Ziua Familiei: 9 din 10 copii şi-ar dori ca părinții să fie informați despre efectele violenței

Scoala Parintilor 3

Dimensiune font:

| 15-05-2021 11:56


Un studiu realizat anul trecut de Fundaţia World Vision România arată că 1 din 2 părinți nu respectă dreptul la protecție al copiilor, iar aproape 70% dintre aceştia nu respectă dreptul la libera exprimare. Violența și formele de abuz sunt prezente în continuare în familiile din România, cu precădere în comunităţile dezavantajate, acolo unde părinții nu sunt expuși la informație în ceea ce privește modalitățile pozitive de creștere a copiilor. De Ziua Internaţională a Familiei, sărbătorită pe 15 mai, soluția propusă de World Vision România este includerea cursului Școala Părinților, acreditat de Ministerul Educației Naționale, într-un program integrat la nivel național.
Conform ultimelor statistici ale Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii, în anul 2020 au fost raportate către autorităţi peste 14.170 de cazuri de abuz, neglijare şi exploatare a copiilor, dintre care peste jumătate au fost din mediul rural. Din păcate, acest număr nu reflectă realitatea, el fiind, de fapt, mult mai mare. Copiii și adulţii din mediul rural nu știu sau nu pot să raporteze aceste situaţii, iar principala cauză este lipsa de informare asupra drepturilor lor.
Un alt motiv pentru care educația parentală este necesară, mai ales în zonele vulnerabile, este lipsa de implicare a părinților în educația școlară a copiilor. Atitudinea părinților față de educația școlară este unul dintre indicatorii analizați în fiecare an de rapoartele World Vision România, având în vedere faptul că această atitudine reprezintă un factor determinat al participării școlare a copilului. Pentru 30% dintre părinți consideră că rețeaua socială și cunoștințele sunt mai importante decât educația pentru a-ți găsi de lucru, o creștere cu 10% față de 2018 când doar 20% dintre respondenți au fost în mare măsură de acord cu această afirmație. În plus, în 80% dintre gospodării copiii şi tinerii de toate vârstele (de la grădiniţă la liceu) lucrează acasă făcând curăţenie, îngrijind animalele sau având grijă de alţi membri ai gospodăriei, de cele mai multe ori în detrimentul şcolii.
Soluţia propusă de World Vision România, de Ziua Internaţională a Familiei: Programul Şcoala Părinţilor extins la nivel naţional
Măsurile de eliminare a neglijării copilului și abuzului fizic sau violenței psihologice (inclusiv umilirea, tratamentul degradant și pedepsele corporale) reprezintă priorităţi la nivel european. Un exemplu pozitiv de abordare a autorităților față de educația parentală la nivel național întâlnim în Portugalia, unde educația parentală este susținută de politici publice încă din 1999. Mai mult, participarea la servicii de educație parentală este obligatorie pentru părinții care beneficiază de venitul minim garantat sau pentru care justiția consideră că este necesar. Alte țări care încurajează educația parentală și au programe dedicate în acest sens sunt Franța și Suedia.

În România nu există în prezent un cadrul legal naţional sau o coordonare între furnizorii de servicii de educaţie parentală şi nici nu se cunoaşte măsura în care serviciile de educaţie parentală oferite în prezent acoperă nevoia reală. De aceea, World Vision România a creat Școala Părinților, o iniţiativă deja cu tradiție destinată părinţilor din mediul rural, care îşi propune să le ofere acestora instrumentele necesare pentru a-şi creşte copiii fără violenţă, cu căldură şi înţelegere, conştientizând importanţa şcolii pentru viitorul acestora.
„Am participat la activitățile din cadrul proiectului «Școala Părinților» și am învățat unii de la alții, dar și din exemplele de viață trăite. Am vorbit despre cât de important este ca noi, părinții, să fim aproape de copiii noștri, să ținem permanent legătura cu școala, să le înțelegem nevoile copiilor și să-i ascultăm, pentru a-i putea ajuta.”, povesteşte Mariana, o mamă dintr-un sat din Vaslui despre activitățile din program.
World Vision România lucrează cu peste 20.000 de copii și părinți din 500 de comunități rurale, iar de peste 30 de ani are în centrul activității sale bunăstarea copiilor și accesul acestora la o educație incluzivă de calitate. Fundația face apel la autorități, susținând că programele de educație parentală ar trebui extinse la nivel național, mai ales că 90% dintre copii își doresc ca părinții lor să fie informați cu privire la efectele negative ale violenței.
„Ne dorim ca programele de educație parentală să fie extinse la nivel naţional, susţinute şi integrate în programele locale de dezvoltare. Adulții din comunitățile rurale, participanți în programul «Școala Părinților», sunt însoțiți pas cu pas de consilieri, asistenți sociali și psihologi, pentru a depăși situații dificile în creșterea și educarea copiilor. Însă există foarte mulți părinți, atât din mediul rural cât și din cel urban, care încă nu au acces la astfel de programe. De aceea, acestea ar trebui continuate și diversificate astfel încât să crească implicarea părinților în educația copiilor și să îmbunătățească relația dintre aceștia. Nu doar în comunitățile în care suntem noi prezenți, ci la nivel național. Educaţia parentală ar trebui sustinută logistic şi financiar, mai ales pentru părinţii care accesează Venitul Mediu Garantat.”, declară Mihaela Nabăr, directorul executiv al World Vision România. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:37

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 24.06.2021, 01.07.2021, 08.07.2021, respectiv 15.07.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 19.279,60. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 43.048,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 79.807,60. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON,TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Palatul Braunstein din Iași
21/06/2021 09:18

Palatul Braunstein, clădirea somptuoasă din centrul istoric al Iasiului, are o istorie zbuciumată. Lăsată in paragină multi ani, se pregăteşte să fie redată circuitului turistic şi cultural al Iaşul ...

Scandal monstru la Constanța. Șef de Parchet denunțat pentru mită
21/06/2021 09:15

La Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie (SIIJ) a fost depusă o plangere impotriva procurorului general al Parchetului Curtii de Apel Constanta, Gigi Stefan, pentru trafic de influentă, lua ...

Aeroportul Internațional Iași a inaugurat o cursă spre o destinație în premieră pentru Iași: Skiathos
21/06/2021 09:11

Aeroportul International Iasi si Agentia de turism AeroVacante, parte a Grupului Aerotravel, au inaugurat in weekend primul zbor direct spre insula grecească Skiathos. Cursa spre noua destinatie de vacantă es ...

Încă o zi fără COVID în judeţul Iaşi
21/06/2021 00:00

    Pentru a doua oară de la apariţia primului caz de infecţie cu virusul SARS-CoV-2 in Romania, la data de 26 februarie 2020, in ultimele 24 de ore, in judeţul Iaşi nu a fost inregistrat ofici ...

Iașul are o nouă strategie de modernizare a infrastructurii rutiere
21/06/2021 00:00

    Noua strategie de modernizare si reabilitare a infrastructurii rutiere din judetul Iasi a fost dezbătută zilele trecute la Consiliul Judetean Iasi. Alesii judetului au prezentat solutii pentru ...

Taxă fixă pentru ridicarea gunoiului de la ieşenii fără contract de salubritate
21/06/2021 00:00

  Chiar si proprietarii gospodăriilor fără contract de salubrizare ar putea plăti pentru ridicarea gunoiului, desi nimeni nu figurează acolo cu domiciliul sau resedinta, potrivit unei propuneri legis ...

Nevăzătătorii din Iaşi, ghidaţi prin telefon!
21/06/2021 00:00

    Peste 11.000 de persoane din Iasi sunt afectate in fiecare zi de lipsa accesibilizărilor sau de modul incorect in care au fost acestea realizate: rampe la unghiuri impracticabile, treceri făr ...

Serviciul de termoficare intră pe mâna Termo Service
21/06/2021 00:00

Pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Local Iaşi de miercuri, 23 iunie, figurează trei proiecte de hotărare referitor la preluarea de către municipalitate a serviciului publoc de aliment ...

Un schimb de concubine s-a lăsat cu o bătaie ca-n Vestul Sălbatic
20/06/2021 23:56

Ieşeanul Corneliu M. (48 de ani) are diplomă de inginer, dar sunt deja mai bine de două decenii de cand n-a mai profesat. S-a reprofilat in meseria de ajutor de bucătar şi s-a aciuat intr-o comună din nor ...

Un ieşean a devenit abstinent pentru a contra reclamaţiile soţiei
20/06/2021 23:54

Astfel, la inceputul lunii august a anului trecut, după o sfadă mai straşnică, profitand de faptul că Gică era in prag de comă alcoolică, a sunat la poliţie, reclamand violenţa domestică. Agenţii de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei