Top 10 cele mai frecvente întrebări despre vaccinare și vaccinul anti-COVID

virus   186378000

Dimensiune font:

| 10-02-2021 23:32

 Pentru situațiile în care o persoană căreia i s-a administrat prima doză de vaccin Pfizer împotriva COVID-19 are contraindicații temporare pentru cea de-a doua doză, administrarea rapelului va putea fi amânată până la un interval optim de maximum 42 de zile. În situații excepționale, rapelul poate fi administrat și după această perioadă. În cazul vaccinului Moderna, intervalul optim de amânare a dozei de rapel este până la 35 de zile, însă, în situații excepționale, rapelul poate fi administrat și după această perioadă. Este răspunsul la una din cele 10 cele mai frecvente întrebări despre vaccinare și vaccinul împotriva COVID-19.

Comitetul de coordonare a vaccinării a făcut un top 10 al celor mai frecvente întrebări despre vaccinarea și vaccinul împotriva COVID-19 și transmite răspunsurile la acestea:

 

Cum mă pregătesc pentru vaccinarea împotriva COVID-19?
  • Odată ce aveți programarea, asigurați-vă că urmați toate instrucțiunile. Puteți completa, în avans unele documente, cum ar fi de exemplu chestionarul de triaj. Acest document a fost postat pe platforma campaniei de vaccinare și poate fi accesat aici:https://vaccinarecovid.gov.ro/chestionar-triaj-vaccinare-adulti/.
Trebuie să port mască atunci când merg să mă vaccinez?
  • Da. Imunizarea organismului împotriva virusului nu este imediată. Centrele de vaccinare vă vor solicita purtarea măștii de protecție și respectarea celorlalte măsuri de igienă sanitară. Păstrați distanța fizică față de ceilalți – de 1,5- 2 metri.
Voi simți ceva după administrarea primei doze de vaccin?
  • Veți simți înțepătura în sine, la fel cum ați simți la orice injecție. Ați putea avea un pic de durere în locul în care sunteți injectat.
  • Deși în majoritatea cazurilor nu se înregistrează reacții adverse, unele persoane pot dezvolta durere, roșeață și umflătură la locul injectării. Altele, ar putea avea simptome generale manifestate prin cefalee (durere de cap), febră, oboseală și dureri musculare. Nu intrați în panică. Acestea vor dispărea după câteva ore sau după o scurtă perioadă de timp.
  • Pentru ameliorarea stării generale, puteți utiliza medicamente antitermice obișnuite. Păstrați legătura cu medicul de familie pentru a primi toate informațiile de care aveți nevoie.
  • Majoritatea persoanelor cu aceste simptome pot merge la muncă, fără ca programul zilnic să fie afectat în vreun fel.
Este normal să am reacții adverse?
  • Puteți dezvolta unele reacții adverse. Apariția acestor reacții adverse reprezintă modul de manifestare a organismului față de vaccin. Înseamnă că vaccinul funcționează, stimulează sistemul imunitar să producă anticorpii care vă vor proteja împotriva infecției cu noul tip de coronavirus.
  • Oamenii reacționează diferit la vaccinuri. Unii au reacții adverse minime sau deloc, dar asta nu înseamnă că este ceva în neregulă cu ei. Vaccinul funcționează, doar corpul reacționează într-un mod diferit.
Reacțiile adverse după administrarea celei de a doua doze sunt mai frecvente?
  • Da, este posibil, având în vedere că după prima doză, vaccinul îți pregătește sistemul imunitar, iar după a doua doză corpul tău este deja pregătit să lupte cu virusul. Astfel, reactogenitatea vaccinului este mai crescută. Amintiți-vă că răspunsul organismului este un lucru bun și dovedește că vaccinul funcționează!
De ce trebuie să aștept 15 minute după ce am primit vaccinul?
  • Timpul de așteptare este necesar pentru monitorizarea stării de sănătate a persoanei vaccinate. Această recomandare este valabilă pentru orice tip de vaccin pe care îl faceți, cum ar fi de exemplu vaccinul pentru prevenirea gripei sezoniere. După vaccinare, trebuie să așteptați 15 minute. Eventualele reacții imediate pot fi tratate cu ușurință de către personalul medical aflat la centrul de vaccinare. Pentru siguranță, persoanele cu reacții alergice în istoricul medical vor fi monitorizate timp de 30 de minute.
Pot face doar prima doză de vaccin?
  • Nu. Vaccinurile Pfizer, Moderna și AstraZeneca sunt studiate ca vaccinuri cu două doze. Prima doză oferă un anumit grad de protecție, dar beneficiile maximale se obțin doar după administrarea celei de a doua doze.
A doua doză de vaccin se poate administra oricând?
  • A doua doză trebuie administrată conform RCP (Rezumatul Caracteristicilor Produsului), în perioada aprobată: la 21 de zile după prima doză de Pfizer, la 28 de zile după prima doză pentru Moderna, respectiv la 8 săptămâni după prima doză pentru AstraZeneca.
  • Pentru situațiile în care o persoană căreia i s-a administrat prima doză de vaccin Pfizer împotriva COVID-19 are contraindicații temporare pentru cea de-a doua doză, administrarea rapelului va putea fi amânată până la un interval optim de maximum 42 de zile. În situații excepționale, rapelul poate fi administrat și după această perioadă.
  • În cazul vaccinului Moderna, intervalul optim de amânare a dozei de rapel este până la 35 de zile, însă, în situații excepționale, rapelul poate fi administrat și după această perioadă.
Cât durează până obțin răspunsul imun optim după ce am primit a doua doză?
  • Este nevoie de aproximativ 10-14 zile pentru a dezvolta un răspuns imun optim după a doua doză. Trebuie totuși să fiți precauți și să continuați respectarea măsurilor de prevenție și după acest interval de timp.
Pot să stau cu familia și prietenii după ce am primit a doua doză?
  • Faptul că ați primit a doua doză de vaccin înseamnă că sunteți mai protejat împotriva acestui virus. Vă puteți vizita prietenii ori familia, însă vă recomandăm să respectați regulile de protecție, atât timp cât autoritățile mențin aceste măsuri de siguranță. Este important să le oferim protecție celor care încă nu au fost vaccinați sau care fac parte din categoriile vulnerabile.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:51

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Cât de scump plătesc românii pentru a-și distruge sănătatea: Țara noastră se află în top 3 printre țările europene
14/06/2024 18:55

„Dacă ne uităm la preturi, Romania e in top 3 printre tările europene cu cele mai scumpe tigarete, raportat la puterea de cumpărare. Sunt datele Organizatiei Mondiale a Sănătătii, preluate recent si de ...

Revoluția radiofrecvenței. Cheia sănătății și frumuseții durabile
13/06/2024 13:12

  Radiofrecventa, o metodă non-invazivă si eficientă, a devenit rapid o solutie preferată pentru multe persoane care doresc să imbunătătească aspectul pielii, să reducă semnele imbătranirii si ...

Un vaccin combinat contra a două boli: gripă și Covid
12/06/2024 20:15

Un vaccin combinat, testat de compania Moderna, pe persoane cu varste de 50 de ani si peste, oferă rezistentă crescută la gripă si Covid-19. Potrivit companiei, vaccinul combinat a fost testat pe cateva mi ...

Scandalul pudrei cu talc pentru copii: Gigantul Johnson & Johnson a acceptat să plătescă 700 de milioane de dolari.
12/06/2024 18:35

Johnson & Johnson a fost de acord să plătească 700 de milioane de dolari pentru a soluţiona o investigaţie a 42 de state din SUA şi Washington, D.C. privind comercializarea pudrei pentru copii şi a altor ...

Prevenirea infecţiei asociate asistenţei medicale, obligatorie în spitale
12/06/2024 13:53

Prevenirea infecţiei asociate asistenţei medicale (IAAM) este obiectiv major naţional şi o obligaţie a autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, iar nerespectarea prevederilor in acest s ...

Dispneea sau senzația de lipsă de aer: de ce apare și cum se poate trata
12/06/2024 10:09

Dispneea sau senzatia de lipsă de aer: de ce apare si cum se poate trata Dispneea este termenul medical folosit pentru a descrie senzatia de lipsă de aer. Nu este o afectiune, ci un simptom ce poate apăr ...

Sindromul metabolic, o criză silențioasă a sănătății moderne
12/06/2024 08:18

Sindromul metabolic reprezintă o problemă majoră de sănătate publică in intreaga lume, afectand un număr semnificativ de persoane si avand consecinte grave asupra sănătătii lor. Acest sindrom nu este ...

COVID nu se lasă. 42 de persoane sunt internate în spital
11/06/2024 15:36

Ministerul Sănătăţii informează, marţi, că 42 de persoane cu COVID-19 sunt internate in unităţile sanitare de profil, dintre acestea şapte fiind la ATI. Din totalul pacienţilor internaţi, patru sun ...

Asistenţa medicală ambulatorie de specialitate trebuie încurajată şi dezvoltată
11/06/2024 14:16

Asistenţa medicală ambulatorie de specialitate trebuie incurajată şi dezvoltată – a declarat miercuri ministrul sănătăţii, Alexandru Rafila. El a precizat că, in cursul acestui an, ar putea ave ...

Cancerul ar putea fi eradicat cu ajutorul unui colorant
10/06/2024 14:45

Oamenii de ştiinţă au dezvoltat un colorant strălucitor care se lipeşte de celulele canceroase şi le oferă chirurgilor o „a doua pereche de ochi” pentru a le indepărta in timp real şi a era ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei