monica hanceanu

Dimensiune font:

„Automedicaţia este un fenomen îngrijorător”

| 25-09-2014 05:00

În perioada 24 - 27 septembrie 2014, la Iaşi are loc cel de-al XV-lea Congres Naţional de Farmacie din România (CNFR), eveniment la care cotidianul „Evenimentul Regional al Moldovei” este partener. Despre acest eveniment important pentru lumea medicală şi farmaceutică, doamna prof. dr. Monica Hăncianu, preşedintele comitetului de organizare al Congresului, a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări 

- Doamna profesor, organizaţi Congresul Naţional de Farmacie din România, un eveniment cu greutate pentru medicina românească. Cum va fi ediţia din acest an?
- Evenimentul se desfăşoară o dată la patru ani, aşa este tradiţia congresului. În acest interval, cercetarea în domeniul medicamentelor, necesităţile pacienţilor, evoluţia pieţei medicamentelor, înregistrează o serie de evoluţii, ceea ce face ca acest congres să reprezinte o zonă de foarte mare interes pentru toţi specialiştii din domeniul medicamentului. Organizarea la Iaşi a Congresului Naţional de Farmacie revine după aproximativ 16 ani şi este deosebit de onorant. Farmaciştii sunt profesionişti care ţin foarte mult la organizare şi din acest motiv sper ca acest eveniment să răspundă la aceste aşteptări. Congresul este organizat de Societatea de Ştiinţe Farmaceutice din România, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa”, cu sprijinul Federaţiei Europene pentru Ştiinţe Farmaceutice şi sub egida Colegiului Farmaciştilor din România, Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, Ministerului Educaţiei Naţionale, Ministerului Sănătăţii şi Academiei de Ştiinţe Medicale.

La eveniment sunt aşteptaţi peste 1.600 de participanţi

- Se vorbeşte despre cea mai mare reuniune ştiinţifică dedicată comunităţii farmaceutice din România. Câţi participanţi estimaţi că vor fi la congres?
-
Congresul Naţional de Farmacie este cea mai mare reuniune ştiinţifică dedicată comunităţii farmaceutice din România, la eveniment fiind aşteptaţi peste 1.600 de participanţi, specialişti în domeniul medicamentului, farmacişti de circuit deschis şi de spital. La ediţia din acest an participă toate facultăţile de farmacie din ţară, prin cadrele didactice înscrise la eveniment. De asemenea, vom avea alături de noi farmacişti, chimişti, biochimişti care lucrează în domeniul medicamentului. Participă peste 30 de firme de medicamente, producători de medicamente româneşti, dar şi din străinătate, producători de suplimente alimentare de dispozitive medicale, tot ceea ce interesează starea de sănătate a pacienţilor.

Congresul CNFR 2014 urmăreşte evidenţierea eforturilor de realizare a noi medicamente, noi forme farmaceutice şi noi soluţii terapeutice

- Care sunt temele abordate la congresul din acest an?
- Congresul are ca temă principală „Viziune şi inovaţie în practica farmaceutică - Orizont 2020”. Congresul CNFR 2014 urmăreşte evidenţierea eforturilor de realizare a noi medicamente, a noi forme farmaceutice, a noi soluţii terapeutice, pentru a putea fi cât mai eficiente şi sustenabile într-o societate în continuă evoluţie, în care fiecare persoană doreşte să-şi păstreze un standard cât mai ridicat al sănătăţii. Participanţii vor mai dezbate subiecte care urmăresc cercetarea, evoluţia şi viaţa medicamentului, de la obţinere până la utilizare. Tot în cadrul evenimentului, avem şi patru simpozioane satelit: al X-lea „Simpozion de Biofarmacie şi Farmacocinetică, primul „Simpozion al Farmaciştilor de Spital”, „Politici europene în domeniul medicamentului” (ediţia a II-a), Profesia de farmacist (ediţia a II-a). Sperăm ca aceste simpozioane să răspundă nevoilor de informare ale farmaciştilor şi specialiştilor în domeniul medicamentelor.
- Care sunt numele de marcă aşteptate la congres?
- Suntem onoraţi de participarea prof.dr. Meindert Danhof, preşedintele Federaţiei Europene pentru Ştiinţe Farmaceutice, alături de alţi speakeri importanţi din universităţi de renume la nivel european. Din ţară, avem onoarea să-l aveam alături pe prof. dr. Constantin Mircioiu, preşedintele Congresului Naţional de Farmacie, prof. dr. Dumitru Lupuliasa, preşedintele Colegiului Naţional al Farmaciştilor, prof. dr. Vasile Astărăstoae, preşedintele Colegiului Medicilor din România, dr. Marius Savu, preşedintele Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, Alin Iulian Ţucmeanu - Secretar de Stat în Ministerul Sănătăţii, şi domnul Ioan Nani, directorul Companiei Antibiotice Iaşi.
- Vor ajunge la Iaşi nume grele din domeniul farmaciei, dar şi din producţia medicamentului. Ce aşteptări aveţi de la acest eveniment?
- Congresul este cel mai înalt forum în care specialiştii din domeniul farmaciei comunitare, farmaciei de spital, din domeniul cercetării, dezvoltării şi producţiei medicamentului, din domeniul universitar, pot prezenta experienţele particulare şi pot identifica soluţii comune pentru rezolvarea provocărilor actuale şi viitoare din domeniul farmaceutic. Considerăm că acest eveniment reprezintă oportunitatea ideală pentru informare, comunicare şi iniţiere de proiecte de colaborare, care să deschidă noi orizonturi în practica farmaceutică. Pe de altă parte, acest forum ştiinţific urmăreşte să le ofere farmaciştilor informaţii legate de cele mai noi substanţe farmaceutice care se utilizează şi cele mai noi forme farmaceutice recomandate pacienţilor sub formă de substanţe bioactive.
- Care sunt nevoile farmaciştilor, ţinând cont că sistemul sanitar românesc a trecut în ultimii ani prin numeroase reforme?
- Farmaciştii sunt parte integrantă a sistemului de sănătate, iar toată evoluţia sistemului naţional de sănătate afectează în egală măsură pe toţi participanţii din acest sistem. Farmacistul este o parte importantă a sistemului, iar lanţul medic - pacient - farmacist trebuie să fie complet, altfel, nu ar funcţiona. Toată această evoluţie a sistemului sanitar a modelat şi profesia de farmacist, asemenea celorlalte profesii din sănătatea românească. Aceste schimbări au venit ca o provocare pentru profesia de farmacist, care trebuie să se adapteze nevoilor actuale, centrate pe pacient.
- Automedicaţia este un fenomen îngrijorător în România. Cât de importante sunt campaniile de informare a pacienţilor pe această temă?
- În cadrul congresului vom dezbate şi interacţiunile dintre medicamente, pentru că, aşa cum ştim, automedicaţia este un fenomen extrem de întâlnit. De aceea, pe toate prospectele se spune: dacă aveţi neplăceri, discutaţi cu medicul sau farmacistul dumneavoastră. Farmacistul trebuie să fie extrem de bine pregătit pentru a face faţă întrebărilor pacienţilor din toată sfera de utilizare a medicamentelor. Farmaciştii sunt obligaţi să ofere consiliere pacientului, să răspundă la nevoile lui, să-l sfătuim în concordanţă cu tratamentul pe care îl urmează, cu patologia, vârsta şi necesităţile sale. Din păcate, nu toţi pacienţii au răbdare să asculte sfaturile farmaciştilor, însă întotdeauna uşa lor este deschisă pentru un sfat profesionist. Automedicaţia este un fenomen îngrijorător şi sunt necesare desfăşurarea de campanii constante de informare a pacienţilor pe această temă. Utilizarea în exces a antibioticelor face ca bateriile să se obişnuiască şi să-şi găsească resursele pentru a se proteja. Toate aceste substanţe trebuie folosite cu discernământ.
A consemnat Cristina MIHĂILĂ
***
Cine este Monica Hăncianu
1991 - absolventă a Facultăţii de Farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi
2000 - Doctor în Ştiinţe Medicale, Domeniul Farmacie – Farmacognozie, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi;
2008 – prezent – Decan al Facultăţii de Farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa”
2009 - Profesor universitar – Disciplinele Farmacognozie-Fitoterapie, Biologie vegetală şi animală modul II, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi
2009 – prezent - Conducător de doctorat, Domeniul Farmacie, şi coordonator Rezidenţiat Farmacie clinică - Centrul Universitar Iaşi
2010-2013 - Expert pe termen lung în proiectul POSDRU/88/1.5/S/58965, Burse doctorale pentru creşterea competitivităţii în domeniul medical şi farmaceutic
2010-2013 - Expert pe termen scurt în proiectul POSDRU/86/1.2/S/ 62594, Management educaţional şi învăţământ de calitate în societatea informaţională (MEDICALIS)
2007-2013 - Expert pe termen scurt în proiectul POSDRU nr.2/1.2./S/2, Dezvoltarea unui sistem operaţional al calificărilor din învăţământul superior din România (DOCIS)
2013-prezent - Coordonator naţional Atestat de studii complementare „Fitoterapie şi fitofarmacologie practică” 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L.– societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip “ferma creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice– Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 303.650 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc. – Preț de pornire lei - fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 244.922 2 – Vidanjă TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 62.640 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 43.622 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 09, 16, 23 și 29.11.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA– pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru reprezentantul societății cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiune) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
CENTRUL DE EXPERTIZĂ ÎN INSOLVENŢĂ SPRL anunţă în datele de 9.11.2018; 23.11.2018; 7.12.2018; 21.12.2018; orele 12.00, organizarea la sediul lichidatorului din Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanul, cam. 13-14, a licitaţiilor publice cu strigare pentru debitoarea SC ALFINCOOL SA, situată în Iaşi, str. Platou Abator nr. 5, vânzarea pe ansamblu imobiliar din Iaşi, str. Abator nr. 5 format din: Teren 21200 mp pe care sunt edificate construcţii: C1 Post trafo nr. inventar 3131 C3 Cabină Poartă nr. inventar 1518 C4 Cabină basculă nr. inventar 5112 C5 Anexă depozit nr. inventar 1504 C6 Depozit spirt vrac nr. inventar 1504 C7 Atelier preparare P+2E nr. inventar 1518 C8 Atelier îmbuteliere P+1E nr. inventar 1520 C9 Depozit produse finite nr. inventar 1522 C10 Hală fabricaţie P+2E nr. inventar 1501 C11 Staţie hidrofor nr. inventar 1523 C12 Atelier+Garaje+Magazii nr. inventar 1523 C13 Depozit cereal nr. inventar 1411 C14 Depozit carburanţi nr. inventar 1517 C15 Pavilion administrative nr. inventar 1502 Pe teren sunt edificate şi alte constructii (depozit borhotformat din cistern, depozit de brut-cisterne, birouri desfacere, puţ apă şi pompe, beci, staţie epurare) neintabulate care au fost luate în considerare în evaluarea proprietăţii. Preţul de vânzare al ansamblului imobiliar - 1.109.000 euro fără TVA. Prețul se va achita la echivalentul în lei din ziua efectuării plăţii. Cei interesaţi se vor adresa la sediul lichidatorului sau la tel. mobil 0774006236; 0723366786; 0747059149.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE S.C. VARA MR S.R.L. Iaşi, cu sediul social în mun. Iaşi, str.7 Oameni, nr.23, jud. Iaşi, C.U.I. RO4615947, O.R.C.J22/1478/1993, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud. Iaşi, conform Sentinței civile nr. 698/18.04.2012, pronunţată de Tribunalul Iaşi – Secţia Comercială şi de Contencios Administrativ, în dosarul nr. 4938/99/2010, anunţă scoaterea la vânzare în data de 17.12.2018, ora 11.00, prin licitaţie publică cu strigare a următoarelor active: Nr. activ – Denumire și descriere active – Valoare de piață evaluare (lei, fără T.V.A.*) – Preț de pornire a licitației (lei, fără T.V.A. ) Activ 1 – Clădire hală producție țevi (Corp C1) cu sc. 866,61 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1971mp înscrise în CF61393/Rediu, nr.cad.1690, nr. parcelă 1(42/13), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi – echipament tehnologic producere ţevi ce include linia de producţie (include linie de calibrare, sudare şi linie de formare) – Bunuri mobile: Unitate centrala Forte Quattro, Generator LX 3000, Instalație de redresare – 1.196.900,00 lei – 718.140,00 lei Activ 2 – Clădire hală (Corp C1) cu sc. 862,37 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1952mp înscrise în (CF61394/Rediu, nr.cad.1691, nr.parcelă 1(42/14), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi; - Clădire hală (Corp C1) cu sc. 883,57 mp și st. utilă de 798mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1970 mp înscrise în (CF61396/Rediu, nr.cad.1962, nr.parcelă 1(42/15), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iasi. – 425.200,00 lei – 223.500,00 lei Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 14.12.2018, ora 11.00, la sediul Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, documentele necesare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud.Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 9.00–16.00, până pe data de 14.12.2018, ora 11.00 (după o programare prealabilă, de 24 de ore) sau pe site-ul www.insolventa.ro secțiunea Portofoliu. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. 0232/243864, 0758049901, 0755132474.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitorului SC BART LIV COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 3157/103/2013 aflat pe rolul Tribunalului Neamț – Secția II Civilă, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2006, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raportului de evaluare al bunurilor mobile – stoc de marfă compus din echipamente electrice, echipamente sanitare, instalații electrice, feronerie etc., situate în mun. Roman, jud. Neamț, astfel: a. Preț de pornire 75% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 52.019 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 04, 11, 18 și 25.01.2019, ora 12.00; b. Preț de pornire 65% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 45.083 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.02.2019, ora 12.00; c. Preț de pornire 55% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 38.147 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.03.2019, ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 100 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr.RO26PIRB2900710925003000 deschis pe numele debitorului la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul: RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, sau tel: 0744520508,0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
„În lumea aceasta a subiectivităţii au apărut prea mulţi vânzători de piei de cloşcă”
10/12/2018 00:00

    Sculptorul Liviu-Adrian Sandu este iniţiatorul şi fondatorul, in 2016, al Societăţii Artiştilor Figurativi din Romania şi, din 2013, Membru al Societăţii Sculptorilor Portretişti din ...

EXCLUSIV - Nicolae Dabija: „Trebuie să facem în aşa fel încât graniţa din capul basarabeanului să cadă”
30/11/2018 00:00

Nicolae Dabija este omul indrăgostit de cuvant, indrăgostit de limba romană, este cel care a luptat cu indarjire pentru ca generaţiile de astăzi din Republica Moldova să poată vorbi o limbă frumoasă, p ...

„Administraţia actuală nu vede Iaşul ca pe un actor regional relevant”
27/11/2018 08:22

  Cei 320 kilometri ai noii Autostrăzi Iaşi – Targu Mureş, care ar duce la realizarea unei mai bune legături intre localităţi urbane şi rurale din această zonă a ţării, au starnit nenumă ...

„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună”
08/10/2018 00:00

„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună” Catherine Lovey este o scriitoare de limbă franceză, născută in 1967 in Elveţia. A studiat relaţiile internaţionale şi mai ...

 

Silviu Gheţie: „Fotograful nu trebuie să aibă un ego foarte puternic”
06/10/2018 00:00

Festivalul Internaţional de Literatură şi Traducere Iaşi (FILIT) se află la cea de-a XI-a ediţie şi reuneşte la Iaşi, in perioada 3-7 octombrie 2018, profesionişti din domeniul cărţii, atat din ţ ...

„Se compromit doar cei pentru care politica este un simplu mijloc de a se realiza”
25/09/2018 00:00

Procesul de primenire a oamenilor politici este un fenomen firesc, rostul tineretului in politică fiind astăzi, dacă nu mai mare ca in trecut, cel puţin tot atat de mare cat a existat dorinţa de a face din ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Fără fonduri europene, Iaşul ar fi fost un oraş anost”
23/09/2018 09:10

  Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, prezintă ieşenilor viziunea sa legată de fondurile europene, de viitorul oraşului pe care il administrează   *Trebuia să fim cel puţin cu jumă ...

„Noi, românii, suferim de sindromul drobului de sare”
18/08/2018 00:00

Potrivit unei analize realizate de REGnet, companie specializată in infiinţări şi modificări de SRL şi PFA, suspendarea activităţii economice a afacerilor din Romania, la inceputul anului 2018, se află ...

Românii privesc știrile politice ţinându-se de nas
15/08/2018 00:00

* dialog cu Alexandru Muraru, cercetător in Ştiinţe Politice, profesor asociat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” şi prim-vicepreşedinte PNL Iaşi   - Domnule Muraru, ati spus la un ...

VIDEO -Mihai Chirica  „Nu a fost uşor să repunem Iaşul pe harta României şi a Europei”
03/08/2018 17:11

Mihai Chirica s-a născut la data de 1 septembrie 1971, in municipiul Iaşi. A urmat cursurile Colegiului Naţional din Iaşi, specializarea „Matematică – Fizică”, apoi Universitatea „ ...