Luni - Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi – pauză...

1 primar 2
1 primar 1

Dimensiune font:

| 16-12-2022 10:34

Mihai Chirica: „Bin Laden a fost prins şi anihilat de 42 de puşcaşi marini. La Iaşi, miercuri, au fost în Primăria Iaşi 46! Efectele, desigur, nu sunt aceleaşi, dar modalitatea de acţiune este una cât se poate de evidentă şi vizibilă. Nu suntem nici traficanţi de droguri, nici spălători de bani, nici infracţiuni de natură economică nu facem...”

Primarul Mihai Chirica a fost plasat, miercuri seară, de procurorii DIICOT Iaşi sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile şi are calitatea de inculpat. Iniţial, el a fost condus la audierile de la DIICOT în calitate de suspect, la fel ca alţi 29 de angajaţi din Primărie şi de la Cadastru. Toţi 30 sunt anchetaţi într-un dosar în care se fac acuzaţii de abuz în serviciu şi uzurpare a funcţiei într-un dosar privind autorizarea de construcţii imobiliare. Ieri, edilul-şef a oferit detalii despre acuzaţiile care i se aduc, spunând că că nu are nici cea mai mică emoţie. Singurul lucru de care Chirica s-a arătat deranjat constă în faptul că descinderile în forţă ale oamenilor legii afectează imaginea oraşului pe plan naţional.

Pentru primarul Mihai Chirica ziua de miercuri a fost ziua cea mai lungă. El a ajuns acasă cu mult după miezul nopţii. După mai bine de patru ore petrecute la audieri în sediul DIICOT, Mihai Chirica a fost plasat sub control judiciar. Procurorii antimafie îi aduc 8 acuzaţii pentru înscrisuri legate de urbanism, 7 pentru fapte de abuz în serviciu şi una de uzurpare a funcţiei. „A fost extins cazul din 2020, a domnului Zamoşteanu. Bineînţeles, tot pe probleme legate de urbanism, acelaşi blestem care urmăreşte de multă vreme situaţia din Iaşi. Mi s-a adus calitatea de suspect şi după aceea cea de inculpat în acest dosar. Va trebui să interacţionez mai puţin cu Direcţia de Urbanism şi cei care acţionează în zonă. În rest, îmi voi exercita funcţia”, a declarat primarul Mihai Chirica, după ce a ieşit de la audieri.

În perioada în care se află sub control judiciar îşi va delega atribuţiile. Deocamdată nu ştie cui şi cum, din cauza controalelor judiciare la care au fost supuşi şi ceilalţi angajaţi anchetaţi în dosar. La ieşirea de la audieri Mihai Chirica se arăta decis să conteste decizia procurorilor de a-l plasa sub control judiciar.

42 puşcaşi marini pentru Bin Laden. 46 pentru suita de la Primărie

Doisprezece ore mai târziu, într-o conferinţă de presă, primarul şi-a arătat nemulţumirea faţă de impresionanta desfăşurare de forţe de ordine de la SAS şi BCCO care a fost adusă la Primăria Iaşi de procurorii DIICOT. Pentru Mihai Chirica, activitatea de ieri a anchetatorilor care au venit la Primărie a fost una disproporţionată, între ceea ce trebuia să se întâmple şi ceea ce s-a întâmplat de fapt. 

„În cursul zilei de ieri, practic întreg aparatul de conducere a fost chemat la audieri. Toate birourile de aici, viceprimari, foşti, toată direcţia de Urbanism, Cadastru. Sigur, instituţiile statului trebuie să îşi facă datoria şi să culeagă datele pentru a putea să judece în mod obiectiv pentru orice faptă pe care dumnealor o consideră suspectă. Ca o paranteză, de exemplu, Bin Laden a fost prins şi anihilat de 42 de puşcaşi marini. La Iaşi, miercuri au fost în Primăria Iaşi 46! Efectele, desigur, nu sunt aceleaşi, dar modalitatea de acţiune este una cât se poate de evidentă şi vizibilă. Nu suntem nici traficanţi de droguri, nici spălători de bani, nici infracţiuni de natură economică nu facem. Suntem o autoritate publică unde dacă se greşeşte cu vinovăţie se plăteşte, dacă se greşeşte din greşeală, că oricine munceşte greşeşte, atunci sunt măsuri administrative”, a spus primarul Chirica.

Ca modalitate de lucru, primarul înţelege că într-un stat de drept lucrurile trebuiau să se întâmple altfel, adică procurorii să vină la instituţia administrativă şi să solicite documentele pe care le doreau. Dacă nu eşti în stare să le depui la termen din neştiinţă sau din rea voinţă, atunci instituţia poate apela şi la alte măsuri pentru a putea satisface această necesitate. În caz contrar, ca orice instituţie civilizată înfiinţată în baza legilor în vigoare, răspunde de fiecare dată, fapt care se întâmplă în mod curent cu toate instituţiile statului, chiar dacă ele aparţin de Justiţie sau orice altă natură. Nu am avut decât un singur incident, anul trecut, când s-a rătăcit o adresă de înaintare a unui Parchet, nu s-a ajuns la termen şi procurorul însuşi a venit să îşi ridice documentele crezând că e rea intenţie. Le-a avut în mai puţin de o oră. A fost o neglijenţă de servici a unuia dintre colegii mei. Indiferent care sunt consecinţele acestui dosar, e foarte clar, trebuie să plătească. Şi eu voi fi cel care susţin vehement acest lucru. Am spus şi ieri, am spus şi prin plângerile penale pe care le-am mai făcut până acum”, a spus Mihai Chirica, subliniind că Primăria este o instituţie care emite zeci de mii de documente.

„De-a lungul unui an emitem 4,9 milioane de file pe care le transmitem către diverşi beneficiari. În calitate de primar, în ceea ce priveşte activitatea Direcţiei de Urbanism, semnez şi emit documente administrative aproximativ 1500-1600 pe an, certificate de urbanism – 4.000 - 4.500 pe an”, a spus primarul. 

Primar fără emoţii. Doar obosit...

Chiar dacă este pus sub control judiciar pentru 60 de zile şi nu are voie să vorbească cu cei de la Urbanism, primarul a spus că nu are emoţii nici în acest dosar instrumentat de DIICOT.  Dar s-a arătat supărat că descinderile în forţă afectează imaginea oraşului pe plan naţional. Nu am cea mai mică emoţie, decât foarte multă oboseală. Este destul de greu pentru un primar să aibă luni Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi - pauză, presupun, vineri o să mai vedem. Actul administrativ trebuie să continue. Nu este vorba numai de imaginea primarului, că nu sunt în alegeri. Sunt în mandat încă. Este vorba de imaginea oraşului nostru care ieri a fost una foarte proastă. Nu am cea mai mică emoţie referitoare nu doar la această cauză a omului de afaceri Zămoşteanu, ci şi pentru orice altă cauză. Ştiu foarte clar ce fac şi cum fac. Eu nu sunt decât demnitarul acestei Primării. În spatele meu este un aparat de 679 de persoane. orice persoană care nu-şi face treaba cum se cuvine din rea voinţă sau nepriceprere trebuie să plătească. Dacă e din nepricepere, plăteşte administrativ, ceea ce s-a şi întâmplat, dacă este din rea voinţă plăteşte penal. Acest lucru trebuie să se întâmple. Nu am acuzat decât atunci când am avut date certe. Restul, rămâne la latitudinea organelor de anchetă. Nu am cea mai mică emoţie, decât foarte multă oboseală. Este destul de greu pentru un primar să aibă luni Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi - pauză, presupun, vineri o să mai vedem. Actul administrativ trebuie să continue. Nu este vorba numai de imaginea primarului, că nu sunt în alegeri. Sunt în mandat încă. Este vorba de imaginea oraşului nostru care ieri a fost una foarte proastă”, a spus primarul Chirica.

Dificil este faptul că în următoarele zile trebuie să găsească înlocuitori sau trasee diferite pentru angajaţii din Primărie anchetaţi în caz, pentru a nu încălca restricţiile impuse de procurorii de caz.

Harabagiu: Au greşit persoana”

La rândul său, fostul viceprimar Gabriel Harabagiu spune că procurorii au încurcat personajele. A aflat asta pe pielea lui, după mai bine de 14 ore de când a fost ridicat din biroul său pentru a fi dus la audieri. Am fost luat în calitate de suspect şi lăsat să plec acasă în calitate de cetăţean”, a spus fostul viceprimar Gabriel Harabagiu.

Iniţial, el a fost luat de procurorii DIICOT şi dus cu maşina la audieri sub acuzaţia de uzurpare de funcţie şi fals intelectual. Am ajuns undeva la ora 11 la sediul IPJ, la ora 20 la DIICOT, iar la ora 2 noaptea, când mi-au prezentat acuzările, am constatat cu toţii că nu era semnătra mea. Ba mai mult, grav e că niciun lucrător nu a verificat documentul respectiv. În data de 10 august 2021, când se presupune că am săvârşit faptele, eram sub control judiciar dat de acelaşi procuror, în acelaşi dosar. E imposibil că nu şi-a amintit nimeni de acest fapt. Grav este că nici măcar conţinutul documentului, care e semnat de fapt de actualul viceprimar, nu face altceva decât să arate situaţia reală a imobilului, ceea ce spune şi DIICOT. Documentul nu a fost folosit. În schimb fost folosit un altul. Practic am fost confundat. Bine că nu mi-au spart uşa de la birou. Sunt curios să aflu cine plăteşte combustibilul de la duba cu care am fost luat, cine plăteşte salariile anchetatorilor şi forţelor de ordine care au stat aici. Până acum nu a mai fost nicio asemenea descindere de forţe de ordine. Nici în primărie, nici în oraş. Vii cu luptători SAS, când de fapt ar trebui să se îndrepte spre zonele unde e traficul de persoane”, a spus fostul viceprimarul Gabriel Harabagiu.

Lucian STATE, Laura RADU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Record mondial! Baronul Gheorghe Flutur face 10 Km de centură cu 540 milioane de euro
22/05/2024 00:10

Consiliul Judetean Suceava a aprobat, marti, studiul de fezabilitate si indicatorii tehnic-economici pentru soseaua de centură a orasului Gura Humorului, valoarea investitiei ridicandu-se la suma de 539 de mil ...

Pacient la un pas de moarte din cauza unui șarpe
21/05/2024 18:38

La Spitalul Municipal Roman a fost adus un tanăr de 22 de ani, după ce a fost muscat de un sarpe. Lipsa serului antiviperin a impus transferul pacientului la Spitalul Judetean de Urgentă Bacău. „Medi ...

Spectacol electrizant de dans, la Palatul Culturii din Iași, în cadrul Romanian Creative Week
21/05/2024 17:22

Petrecere la Palat: spectacol electrizant de dans, cu ropote de aplauze, la Palatul Culturii din Iasi. Expozitiile de artă si fashion imbogătesc atmosfera la Romanian Creative Week Petrecere la Palat: specta ...

Crimă urmată de sinucidere într-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul
21/05/2024 15:55

Crimă urmată de sinucidere intr-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul. Ce s-a intamplat de fapt si cum a fost descoperită oroarea? Crimă urmată de sinucidere la Vaslui Posibilă ...

A doua zi de grevă la Agenţia pentru Protecţia Mediului
21/05/2024 14:42

Angajaţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Vaslui au intrerupt activitatea, marţi, pentru a doua zi consecutiv, cu scopul de a atrage atenţia cu privire la necesitatea obţinerii egalizării salari ...

Un angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită
21/05/2024 13:35

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii (ISC) a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe langă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită, intr-un dosar instrumentat de impreună cu ofiţerii de ...

Angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii Iaşi, cercetat pentru luare de mită - Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi
21/05/2024 13:04

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii Iaşi este cercetat pentru luare de mită. Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi pentru a semna documentaţia necesară pentru recep ...

Detalii șocante în cazul tentativei de suicid a grefierei de la Vaslui. Ce a împins-o la acest gest
21/05/2024 10:47

Apar detalii socante in cazul grefierei din Vaslui care a incercat să isi pună capăt zilelor. Femeia ar fi dat foc mai multor dosare in biroul in care lucra, iar apoi a incercat să se spanzure. Potrivit an ...

Medvedev, furibund împotriva lui Zelenski: 'Ar trebui judecat sau lichidat!' / 'E o țintă legitimă pentru noi'
21/05/2024 10:37

Vicepresedintele Consiliului de Securitate al Federatiei Ruse, Dmitri Medvedev, a avut o nouă iesire surprinzătoare, foarte dură impotriva presedintelui ucrainean Volodimir Zelenski, despre care spune că ar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei