default

Dimensiune font:

MOLDOVA de 10- „Aderarea la UE ne-a obligat să ne adaptăm la noi realităţi“

| 15-02-2017 12:15

Fie că vorbim despre reguli de convieţuire şi de călătorie, despre piaţa muncii ori despre mentalităţi, viaţa locuitorilor din judeţul Neamţ s-a schimbat în cei zece ani de când România este parte a Uniunii Europene * primarul municipiului Piatra Neamţ, reprezentanţi ai mediului de business ori ai sistemului de învăţământ vorbesc despre aceste transformări, în cadrul campaniei „Moldova de 10“

Beneficiile şi pierderile determinate de cei zece ani în cadrul Uniunii Europene sunt percepute diferit în Neamţ. Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, este de părere că principalele câştiguri vizează legislaţia corelată cu legislaţia Uniunii Europene, fondurile alocate şi atrase atât în perioada de preaderare, cât şi post aderare şi libertatea de mişcare a forţei de muncă în principal, românii având posibilitatea să muncească în străinătate pe salarii mult mai bune şi câştigând astfel şi o experienţă care este folositoare şi României“. „Sunt voci care consideră acest lucru un dezavantaj, dar eu nu aş spune asta. Poate a determinat şi piaţa forţei de muncă să se adapteze la noi realităţi şi a dus la o legislaţie a muncii mai avantajoasă pentru angajaţi şi totodată la o concurenţă la salarizare cu efecte benefice pentru veniturile populaţiei“, a punctat Dragoş Chitic. În ceea ce priveşte dezavantajele, edilul-şef de la Piatra Neamţ a menţionat că poate ar fi trebuit negociate mai bine condiţiile de aderare pe anumite capitole.

Fondurile vin pe diferite axe ca să remedieze“

Pe de altă parte, şefa Camerei de Comerţ şi Industrie Neamţ, Elena Miron, consideră că principalul beneficiu a vizat realizarea unui plan de dezvoltare. „Cel mai important beneficiu a fost faptul că am fost nevoiţi să ne facem o strategie de dezvoltare. Dacă îţi faci un plan şi te străduieşti să îl respecţi e un prim pas spre succes, iar ca să faci acest plan întotdeauna trebuie să cunoşti realităţile din judeţ, din regiune, din ţară. Cu siguranţă toate administraţiile locale au o radiografiere a ceea ce se întâmplă în teritoriu, dar faptul că acest plan este obligatoriu cred că a adus un plus în cunoaşterea teritoriului, în identificarea problemelor şi a modului cum pot fi ele remediate. Acesta mi se pare cel mai mare plus, apoi aceste fonduri vin pe diferite axe ca să remedieze de fapt ceea ce ai depistat în programul pe care ţi l-ai făcut“, a detaliat directorul CCI Neamţ. La capitolul dezavantaje, reprezentanta mediului de business din Neamţ a punctat costurile mari care au creat falii în rândul companiilor. „Aici cred a fost problema cea mai mare. Firmele au fost obligate să respecte nişte norme în activitatea lor, să asigure anumite dotări astfel încât să îndeplinească normele europene, ceea ce a însemnat o cheltuială foarte mare. Şi atunci ori au renunţat şi s-au închis sau au făcut eforturi foarte mari şi nu şi-au permis acest lucru decât firmele mari şi foarte greu cele mici şi mijlocii. Din cauza asta, dacă ne uităm ca număr sunt foarte multe firme, dar nu în domenii importante. În producţie sunt puţine microîntreprinderi pentru că sunt condiţii severe care se îndeplinesc cu costuri mari. Majoritatea celor care încep acum afaceri sunt pe comerţ, servicii, mai puţin pe producţie“, a afirmat Elena Miron.

Totodată, George Micu, profesor Şcoala Gimnaziala Nr 5 Piatra Neamţ, care a lucrat la mai multe proiecte cu finanţare europeană, consideră că principalul beneficiu pe care l-a obţinut comunitatea locală în urma aderării la spaţiul comunitar este „deschiderea unor noi orizonturi culturale, sociale şi educaţionale“. „Avantajele pentru persoanele din educaţie sunt legate atât de oportunităţile de liberă circulaţie în spaţiul comunitar, posibilitatea de a avea contact cu sisteme educationale europene, schimburi de bune practici, participarea la cursuri de formare organizate de instituţii europene“, a detaliat profesorul.

Proiecte importante în Neamţ

La nivelul municipiului Piatra Neamţ, au fost derulate zeci de proiecte atât prin Programul Operaţional Regional, cât şi pe Programul Sectorial unde axele legate de apă, canalizare şi deşeuri, au avut cea mai mare greutate financiară. „Referindu-mă la perioada de preaderare aş spune că unul din proiectele importante cu finanţare externă este investiţia în sistemul de management al deşeurilor, care iată ne-a adus astăzi în situaţia de a avea singura groapă omologată din judeţul Neamţ, cu excepţia celei de la Girov care urmează să fie pusă în valoare. Apoi modernizările de străzi le consider foarte importante şi proiectul de restaurare şi punere în valoare a zonei istorice Curtea Domnească cu avantaje atât pentru cetăţenii oraşului cât şi pentru dezvoltarea turismului“, a punctat primarul Chitic. În ceea ce priveşte investiţiile în infrastructura rutieră, municipalitatea a derulat două mari proiecte prin POR, unul având o valoare totală de 43,7 milioane de lei, iar un altul de 35,4 milioane de lei.

48 de start-up-uri finanţate

La nivelul Camerei de Comerţ şi Industrie Neamţ au fost derulate în jur de 15 proiecte prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU). „Toate au fost importante, fiecare a avut beneficiile sale, dar cel mai mult mi-a plăcut cel în care am avut de înfiinţat 48 de start-up-uri şi care au fost şi finanţate fiecare cu câte 24.000 de euro. A fost o satisfacţie deosebită să le vezi înfiinţate, să le vezi că funcţionează, că au salariaţi şi este în continuare această satisfacţie pentru că ele funcţionează toate, am păstrat legătura cu cei care le-au înfiinţat şi e o satisfacţie reală“, a explicat Elena Miron, care a adăugat că pe noul exerciţiu financiar a depus deja trei proiecte. „Noi am depus proiecte din noiembrie, au trecut 3 luni şi nu am primit niciun răspuns. Nu ştim ce se întâmplă, nu avem niciun rezultat. Durează foarte mult etapele de evaluare. Când depui o raportare nu ştii când va fi prelucrată şi când vei primi banii înapoi“, a afirmat şefa CCI Neamţ, identificând prin aceasta şi una dintre problemele care apar frecvent în derularea proiectelor cu fonduri europene.

Pentru a remedia din birocraţie, primarul din Piatra Neamţ spune că ar implica mai mult reprezentanţi de la nivel local. „Uneori am senzaţia că se impun lucruri care nu ar fi neapărat necesare dintr-un exces de zel sau dintr-o lipsă de comunicare între nivelul central şi cel local. Autorităţile publice locale sunt cele care cunosc cel mai bine realitatea din teren, problemele cu care s-au confruntat în perioada 2007-2013 şi cred că sunt aspecte care pot fi îmbunătăţite în sensul accelerării obţinerii finanţărilor şi în sensul atragerii tuturor fondurilor alocate. Aş da ca exemplu sistemul polonez unde Guvernul s-a implicat foarte mult în atragerea fondurilor europene sprijinind autorităţile locale şi au ajuns în situaţia de a atrage toate fondurile alocate şi de a solicita suplimentări. Şi lucrurile acestea s-au reflectat în dezvoltarea economică a ţării“, a explicat primarul Dragoş Chitic. Edilul a mai menţionat că judeţul Neamţ şi întreaga regiune au un potenţial imens de dezvoltare în următorul deceniu. „Am avut ocazia în ultimii 2 ani de când conduc această primărie să intru în contact cu oameni veniţi din ţări ale UE care au rămas impresionaţi de aceste locuri şi au sesizat potenţialul extraordinar de dezvoltare. Mă bazez şi pe faptul că anumite ţări din UE au diferite dificultăţi, că sunt firme mari interesate să se deplaseze cu investiţiile spre Europa de Est şi pe faptul că românii vor începe să se întoarcă din străinătate şi că vor veni cu o resursă financiară pe care o vor investi aici şi cel mai important vor veni cu o experienţă acumulată în ţările dezvoltate ale UE pe care eu mă aştept să o transfere la noi şi să o folosească în interesul dezvoltării propriilor afaceri, dar şi în interesul dezvoltării comunităţii“, a conchis primarul. Alina FERENŢ, Alina STAN

 

Ca să lucrezi cu proiecte europene este nevoie de corectitudine, de profesionalism, de cunoaşterea foarte bună a legislaţiei şi o analiză atentă a prevederilor ghidurilor de finanţare pentru că trebuie respectate întru totul. Cu atenţie, corectitudine, profesionalism se pot atrage fonduri europene fără a exista riscuri“- primarul Dragoş Chitic

 

 

Există o tendinţă naturală de progres. Nu cred că se poate regresa, chiar dacă mergem mai greu, chiar dacă avem lacune de tot felul, societatea progresează. Cred că intrarea în UE clar ne-a săltat, ne-a ajutat ca progresul să devină mai rapid, contează banii care au venit, faptul că am avut de respectat nişte reguli şi cu siguranţă că urmează să progresăm“- Elena Miron, şefa CCI Neamţ

 

În următorii 10 ani văd comunitatea locală mult mai informată, deschisă provocărilor din piaţa muncii sau din educaţie, descătuşată de conformismul care ne caracteriza şi care încă mai poate fi observat în societate, mult mai flexibilă şi mai tolerantă“- George Micu, profesor Şcoala Gimnaziala Nr 5 Piatra Neamţ

 

La 1 ianuarie 2007 România a intrat în Uniunea Europeană şi odată cu ea şi cea mai săracă zonă a spaţiului comunitar: Regiunea de Nord-Est. Zece ani mai târziu, regiunea continuă să fie la coada clasamentului în ceea ce priveşte nivelul de trai. Cotidianul Evenimentul Regional al Moldovei prezintă o radiografie a evoluţiei comunităţii în ultimul deceniu. Prin campania „Moldova de 10“ punem lupa pe modul în care au fost accesate fondurile europene, care sunt cele mai reuşite proiecte derulate în regiune, dar scoatem în prim plan şi punctele în care mai avem de lucrat în următorul deceniu.

 

CAMPANIE EVE 

 

MOLDOVA de 10“ - Un deceniu în jungla europeană

„MOLDOVA de 10“ Eşecul zonelor metropolitane

„MOLDOVA de 10“- Performanţa grupurilor de acţiune locală

„MOLDOVA de 10“ - Apariţia structurilor-pilon din economia regiunii

„MOLDOVA de 10“- Lecţiile Iaşului în 10 ani ca punct pe harta UE FOTO

„MOLDOVA de 10“- Realizările pe bani UE de la polul sărăciei

MOLDOVA de 10- „Aderarea la Uniunea Europeană ne obligă să fim mai buni“

MOLDOVA de 10- „ABC-ul civilizaţiei“ în Suceava din bani europeni

 

ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Ne mutam activitatea din piață către mediul online. Livram către domiciliul dumneavoastră, produse din gradina noastra
31/03/2020 17:09

 Bună ziua! Datorita situatiei in care ne aflam, dorim sa ne mutam activitatea din piată către mediul online. Asadar, suntem dispusi sa livram către domiciliul dumneavoastră, produse din gradina noast ...

Când alții își închid activitatea, un grup de investitori români se apucă de construit.
31/03/2020 10:30

 Cand statul roman se chinuie să inchidă si putinele companii ce au mai rămas functionale, un grup de investitori romani se apucă cu elan să construiască 40 de locuinte. Se intamplă acest lucru in ...

Telemunca și munca la domiciliu în contextul actual
31/03/2020 10:14

Este de notorietate faptul că situatiile exceptionale reclamă luarea unor măsuri exceptionale sau abordarea unora dintre acestea dintr-o perspectivă distinctă, sistemic, acestea putand reprezenta regula pe ...

Este posibil ca munca fizică să fie înlocuită de lucratul online?
30/03/2020 14:49

Munca de acasă, via dispozitivele inteligente conectate la internet, incepe să fie preferată de un număr mare de oameni. În 2018, primele state in topul celor care lucrau online, de acasă, erau Ola ...

Primăria Capitalei, executată silit pentru suma de 3,7 milioane de euro şi 500.000 de lei! Firea solicită Guvernului sistarea pe durata stării de urgență
30/03/2020 07:42

Primăria Capitalei a anunţat, duminică seară, că este executată silit pentru suma de 3,7 milioane de euro şi 500.000 de lei, in baza unei sentinţe din 2010, care vizează o expropriere. Gabriela Firea c ...

Piaţa valutară, inundată cu dolari
29/03/2020 22:49

Evolutia de săptămana trecută a leului a fost influentată de măsurile luate de Rezerva Federală americană, care, impreună cu BCE, Banca Angliei si Banca Japoniei, au inundat piata cu dolari, ceea ce a r ...

Câți bani primesc americanii de la stat în criza de COVID-19. Sume uriașe
28/03/2020 07:41

Camera Reprezentanţilor a aprobat ajutorul de urgenţă pentru economie in contextul pandemiei de coronavirus. Camera Reprezentanţilor din Statele Unite a aprobat vineri seară, in forma definitivă, setu ...

SURPRIZĂ ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ   pentru păsuirea plății ratelor are prevederi nespuse de Guvern: Cine NU poate beneficia de prevederi
26/03/2020 20:33

În şedinţa de Guvern de joi, Executivul a aprobat măsuri privind amanarea plăţii ratelor la bancă atat pentru persoane fizice, cat şi pentru firme. Economica.net a publicat continutul OUG. Astfel, ...

 Dan Armeanu (ASF): Am relaxat limitele de investiții în titluri de stat pentru fondurile de pensii private
25/03/2020 21:47

Vicepreşedintele ASF al Sectorului Sistemului de Pensii Private - domnul Dan Armeanu, a declarat:   "Pandemia COVID-19 afectează cresterea economică pe termen scurt, prin reducerea generali ...