Vin banii pentru Podul de la Ungheni! Lipseşte finanţarea pentru tronsonul montan al A8
Dimensiune font:
Uniunea Europeană a decis să sprijine cu 616 milioane de euro un număr total de 35 de proiecte care vor permite investiţii în infrastructuri cheie care pot fi utilizate atât în scop civil cât şi militar, un lucru important având în vedere agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
Cele 35 de proiecte, printre care se numără şi două din România, au fost selectate în cadrul celei de-a doua cereri de propuneri incluse în Pachetul de Mobilitate Militară. „Rezultatele celei de-a doua runde de cereri de propuneri reflectă nevoia ca statele membre să îmbunătăţească utilizarea în scop dual a sistemului de transport. A fost o rundă extrem de competitivă cu proiecte câştigătoare din 17 ţări. Sunt încântată că unele proiecte din Germania, România şi Polonia rezolvă în mod direct îmbunătăţirea infrastructurii de-a lungul liniilor de solidaritate”, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina-Ioana Vălean.
Printre cele 35 de proiecte selectate se numără şi modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, etapa 1 Valu lui Traian, care va beneficia de o finanţare de la UE în valoare de 43,515 milioane de euro, precum şi designul şi construirea podului peste Prut de la Ungheni, care va beneficia de o finanţare de 16,486 milioane de euro.
Contribuţia financiară de la UE va lua forma unor granturi directe care vor co-finanţa costurile totale ale proiectelor.
După aprobarea de către statele membre a listei proiectelor selectate, la data de 20 decembrie, Comisia Europeană va adopta în scurt timp deciziile de finanţare.
Petru Movilă: „Lipseşte finanţarea pentru tronsonul montan al A8, dintre Miercurea Nirajului şi Leghin de aproximativ 150 km. Acest mare eşec, prezentat ca un mare succes, se datorează inclusiv parlamentarilor de Iaşi care încă nu au descoperit uşile ministrelor şi ale guvernului”
Președintele PMP Iași, Petru Movilă, inițiatorul Legii privind construcția Autostrăzii Unirii A8 Târgu Mureș - Iași – Ungheni, susține că ne afăm în fața unui mare eșec, deoarece lipseşte finanţarea pentru tronsonul montan al A8. „Programul Transport a fost aprobat de către Comisia Europeană, lucru bun, de altfel, pentru că în România vor intra 9,6 miliarde de euro pentru infrastructură. Anunţul a fost făcut de ministrul Fondurilor Europene care a pus accent pe coerenţa şi finanţarea integrală pentru autostrăzile A7 şi A8. Nu ştiu unde este coerenţa întrucât din finanţarea A8 lipseşte cel mai dificil şi cel mai costisitor tronson de autostradă - cel care traversează munţii şi leagă Miercurea Nirajului de Leghin. Conform POT şi PNRR avem asigurată finanţarea prin POT pentru tronsonul Târgu Neamț - Iași – Ungheni, cu o valoare de 875,5 milioane euro şi prin PNRR cele două capete Târgu Mureș – Miercurea Nirajului şi Leghin – Târgu Neamț (Moțca). Concret, lipseşte finanţarea pentru tronsonul montan al A8, dintre Miercurea Nirajului şi Leghin de aproximativ 150 km. Acest mare eşec, prezentat ca un mare succes, se datorează inclusiv parlamentarilor de Iaşi care încă nu au descoperit uşile ministrelor şi ale guvernului. Acum aveam şansa să se rezolve cea mai mare problemă a acestei autostrăzi. Însă, cum Iaşul nu are parlamentarii pe care îi merită, avem parte de bucăţi dintr-un puzzle”, a declarat Petru Movilă. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau