Condiţiile de acordare a asistenţei medicale, schimbate de la 1 iulie: pachet de prevenţie pentru cei peste 40 de ani, servicii post-COVID conexe actului medical, contribuţia personală şi deviz estima

asistenta-medicala

Dimensiune font:

| 01-07-2021 11:30


Condiţiile de acordare a asistenţei medicale, schimbate de la 1 iulie: pachet de prevenţie pentru cei peste 40 de ani, servicii post-COVID conexe actului medical, contribuţia personală şi deviz estimativ pentru internarea la spital privat
Condiţiile de acordare a asistenţei medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale se modifică de la 1 iulie, fiind introduse devizul estimativ pe care pacienţii care se internează în spitalele private trebuie să îl primească cu cel mult cinci zile înainte de internare, dar şi contribuţia personală pe care pacienţii care merg la aceste spitale o pot plăti. Printre schimbările care survin de la 1 iulie în contractul cadru privind acordarea asistenţei medicale se numără posibilitatea recomandării de servicii conexe actului medical furnizate de fizioterapeuţi şi psihologi pacienţilor care au avut COVID-19, creşterea numărului de vizite la domiciliu decontate medicilor de familie, dar şi asigurarea unui „pachet de prevenţie” celor de peste 40 de ani, care prevede până la trei consultaţii pentru evaluarea riscului şi monitorizare medicală.


Conform unui comunicat al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Hotărârea pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022 intră în vigoare începând cu data de 1 iulie 2021.
„Printre noile reglementări se numără şi asigurarea unui pachet de prevenţie comprehensiv pentru adultul asimptomatic cu vârsta de peste 40 de ani, care prevede până la trei consultaţii pentru evaluarea riscului, intervenţia asupra factorilor şi obiceiurilor de viaţă care determină riscurile, precum şi monitorizarea pacienţilor. Pentru a asigura accesul la investigaţiile recomandate de medicul de familie în cadrul consultaţiilor de prevenţie, acestea pot fi efectuate de furnizori aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi peste valoarea de contract”, se arată în documentul citat.
Noul contract-cadru modifică şi relaţia dintre medicul de familie şi pacient, dând posibilitatea medicilor de familie să crească numărul de consultaţii date la domiciliu asiguraţilor din lista proprie. Astfel, de la 1 iulie se va deconta o consultaţie la domiciliu pe lună pentru toate tipurile de afecţiuni cronice/asigurat, în condiţiile în care până acum, se decontau cel mult patru consultaţii/an pentru pacienţii cu boli cronice. În plus, a fost introdusă o nouă consultaţie la domiciliu pentru urmărirea lăuzei la 4 săptămâni de la naştere, faţă de consultaţia la domiciliu de care aceasta beneficiază la externarea din maternitate.
„Medicii de familie pot acorda noi servicii, conform curriculei de pregătire, pentru pacienţii din listele proprii: spirometrie, măsurarea ambulatorie a tensiunii arteriale timp de 24 de ore, măsurarea indicelui de presiune gleznă – braţ, efectuare şi interpretare EKG pentru monitorizarea bolilor cardiovasculare confirmate”, se mai arată în comunicatul CNAS.
Pacienţii cu afecţiuni cronice pot primi în continuare consultaţii la distanţă acordate de medicii de familie şi de medicii de alte specialităţi din ambulatoriul clinic. Tot la distanţă se pot face terapiile psihiatrice şi serviciile conexe actului medical furnizate de psiholog şi logoped.
„Având în vedere efectele pe termen lung constatate la pacienţi după infecţia cu virusul SARS CoV-2, în special la nivel pulmonar şi cardiac, medicii specialişti cardiologi şi pneumologi vor putea recomanda acestora servicii conexe actului medical furnizate de fizioterapeuţi, precum şi de psihologi în specialitatea psihologie clinică, consiliere psihologică şi psihoterapie”, este o altă modificare adusă contractului-cadru.
Actul normativ adoptat sâmbătă aduce modificări şi în relaţia dintre spitalele private aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi pacienţi. Astfel, unităţile medicale private pot percepe o contribuţie personală de la pacienţi. În relaţia dintre spitalele private şi asiguraţi este introdusă noţiunea de consimţământ exprimat în scris al asiguratului sau reprezentantului legal al acestuia cu privire la serviciile spitaliceşti medicale şi nemedicale pe care urmează să le primească de la furnizorii privaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate şi costurile asociate acestora. De asemenea, spitalele private vor fi obligate să prezinte pacientului un deviz estimativ, înainte de internare, cu valabilitatea de 5 zile lucrătoare de la data înmânării acestuia pacientului. Documentul va cuprinde costurile medicale directe estimate pentru rezolvarea cazului şi costurile serviciilor suplimentare estimate, atât cele medicale cât şi cele nemedicale. De asemenea, la externare spitalele private vor prezenta pacienţilor un decont.
Preşedintele CNAS, Adrian Gheorghe, anunţă, citat în comunicatul instituţiei, că în foarte scurt timp vor fi demarate consultările pe următorul proiect de Contract-cadru, astfel încât autorităţile să poată lua în calcul „măsuri mai substanţiale în sistemul de sănătate pentru anii următori. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Alimentul cu cel mai mare impact asupra sistemului imunitar, dezvăluit de un dietetician
25/05/2024 12:42

 Alimentul numărul 1 care stimulează imunitatea este ardeiul gras rosu, potrivit editorului de nutritie de la publicatia Today.com, Natalie Rizzo, care este si dietetician autorizat. Multi oameni c ...

Produsele agricole non UE pot fi dăunătoare sănătății
24/05/2024 08:49

Este un lucru lesne de observat că, in supermarket sau la piată, produsele agricole non UE sunt mai ieftine. Asta chiar dacă, uneori par mai apetisante. Totusi, consumul lor poate să nu fie tocmai benefic p ...

Un bărbat căruia i s-a extirpat din greșeală un plămân are de primit despăgubiri de 150.000 de euro de la Institutul Marius Nasta. Beatrice Mahler: „nu sunt fonduri”
23/05/2024 16:16

Un bărbat a castigat după 9 ani de procese disputa cu Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta, care trebuie să-i plătească despăgubiri importante. In anul 2015, Teodor Mema avea 59 de ani cand a fos ...

Un milion de români suferă de intoleranță la gluten
23/05/2024 13:16

 Numărul pacienţilor cu boală celiacă a crescut in Romania de 5-10 ori faţă de ceea ce era in urmă cu 10 ani, din cauza creşterii ratei de diagnostic, secretul fiind identificarea acestei boli, dar ...

Oamenii de ştiinţă au descoperit un tratament important pentru glioblastom
22/05/2024 13:51

O echipă de oameni de ştiinţă americani de la Institutul de Cercetare Biomedicală Fralin a identificat o cale celulară cheie in glioblastom, deschizand potenţial noi căi pentru terapie. Pentru mulţi p ...

Sunt şi spitale care nu pot oferi servicii corecte
22/05/2024 11:58

Carmen Orban, consilierul premierului Marcel Ciolacu, a declarat miercuri că există spitale in ţară care nu pot oferi servicii medicale "corecte" şi a susţinut că este nevoie de o reformă in s ...

Situație îngrijorătoare: Erbicid cunoscut găsit în cantități ridicate în peste 55% din probele de spermă de la o clinică de infertilitate
21/05/2024 19:07

Mai mult de 55% dintre probele de spermă de la o clinică de infertilitate din Franta contineau niveluri ridicate de erbicide, in special glifosat, cel mai comun erbicid din lume. Acest fapt ridică noi intreb ...

De ce nu reuşeşti să scapi de stres: cele mai întâlnite motive
21/05/2024 15:29

De ce nu reuşeşti să scapi de stres: cele mai intalnite motive Stresul este de multe ori parte din viaţa cotidiană, in special atunci cand trăieşti intr-un ritm alert şi ai multe responsabilităţi pe ...

Mitofagia, procesul vital pentru sănătatea celulară
21/05/2024 13:48

În vastul domeniu al biologiei celulare, un proces intrigant si esential pentru functionarea optimă a organismului este mitofagia. Aceasta reprezintă un mecanism de auto-curătare si reciclare al celule ...

Mare atenție la apa din supermarketuri: poate distruge rinichii - specialist în bioelectronică
21/05/2024 08:58

Multe persoane preferă să cumpere apă de băut, profitand de varietatea oferită de supermarketuri. Se poate alege intre apă plată si carbogazoasă, apă alcalină, mineralizată, aromatizată si altele. C ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei