Trafic de coşmar la Oneşti
Dimensiune font:
Aglomeraţia are drept cauză lucrările la podul de peste Trotuş * circulaţia este restricţionată din iulie * şoferii şi călătorii stau zeci de minute în caniculă, aşteptând culoarea verde a semaforului
Ceea ce au anticipat mulţi şoferi în momentul în care au început lucrările la podul de peste Trotul, din Oneşti, s-a adeverit. Conducătorii auto stau la cozi interminabile, spre disperarea lor şi a călătorilor, acolo unde este cazul de transport de persoane. Ieri, un şir imens de maşini aşteptau să treacă de semafoarele aflate pe traseul pe care restricţiile s-au impus în luna iulie, când au început lucrările la podul peste râul Trotuş de la ieşirea din Oneşti spre Bacău sau Târgu Ocna. Modernizarea a bătut pasul pe loc, până când constructorul a obţinut toate avizele necesare privind restricţiile de trafic. Acum, circulaţia se derulează în timpm de melc, spre disperarea tuturor participanţilor la trafic. „Am plecat în vacaţă cu familia, ne bucuram că în sfârşit avem cîteva zile libere. Din păcate, stăm de jumătate de oră în autocar, pe caniculă, aşteptând să putem trece de semafoare şi să ieşim din zona şantierului”, ne-a spus ieşeanul Ionel Paraschiv, care ieri a semnalat aceste probleme.
O investiţie de peste 8 milioane de lei
Anterior începerii lucrărilor, primarul de Oneşti, Nicolae Gnatiuc, convocase autorităţile pentru a găsi cele mai bune soluţii în privinşa instaurării restrcţiilor de circulaţie.
La dezbatere au participat reprezentanţii Serviciului Rutier din cadrul IPJ Bacău, Serviciului Rutier din cadrul Poliţiei Municipiului Oneşti, Secţiei de Drumuri Naţionale Bacău, SC Confer Group SRL şi Administraţiei Naţionale a Apelor Române. „Am supus dezbaterii şi soluţia promovată în mediul online de a amplasa un pod militar în apropierea podului de peste râul Trotuş. Specialiştii au stabilit că propunerea nu este fezabilă din punct de vedere tehnic, malurile abrupte şi înalte, debitul de apă al râului Trotuş ridicat în perioadele cu un nivel crescut de precipitaţii fiind principalii factori care afectează amplasarea unui pod de pontoane în zona respectivă”, a spus la vremea respectivă primarul Gnatiuc.
Investiţia are o valoare de 8.112.241,03 lei, din care 7.740.836,00 de lei reprezintă finanţare din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, iar 371.405,03 lei vor fi suportaţi de la bugetul local, cheltuieli ce reprezintă cofinanţarea proiectului de către beneficiar.
Constructorul recomandă ca participanţii la trafic să utilizeze şi următoarele rute ocolitoare: DN 11 Braşov- Chichiş, DN 12 Chichiş-Sfântu Gheorghe-Miercurea Ciuc, DN 12A Miercurea Ciuc-Comăneşti, DN 2G Comăneşti-Moineşti-Bacău, DN 11 Braşov-Târgu Secuiesc-Oneşti, DN 11A Oneşti-Adjud, DN 2 Adjud-Bacău, DN 11 Braşov-Târgu Secuiesc-Poiana Sărată-Oituz, DJ 116 Oituz-Târgu Ocna, DN 12A Târgu Ocna-Oneşti şi DN 11 Oneşti-Bacău.
Corneliu POPA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau