Taximetriştii ieşeni anunţă două zile de proteste
Dimensiune font:
Începând de miercuri, Bulevardul Anastasie Panu va fi blocat de taximetriştii care se opun venirii în oraş a firmelor de ride-sharing * pe de altă parte, ieşenii spun că, într-un astfel de scenariu, clienţii ar avea de câştigat întrucât ar plăti tarife mult mai mici
Primarul Mihai Chirica a semnat, vineri, dispoziţia referitoare la organizarea în datele de 13 şi 14 februarie a unor acţiuni de protest în faţa Prefecturii Iaşi de către Camera Naţională a Taximetriştilor din România (Filiala Iaşi) şi Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) – Filiala Iaşi. Transportatorii autorizaţi solicită intrarea în legalitate a firmelor internaţionale care folosesc aplicaţii întâlnite deja şi în alte oraşe din ţară, dar care au fost declarate nelegale. „Pirateria în transportul de persoane a devenit o activitate tolerată şi nesancţionată de autorităţile române. Activităţile ilegale, neautorizate, nelicenţiate de transport persoane în regim taxi prin folosirea aplicaţii mobile nelegale, încalcă dreptul la concurenţă neloială şi conduc la dispariţia activităţii de taxi în condiţii legale. Deşi firmele care practică pirateria încearcă să creioneze altă situaţie juridică, susţinând că activitatea lor doar facilitează relaţia de ride-sharing dintre şofer şi persoanele interesate de astfel de servicii, aceste firme desfăşoară în fapt activitatea de dispecerizare şi transport persoane în regim de taxi, aspect care rezultă din funcţiile aplicaţiilor internaţionale”, anunţă organizatorii mitingului în cererea de organizare a protestului de la Iaşi, adresată primarului Mihai Chirica. În dispoziţia semnată de edilul-şef, participanţilor la protest li se interzice deplasarea spre alte locaţii decât cea avizată pe perioada manifestării. De asemenea, se vor lua măsuri pentru îndepărtarea persoanelor care tulbură liniştea publică. „Autovehiculele de transport persoane în regim de taxi participante la acţiunea de protest au obligaţia de a aplica în loc vizibil un element distinctiv sub forma unei coli de hârtie A4 cu însemnul Protest”, se arată în dispoziţia primarului.
Vor fi probleme de trafic
Protestul va crea un disconfort major în traficul din oraş, el survenind la două zile după reluarea cursurilor din învăţământul primar şi gimnazial. liceal. Trebuie menţionat faptul că acţiunea din faţa Prefecturii va genera restricţii de trafic pe străzile Anastasie Panu, Palat şi C. Negri, care vor fi închise pe anumite tronsoane.
Ce cred ieşenii că se ascunde în spatele protestului
Interesant este faptul că mulţi ieşeni percep protestul drept o formă a patronilor de taxi-uri de a-şi proteja afacerile în condiţiile apariţiei unui potenţial concurent. Mai mult, unii ieşeni susţin că apariţia în Iaşi a unor firme precum Uber şi Taxify ar duce la plecarea şoferilor de la firmele consacrate, cu implicaţiile de rigoare în ceea ce priveşte închirierea licenţelor. „Patronii de taxi deţin în jur de 1000 de autorizaţii taxi în Iaşi şi marea majoritate sunt oferite în chirie la alţii care au maşină, dar nu deţin autorizaţie. Pentru o autorizaţie se cere 250 euro pe lună, plus 50 euro dispeceratul, plus TVA la încasări. Patronul plăteşte 500 lei/an, la primărie pentru o autorizaţie şi câştigă 3.000 de euro/an prin închirierea a 100 de autorizaţii. E normal sa le fie frica că pleacă lumea de la ei din firma şi fac taxi la Uber fără să plătească acest drept de şmecher”, spune un ieşean pe Facebook.
Un altul reclamă birocraţia din taximetrie... „Mi-ar conveni să fac Uber: am maşină nouă, sunt educat, dacă aş şti că e legal şi nu risc amenzi şi mâine aş putea să-mi mut maşina să scap de birocraţia din taximetrie”, spune acesta. În fine, un alt ieşean face referire la tarifele majorate de către firmele de taximetrie din Iaşi. „Este Uber concurenţă neloială? Dar faptul că toate firmele de taxi din Iaşi s-au înţeles la acelaşi preţ diferenţa fiind de un ban (ca sa fie legal)? Asta nu e concurenţă neloială? Dar faptul că la minus 15 grade, la 7.30 dimineaţa, mă duc în staţie să iau taxi şi îmi zice ca e prea scurtă comanda, apoi fac comandă pe net şi aştept 40 minute să vină o maşina, cum e? Faptul că a fost deschis Auchan asta înseamnă că magazinul Carrefour nu mai are clienţi?”, se întreabă un alt ieşean. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau