IS 55 DEL, ne-a comunicat că nu ne poate îmbarca întrucât portbagajul este ocupat de... butelia pe gaz. Am apelat la al doilea taxi ce aparține de Euro Lux Taxi, numărul de înmatriculare a mașinii fiind 82... Și acesta a refuzat să ne ia pe același motiv. Am sesizat telefonic cele două firme, însă fără niciun rezultat. A trebuit să chemăm o rudă să vină să ne ia din aeroport. Consider că, dincolo de culpa gravă a filmelor de taximetrie, o culpă foarte mare are directorul aeroportului, care nu s-a preocupat și nu se preocupă ca turiștii, cetățenii să poată avea acces în mod civilizat la un taxi chiar dacă au bagaje”, a declarat avocata ieşeană.

Patronii firmelor de taximetrie ridică din umeri

Contactați telefonic de reporterii Evenimentului Regional al Moldovei, patronii firmelor de taximetrie susțin că nu au cum să gestioneze relaţia cu fiecare colaborator sau angajat și că o posibilă soluție ar putea veni din partea conducerii Aeroportului Iași. „Directorul Aeroportului Internațional  Iași a declarat public că până la sfârșitul lunii noiembrie se va rezolva această problemă. Nimic nu s-a concretizat nici până în prezent. Noi nu putem supraveghea cei peste 100 de taximetriști ai firmei noastre, a subliniat Jan Alexiuc”, patronul firmei Delta Taxi. Reprezentanților celeilalte firme de taxi nu au dodit să comneteze acest subiect, şi nici reprezentantul Camerei Taximetriștilor, Mircea Manolache nu a dorit să răspundă la telefon.

Pe 1 februarie devine funcţionat regulamentul gândit de Romeo Vatră. 114 taximetrişti nu vor mai avea ce căuta în apropierea Aeroportului Iaşi

Pe de altă parte, Romeo Vatră, directorul Aeroportului Iași, susţine că a încercat în repetate rânduri să pună capăt acestui fenomen. „Modul în care înțeleg unii taximetriști să își facă treaba lasă mult de dorit, fiind un fenomen pe care îl am în vizor de când am venit la Aeroport. Noaptea au obiceiul să agațe clienții în terminal, caută pasagerii care au nevoie să ajungă în localități mai îndepărtate, nerespectând regula de a sta în mașină şi de a lua comenzile în ordinea în care apar clienții”, spune Romeo Vatră, directorul Aeroportului Iași, care a ţinut să precizeze că Aeroportul Iași nu are niciun contract sau protocol cu firmele de taximetrie locale sau cu firme de transport local. Chiar şi aşa, regulamentul pe care şefii aerogării au încercat să-l implenteze anulş trecut, cu referire la activitatea de transport persoane, ar putea deveni funcţional în câteva zile. „Regulamentul de desfășurare a transportului de persoane în regim de taxi este finalizat, am avut deja întâlniri cu reprezentanții Primăriei, ne vom întâlni cu cei ai taximetriștilor și vom pune la punct toate detaliile necesare implementării acestuia. Intenționăm ca pe 13 ianuarie să aprobăm Regulamentul în Consiliul de Administrație al Aeroportului, iar pe 17 ianuarie să demarăm procedura de licitație privind acreditarea taximetrelor - mașini și șoferi, separat”, ne-a declarat Romeo Vatră, directorul executiv al Aeroportului Internațional Iași. Astfel, după două săptămâni necesare acreditării taximetrelor și a șoferilor, pe 1 februarie va intra în vigoare noul Regulament. „Orice încălcare a normelor prevăzute în noul Regulamnent va conduce la scoaterea taximetriștilor de pe Aeroport, căci vom avea pârghiile necesare pentru a face acest lucru. Sunt 114 mașini care au încălcat regulile, în ultima perioadă, iar acestea nu vor putea participa la procedurile de licitație din această lună, privind acreditarea”, a completat directorul Romeo Vatră.

În ceea ce priveşte poziţia municipalităţii ieşene, aceasta s-a arătat nemulţumită de faptul că există şoferi care nu respectă acest statut. Primarul Mihai Chirica a menţionat în dese rânduri că cei care nu au un comportament adecvat şi care refuză unele cursele sau îmbarcarea persoanelor cu dizabilităţi riscă retragerea atestatului de liberă practică. În aceeaşi siutuaţie pot fi şi şoferii care nu au o costumaţie adecvată sau care ies la stardă cu maşini murdare sau într-o state tehnică precară. Dan CONSTANTINESCU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Pacient la un pas de moarte din cauza unui șarpe
21/05/2024 18:38

La Spitalul Municipal Roman a fost adus un tanăr de 22 de ani, după ce a fost muscat de un sarpe. Lipsa serului antiviperin a impus transferul pacientului la Spitalul Judetean de Urgentă Bacău. „Medi ...

Spectacol electrizant de dans, la Palatul Culturii din Iași, în cadrul Romanian Creative Week
21/05/2024 17:22

Petrecere la Palat: spectacol electrizant de dans, cu ropote de aplauze, la Palatul Culturii din Iasi. Expozitiile de artă si fashion imbogătesc atmosfera la Romanian Creative Week Petrecere la Palat: specta ...

Crimă urmată de sinucidere într-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul
21/05/2024 15:55

Crimă urmată de sinucidere intr-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul. Ce s-a intamplat de fapt si cum a fost descoperită oroarea? Crimă urmată de sinucidere la Vaslui Posibilă ...

A doua zi de grevă la Agenţia pentru Protecţia Mediului
21/05/2024 14:42

Angajaţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Vaslui au intrerupt activitatea, marţi, pentru a doua zi consecutiv, cu scopul de a atrage atenţia cu privire la necesitatea obţinerii egalizării salari ...

Un angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită
21/05/2024 13:35

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii (ISC) a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe langă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită, intr-un dosar instrumentat de impreună cu ofiţerii de ...

Angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii Iaşi, cercetat pentru luare de mită - Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi
21/05/2024 13:04

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii Iaşi este cercetat pentru luare de mită. Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi pentru a semna documentaţia necesară pentru recep ...

Detalii șocante în cazul tentativei de suicid a grefierei de la Vaslui. Ce a împins-o la acest gest
21/05/2024 10:47

Apar detalii socante in cazul grefierei din Vaslui care a incercat să isi pună capăt zilelor. Femeia ar fi dat foc mai multor dosare in biroul in care lucra, iar apoi a incercat să se spanzure. Potrivit an ...

Medvedev, furibund împotriva lui Zelenski: 'Ar trebui judecat sau lichidat!' / 'E o țintă legitimă pentru noi'
21/05/2024 10:37

Vicepresedintele Consiliului de Securitate al Federatiei Ruse, Dmitri Medvedev, a avut o nouă iesire surprinzătoare, foarte dură impotriva presedintelui ucrainean Volodimir Zelenski, despre care spune că ar ...

Viitorul sună bine pentru tinerii din Moldova!
21/05/2024 08:39

Gura Humorului a găzduit in week-end unul dintre cele mai complexe si dinamice evenimente dedicate tinerilor din zona Moldovei, Tabăra RYLA Med+ Moldova — Rotary Youth Leadership Awards. Evenimentul, or ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei