Te programezi acum, te vaccinezi la primăvară!

1vaccinare

Dimensiune font:

| 02-02-2021 00:00

Iaşul nu are, în prezent, niciun loc liber, iar dacă cineva doreşte să se programeze, o poate face doar la Suceava, unde, ieri, erau libere 947 de poziţii! * distribuţia dozelor de vaccin nu reuşeşte să ţină pasul cu programările din platforma naţională, astfel că mai multe judeţe nu mai au niciun loc disponibil pentru programare

 

 

Din lipsă de vaccinuri și din cauza programărilor în afara platformei, vaccinarea din România poate ajunge la un regres în privința numărului de imunizări pe zi, avertizează specialiștii în sănătate publică. Potrivit datelor strânse până acum, România a vaccinat 3,5 la 100 de locuitori ceea ce face ca țara noastră să se claseze înaintea Franței, Spaniei, Germaniei sau Belgiei în privința vaccinării. Însă, aproape toate locurile pentru programarea la vaccinare sunt ocupate până pe 14 aprilie, după cum a anunțat dr. Valeriu Gheorghiță, coordonatorul Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV). Totuși, cine încearcă are șanse să mai găsească locuri disponibile pe platforma de vaccinare, în cazul în care aceasta funcționează. „Mai sunt sloturi disponibile pe platformă, dar probabil că în următoarele zile o să ajungem la saturație”, a declarat dr. Valeriu Gheorghiță.

În acest moment, în majoritatea judeţelor, inclusiv în Iaşi, nu există suficiente doze de vaccin din cauza întârzierilor de livrare. Din acest motiv autoritățile au reprogramat aproape 100.000 de persoane care ar fi urmat să se vaccineze în perioada următoare. Pe 26 ianuarie, colonelul Gheorghiță anunța că vaccinarea a fost decalată cu 10 zile pentru primea doză de vaccin pentru 35.303 de persoane din rândul lucrătorilor esențiali, care ar fi trebuit să facă vaccinul în perioada 28 ianuarie -11 februarie. Vinerea trecută, , Comitetul Național pentru Coordonarea Activităților de Vaccinare împotriva COVID-19 (CNCAV) a anunțat că alte 66.884 persoane sub 65 de ani care se programaseră pentru prima doză de vaccin începând cu 30 ianuarie vor fi reprogramate din 16 februarie. În fine, sâmbătă seară, ministrul Sănătății a anunțat schimbarea strategiei de vaccinare în urma incendiul de la Institutul Matei Balș, soldat cu 6 decese. Vlad Voiculescu a declarat că în februarie se vor putea înscrie la vaccin doar persoanele peste 65 de ani, cele cu boli cronice, cele cu handicap și îngrijitorii acestora.

S-a dat drumul pentru toţi

Specialiştii de sănătate publică susţin, însă, că strategia are numeroase disfuncţionalităţi, care explică faptul că nu se mai găsesc locuri libere. „În primul rând, nu s-a făcut o prioritizare a celor vulnerabili, peste 65 de ani și celor cu cormobidități. S-a dat drumul la vaccinarea tuturor categoriilor esențiale și atunci evident că toate locurile disponibile s-au ocupat, pentru că grupul e mare, dacă ar fi fost doar două categorii esențiale era ceva”, afirmă expertul în sănătate publică.

A doua problemă este legată de modul cum are loc vaccinarea, pe fondul funcționării deficitare a platformei de vaccinare și a neregulilor legate de faptul că există persoane care nu s-au înscris în platforma de vaccinare.

Potrivit statisticilor oficiale, până sâmbătă - 30 ianuarie, au fost vaccinate 571.091 persoane din care: 469.786 cu 1 doză, iar 101.305 cu 2 doze.

Cu toate acestea, persoanele care sunt din categoriile esențiale au continuat să se programeze și zilele trecute. Potrivit informărilor oficiale, în perioada 15 ianuarie-25 ianuarie au fost programate în total 857.479 de persoane. Dintre acestea 351.977 au peste 65 de ani, 193.557 sunt bolnavi cronici, iar 311.945 sunt esențiali.

Apoi, între 15 ianuarie-28 ianuarie numărul total al programărilor a ajuns la 908.092 de persoane, dintre care 368.584 au peste 65 de ani, 209.393 sunt bolnavi cronici, iar 330.115 sunt esențiali. Alte 900.000 sunt persoane noi programate din 1 martie până în 20 martie. Din 21 martie aceleași persoane sunt programate la rapel, pentru că sunt programate pentru vaccinul Pfizer

Oamenii sunt trimişi dintr-un judeţ în altul

Un ieşean care a dorit să se vaccineze spune că din call center l-au repartizat să meargă în Suceava, un drum de 144 de km, în condiţiile în care răspândirea pandemiei este în continuare la un nivel ridicat. „După mai bine de trei ore de stat pe telefon, am aflat că nu mai sunt locuri şi vaccinuri disponibile pentru judeţul Iaşi, cu recomandarea să sunăm zilele următoare. Oare nu te pot înscrie peste o săptămână sau două să nu mai stăm cu orele la telefon şi să primim cumva acelaşi răspuns?”, se întreabă acesta pe o reţea de socializare.

Echipe mobile pentru vaccinarea persoanelor nedeplasabile

La nivelul DSP Iași s-au constituit două echipe mobile care urmează trasee în județ pentru a vaccina pesoanele care nu se pot deplasa și care au fost înscrise de către medicii de familie în lista celor care doresc vaccinarea.

Până în acest moment au fost înregistrate 558 de astfel de solicitări, iar duminică, 31 ianuarie, prima zi când a demarat această activitate, au fost vaccinate 66 de persoane.

De asemenea, conform datelor DSP Iași până în prezent în județul Iași au fost efectuate 37.778 de vaccinări. Din acest număr total de persoane vaccinate, 32.261 au fost vaccinări cu doza I, iar 5.517 și cu doza II. Ieri, 31 ianuarie 2021 au fost vaccinate 1.176 de persoane, din care 941 de persoane au primit doza I și 235 de persoane au primit doza a II-a.

Cu suportul și protecția echipajelor de jandarmi, ieri, 1 februarie, s-au organizat transportul și distribuirea de la sediul Direcției de Sănătate Publică Iași către centrele de vaccinare din judelul Iași a unui număr de 1.590 de doze de vaccin împotriva SARS-CoV. Este vorba de Spitalul Militar Iași: 23 flacoane (23×6:138 doze), Colegiul „M. Eminescu” Iași: 2 flacoane (2×6:12 doze),  Colegiul „C. Negruzzi” Iași: 2 flacoane (2×6=12 doze),  Institutul Regional de Oncologie Iași: 14 flacoane (14×6:84 doze), Spitalul Clinic „C.I. Parhon” Iași: 18 flacoane (18×6:108 doze), Spitalul de Pneumoftiziologie Iași: 10 flacoane (10×6:60 doze), Spitalul CF Iași: 15 flacoane (15×6=90 doze), Spitalul Clinic de Urgență „Sf. Spiridon” Iași: 14 flacoane (14×6:84 doze), Spitalul Clinic de Obstetrică Ginecologie „Cuza Vodă” Iași: 18 flacoane (18×6:108 doze), Spitalul Clinic de Obstetrică Ginecologie „Elena Doamna” Iași: 8 flacoane (8×6=48 doze), Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Iași: 8 flacoane (8×6:48 doze), Spitalul Orășenesc Hârlău: 8 flacoane (8×6:48 doze), Spitalul Clinic de Neurochirurgie Iași: 8 flacoane (8×6:48 doze), Arcadia Hospital: 9 flacoane (9×6:54 doze), Spitalul Municipal de Urgență Pașcani: 18 flacoane (18×6:108 doze), Spitalul CF Pașcani: 6 flacoane (6×6:36 doze), SC Medlife SA Iași: 14 flacoane (14×6:84 doze), Clădire Cabinete Medicale, sat Chicerea, com. Tomești: 3 flacoane (3×6:18 doze), Școala Gimnazială „G. Călinescu” Iași: 2 flacoane (2×6:12 doze), Policlinica „Regina Maria” Iași: 14 flacoane (14×6:84 doze);

21. Spitalul Elytis Iași: 6 flacoane (6×6:36 doze), Spitalul Clinic de Recuperare Iași: 18 flacoane (18×6:108 doze), Spitalul Sf. Sava Iași: 3 flacoane (3×6:18 doze), Institutul de Psihiatrie Socola Iași: 19 flacoane (19×6=114 doze), Şcoala Gimnazială „Șt. Bârsănescu” Iași: 2 flacoane (2×6:12 doze), Antibiotice Iași: 3 flacoane (3×6:18 doze). În total 265 flacoane (1.590 doze).

Încă 10.000 de doze la Iaşi

A şaptea tranşă de vaccin Pfizer BioNTech, de 163.800 de doze, a sosit ieri în ţară, pe aeroporturile Otopeni, Cluj-Napoca şi Timişoara, anunţă autorităţile, care precizează că, pe măsură ce noile tranşe ajung în România, aplicaţia de programare pentru vaccinare se actualizează şi permite continuarea procesului de programare pentru categoriile populaţionale aflate în etapa curentă. Dozele au fost distribuite după cum urmează:  Centrul Naţional de Distribuţie Bucureşti - 81.900 doze; Centrul Regional de Distribuţie Braşov - 14.040 doze, Centrul Regional de Distribuţie Cluj - 12.870 doze, Centrul Regional de Distribuţie Constanţa - 22.230 doze, Centrul Regional de Distribuţie Craiova - 16.380 doze; Centrul Regional de Distribuţie Iaşi - 10.530 doze;  Centrul Regional de Distribuţie Timişoara -  19.890 doze. 

Conform calendarului de livrare, următoarea tranşă de vaccin ar urma sa fie adusă în România luni, 8 februarie, iar la acest moment se aşteaptă confirmarea oficială în acest sens din partea firmei producătoare. De altfel, compania Pfizer a anunţat că va creşte numărul de doze în jurul datei de 15 februarie. Lucian STATE 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Record mondial! Baronul Gheorghe Flutur face 10 Km de centură cu 540 milioane de euro
22/05/2024 00:10

Consiliul Judetean Suceava a aprobat, marti, studiul de fezabilitate si indicatorii tehnic-economici pentru soseaua de centură a orasului Gura Humorului, valoarea investitiei ridicandu-se la suma de 539 de mil ...

Pacient la un pas de moarte din cauza unui șarpe
21/05/2024 18:38

La Spitalul Municipal Roman a fost adus un tanăr de 22 de ani, după ce a fost muscat de un sarpe. Lipsa serului antiviperin a impus transferul pacientului la Spitalul Judetean de Urgentă Bacău. „Medi ...

Spectacol electrizant de dans, la Palatul Culturii din Iași, în cadrul Romanian Creative Week
21/05/2024 17:22

Petrecere la Palat: spectacol electrizant de dans, cu ropote de aplauze, la Palatul Culturii din Iasi. Expozitiile de artă si fashion imbogătesc atmosfera la Romanian Creative Week Petrecere la Palat: specta ...

Crimă urmată de sinucidere într-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul
21/05/2024 15:55

Crimă urmată de sinucidere intr-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul. Ce s-a intamplat de fapt si cum a fost descoperită oroarea? Crimă urmată de sinucidere la Vaslui Posibilă ...

A doua zi de grevă la Agenţia pentru Protecţia Mediului
21/05/2024 14:42

Angajaţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Vaslui au intrerupt activitatea, marţi, pentru a doua zi consecutiv, cu scopul de a atrage atenţia cu privire la necesitatea obţinerii egalizării salari ...

Un angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită
21/05/2024 13:35

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii (ISC) a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe langă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită, intr-un dosar instrumentat de impreună cu ofiţerii de ...

Angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii Iaşi, cercetat pentru luare de mită - Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi
21/05/2024 13:04

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii Iaşi este cercetat pentru luare de mită. Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi pentru a semna documentaţia necesară pentru recep ...

Detalii șocante în cazul tentativei de suicid a grefierei de la Vaslui. Ce a împins-o la acest gest
21/05/2024 10:47

Apar detalii socante in cazul grefierei din Vaslui care a incercat să isi pună capăt zilelor. Femeia ar fi dat foc mai multor dosare in biroul in care lucra, iar apoi a incercat să se spanzure. Potrivit an ...

Medvedev, furibund împotriva lui Zelenski: 'Ar trebui judecat sau lichidat!' / 'E o țintă legitimă pentru noi'
21/05/2024 10:37

Vicepresedintele Consiliului de Securitate al Federatiei Ruse, Dmitri Medvedev, a avut o nouă iesire surprinzătoare, foarte dură impotriva presedintelui ucrainean Volodimir Zelenski, despre care spune că ar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei