Paşii esenţiali în strategia de marketing pe Facebook

1facebook
1facebook1

Dimensiune font:

| 05-08-2020 19:58

 O strategie de marketing bine închegată nu doar că face viața mai ușoară, dar te ajută în mod direct să ai mai mulți followeri, să creezi o relație de lungă durată cu ei și să-i transformi, eventual, în clienți.

Primul  pus de făcut e definirea audienţei potrivite. Aceasta este alcătuită din persoanele direct interesate de produsele sau serviciile pe care le promovezi.
Ca să-ți identifici audiența trebuie să treci inițial printr-un proces de research, în care aduni date esențiale despre cei care au interacționat cu pagina ta: de la date demografice până la hobby-urile acestora, joburile pe care le au și brandurile de care sunt interesați. Vei descoperi cum, când și pentru ce folosesc Facebook și cum poți folosi asta în avantajul tău, iar asta te va ajuta să te adresezi direct lor, ca unui prieten apropiat pe care deja îl cunoști bine.

Urmează setarea unor obiective clare. Vezi că, uşor-uşor, îți cresc followerii, dar cum te ajută asta? Pentru că e foarte ușor să te pierzi în numere care nu îți aduc valoare dacă nu sunt parte din planul tău de business.
Așa că e necesar să-ți setezi obiective clare, adaptate direct business-ului tău. Obiective ce te vor ajuta să atingi diverse puncte ale planului tău de marketing. Acesta sunt diferite de la business la business. Sunt trei mari categorii, care, la rândul lor, se pot împărţi în subcategorii: generarea de leaduri, mărirea conversiei şi îmbunătățirea relației cu clienții. Notează-le undeva ca să-ți fie tot timpul la îndemână, vei face toate postările cu aceste obiective în minte.

Planul de content

Al treilea pas îl reprezintă planul de content. Și pentru că tot am adus vorba de postări, să trecem la pasul următor. Primul instinct este să postezi oricând și orice ți se pare relevant. Dar această strategie nu merge pe termen lung. O să obosești, o să rămâi fără content și pagina ta Facebook o să arate ca o tocăniță cu de toate. Și nu-ți dorești asta, cu siguranță. Așa că trebuie să descoperi combinația ideală de content.
Amintește-ți că atunci când folosești Facebook pentru business-ul tău nu doar vinzi întruna, ci stabilești o relație de durată cu followerii tăi. Doar așa îi păstrezi ca și clienți pe termen lung, atunci când îi tratezi cu respect, nu doar cu promoții.
Îți dorești like-uri, commenturi și cât mai multe reacții, iar asta își dorește și Facebook: o pagină valoroasă, care își ține followerii fericiți.
În primul rând, asigură-te că postezi constant. Ca să te obișnuiești cu asta poți să-ți faci un document împărțit pe zile, în care treci ce vei posta în avans. Când îți vine vreo idee, noteaz-o în document și folosește-o cu ocazia potrivită. Este recomandabil să faci planul cu o săptămână în avans și să-l ajustezi doar dacă apare ceva de importanță majoră, sau conținutul nu se mai potrivește momentului respectiv.
În al doilea rând, respectă regula 80-20. Această regulă spune că în 80% din posturi livrezi informații educative, distractive, și interacționezi personal cu followerii tăi, iar în 20% din posturi îți promovezi brandul


Instrumentele Facebook-ului
Aceste instrumente sunt puse la dispoziție de Facebook complet gratuit, și te ajută enorm atunci când vrei să-ți faci o strategie coerentă, de succes.
Primul dintre acestea îl reprezintă "Grupurile". E şi cel mai popular. Aproape 1,4 miliarde de oameni folosesc Grupurile Facebook lunar, o audiență imensă pe care nu o poți ignora. Gândește-te la Grupurile Facebook ca la mici comunități formate din oameni cu aceleași interese, care pot fi comune cu cele ale audienței tale. Oamenii se strâng în grupuri de interes și împărtășesc idei, discută liber.
Ce trebuie să faci este să găsești Grupuri de Facebook cu oameni interesați de produsele sau serviciile tale. Le oferi informații gratuite fix pe expertiza ta, le răspunzi la întrebări, interacționezi cu ei și creezi o legătură neprețuită! Oamenii te vor aprecia, te stabilești ca o autoritate și îți va fi mult mai ușor apoi să te promovezi.
Mai puţin cunoscut şi folosit este instrumentul "Facebook Business Manager". Dar, dacă ai înțeles lucrurile de bază despre pagina ta de Facebook, e o idee excelentă să îți setezi Business Manager. Aici vei găsi instrumente valoroase care te vor ajuta să îți organizezi și analizezi atât posturile organice, cât și cele plătite. Vei afla reach-ul fiecărui post, câți oameni au interacționat, ce a mers bine și ce trebuie să îmbunătățești. Iar dacă ai mai mulți oameni în echipă, le vei putea da și lor acces la aceste date.
Ai mulți followeri, postezi des conținut de calitate, dar reacțiile se lasă așteptate și te întrebi de ce. Ei bine, e posibil ca mulți dintre followerii tăi să nu îți vadă posturile. Algoritmul Facebook prioritizează posturile de la prietenii și familia utilizatorilor, așa că paginile sunt lăsate la urmă.
Reach-ul organic este din ce în ce mai greu de atins, iar ultimele date spun că ajungi doar la 8.18% din urmăritorii tăi atunci când ai sub 10 mii. Ce faci în situația asta? Ajungi la ei prin reclame Facebook plătite. Căci Facebook-ul are diferite opțiuni pentru reclamele plătite. Poți cu ușurință să setezi obiectivul reclamelor (de la engagement până la vânzare), alegi audiența potrivită și bugetul pe care vrei să-l aloci. Plătești doar atât cât vrei, ai rezultate concrete şi imediate. Postările îți sunt văzute și apreciate, followerii se obișnuiesc cu conținutul de calitate și revin la tine pe pagină.
Relația e creată și strategia și-a atins scopul. Maura ANGHEL

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

adriana

Aug 06, 2020

va multumesc , duulce :) ca mierea mea sau mai duulce :)

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Imaginea emblematică a căderii Berlinului: un rus, cu două ceasuri la mână, ridică steagul Armatei Roșii deasupra Reichstag-ului
03/05/2024 14:48

La 2 mai 1945, a avut loc căderea Berlinului. Generalul Helmuth Weidling a semnat predarea capitalei germane către Armata Rosie. Anul 1945. Din buncărul său, Hitler vedea cum visul său, Reich-ul de 1000 ...

Informații de ultimă oră despre starea de sănătate a lui Florin Piersic. Ce ar putea urma pentru marele actor: „O manoperă extrem de riscantă
03/05/2024 11:32

 Florin Piersic trece prin momente dificile, in pragul Pastelui. Actorul in varstă de 88 de ani incă se află internat in spital. Celebrul actor a fost internat la Spitalul Militar din Cluj, pentru o op ...

”Cutremur” în media. Nouă televiziuni nu se mai văd începând de azi în grila RCS
01/05/2024 22:15

 Nu mai putin de nouă posturi de televiziune au iesit incepand de azi din grila naţională a celui mai mare jucător din zona de cablu, RCS&RDS. Conform Paginademedia.ro, au apărut modificări impo ...

Latura rușinoasă a lui Ion Creangă. Cum devenise amantul femeilor căsătorite și cum a ajuns să aibă un copil din flori, cu o călugăriță
01/05/2024 21:29

Desi este venerat pentru povestile sale pline de umor si intelepciune, Creangă era, de asemenea, renumit pentru farmecul său si pentru relatiile pasionale cu femeile din jurul său. Fără a fi constrans de r ...

1 Mai muncitoresc. Povestea melodiei lui Ciprian Porumbescu
01/05/2024 14:12

Cantecul de primăvară,precum si versurile la acea vreme, a fost compus de Ciprian Porumbescu in 1880. Cantecul original nu a avut nici o legătură cu sărbătoarea muncitorească. Se pare că versurile in ...

Câștigătorii Galei Premiilor Gopo 2024
30/04/2024 14:30

Luni, pe 29 aprilie, la Teatrului National ,,I. L. Caragiale’’ din Bucuresti, a avut loc cea de-a 18-a editie a Galei Premiilor Gopo, in cadrul căreia au fost celebrate performantele inregistrate d ...

Splendida Baie Turcească din Iași devine un hub al creativității
30/04/2024 12:38

 Splendida Baie Turcească din Iasi devine un hub al creativitătii, pentru zeci de artisti romani si străini, la Romanian Creative Week: expozitii, proiectii cinematografice si călătorii spre sine. Ba ...

A fost stabilit juriul Festivalului de Film de la Cannes
29/04/2024 11:30

Cu 15 zile inainte de debutul celei de-a 77-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes, organizatorii săi au anunţat luni componenţa juriului de pe Croazetă, din care vor face parte, printre alţii, acto ...

Şase romane,selectate pe lista scurtă a prestigiosului premiu literar Women's Prize for Fiction
29/04/2024 10:55

Şase romane ce prezintă poveşti ample, care au in comun accentul convingător pus pe experienţe trăite de femei in regiuni diverse, din Sri Lanka pană in Noul Wales de Sud şi Shanghai, au fost selectate ...

Statuia lui Ştefan cel Mare din faţa Palatului Culturii va fi restaurată. Va dura doi ani
28/04/2024 11:36

 Primarul Mihai Chirica a semnat autorizatia de construire necesară lucrărilor de restaurare a statuii ecvestre a lui Stefan cel Mare din fata Palatului Culturii. Finantarea lucrărilor ar putea fi asig ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei