Prăbuşirea ţeparului presei ieşene

1amo press

Dimensiune font:

| 10-05-2022 08:15
Ani la rând, Amo Press, firmă deţinută de Manuel Onofrei, a fost unul dintre jucătorii importanţi din zona distribuţiei de presă scrisă. 65 de chioşcuri amplasate în cele mai bune zone din oraş, rezultat al unei prietenii cu primarul de atunci al Iaşului, îi asigurau lui Onofrei venituri care îl poziţionau printre antreprenorii de succes ai oraşului. O poziţie pe care patronul AmoPress nu a ascuns-o niciodată, dovadă desele sale prezenţe în tribuna oficială la meciurile echipei de fotbal, pe terasele crâşmelor sau în cluburile de fiţe din Iaşi. Falimentele firmelor care comercializează cărți și ziare - cel mai răsunător exemplu fiind cel al RODIPET - au dus la înflorirea afacerilor firmei lui Onofrei. Toate acestea până în octombrie 2015, când, coincidenţă sau nu, începe declinul AmoPress odată cu debarcarea lui Gheorghe Nichita din Palatul Roznovanu. 

 

Angajaţii AmoPress povestesc cum a început destrămarea unei afaceri care le asigura traiul zilnic. „Vindeam de toate, presă centrală, locală, reviste, mărfuri nonalimentare. Unii dintre tonetari dispuneau de un sistem plată al facturilor. Pensionarii făceau coadă la tonetă. Dintr-o dată, s-a auzit că firma are datorii mari. Nu am crezut până când marfa care ni se aducea dimineaţa s-a împuţinat. Prima a fost Gazeta Sporturilor, care nu a mai mai trimis ziarul la tarabă. Nu a mai funcționează nici sistemul de plată a facturilor. Au fost zile când nu am avut nici presă locală”, îşi aminteşte unul dintre angajaţii AmoPress.

Confirmarea prăbuşirii afacerii a venit odată cu inventarele prin care erau nevoiţi să treacă tonetarii. „N-a fost lună în care să nu ies pe minus. Noroc că am ţinut o evidenţă paralelă şi le-am arătat celor de la firmă că nu am primit marfa pe care au spus ei că mi-au dat-o la vânzare. 300 lei, 400 lei, 500 lei... ieşeam lipsă. Asta în condiţiile în care erau întârzieri mari şi cu salariile. Am avut colegi care nu au văzut leafă 3-4 luni la rând. Cică nu sunt bani”, mai spune fostul angajat.

Arificiu financiar cu zi penal

Tonetarii nu erau singurii ţepuiţi. În decembrie 2017, firma lui Manuel Onofrei, avea datorii de peste 450.000 de lei la bugetul local, însemnând chirii neachitate și penalități. În acelaşi an, potrivit celor care au făcut afaceri cu Onofrei, patronul AmoPress ar fi recurs la un artificiu ilegal pentru a scăpa de executarea declanşată de creditori. „I-am pus sechestru şi pe cele 65 de chioşcuri care aparţin firmei AmoPress Retail, cea cu care ne aflăm în litigiu. Când ne-am dus însă cu executorul să-i ridicăm chioşcurile, ne-a prezentat două hârtii antedatate, dubioase, prin care ne-a pus în vedere că nu mai putem să punem sechestru, fiindcă a vândut de urgenţă chioşcurile”, spunea atunci Horia Ivanovici, patronul ziarul Fanatik. 

În anul 2015, între Horia Ivanovici, administratorul ziarului Fanatik, și Manuel Onofrei, patronul Amo Press, a fost stabilit un parteneriat de publicitate. Onofrei plătea pentru a face publicitate unor produse Disney, iar Ivanovici se obliga să îi ofere machete de publicitate pe o perioadă de un an. Valoarea contractului a fost de  60.000 de euro+TVA. Practic, Ivanovici a susţinut că Onofrei şi-a vândut cele 65 de chioşcuri de urgenţă, tot unei firme care îi aparţine, Amo Press Group, şi, fix în aceeaşi zi „le-a închiriat gratis” înapoi către Amo Press Retail pe un contract de comodat. „I le-a închiriat gratis, deşi vorbim de rulaje de sute de mii de lei lunar. Contractul de vânzare şi contractul de comodat sunt făcute, ambele, în aceaşi zi. Totul este ticluit la repezeală, ca să nu mai putem noi, creditorii, să recuperăm nimic valoros din firma sa”, a punctat Horia Ivanovici.

Chioşcuri ridicate de pe domeniul public

În 2018, judecătorul sindic a aprobat deschiderea procedurii generale a insolvenţei împotriva SC Amo Press Retail. Era anul în care Primăria Iaşi începuse ridicarea tonetelor de pe domeniul public din cauza datoriilor mari acumulat de firma lui Onofrei către bugetul local. Iniţial, Amo Pres Retail contestase în instanţă ordinul primarului de ridicare a tonetelor, însă magistraţii ieşeni au respins contestaţia. În contestaţia depusă în instanţă, firma lui Onofrei a arătat că a încheiat cu primaria un acord de eşalonare a datoriilor fără însă să facă şi dovada acestui lucru. „Actele dosarului releva restanţe la plata ale reclamantei acumulate în perioada 1.07.2015 - 30.06.2017 în cuantum de 241.340,15 lei, pe care de altfel, aceasta le admite. Se prevalează reclamanta de existenţa unui acord de eșalonare, fără a face dovada existenţei acestuia. Reclamanta a fost notificata cu privire la obligaţiile de plată restante, fiind informată cu privire la procedura pe care trebuie să o urmeze pentru a beneficia de eşalonare, precum şi de consecinţele derivând din contracte, în cazul neachitarii debitului”, au spus magistraţii.

În 2018, valoarea totală a datoriilor lui Onofrei către terţi atingea valoarea de de 10.791.699 lei. Din vânzarea activelor nu s-a recuperat mare lucru astfel încât, în 2021, Curtea de Apel Iaşi a decis atragerea răspunderii patrimoniale împotriva lui  Manuel Leonid Onofrei. Judecatorii au stabilit că Fiscul şi alţi creditori pot să-l execute silit pe Onofrei pentru recuperarea sumei de 6.703.474,13 lei, datoriile neacoperite ale firmei Amo Press Retail SRL. Curtea de Apel a luat această decizie după ce  Fiscul a arătat că Onofrei a scos ilegal din conturile firmei sume impresionante, fără nicio justificare legală.

Listă impresionantă de creditori

Povestea falimentului AmoPress Grup se încheie în 2022, odată cu declararea falimentului firmei şi publicarea  listei tuturor celor ţepuiţi de Onofrei: Fondul European de Investiţii - 191.540 lei, Libra Internet Bank - 399.905 lei, Alpha Bank România SA -  1.307.428 lei, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM - 1.600.355 lei, Impuls Leasing România IFN SA - 122.856 lei, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi -  289.584 lei, Municipiul Iaşi-DEFPL - 9.138 lei, Adevărul Holding SRL - în reorganizare -  34.126 lei, ,17, Impuls Leasing România IFN SA - 22.055 lei, Total Soft SA - 23.072 lei, Isis Editcom SRL - 88.043 lei , RC-CF Trans SRL – 819 lei, Inter Uno SRL - 6.095 lei,  Sincron SRL - 26.261 lei, Ziarul Evenimentul SRL - 50.720 lei, Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi Iaşi - 5.001 lei, Creative  and Original Solutions SRL - 14.025 lei,  ING Commercial  Finance Polka SA - 33.837 lei, Casa de Cultură a Sindicatelor Iaşi - 26.802 lei,  Intersnack România SRL - 3.809 lei, Unicredit Leasing Fleet Management SRL - 57.949 lei, Unicredit  Leasing Corporation IFN SA - 14.435 lei,  Quadrant AMROQ Beverages SRL - 165.450 lei, Regia Autonomă de Transport Public Iaşi -  8.035 lei, La Mattina SRL - 43.654 lei, Mediafax Group SRL- în reorganizare - 70.623 lei,  Global Impex Distributions SRL - 9.030 lei. Dan CONSTANTINESCU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
Incident aviatic în Iași. O aeronavă de mici dimensiuni a aterizat de urgență pe o șosea de lângă Miroslava
23/05/2024 17:11

In cursul zilei de joi, 23 mai 2024, un incident aviatic care putea avea urmări grave a pus pe jar echipajele de salvare din Iasi. O aeronavă de mici dimensiuni a avut probleme in timpul zborului, iar pilotul ...

Orașul din România care va deveni un pol al învățământului profesional și dual. Ce avantaje au elevii
23/05/2024 16:50

Bacăul va deveni un centru al invătămantului dual din Moldova iar de pe băncile scolii si cu experienta acumulată intr-o meserie elevii se vor putea angaja mult mai usor. In Bacău se va construi un cam ...

Ce amendă a primit un român care a scos trei pui de pisică din portbagaj și i-a aruncat pe stradă
23/05/2024 16:06

Un bărbat din Suceava a fost amendat cu 3.000 de lei, după ce a abandonat trei pui de pisică pe stradă. Momentul a fost surpris in imagini, maşina şi ulterior proprietarul fiind identificaţi de poliţiş ...

Corupție pe lângă Justiție. Omul de afaceri, contrabandistul și „cumătrul” care „rezolvă” sentințe penale
23/05/2024 15:59

Un om de afaceri a rămas fără 15.000 de euro si a ajuns si la inchisoare pentru că a avut incredere intr-un contrabandist care i-a promis că „are o vorbă” cu o rudă care ar lucra in Justitie ca să p ...

Trei copii au ajuns la spital în comă alcoolică. Au băut rachiu până li s-a făcut rău. Doctor: „S-au mai trezit după perfuzii“
23/05/2024 15:50

Trei copii, fraţi gemeni in varstă de 7 ani şi un altul de 11 ani, au ajuns de urgenţă la spital in comă alcoolică. Copiii sunt din Harghita şi erau impreună cu părinţii in vizită la rude din Gura H ...

Cât de periculos este muntele de fosfogips radioactiv de la Bacău. Amenzile plătite de statul român
23/05/2024 15:24

Halda de fosfogips de la Bacău, rezultată din activitatea de procesare a minereurilor de fosfati pentru producerea de ingrăsăminte chimice, ar trebui să fie ecologizată pană in 2027. Nu mai putin de 75 ...

Tabără de creaţie la Vaslui,cu 100 de copii
23/05/2024 14:33

Peste 100 de elevi, profesori, mestesugari si artişti participă in acest weekend la o tabără de creaţie cu tradiţie in judeţul Vaslui, „Flori de mai”, a XII-a editie. Atelierele sunt diverse ...

Tot mai mulți străini din spaţiul extracomunitar muncesc în judeţul Vaslui
23/05/2024 13:45

Tot mai multi străini din spaţiul extracomunitar muncesc in judeţul Vaslui, arată datele Biroului local pentru Imigrări. Pană in urmă cu caţiva ani, majoritatea străinilor care veneau să lucreze in j ...

Zeci de localități au acces la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă
23/05/2024 13:30

De astăzi, se emit acte de stare civilă in sistem integrat si in municipiile resedintă de judet din Neamt, Vaslui si Vrancea. Alte zeci de localităti au, de ieri, acces la Sistemul Informatic Integrat pent ...

Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor
23/05/2024 12:45

 Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor. Detalii pe www.rao-iasi.ro

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei