9 întrebări și răspunsuri esențiale despre Podul de la Brăila: de la accesul interzis pentru pietoni și bicicliști, la culoarea aleasă

000000  ultima-ora-480x330

Dimensiune font:

| 30-07-2023 10:22

 Podul de la Brăila a fost deschis deja circulației rutiere, dar investiția de aproape 700 de milioane de euro încă nu e complet finalizată. Odată cu inaugurarea mărețului Pod asemănat de mulți cu mult mai celebrul Golden Gate din San Francisco, și unele întrebări și-au făcut loc în spațiul public: De ce Podul nu este deschis și pietonilor sau bicicliștilor, de ce a fost ales un astfel de pod suspendat și nu s-a optat pentru unul hobanat, de ce pilonii au fost vopsiți gri sau de ce nu există un sistem de iluminat arhitectura.

Podul de la Braila 

HotNews.ro a centralizat nouă astfel de întrebări și le-a adresat oficial Nouă Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiereîncă din ziua inaugurării. Compania de stat a transmis acum un răspunsurile pe care le publicăm mai jos: 

De ce un Pod Suspendat și nu unul Hobanat? De ce fără Cale Ferată pe Podul de la Brăila?

1. De ce a fost aleasă soluția unui Pod Suspendat, în locul unui alt tip de pod, cum ar fi Pod de tip Hobanat?

„Soluția unui pod suspendat a fost aleasă încă de la Studiul de Fezabilitate și nu a fost prevăzută posibilitatea modificării structurii de pod întrucât această soluție a fost aleasă astfel încât să corespundă cerințelor de amplasament pentru asigurarea traversării Dunării, cu respectarea condițiilor din avize și acorduri (deschidere, pasă navigabilă, amplasare blocuri ancoraj etc.), precum și în vederea adaptării la condițiile din teren”.

2. De ce nu a fost inclusă în proiect și o linie de cale ferată, precum la podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin, cel mai recent pod modern inaugurat peste Dunăre în regiune? În prezent, construirea unui pod feroviar sau includerea unei linii de cale ferată în podul suspendat nu poate fi considerată eficientă din punct de vedere economic, în conformitate cu studiul de trafic realizat.

Astfel, mutarea traficului care traversează Dunărea pe calea ferată ar fi un mijloc eficient de decongestionare în viitor, însă cum în prezent nu există niciun sistem de cale ferată în apropiere, această investiție nu se justifică.

În plus, caracteristicile tehnice ale podurilor suspendate nu permit amplasarea de căi ferate pe acestea”. 

 

 Fără pietoni și bicicliști pe Podul Brăila - de ce? Va fi amenajat acces în viitor?

3. De ce nu au acces pietonii și bicicliștii pe pod?

„Proiectul a prevăzut trotuare numai pentru întreținere din motive de siguranță și securitate”.

4. În cazul în care la întrebarea anterioară răspunsul invocă rațiuni de securitate, merită menționat că poduri din lume care sunt la fel sau chiar mai mari beneficiază de trotuare și/sau piste pentru bicicliști: Spre exemplu, celebrul pod Golden Gate din SUA (cu care Podul de la Brăila este adesea asemănat) are trotuare pentru pietoni și biciciliști (fără să aibă plase de siguranță sau garduri supra înălțate pe margine, zona liberă de dedesubt ajungând la înălțimi mai mari decât la Brăila, până la 67 de metri înălțime).

 

Mai aproape de noi, cel mai lung pod suspendat din Marea Britanie (și un timp chiar din întreaga lume), podul Humber are zonă de pietoni/bicicliști. Tot în Marea Britanie, podul suspendat peste Severn (1,6 km lungime, 47 metri înălțime liberă dedesubt) beneficiază de zonă de pietoni/bicicliști). 

Așadar, ia în calcul CNAIR ca în viitor să amenajeze podul pentru accesul pietonilor și bibicliștilor?

„Referitor la existenta trotuarelor pe celebrul Golden Gate din SUA, menționam ca acesta este recunoscut și pentru numărul mare de sinucideri (numărul mediu de sinucideri pe an este mai mare de 30 în ultimii 10 ani). În acest sens, autoritățile au instalat pe trotuare plase de prevenire a sinuciderilor.

Trebuie menționat faptul că, în cazul podurilor suspendate, orice măsură suplimentară (chiar și parapete metalic de înălțime redusă) prezintă un risc potențial de reducere a performanței stabilității la vânt a podului ți, uneori, poate avea consecințe fatale. Instalarea unor astfel de măsuri suplimentare, cum ar fi plasa/gard împotriva sinuciderii, gard anti-vandalism, etc, se poate realiza cel puțin după studii atente privind siguranța structurală, siguranța care ar putea fi afectată de aceste măsuri suplimentare, însă conform experienței și analizei proiectantului/antreprenorului, acesta a propus în cadrul proiectului tehnic realizarea trotuarelor pentru mentenanță și întreținere”.

 

5. Totodată, ia în calcul măcar accesul bicicliștilor pe benzi speciale marcate și integrate la marginea benzilor de urgență?

„După cum am menționat la punctul anterior, modalitatea în care aceste trotuare au fost proiectate nu permite accesul în siguranță al bicicliștilor. În ceea ce privește o bandă specială pentru bicicliști, care să fie integrată la marginea benzilor de urgență, menționăm ca acest lucru este absolut imposibil la acest moment din aceleași considerente care țin de aspecte tehnice de proiectare, care au fost analizate și propuse de antreprenor în calitatea sa de proiectant”.

De ce a fost vopsit gri Podul Brăila și cum va fi iluminat? De ce drumul spre Tulcea are doar o bandă pe sens?

6. De ce a fost aleasă culoarea gri pentru vopsirea stâlpilor podului și nu altă culoare (ex: alb, roșu, albastru etc)?

„Culoarea aleasă pentru vopsirea stâlpilor este gri, ca urmare a unei analize cu privire la factorii care pot influența întreținerea acesteia, factori precum temperatura aerului și procentul de umiditate, conform procedurilor de execuție aprobate de inginer.”

 

7. Dacă Podul este gândit să facă parte din rețeaua de drumuri expres (Drumul Expres Brăila - Galați și Drumul Expres Tulcea - Brăila) și a fost făcut cu două benzi pe sens și separator, de ce continuarea drumului principal până la Jijila (de la giratoriul de la km 7,9) este realizat la doar o bandă pe sens și nu a fost gândit și executat de pe acum la lățimea necesară pentru 2 benzi pe sens?

„Clasele tehnice ale drumurilor de legatură din cadrul proiectului “Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” au fost stabilite încă de la faza de licitație, în conformitate cu studiul de trafic efectuat. Astfel, prin studiile efectuate la acel moment pentru analiza oportunității investiței, cât și pentru evaluarea impactului proiectului, s-a stabilit numărul de benzi de circulație.

Mai mult, referitor la drumurile de acces de pe malul tulcean, precizăm că deși au fost proiectate la o banda pe sens, descărcarea traficului se va realiza pe două drumuri de legatură, respectiv Măcin și Jijila, iar în baza studiului de trafic realizat, drumurile incidente de 2 benzi sunt suficiente.”

8. De ce nu are podul un sistem de iluminat arhitectural pentru cablurile principale, tiranți și turnurile podului? Dacă are, de ce acesta nu a fost pus în funcțiune la deschiderea podului?

„Proiectul nu a prevăzut un sistem de iluminat arhitectural.”

N.Red. Între timp autoritățile de la Transporturi au anunțat că vor demara un nou proiect pentru instalarea unui sistem de iluminare arhitectural, astfel încât Podul de la Brăila să fie iluminat noaptea în culorile drapelului României.

9. Dacă mai sunt lucrări de executat ce nu pot fi realizate în timp ce traficul e deschis, precum demontarea macaralelor, de ce nu s-a deschis circulația abia când aceste lucrări sunt finalizate, dar s-a acceptat o deschidere prematură ce presupune restricții pentru un timp?

„Studiul de trafic prevede faptul că traficul din timpul verii crește față de sezonul normal, când podul poate fi exploatat la întreaga sa capacitate datorită legăturii dintre Constanța si nord-estul tarii. În acest sens, menționam că ar fi existat posibilitatea de a nu deschide traficul în data de 06.07.2023 și de a finaliza lucrările în totalitate – ceea ce ar fi însemnat că tot sezonul estival ar fi trecut, însă antreprenorul a propus prin Planul de Management al Traficului posibilitatea de execuție a lucrărilor sub trafic. În consecință, CNAIR a optat pentru varianta de a finaliza lucrările sub trafic, în baza unui program nocturn, astfel încât podul să fie folosit pe durata sezonului estival 2023”.

Podul de la Brăila, inaugurat cu restricții și program până în toamnă / Fără taxă în primii 5 ani

Podul de la Brăila este un pod suspendat de aproape 2 kilometri lungime - al treilea pod suspendat ca dimensiune din țările UE după lungimea deschiderii principale și care a fost asemănat cu mult mai celebrul pod „Golden Gate” din San Francisco - o investiție de aproape 700 de milioane de euro, probabil cu cea mai mare complexitate dintre toate lucrările derulate de Compania de Drumuri din România.

Podul este unul exclusiv pentru traficul rutier, iar pietonii și bicicliștii nu au acces pe pod.

Podul este proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani, iar în primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere.

„Este de așteptat ca, prin deschiderea acestui pod, durata deplasării să se reducă cu aproximativ 50 de minute și să fie deservite zilnic aproximativ 11 400 de vehicule fizice. Se vor produce astfel beneficii foarte mari pentru mobilitatea forței de muncă, turism și schimburile comerciale și se vor consolida legăturile regiunii cu restul țării”, transmite Comisia Europeană.

Deși deschiderea traficului s-a făcut pe 6 iulie, toate lucrările nu sunt încă finalizate.

Centrul Infotrafic al Poliției Române a anunțat că pe podul de la Brăila există restricție de viteză de 80 de kilometri la oră.

Noaptea, în intervalul orar 21.00 - 06.00, de luni până vineri, circulația pe podul de la Brăila este suspendată. În weekend-uri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă, precizează Infotrafic.

Aceste măsuri se aplică până la data de 30.11.2023.

Circulația va fi oprită în următoarea pe Pod pentru a putea fi demontate în siguranță macaralele de la fiecare pilon.

În plus, drumul principal de legătură de pe malul tulcean, cel care ajunge până la localitatea Jijila, încă nu e gata și ar putea fi deschis abia în toamnă-iarnă. Deocamdată pe malul tulcean legătura va fi pe relația scurtă, până la drumul național care duce la Măcin.

Și mai există o bucată ce nu e gata acum și va fi finalizată mai târziu, spre finalul anului: o porțiune de circa 1 kilometru care traversează cu pasaj calea ferată și care ajunge până în Centura Brăilei.

Podul de la Brăila - „Golden Gate-ul” de peste Dunăre

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri.

Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

Podul de la Brăila are, practic, trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, nota Compania de Drumuri la debutul proiectului.

Mai exact, este vorba de topul podurilor suspendate din actuala UE - Podul de la Brăila va fi pe locul trei după deschiderea principală după Great Belt Bridge - Danemarca (1.624 metri) și Höga Kusten Bridge - Suedia (1.210 metri).

Cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (excepție fac unele coșuri de fum sau antene).

Cei patru piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

  • Drumul principal Brăila – Jijila. Are o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens până la kilometrul 8, și apoi cu câte o bandă de circulație pe sens până la finalul proiectului - km 19. Drumul are și benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.
  • Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin (care se deschide pe 6 iulie). Cu o lungime de 4,328 km, acest drum este prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură pornește de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se intersectează cu DN22 Smârdan-Măcin.

Podul de la Brăila: Fire de oțel cât să înconjoare planeta de două ori și un tablier metalic construit în România

La realizarea podului au fost folosite aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori. Aceste fire subțiri de oțel au fost împletite și au format 16 toroane care alcătuiesc două cabluri principale cu o lungime de doi kilometri fiecare.

Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone, iar garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani.

Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și este ancorat în blocuri de ancoraj pe fiecare mal.

De cele două cabluri principale, cu ajutorul a câtorva sute de tiranți, sunt prinse segmentele metalice ale tablierului.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone și a fost realizat la șantierele navale Fincantieri din Brăila cu oțel de la Liberty Steel din Galați. În total sunt 86 de segmente ale tablierului metalic ce cântăresc în total peste 20.800 tone.

 

Podul peste Dunăre de la Brăila - datele contractului:

Lungime: Pod + Drum Brăila - Jijila (19 Km) , Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km)

Valoare contract de proiectare și execuție: 1,99 mld lei (fără TVA)

Valoare totală a investiției: 3,445,210,691.08 lei (din care fonduri europene nerambursabile în suma de 1,696,947,365.85 lei.)

Constructor: We Build (fost Astaldi - Italia) - IHI Infrastructure System (Japonia)

Contract semnat: 15.01.2018 (termene: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție)

Lucrări începute: decembrie 2018 (autorizațiile de construire drumuri de legătură au venit abia în martie/mai 2021)

Stadiu fizic - întreg proiectul (iulie 2023): pod - 97% / drumuri - 80%

Click pe planuri pentru a le deschide mai mare, într-o fereastră separată:

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
AUR l-a prezentat pe actorul Mugur Mihăescu drept candidatul său pentru președinția CJ Olt
28/04/2024 18:19

 Actorul Mugur Mihăescu, cunoscut pentru rolul „Garcea” din „Vacanta Mare”, si-a depus duminică la Biroul Electoral Olt candidatura pentru presedintia Consiliului Judetean Olt, re ...

Depășirea pe linie continuă, permisă în România! În ce condiții pot efectua șoferii o astfel de manevră
20/04/2024 16:02

Soferii din Romania pot efectua depăsirea pe linia continuă in anumite circumstante. Codul Rutier specifică clar unde si cand poti efectua o astfel de manevră. Există reguli clare pentru soferi in ceea ...

 Marketingul digital. Dinamica inovației în era informației
18/04/2024 15:43

Marketingul digital a revolutionat modul in care companiile interactionează cu consumatorii, transformand strategiile de publicitate si de vanzare intr-un peisaj in continuă schimbare. Într-o lume domin ...

Academia Română: Țara noastră deţine rezerve minerale şi energetice considerabile. E necesară reactivarea industriei extractive şi de prelucrare
12/04/2024 00:10

Academia Romană afirmă că ţara noastră deţine resurse şi rezerve minerale şi energetice considerabile, divers şi relativ uniform distribuite in teritoriu, subliniind necesitatea valorificării acestora ...

SUA testează avioane pilotate de inteligeța artificială, iar secretarul forțelor aeriene va fi pasager
11/04/2024 17:05

Fortele aeriene americane testează un avion de luptă F-16 care zboară singur si sunt atat de increzătoare in tehnologie incat isi trimite seful ca pasager. Associated Press informează că secretarul Forte ...

Ecou din adâncuri. Misterul memoriei apei
11/04/2024 15:12

Apa, acest element vital, omniprezent pe Pămant, detine in esenta sa mai mult decat o simplă necesitate pentru viată; ascunde un mister ce isi asteaptă răspunsul de secole. Printre teoriile stiintifice si ...

Digi RCS&RDS dispare! Reprezentanții companiei discută despre schimbarea oficială a denumirii gigantului din telecomunicații
11/04/2024 14:26

Digi RCS&RDS va dispărea din luna mai a acestui an! Compania ia in discutii schimbarea oficială a denumirii pe care o poartă colosul de telecomunicatii. Dacă in urmă cu ceva timp, pe toate materiale p ...

Sarea de Himalaya, o mare minciună: ce au arătat ultimele studii despre
11/04/2024 11:52

Sarea de Himalaya se găseste azi pretutindeni: in masinile de măcinat sare, in lămpile cu aspect stancos, in plăcile de culoarea apusului de soare concepute pentru a găti friptură si chiar in "camere ...

Uriașa clădire din București construită la ordinul lui Ceaușescu, lăsată în paragină. „E jenant, a ajuns o ruină” FOTO
10/04/2024 21:26

 Multe dintre clădirile importante ale Bucurestiului zac in paragină. Este si cazul unui imobil-mastodont amplasat aproape de Parlament, deci in zona centrală a Capitalei, Casa Academiei. Aici isi desf ...

NASA va lansa 3 rachete de cercetare pentru a studia atmosfera superioară la Eclipsa de Soare din 8 aprilie
08/04/2024 09:40

NASA va efectua mai multe experimente ştiinţifice pentru a studia atmosfera superioară in timpul eclipsei totale de soare din 8 aprilie, care va putea fi văzută in unele zone din Mexic, Statele Unite şi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei