default

Dimensiune font:

„Automedicaţia este un fenomen îngrijorător”

| 25-09-2014 05:00

În perioada 24 - 27 septembrie 2014, la Iaşi are loc cel de-al XV-lea Congres Naţional de Farmacie din România (CNFR), eveniment la care cotidianul „Evenimentul Regional al Moldovei” este partener. Despre acest eveniment important pentru lumea medicală şi farmaceutică, doamna prof. dr. Monica Hăncianu, preşedintele comitetului de organizare al Congresului, a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări 

- Doamna profesor, organizaţi Congresul Naţional de Farmacie din România, un eveniment cu greutate pentru medicina românească. Cum va fi ediţia din acest an?
- Evenimentul se desfăşoară o dată la patru ani, aşa este tradiţia congresului. În acest interval, cercetarea în domeniul medicamentelor, necesităţile pacienţilor, evoluţia pieţei medicamentelor, înregistrează o serie de evoluţii, ceea ce face ca acest congres să reprezinte o zonă de foarte mare interes pentru toţi specialiştii din domeniul medicamentului. Organizarea la Iaşi a Congresului Naţional de Farmacie revine după aproximativ 16 ani şi este deosebit de onorant. Farmaciştii sunt profesionişti care ţin foarte mult la organizare şi din acest motiv sper ca acest eveniment să răspundă la aceste aşteptări. Congresul este organizat de Societatea de Ştiinţe Farmaceutice din România, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa”, cu sprijinul Federaţiei Europene pentru Ştiinţe Farmaceutice şi sub egida Colegiului Farmaciştilor din România, Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, Ministerului Educaţiei Naţionale, Ministerului Sănătăţii şi Academiei de Ştiinţe Medicale.

La eveniment sunt aşteptaţi peste 1.600 de participanţi

- Se vorbeşte despre cea mai mare reuniune ştiinţifică dedicată comunităţii farmaceutice din România. Câţi participanţi estimaţi că vor fi la congres?
-
Congresul Naţional de Farmacie este cea mai mare reuniune ştiinţifică dedicată comunităţii farmaceutice din România, la eveniment fiind aşteptaţi peste 1.600 de participanţi, specialişti în domeniul medicamentului, farmacişti de circuit deschis şi de spital. La ediţia din acest an participă toate facultăţile de farmacie din ţară, prin cadrele didactice înscrise la eveniment. De asemenea, vom avea alături de noi farmacişti, chimişti, biochimişti care lucrează în domeniul medicamentului. Participă peste 30 de firme de medicamente, producători de medicamente româneşti, dar şi din străinătate, producători de suplimente alimentare de dispozitive medicale, tot ceea ce interesează starea de sănătate a pacienţilor.

Congresul CNFR 2014 urmăreşte evidenţierea eforturilor de realizare a noi medicamente, noi forme farmaceutice şi noi soluţii terapeutice

- Care sunt temele abordate la congresul din acest an?
- Congresul are ca temă principală „Viziune şi inovaţie în practica farmaceutică - Orizont 2020”. Congresul CNFR 2014 urmăreşte evidenţierea eforturilor de realizare a noi medicamente, a noi forme farmaceutice, a noi soluţii terapeutice, pentru a putea fi cât mai eficiente şi sustenabile într-o societate în continuă evoluţie, în care fiecare persoană doreşte să-şi păstreze un standard cât mai ridicat al sănătăţii. Participanţii vor mai dezbate subiecte care urmăresc cercetarea, evoluţia şi viaţa medicamentului, de la obţinere până la utilizare. Tot în cadrul evenimentului, avem şi patru simpozioane satelit: al X-lea „Simpozion de Biofarmacie şi Farmacocinetică, primul „Simpozion al Farmaciştilor de Spital”, „Politici europene în domeniul medicamentului” (ediţia a II-a), Profesia de farmacist (ediţia a II-a). Sperăm ca aceste simpozioane să răspundă nevoilor de informare ale farmaciştilor şi specialiştilor în domeniul medicamentelor.
- Care sunt numele de marcă aşteptate la congres?
- Suntem onoraţi de participarea prof.dr. Meindert Danhof, preşedintele Federaţiei Europene pentru Ştiinţe Farmaceutice, alături de alţi speakeri importanţi din universităţi de renume la nivel european. Din ţară, avem onoarea să-l aveam alături pe prof. dr. Constantin Mircioiu, preşedintele Congresului Naţional de Farmacie, prof. dr. Dumitru Lupuliasa, preşedintele Colegiului Naţional al Farmaciştilor, prof. dr. Vasile Astărăstoae, preşedintele Colegiului Medicilor din România, dr. Marius Savu, preşedintele Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, Alin Iulian Ţucmeanu - Secretar de Stat în Ministerul Sănătăţii, şi domnul Ioan Nani, directorul Companiei Antibiotice Iaşi.
- Vor ajunge la Iaşi nume grele din domeniul farmaciei, dar şi din producţia medicamentului. Ce aşteptări aveţi de la acest eveniment?
- Congresul este cel mai înalt forum în care specialiştii din domeniul farmaciei comunitare, farmaciei de spital, din domeniul cercetării, dezvoltării şi producţiei medicamentului, din domeniul universitar, pot prezenta experienţele particulare şi pot identifica soluţii comune pentru rezolvarea provocărilor actuale şi viitoare din domeniul farmaceutic. Considerăm că acest eveniment reprezintă oportunitatea ideală pentru informare, comunicare şi iniţiere de proiecte de colaborare, care să deschidă noi orizonturi în practica farmaceutică. Pe de altă parte, acest forum ştiinţific urmăreşte să le ofere farmaciştilor informaţii legate de cele mai noi substanţe farmaceutice care se utilizează şi cele mai noi forme farmaceutice recomandate pacienţilor sub formă de substanţe bioactive.
- Care sunt nevoile farmaciştilor, ţinând cont că sistemul sanitar românesc a trecut în ultimii ani prin numeroase reforme?
- Farmaciştii sunt parte integrantă a sistemului de sănătate, iar toată evoluţia sistemului naţional de sănătate afectează în egală măsură pe toţi participanţii din acest sistem. Farmacistul este o parte importantă a sistemului, iar lanţul medic - pacient - farmacist trebuie să fie complet, altfel, nu ar funcţiona. Toată această evoluţie a sistemului sanitar a modelat şi profesia de farmacist, asemenea celorlalte profesii din sănătatea românească. Aceste schimbări au venit ca o provocare pentru profesia de farmacist, care trebuie să se adapteze nevoilor actuale, centrate pe pacient.
- Automedicaţia este un fenomen îngrijorător în România. Cât de importante sunt campaniile de informare a pacienţilor pe această temă?
- În cadrul congresului vom dezbate şi interacţiunile dintre medicamente, pentru că, aşa cum ştim, automedicaţia este un fenomen extrem de întâlnit. De aceea, pe toate prospectele se spune: dacă aveţi neplăceri, discutaţi cu medicul sau farmacistul dumneavoastră. Farmacistul trebuie să fie extrem de bine pregătit pentru a face faţă întrebărilor pacienţilor din toată sfera de utilizare a medicamentelor. Farmaciştii sunt obligaţi să ofere consiliere pacientului, să răspundă la nevoile lui, să-l sfătuim în concordanţă cu tratamentul pe care îl urmează, cu patologia, vârsta şi necesităţile sale. Din păcate, nu toţi pacienţii au răbdare să asculte sfaturile farmaciştilor, însă întotdeauna uşa lor este deschisă pentru un sfat profesionist. Automedicaţia este un fenomen îngrijorător şi sunt necesare desfăşurarea de campanii constante de informare a pacienţilor pe această temă. Utilizarea în exces a antibioticelor face ca bateriile să se obişnuiască şi să-şi găsească resursele pentru a se proteja. Toate aceste substanţe trebuie folosite cu discernământ.
A consemnat Cristina MIHĂILĂ
***
Cine este Monica Hăncianu
1991 - absolventă a Facultăţii de Farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi
2000 - Doctor în Ştiinţe Medicale, Domeniul Farmacie – Farmacognozie, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi;
2008 – prezent – Decan al Facultăţii de Farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa”
2009 - Profesor universitar – Disciplinele Farmacognozie-Fitoterapie, Biologie vegetală şi animală modul II, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi
2009 – prezent - Conducător de doctorat, Domeniul Farmacie, şi coordonator Rezidenţiat Farmacie clinică - Centrul Universitar Iaşi
2010-2013 - Expert pe termen lung în proiectul POSDRU/88/1.5/S/58965, Burse doctorale pentru creşterea competitivităţii în domeniul medical şi farmaceutic
2010-2013 - Expert pe termen scurt în proiectul POSDRU/86/1.2/S/ 62594, Management educaţional şi învăţământ de calitate în societatea informaţională (MEDICALIS)
2007-2013 - Expert pe termen scurt în proiectul POSDRU nr.2/1.2./S/2, Dezvoltarea unui sistem operaţional al calificărilor din învăţământul superior din România (DOCIS)
2013-prezent - Coordonator naţional Atestat de studii complementare „Fitoterapie şi fitofarmacologie practică” 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

EURO-SIMCOS IMPEX S.R.L. Nr. de înreg. ORC: J33/1391/1994, CUI: 6180733, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. numit conform Sentinței nr. 163/24.02.2015 pronunțată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9950/86/2013, în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006 și ale H.A.C./12.11.2018, anunță scoaterea la vânzare, prin licitație publică cu strigare, la data de 08.11.2019, ora 14.00, a activelor: Stație Peco amplasată în oraș Frasin, Calea Bucovinei, nr. 8, jud. Suceava ce include spațiu comercial, platforma betonată, pompă distribuție cu sistem managerial, distribuitor automat tip FBD 2036R pentru 3 produse cu 6 furtune, cuva cu 3 rezervoare oțel pentru depozitare combustibil, separator grăsimi și bazin vidanjabil pentru apă menajeră. Identificare cadastrală: - Teren cu suprafața de 1.515 mp, înscris în Cartea Funciară nr. 30399/Suceava, nr. top. 3526/2; - Teren cu suprafața de 1.000 mp, înscris în Cartea funciară veche nr. 30398/Suceava, nr. top. 3526/100, pe care se află edificat Corpul C1 – Stație PECO cu regim de înălțime P+M (mansardă nefinalizată) cu suprafața construită de 47 mp; Valoare de pornire a licitației (lei, fără T.V.A.) - 232.570,00. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 07.11.2019, orele 14.00 la sediul lichidatorului judiciar toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura din mun. Suceava, strada Mihai Eminescu, nr. 10, județ Suceava în fiecare zi de luni până vineri până la data de 07.11.2019. Relații suplimentare se pot obține: Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. la telefoanele: 0232/243864, 0757545545, 0755132476.
Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Mun. Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, jud. Iaşi, înregistrată în Registrul Societaţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de administrator judiciar al societăţii debitoare ANTREPRIZA DE LUCRĂRI DRUMURI ȘI PODURI IAȘI S.A.– în reorganizare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilităţii, cu dispozițiile Sentinței nr.646/07.05.2019, prin care a fost confirmată modificarea Planului de Reorganizare al debitoarei şi cu hotărârile adoptate în cadrul Adunării Creditorilor din data de 08.11.2019, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în data de 16.12.2019, ora 13.00, a următoarelor active proprietatea, proprietatea debitoarei: Denumire Activ - Preţ de pornire a licitaţiei (EUR fără TVA) ACTIV NR. I - Proprietate industrială, situată în Mun. Iași, Str. Calea Chișinăului, constând în teren intravilan, în suprafață totală de 13.801,97 mp, din care 12.054,25 mp categoria curți– construcții și 1.747,72 categoria căi–ferate, nr. cad. 18544, CF 120110 a Mun.Iași (nr. CF vechi: 68705), pe care se află edificate un număr de opt construcții C1–C8, neintabulate, într-o stare avansată de degradare. - 700.000,00; ACTIV NR. II - Proprietate industrială, constând în teren și construcții în suprafață de 12.175,42 mp, situată în Mun. Botoșani, Str. Progresului nr.1, jud. Botoșani, împreună cu mijloacele fixe și obiectele de inventar de la locția respectivă, astfel: - 700.000,00 Teren intravilan, în suprafață totală de 12.175,42 mp, categoria curți – construcții, nr. cad. 4675, CF 53301 a Mun. Botoșani (nr. CF vechi: 13517), pe care se află edificate două construcții C1 și C2, într-o stare avansată de degradare. - 600.000,00; Mijloace fixe și obiecte de inventar - Gestiunea Botoșani - 100.000,00; Lista completă a mijloacelor fixe, respectiv a obiectelor de inventar poate fi consultată la sediul administratorului judiciar sau pe site-ul acestuia:www.lrj.ro. Proprietatea industrială, situată în Mun. Botoșani, Str. Progresului nr.1, Jud. Botoșani se vinde în bloc ca și activ funcțional sau mijloacele fixe, împreună cu obiectele de inventar în întreaga lor componență, și separat activului imobiliar. ACTIV NR. III - Proprietate industrială, constând în teren, în suprafață totală de 10.201,87 mp, nr. cad. 447-991/5, CF 30630 a Com. Dornești (nr. CF vechi:3628), compus din: teren în suprafață de 6.262,06 mp, categoria curți – construcții, nr. cad. 447 și teren în suprafață de 3.939,81 mp categoria pădure, nr. cad. 991/5, pe care se află edificate trei construcții C1, C2 și C3, neintabulate, într-o stare avansată de degradare. - 100.000,00. Prețurile nu conțin TVA. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare, au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 15.12.2019, la sediul administratorului judiciar. În conformitate cu prevederile art.53, din Legea nr. 85/2006, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii. Modalitatea de valorificare a activelor este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform hotărârilor adoptate în cadrul ședinței Adunării Creditorilor din data de 08.11.2019. Pasul de licitaţie stabilit este de 5% din preţul de pornire al licitaţiei, conform hotărârilor adoptate în cadrul ședinței Adunării Creditorilor din data de 08.11.2019. Garanţia de participare la licitaţie este în valoare de 10% din preţul de pornire a licitației, pentru fiecare activ în parte, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei, nr: RO11BUCU1032235342088RON,deschis la ALPHA BANK, suc. Iași. Garanţia de participare va fi depusă în lei la cursul BNR din data plăţii. În cazul câştigării licitaţiei garanţia se constituie avans, Iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi ataşată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitaţie publică. Detaliile privind documentaţia necesară în vederea participării la licitaţia publică şi modul de organizare a licitaţiei, precum şi descrierea activelor imobile supuse procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare şi de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul administratorului judiciar. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietul de sarcini este de 3.570,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul administratorului judiciar, nr.: RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi sau în numerar la sediul administratorului judiciar. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar EuroBusiness, pe site-ul www.lrj.ro, la tel./fax:0232/220777, 0733683702, mail:vanzari@lrj.ro.
Consorțiul format din EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iași, și INSOLVENCY HOUSE S.P.R.L., cu sediul în Sat Păun, Str. Arțarului, nr.7, Com. Bârnova, Jud. Iași, în calitate de administratori judiciari ai debitoarei PETROLBIT S.R.L., desemnați prin Încheierea nr. 99/09.05.2017, pronunţată de Tribunalul Iași Secţia a-II-a Civilă-Faliment în dosarul nr.3075/99/2017 (nr. în format vechi:131/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilității, organizează licitație publică competitivă, cu strigare, în data de 12.12.2019, ora 11.00, pentru valorificarea următorului activ imobil: DENUMIRE ACTIV - PREȚ DE PORNIRE A LICITAȚIEI (EUR, fără TVA) Terminal pentru descărcare și depozitare produse petroliere (bitum), amplasat în Com. Holboca, Jud. Iași, compus din: 2.561.247,00. 1.Terenuri intravilane în suprafață totală de 38.662,00 mp (Teren intravilan, categ. curți-construcții, în suprafață totală de 10.528,00 mp, nr.cad.62984, CF nr.62984/UAT Holboca; Teren intravilan în suprafață totală de 8.250,00 mp, nr.cad.62985, CF nr.62985/UAT Holboca; Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 6.422,00 mp, nr.cad.1770,CF nr.60172/UAT Holboca; Teren intravilan categ. căi ferate în suprafață totală de 2.938,00 mp, nr.cad.61833, CF 61833/UAT Holboca; Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 6.945,00 mp, nr.cad.61615, CF nr.61615/UAT Holboca și Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 2.000,00 mp, nr.cad.61045, CF nr.61045/UAT Holboca) 532.800,00; 2.Construcții situate pe terenul intravilan categ. curți-construcții în suprafață totală de 10.528,00 mp, nr.cad.62984, CF nr.62984 a UAT Holboca, astfel:1.560.323,00 - Construcțiile C1, C2 și C3 - 711.114,00; - Construcțiile C4 și C5 - 9.299,00; - Construcția C6 - 21.711,00; - Construcția C7 - 29.633,00; - Construcțiile C8, C9, C10 și C11 - 210.374,00; - Construcțiile C12, C13, C15 și C16 - 306.593,00; - Construcția C17 - 6.476,00; - Construcția C18 - 6.725,00; - Construcția C19 - 7.022,00; - Construcția C20 - 205.732,00; - Construcția C21 - 45.644,00; 3. Echipamentele de automatizare și instalațiile tehnologice specifice terminalului -468.103,00. Activul constând în Proprietate de tipul Terminal pentru descărcare și depozitare produse petroliere (bitum), amplasată în intravilanul Com. Holboca se vinde în bloc, ca un activ funcțional așa cum este prezentat, la valoarea de 2.561.247,00 EUR, fără TVA. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, lit.F, din Codul Fiscal, în măsura îndeplinirii condițiilor legale. În cazul în care la licitaţia din 12.12.2019, nu se va reuși valorificarea activului imobil, aparţinând debitoarei, se va organiza o nouă licitaţie, în aceleaşi condiţii în data de 19.12.2019, ora 11.00, la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., din Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iaşi. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 11.12.2019, respectiv 18.12.2019, ora 12.00, la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, Jud. Iaşi. În conformitate cu prevederile art.91, alin.1, din Legea nr.85/2014, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii, cu excepția sechestrului penal. Modalitatea de valorificare a activului imobil este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform Regulamentului de vânzare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 05.12.2019. Pasul de licitație stabilit este de 5% din prețul de pornire al licitației, conform Regulamentului de vânzare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 05.12.2019. Garanția de participare la licitație este în valoare de 10% din prețul de pornire a licitației, fără TVA, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei PETROLBIT S.R.L., nr:RO66BUCU1032235341146RON, deschis la Alpha Bank, suc. Iași. Garanția de participare va fi depusă în lei la cursul BNR din data plății. În cazul câştigării licitației garanția se constituie avans, iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi atașată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitație publică. Vizitarea și prezentarea activului se poate face în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul administratorilor judiciari, la locul în care acestea se află. Administratorii judiciari vor permite accesul ofertanților care vor achiziționa caietul de sarcini, doar în prezența unui reprezentant al acestora și la solicitarea scrisă prealabilă însoțită de o programare în acest sens. Reprezentanții administratorilor judiciari vor furniza toate informațiile suplimentare disponibile către cei care au achiziționat caietul de sarcini. Detaliile privind documentația necesară în vederea participării la licitația publică și modul de organizare a licitației, precum și descrierea activului imobil supus procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare și de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietului de sarcini este de 5.950,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi sau în numerar la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., pe site-ul www.lrj.ro, la tel. 0232/220777, 0733683702, 0744663190, mail: vanzari@lrj.ro sau lichidator.chirila@yahoo.com.
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar”
14/09/2019 12:05

  * dialog cu psihoterapeutul Anda Păcurar Anda Păcurar este psihoterapeut adlerian, formator, cu multiple stagii de pregătire efectuate in Irlanda, Germania, Olanda, Spania, Ungaria, Anglia, SUA. Est ...

Mai mult de o treime dintre pacienţii internaţi zilnic la Socola suferă de alcoolism
16/08/2019 00:00

* de vorbă cu prof. univ. Vasile Chiriţă, unul dintre cei mai mari medici psihiatri din ţară, care profesează la Institutul de Psihiatrie „Socola” - Domnule profesor, au trecut aproape 30 de ...

„Iaşul va avea, pe termen mediu şi lung, o dezvoltare mai puternică decât are Clujul”
11/08/2019 23:57

  * dialog cu deputatul ieşean Costel Alexe, lider al liberalilor ieşeni, vicepreşedinte PNL la nivel naţional - Domnule deputat, aş dori să pornim discuţia noastră de astăzi de la declaraţia n ...

 

Mihai Chirica„Ideea interzicerii vehiculelor poluante rămâne de actualitate”
25/06/2019 11:15

- Domnule primar, Iaşul pare să respire din nou un aer mai curat, dar fericirea nu poate dura decat pană in toamnă, cand se reiau cursurile şcolare. Ce mai este nou pe frontul acesta al poluării? În ...

Dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa: „La un profit de până la 15 la sută nu mai găsim firme care să liciteze”
21/06/2019 12:09

* dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa - Domnule preşedinte, PSD a pierdut alegerile europarlamentare la Iaşi. E o aserţiune care provoacă ingrijorare in randul membrilor de pa ...

„Drumul Iaşi – Suceava va fi scos la licitaţie în această lună”
15/04/2019 08:49

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, după o aşteptare care părea că nu se mai termină, bugetul de stat a fost deblocat. Iaşul are, aşadar, posibilit ...

„Justiţia e plină de păcate!”
30/03/2019 07:30

* de vorbă cu Vasile Lupu, fost deputat, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor şi preşedinte al PNŢCD - Domnule Lupu, PNŢCD a semnat, joi, un protocol de colaborare cu PSD, pentru alegerile europarlam ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Iaşul are, de la an la an, o provocare suplimentară”
03/03/2019 09:00

- Domnule primar, se pare că veţi miza, in acest an, pe un buget de 820 milioane de lei. E mult, e puţin? Ce se poate face cu banii aceştia la un oraş ca Iaşul? - Nu e puţin, dar nici nu e mult, a ...

„Sintagma apetit scăzut pentru lectură nu este corectă în relaţie cu tinerii de astăzi”
04/02/2019 00:00

 Gustul ieşenilor pentru lectură este dominat de cărţile de dezvoltare personală şi de istorie recentă, de cele din literatura şcolară, precum şi de cele care răspund nevoii de distracţie, de d ...