Studiu - Impactul pandemie asupra firmelor românești

fonduri europene dreamstime

Dimensiune font:

| 22-04-2021 08:30

Cercetarea a fost realizată de o echipă din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Camerei de Comerț și Industrie Iași și BDO România

O echipă din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Camerei de Comerț și Industrie Iași și BDO România au realizat un studiu intitulat „1 AN de pandemie COVID-19. Impactul asupra firmelor românești”.Scopul cercetării, derulate în cursul lunii martie a.c., a fost de a observa evoluția companiilor pe durata primului an al pandemiei COVID-19 (februarie 2020 – februarie 2021), precum și de a avea o măsură a perspectivei firmelor pentru anul calendaristic 2021. Datele au fost colectate on-line prin chestionare și prin interviuri de la factorii de decizie din companii (proprietari, directori, administratori sau manageri de filiale), prin intermediul a 81 de interviuri și 276 de chestionare, din 29 de județe ale țării și municipiul București, activând în 18 domenii economice.

Criză, dar nu pentru toate firmele

Aproape 1 din 3 companii participante la studiu au înregistrat o creștere a cifrei de afaceri în februarie 2021 fata de februarie 2020 în timp ce aceeași proporție a înregistrat o scădere mai mare de 50% a cifrei de afaceri. Totodată, pe întreg anul 2020, 50% dintre firme au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri față de anul anterior.

Majoritatea companiilor (60%) au înregistrat creșteri de personal.. 68% dintre companiile respondente au precizat faptul că nu au trimis nici un angajat în șomaj tehnic în această perioadă, 11% au trimis cel mult 24% dintre angajați în șomaj tehnic.

În prezent, 40% dintre companiile respondente lucrează cu toți angajații la sediu, 39% au decis să lucreze mixt, atât la sediile companiei cât și online, 9% au mutat complet activitatea în mediul online. In perspectiva revenirii la normal dupa pandemie, 50% dintre companii afirmă că nici un angajat nu își dorește să se introducă program combinat de lucru birou-online in timp ce 21% dintre companii afirmă că între 75%-100% dintre angajații lor ar dori un astfel de program.

Previziuni de evoluție mai favorabilă a afacerii în 2021

53% dintre companii afirmă că se așteaptă la o evoluție mai favorabilă a afacerii în 2021 decât în 2020, iar 17 % că se așteaptă la o evoluție mai puțin favorabilă. În privința angajaților, doar 13% dintre companii se așteaptă la o scădere a numărului de angajați în acest an, restul companiilor estimând că numărul de angajați se va menține sau chiar va crește (35% dintre respondenți)

În 2021 majoritatea companiilor întrevăd schimbări la nivelul modelului de afaceri, iar aproximativ 2/3 dintre companii intenționează  să realizeze schimbări ale modelului de afaceri. Pe primul loc, între schimbările preconizate ale modelului de afaceri în 2021, sunt schimbările la nivel de HR, apoi cele de dezvoltare a afacerii online și digitalizare, diversificarea produselor/serviciilor și realizarea de noi investiții. „Schimbările clare, evidențiate de studiu, cu  impact în succesul firmelor în ultimul an, sunt creșterea valorii create prin digitalizare, extinderea lucrului de acasă și lupta pentru asigurarea unui personal bine pregătit. A acest studiu reprezintă o continuare a unei cercetări derulate în anul 2020, pe baza unui chestionar preluat și adaptat de la Organizația Internațională a Muncii, cu o dezvoltare a echipei prin atragerea unui al doilea partener, BDO, pe lângă CCI Iași, care a fost parteneră și anul trecut” a declarat conf. univ. dr. Ștefan Andrei Neștian, din cadrul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor, coordonatorul cercetării. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:17

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 24.06.2021, 01.07.2021, 08.07.2021, respectiv 15.07.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 19.279,60. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 43.048,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 79.807,60. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON,TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Un polițist din Botoșani a dus cu mașina poliției un șofer care nu avea cash la el să scoată bani de la bancomat pentru șpagă
19/06/2021 14:12

Unul dintre politistii de la Rutieră din Botosani retinut pentru luare de mită a dus o dată un sofer cu masina politiei pană la un bancomat, intrucat acesta nu avea bani la el să-i dea spagă.   Anc ...

O avocată de 26 de ani a sărit de la etajul şase al unui bloc din Iaşi şi a murit pe loc
19/06/2021 14:09

Din primele informaţii, se pare că tanăra avocată s-ar fi sinucis, dar nu se cunosc deocamdată cauzele care au impins-o să facă acest gest.     O avocată in varstă de 26 de ani, din Iaşi ...

Zeci de spectacole programate pentru vară, la Casa de Cultură a Studenților din Iași
19/06/2021 14:02

În cadrul conferintei de presă ce a avut loc astăzi, 18 iunie a.c., directorul Bogdan Crucianu a prezentat bugetul si calendarul evenimentelor ce se vor desfăsura in perioada iunie – decembrie 2 ...

Accident sau sinucidere? O tânără avocată a murit după ce a căzut de la etajul VI al unul bloc din Târgu Cucu
19/06/2021 12:02

O tragedie a avut loc in această dimineată in Tg. Cucu. În jurul orei 4.30, politistii au fost sesizati prin apel unic de urgentă 112 că o persoană s-ar fi aruncat de la etajul 6 al unui bloc din mu ...

Consilierii judeteni vor adopta strategia de dezvoltare şi modernizare a drumurilor judeţene pentru urmatorii 6 ani
19/06/2021 11:00

Consiliul Judetean (CJ) Iasi, prin presedintele Costel Alexe, a anuntat măsuri importante pentru traficul rutier din judet, care vor avea impact si asupra municipiului. Astfel, a fost finalizată o strategie c ...

Vacanţa de vară l-a scăpat pe un tânăr tâlhar de şcolarizare
19/06/2021 08:55

Povestea incepe in urmă cu şase ani. La finele anului şcolar 2014-2015, Ionuţ reuşise să absolve destul de onorabil clasa a VI-a de la şcoala din Glodenii Gandului. În vacanţa de vara, adolescentu ...

Trei preoți din județul Vaslui, cercetați penal fiindcă ar fi ținut discursuri laudative la un parastas pentru Ion Antonescu / Ei fuseseră reclamați de Alexandru Muraru
18/06/2021 17:52

 Trei preoti din judetul Vaslui sunt cercetati penal după ce, la inceputul acestei luni, au organizat o slujbă de comemorare a maresalului Ion Antonescu unde au tinut discursuri laudative la adresa gener ...

Iaşul se dezvoltă!
18/06/2021 17:00

    Primarul Mihai Chirica a făcut o scurtă prezentare a stadiului principalelor proiecte ale municipalitătii aflate in curs de implementare, mentionand si datele estimate pentru finalizare. O pa ...

Transportatorii ieşeni caută, printre șomeri, 60 de şoferi şi curieri
18/06/2021 16:58

Ani la rand,  in centralizatoarele săptămanale remise presei de către A.J.O.F.M. Iaşi au avut trecut „zero” in dreptul numărului locurilor de muncă disponibile in domeniul transporturilor ...

România are de recuperat din Krivoi Rog un patrimoniu valorat la un miliard de dolari!
18/06/2021 15:54

În 1986 s-a trecut la treabă, colonia romanească stabilindu-se la Dolinska, la aproximativ 30 km vest de Krivoi Rog. Romania se angajase la investiţii de circa 800 de milioane de dolari, ceea ce, canti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei