Spitalul regional de la Iași: lista modificărilor aduse la proiect – valoarea crește/FOTO

00000   media-145519

Dimensiune font:

| 17-10-2023 11:40

 

Guvernul va emite o hotărâre prin care va actualiza costurile necesare, fondurile estimate fiind de 3,3 miliarde lei față de 2,4 miliarde lei în 2019 (sumele includ TVA).


Cei mai mulți bani suplimentari (circa 710 milioane lei) vin în contextul actualizării prețurilor din domeniul construcțiilor la nivelul din 2023 față de 2019. Însă, sunt și unele lucrări suplimentare (circa 184 milioane lei): soluția tehnică inițială a suferit modificări la nivel de proiect tehnic față de etapa studiului de fezabilitate.

 
Lista integrală a modificărilor aduse proiectului:

adăugarea celui de-al doilea subsol pentru spații tehnice
creșterea înălțimii clădirii
schimbarea sistemului structural de la placă plană la placă cu grinzi
prevederea unui heliport pe acoperișul etajului 4
poziționarea unităților de tratare a aerului pe acoperiș
creșterea numărului de ascensoare pentru vizitatori și personal
creșterea dimensiunii liftului pacienților
prevederea unor scări suplimentare pentru evacuare în caz de incendiu
creșterea dimensiunii ușilor în interiorul unităților de spitalizare, de la 105 cm la 120 cm
ssschimbarea destinației unor secții, laboratiare, zone tehnice și repoziționarea sau recompartimentarea acestora
presurizare sas, scări, elevetoare
suplimentarea suprafeței drumurilor de acces și a aleilor de acces
De asemenea, au fost introduse noi sisteme precum:

sisteme mecanice și electrice suplimentare pentru turnul COVID
sisteme mecanice și electrice suplimentare pentru adăpostul ALA
sisteme electrice necesare pentru monitorizarea paturilor din camerele pacienților
sistem de detectare a oxigenului pentru camera pacientului și integrarea cu BMS pentru efectele cauzate de acțiunile asupra sistemului HVAC
sistem de protecție a sugarilor (integrat cu sistemul de apelare a asistenților medicali)
sistem de rezervă pentru cazanul de apă caldă cu abur
chilere, sisteme antimucegai și filtre suplimentare pentru anumite săli de operație
aspersoare pentru turnuri și apă pulverizată pentru stingerea incendiilor
conducte tehnologice de răcire
sistem de aer tehnic
corpuri de iluminat cu tehnologia LED în vederea îmbunătățirii performanței energetice a clădirilor
echipamente medicale
centru de date de rezervă (backup)
sistem de management al parcărilor


Agenția Națională pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Sănătate (ANDIS), autoritate care gestionează proiectele spitalelor regionale, are în desfășurare trei proceduri în relație cu SRU Iași:


un prim pachet de lucrări (pregătitoare) – contract în valoare de aproape 30 milioane lei, sunt cinci oferte intrate în evaluarea ANDIS [licitație, termen de evaluare – 30 noiembrie]
supervizarea lucrărilor de construire pe întreaga perioadă de implementare – contract cu o valoare de circa 45 milioane lei, sunt trei oferte intrate în evaluarea ANDIS [licitație, termen de evaluare – 17 octombrie]
o consultare a pieței construcțiilor cu privire la licitația de lucrări care urmează să fie lansată, în condițiile în care valoarea contractului este estimată undeva între 1,5 și 2 miliarde lei [termen trimitere propuneri de către firme – 30 octombrie]
Potrivit estimărilor proiectantului SRU, în primul an de funcţionare, spitalul va gestiona peste 47.500 de internări continue şi peste 100.000 de urgenţe. Cheltuielile operaţionale ale SRU vor trece pragul de 70 milioane euro anual, în condiţiile în care unitatea va avea 3.000 de angajaţi.

SRU Iași va avea o amprentă la sol de 28.025 mp și o suprafață desfășurată de 171.914 mp. Potrivit proiectului de hotărâre de guvern, spitalul va avea 850 de paturi și 20 de săli de operație. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Situație îngrijorătoare: Erbicid cunoscut găsit în cantități ridicate în peste 55% din probele de spermă de la o clinică de infertilitate
21/05/2024 19:07

Mai mult de 55% dintre probele de spermă de la o clinică de infertilitate din Franta contineau niveluri ridicate de erbicide, in special glifosat, cel mai comun erbicid din lume. Acest fapt ridică noi intreb ...

În România va ajunge un nou val de praf din Sahara. Ce regiuni vor fi afectate
21/05/2024 18:01

 Din nordul Africii vor ajunge in Romania in seara zilei de marti, dar si miercuri, mase de aer ce aduc si praf saharian, anuntă ANM. Ca urmare a ploilor prognozate in Romania, in următoarele 48 de ore, ...

De ce nu reuşeşti să scapi de stres: cele mai întâlnite motive
21/05/2024 15:29

De ce nu reuşeşti să scapi de stres: cele mai intalnite motive Stresul este de multe ori parte din viaţa cotidiană, in special atunci cand trăieşti intr-un ritm alert şi ai multe responsabilităţi pe ...

Mitofagia, procesul vital pentru sănătatea celulară
21/05/2024 13:48

În vastul domeniu al biologiei celulare, un proces intrigant si esential pentru functionarea optimă a organismului este mitofagia. Aceasta reprezintă un mecanism de auto-curătare si reciclare al celule ...

Mare atenție la apa din supermarketuri: poate distruge rinichii - specialist în bioelectronică
21/05/2024 08:58

Multe persoane preferă să cumpere apă de băut, profitand de varietatea oferită de supermarketuri. Se poate alege intre apă plată si carbogazoasă, apă alcalină, mineralizată, aromatizată si altele. C ...

Iulian Capsali: Florin Piersic - o victimă a crizei medicinei
19/05/2024 07:55

Cazul Florin Piersic, un "tezaur" national, arată - a cata oară? - falimentul sistemului de sănătate din Romania, incapacitatea de a aborda pluridisciplinar un pacient. Poti să mori cu zile, plimbat intre ...

Dragoș Damian: 18 mai 2024. Lume bună la prima lopată din construcția Spitalului Regional de Urgență Cluj
19/05/2024 06:29

Trei zile inainte, 15 mai 2024. Studiu sociologic Colegiul Medicilor: Medicii romani, burnout 36%, teama de malpraxis 80%, intentia de plecare din tără 58% la medicii sub 35 de ani. Felicitări pentru inaugu ...

Margarină sau unt? Răspunde dieteticianul
18/05/2024 00:19

Stim că margarina, ca si untul, este o substantă grasă. Dar e mai putin cunoscut care este cea mai bună pentru organism. „Grăsimile sunt adesea intelese gresit si simplificate excesiv, chiar si de că ...

Tusea convulsivă și sugarii. Primele decese
18/05/2024 00:18

Tusea convulsivă a provocat decesul a doi sugari, anuntă Institutul National de Sănătate Publică.Este vorba despre doi sugari: unul de 4 luni, din Bucuresti, vaccinat corespunzător varstei, cu 2 doze de ...

Cancerul ovarian, în creștere! Atenție la simptome!
18/05/2024 00:17

Incidenta cancerului ovarian, cel mai letal dintre cancerele detectate la femei, este in crestere. Anual, in tara noastră, sunt diagnosticate aproximativ 1.800 de femei cu acest tip de cancer si mai mult de ju ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei