1buget chirica
1buget 1

Dimensiune font:

Bugetul Iaşului: 48% funcţionare, 52% dezvoltare

| 18-02-2020 20:30

Estimările Primăriei sunt că bugetul general consolidat va avea o valoare de 1,49 miliarde lei (1,17 miliarde lei – buget local): 570 milioane lei pentru secţiunea de funcţionare şi 607 milioane lei pentru secţiunea de dezvoltare * bugetul urmează a fi aprobat într-o şedinţă extraordinară programată pe 21 februarie


Primarul Mihai Chirica a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă, proiectul bugetului municipiului Iaşi pe acest an, precum şi principalele proiecte de investiţii. Astfel, bugetul general al municipiului Iaşi în anul 2020 este în sumă de 1.493.835.330 lei (313 milioane de euro), din care 1.178.278,40 mii lei (246,96 milioane de euro) reprezintă bugetul local, iar 315.556,93 mii lei bugetul instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii.

„Faţă de demararea dezbaterilor publice referitoare la construcţia bugetului, de acum trei săptămâni de zile, când am publicat primele cifre, lucrurile au mai evoluat, bugetul consolidat crescând până la 1,49 miliarde lei”, a spus Mihai Chirica.  Edilul-şef a mai precizat că bugetul local este fundamentat la partea de venituri în sumă de 1.151.962,27 mii lei, iar la partea de cheltuieli în sumă de 1.178.278.40 mii lei, diferenţa între acestea reprezentând excedent în sumă de 26.316,13 mii lei. Din totalul veniturilor bugetului local de 1.151.962,27 mii lei, 596.514,86 mii lei reprezintă veniturile proprii (un procent de 51,78% din total venituri), iar 555.447,41 mii lei (48.22%) sunt surse atrase.

În ceea ce priveşte bugetul local pe cheltuieli, acestea sunt în sumă de 1.178.278,40 mii lei. Secţiunii de funcţionare i-au fost alocaţi 570.707,71 mii lei (119,5 milioane de euro), ceea ce reprezintă un procent de de 48,44% din total buget, în timp ce secţiunea de dezvoltare atinge pragul de 607.570,69 mii lei (127,25 milioane de euro), reprezentând 51.56% din total buget. „Iniţial, cele două procente erau apropiate, însă după ultimele comunicări de la Guvern diferenţa a crescut în favoarea secţiunii de dezvoltare”, a mai precizat primarul.

Secţiunea de dezvoltare pentru activitatea proprie este de 133.244,75 mii lei (21,93% din secţiunea de dezvoltare şi 11,31% din total buget cheltuieli), iar pentru ordonatorii din subordine 25.537,81 mii lei (4,20% din secţiunea de dezvoltare şi 2,17% din total buget cheltuieli). În cadrul secţiunii de dezvoltare suma de 448.788,13 mii lei reprezintă proiecte cu finanţare externă nerambursabilă post-aderare FEN (73,87% din secţiunea de dezvoltare şi 38,09% din total buget cheltuieli).

Bani pentru toate domeniile importante

În buget au fost prinse sumele necesare finalizării unor proiecte deja începute sau în curs de implementare. Primarul a trecut în revistă banii care vor fi cheltuiţi în acest an pe diverse obiective de investiţii, diferenţa urmând a fi alocată pe măsură de investiţiile de apropie de final. Punctual, pentru reabilitarea Mănăstirii Frumoasa se vor cheltui 13,5 milione lei. 600.000 lei au fost alocaţi Proiectului Clean, un proiect european. „Şcoala Da” va scoate din visteria bugetului local 569.000 lei, iar Reconnect Diaspora 273.000 lei.

O sumă importantă, 28 milioane lei, a fost repartizată pentru reabilitarea sistemului de termoficare. De asemenea, pentru ridicarea grădinţei din Dacia au fost alocaţi două milioane lei (dintr-un total de 5,6 milioane lei), pentru cea din Bucium, 2 milioane lei, iar pentru Grădiniţa 13, 1,8 milioane lei. Mai primesc bani Colegiul Tehnic Gheorghe Asachi (2 milioane lei), Spitalul de Recuperare (18,6 milioane lei), Baia Turcească (10 milioane lei, investiţie care se apropie de finalizare), Palatul Braunstein (13,3 milioane lei, cu recepţia în luna septembrie), Muzeul de Istorie Naturală (6,8 milioane lei, finalizat în noiembrie). Alţi 4,6 milioane lei se duc pe proiectul Oaze de Verdeaţă, iar 5,1 milioane lei pe revitalizarea zonei C.A. Rossetti. În fine, Centrul Multifunnţional Cicoarei va consuma 3 milioane lei (3,6 milioane euro în total).

Trecând în zona investiţiilor din transport, 30 milioane lei vor fi cheltuiţi pentru schimbarea şinei de tramvai şi aducerii de mijloace de transport. Lărgirea Bulevardului Tudor Vladimirescu va consuma 15 milioane lei, iar pentru lucrările la tronsonul Dancu – Iaşi, care încep anul acesta, sunt alocaţi 25 milioane lei dintr-un total de 92 milioane lei.

În fine, 30 milioane lei se duc pe achiziţia de autobuze electrice, 176 milioane lei pentru cea de tramvaie, extinderea iluminatului costă 10 milioane lei (dintr-un total de 5,6 milioane euro), 4,6 milioane lei pentru sistemul de e-ticketing şi 1 milion de lei pentru Iaşi Velo City.

Alte alocări: 710.000 lei Poliţiei Locale, 5,3 milioane lei Spitalului Parhon, 2 milioane lei la Spitalul de Recuperare, 300.000 lei pentru Spitalul Spiridon, 1,65 milioane lei Ateneului Iaşi, 300.000 lei Direcţiei Creşe, 500.000 DAS şi 500.000 lei Muzeului Municipal.

S-a ţinut cont de toate propunerile

Investiţiile amintite mai sus sunt o parte din cele propuse de ieşeni la dezbaterile publice, cu menţiunea că toate propunerile sunt lor sunt prinse în buget. Astfel, în domeniul infrastructură, pe lângă realizarea de parcări şi pasaje rutiere, asfaltarea de străzi şi modernizarea de trotuare şi alei, ieşenii doresc îmbunătăţirea sistemului de canalizare, realizarea unei străzi cu minim două benzi pe sens către Aeroport, accesabilizarea trecerilor de pietoni şi a scărilor de bloc şi refacerea faţadelor de bloc. La capitolul propunerilor de fluidizare a circulaţiei au fost menţionate achiziţia de tramvaie moderne, crearea de benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun, crearea / îmbunătăţirea infrastructurii de transport alternativ, impunerea de taxe pentru maşinile care au norme de poluare sub Euro 4, stimularea companiilor pentru a încuraja angajaţii să utilizeze transportul în comun, deschiderea traficului rutier la bariera Nicolina, conectarea rutieră a cartierelor Dacia şi Păcurari, precum şi achiziţionarea de minibuze pentru deservirea traseelor mai puţin solicitate şi a Zonei Metropolitane.

La capitolul mediu ieşenii au propus plantarea de copaci, montarea mai multor coşuri de gunoi, achiziţionare maşini noi de intervenţie la regiile din subordine, montarea de panouri fotovoltaice şi becuri mai prietenoase cu mediul, crearea de noi parcuri sau plantarea de arbori de-a lungul luncii Bahluiului. Cele mai importante menţiuni de la secţiunea sport au fost realizarea a trei obiective la nivel european: un stadion, o sală polivalentă şi un bazin olimpic.

În privinţa domeniilor educaţie şi sănătate ieşenii au menţionat realizarea de noi creşe şi grădiniţe, integrarea copiilor cu nevoi speciale în şcolile de masă,  înfiinţarea centrelor pluridisciplinare (juridic, medical, psihologic, asistent social) de consiliere familială şi oferirea de mese calde copiilor fără posibilităţi financiare, precum şi realizarea unui spital municipal.

Pentru o mai mare siguranţă a cetăţenilor au fost propuse măsuri precum luarea de măsuri mai ferme împotriva cerşetoriei, realizarea de campanii de sterilizări gratuite a câinilor cu stăpân fără pedigree, iluminarea puternică a tuturor trecerilor de pietoni, creşterea numărului de poliţişti locali în zona pieţelor sau implementarea unor măsuri pentru punerea în siguranţă a pietonilor (în zonele intens circulate).

Alte propuneri făcute de ieşeni privesc construirea unei autogări, realizarea unei săli de spectacole cu o capacitate mare, demolarea blocului M2, eliberarea şi modernizarea caselor - problemă din zona centrală, achiziţia terenurilor din zonele dintre blocuri şi a halelor vechi şi transformarea în parcuri sau în alte obiective de interes public, o mai bună organizare a centrului oraşului ca loc de distracţie în weekend, extinderea zonei pietonale pe strada Cuza Vodă şi reabilitarea clădirilor din acea zonă, realizarea unui Aqua Park, interzicerea publicităţii stradale (măcar în zona centrală) şi implementarea unui sistem de transport rapid (tren metropolitan). Tudor DAMASCHIN

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Interzicerea tăierilor legale de lemn ar afecta 3,5 milioane de gospodării
08/04/2020 00:00

Tema tăierilor legale de lemn pe durata stării de urgenţă a fost abordată in cadrul unor consultări pe care ministrul Mediului, Costel Alexe, le-a avut cu specialiştii din cadrul ministerului, precum ...

Dr. Carmen Dorobăţ: „Toți pacienții sunt egali”
08/04/2020 00:00

Managerul Spitalului de Boli Infecţioaose Iaşi, Carmen Dorobăţ, infirmă speculaţiile apărute recent in spaţiul public, potrivit cărora clinica ieşeană dispune de suficiente locuri pentru internarea ...

Spitalul de Recuperare ar putea deveni unitate suport COVID
08/04/2020 00:00

Săptămana trecută, Consiliul Judeţean Iaşi a alocat 10 milioane de euro pentru construirea unui spital mobil mobil ce ar urma să fie amplasat in parcul agroindustrial TransAgropolis, de la Leţcani. & ...

Continuă dezinfectarea orașului cu substanțe biocide
08/04/2020 00:00

Salubris SA continuă dezinfectia străzilor din municipiu. Ieri, 7 aprilie, in intervalul orar 22.00 – 6.00, societatea municipalitătii a actionat cu dezinfectant pe străzile Vasile Lupu, Dudescu ...

Coronavirusul n-a blocat întregul oraş
08/04/2020 00:00

Lucrările pe santierul de modernizare a căii de rulare a tramvaielor de pe bulevardul Tudor Vladimirescu, intre Bucsinescu si Leroy Merlin, avansează rapid. În cele două zile de la debutul şan ...

Razii în mijloacele de transport public
08/04/2020 00:00

Echipaje ale Politiei Locale patrulează prin mijloacele de transport public, pentru verificarea calitătii persoanelor care călătoresc cu mijloacele de transport public. Si controlorii CTP Iasi actione ...

Pandemia a subţiat încasările din taxe şi impozite
08/04/2020 00:00

La finele lunii martie 2020, in evidenta fiscală a Municipiului Iasi se inregistrează un număr total de 608.036 roluri (persoane juridice = 54.145; persoane fizice = 553.891) din care 282.011 roluri active ...

  Autobuzele de pe traseele 5 şi 29 revin la traseul obişnuit
08/04/2020 00:00

Autobuzele de pe traseele 5 si 29 se intorc pe itinerariul obisnuit si vor circula din nou pe Bulevardul Tutora, proaspăt reabilitat de către Primăria Municipiului Iasi. Măsura este valabilă incepand de ...

Un cioban-deţinut şi-a retras apelul, fâstâcit de videoconferinţă
07/04/2020 23:59

Aşa au stat lucrurile şi pe 13 august 2019. În ziua cu pricina, pe la orele 18.00, el a venit cu oile de la păşune şi era beat turtă. S-a intins să doarmă, deşi mai avea de lucru. Şeful său, u ...

Început de săptămână cu 100 hectare mistuite de flăcări
07/04/2020 23:57

După cateva zile de acalmie, flăcările au făcut iarăşi prăpăd de-a lungul şi de-a latul judeţului Iaşi, la inceputul acestei săptămani. Deşi destul de puţine ca număr, doar patru incendii de veg ...