Iașul are o nouă identitate de brand

1btand2

Dimensiune font:

| 05-04-2022 13:30

A fost ales chiar numele oraşului, integrat într-un slogan (Iași - modelează timpul) ce se vrea a fi un îndemn pentru turiști de a explora timpul neliniar, într-un oraș cu un mix de contraste estetice unice * şi logo-ul scoate în față numele orașului, într-o reprezentare sinceră și o întoarcere spre funcțional, atât timp cât are forma unui cub


 

Noua identitate de brand a orașului Iași a fost dezvăluită ieri, 4 aprilie, în cadrul unei întâlniri la care au fost prezente toate entităţile implicate în acest proiect, vorbim aici de Asociația Destination Iași, împreună cu agenția Namogo şi Primăria Iași. Creată sub sloganul Iași - modelează timpul (Iași – shape time)“, o metaforă cu ancore solide în istoria Capitalei Culturale a României, identitatea este un îndemn pentru ieșeni să contribuie la creșterea orașului, să îi dea formă, să devină creatorii lui de mâine. „Orice oraş are nevoie de un brand, ceva care să-l identifice, mai ales un oraş care doreşte să devină un oraş atractiv turistic. Noi avem un brand. Suntem capitală istorică a României, dar de data aceasta vrem să aducem în discuţie şi câteva elemente de natură grafică pe care să le putem identifica foarte uşor cu oraşul nostru. Ceea ce a vrut să ne prezinte echipa care a lucrat la această arhitectură este foarte clar că Iaşul este un brand prin însăşi numele lui. Nu trebuie să transformăm în acronime, cum este exemplul New York-ului sau a altor oraşe din lume, ci pur şi simplu putem să folosim întregul nume al oraşului nostru drept brand. Cred că alegerea a fost una pozitivă. Desigur, e un prim pas. Sunt convins că ieşenii vor mai veni şi cu alte idei pe parcurs. Fiecare generaţie are dreptul să facă acest lucru dar cred că trebuie să începem de undeva. Astfel că va fi necesară publicarea lui pe toate pliantele şi va fi necesară la toate evenimentele de prezentare”, a spus primarul Mihai Chirica.

S-a renunţat la simbolistica fixă

La rândul său, Adrian Munteanu, managerul firmei Namogo, cea care a creat noua identitate a oraşului, explică de ce s-a mers de ideea unei identităţi viziuale axate pe numele oraşului. „Iaşul nu este un oraş uşor de branduit. În etapa de cercetare am descoperit că e nevoia unei părţi a ieşenilor de a se simţi mai reprezentaţi de felul în care oraşul comunică cu ei. Cel mai dificil lucru a fost să ne îndepărtăm un pic de felul în care vorbeam până acum despre Iaşi şi să scoatem la suprafaţă şi acea propunere de valoare, care nu constă doar în istorie şi cultura clasică, să le aducem în prezent şi să le ducem spre viitor. Un aspect foarte important a fost să nu ne gândim la ceea ce au făcut ceilalţi şi să repetăm pur şi simplu. De aceea propunerea noastră nu e bazată pe o simbolistică fixă în timp şi spaţiu, aşa cum mulţi o practică în timpul acesta, de a lua un element fizic sau o tradiţie sau un simbol şi a-l face top of mind pentru turişti şi ieşeni. Din punctul nostru de vedere asta înseamnă o reducere substanţială a ceea ce înseamnă un oraş care nu este fix în timp. Acum 10 ani, Iaşul era foarte diferit de felul în care este astăzi. Cu siguranţă peste 10 ani va fi diferit faţă de cum e astăzi. Din cauza asta am ales o identitate vizuală care să fie centrată pe numele oraşului”, a spus acesta.

Lectorul universitar dr. Mihai Bulai, prodecan la Facultatea de Geografie şi Geologie din cadrul UAIC Iaşi, preşedintele Asociaţiei Destination Iaşi, cel care, de ani buni, a lucrat şi la strategia de turism a Iaşului, a inistat pe sloganul ales pentru a defini identitatea oraşului. „Prin conceptul Modelează timpul, ceea ce o să vedem noi este faptul că termenul de Iaşi va fi utilizat într-un mod flexibil, cu imagini, oameni, cu alte mesaje, în interiorul acelui cadru. Partea verbală Modelează timpul îşi propune să valorizăm componenta trecutului, adică acea moştenire care este foarte puternică, este fundamentul Iaşului. Mai apoi prezentul, modul în care ieşenii trăiesc, respiră, consumă Iaşul astăzi. Este şi o componentă a viitorului, în care educaţia, tehnologia, digitalizarea, antreprenoriatul sunt componente ale dezvoltării, ale proiectării noastre în viitor. Modelează este o invitaţie, un termen de activare, un termen care doreşte să pună atât ieşenii cât şi turiştii să fie parte a acestui proces, să consume Iaşul din ce în ce mai mult, să le placă să fie aici şi să îşi modeleze timpul lor personal, să îşi creeze acel timp de calitate în Iaşi”, a spus profesorul ieşean.

Pledoarie a şefului CJ pentru vizitarea judeţului

Nu în ultimul rând, predintele CJ Iaşi, Costel Alexe, a subliniat faptul că apariţia idemtităţii de brand survine într-un moment în care judeţul Iaşi este din ce în ce mai atractiv din punct de vedere turistic. „Trebuie subliniat faptul că în municipiul reşedinţă au fost reabilitate şi restaurate foarte multe monumente culturale, monumente cu patrimoniu istoric foarte bogat, fie că vorbim de Casa Muzeelor, care adăposteşte astăzi şase muzee, Casa Vasile Pogor, a Muzeului Literaturii Române, mănăstirea Frumoasa şi multe alte edificii culturale.  Cred că astăzi Iaşul devine atractiv pentru orice turist din România şi din străinătate. Trebuie să menţionez că în fiecare lună Iaşul este vizitat de 30.000 de cetăţeni din Republica Moldova care fac un turism de shoping, dar vizitează şi oraşul şi muzeele şi judeţul nostru. Ar fi păcat să nu le punem la dispoziţie toată această paletă de obiective pe care le avem”, a spus şeful CJ Iaşi.

A fost lansat și site-ul www.destinationiasi.ro

Identitatea de brand va fi implementată treptat în următori ani, la nivel instituțional și al infrastructurii turistice din oraș. Unul dintre primele proiecte este un mural realizat de artistul stradal Harcea Pacea în zona La Cub de pe Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, urmând a fi implementate alte proiecte în lucru în diferite locații din oraș.

Odată cu acest eveniment a fost lansat și site-ul www.destinationiasi.ro, cu design și implementare realizate tot de firma Namogo. Un proiect la care au contribuit mai mulți membri ai comunității creative din Iași prin texte și fotografii. Este un site care conține ghiduri scrise de editorii site-ului, ieșeni sau turiști îndrăgostiți de Iași, peste 300 de locații din oraș (clădiri istorice, biserici, monumente, cafenele, restaurante, parcuri, piețe, startup-uri, evenimente și multe altele), care va continua să crească în perioada următoare prin conținut nou și funcționalități cu adevărat folositoare pentru localnici și turiști. Laura RADU, Lucian STATE

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
 Complexul Național Muzeal „Moldova” nu va participa la Noaptea Muzeelor
16/05/2024 19:16

Tot mai multe institutii de cultură din tară anuntă că nu vor participa la editia aniversară a evenimentului „Noaptea muzeelor”. La Iasi, angajatii Complexului Muzeal National „Moldova&r ...

Răsturnare de situație în accidentul care a generat Legea Anastasia
16/05/2024 16:02

Femeia care a accidentat-o mortal pe Anastasia, o fetiţă de 4 ani, evenimentul avand loc in comuna Scobinţi din judeţul Iaşi, a fost trimisă in judecată şi pentru ucidere din culpă. Potrivit unui comu ...

ATN Show, nou concept de spectacol marca Ateneul Național din Iași
16/05/2024 15:01

 Iesenii sunt invitati marti, 21 mai, de la ora 19.00, in Sala Mare de Spectacole „Radu Beligan” al Ateneului iesean, la cel mai nou proiect de improvizatie intitulat ATN Show, cu alte cuvinte ...

„Recital Classic”, prima ediție la Petran Music School
16/05/2024 14:39

Petran Music School, impreună cu Asociatia Excelentă pe Portativ si Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi organizează prima editie a „Recitalului Classic”, un eveniment dedicat dez ...

Povestea genții Lady Dior, spusă la Iași
16/05/2024 14:27

Cea de-a patra editie a Romanian Creative Week (RCW), cel mai mare eveniment dedicat industriilor creative din UE, transformă clădirea-monument Baia Turcească, ridicată la finele secolului XIX si recent rea ...

Lotul „Mavromati” nu scapă de arestul la domiciliu
16/05/2024 12:24

Fostul manager al Spitalului Judeţean „Mavromati” din Botosani, medicul Monica Adăscăliţei, rămane in arest la domiciliu pentru incă 30 de zile. Aceeaşi decizie a fost luată şi in cazul a i ...

COMUNA FĂLCIU, în calitate de beneficiar, anunță finalizarea proiectului  „Înființare centre sociale pentru persoane vârstnice în comuna FĂLCIU, județul VASLUI
16/05/2024 10:46

   COMUNICAT DE PRESĂ   Data: 16.05.2024  COMUNA FĂLCIU, in calitate de beneficiar, anuntă finalizarea proiectului  „Înfiintare centre sociale pentru perso ...

COMUNA FĂLCIU, beneficiar, anunță finalizarea proiectului „construire corp nou și dotare Liceu Tehnologic „DIMITRIE CANTEMIR”, comuna FĂLCIU, județul VASLUI”
16/05/2024 10:35

  COMUNICAT DE PRESĂ Data: 16 mai 2024 COMUNA FĂLCIU, ÎN CALITATE DE BENEFICIAR, ANUNTĂ FINALIZAREA PROIECTULUI „CONSTRUIRE CORP NOU SI DOTARE LICEU TEHNOLOGIC „DIMITRIE CANTEMI ...

CJ Iași insistă să preia proiectul Variantei Ocolitoare de la Podu Iloaiei
16/05/2024 08:55

* pe langă Varianta de Ocolire Podu Iloaiei, Consiliul Judetean Iasi a cerut Ministerului Transporturilor incheierea unor acorduri de parteneriat care să faciliteze realizarea prin ADI „Iasi Infrastruct ...

Sume record investite în modernizarea reţelelor de gaze și electricitate din Moldova
16/05/2024 08:52

* in parteneriat cu autoritătile locale, au fost infiintate 14 distributii de gaze naturale, pe o lungime de 110 km, in zeci de localităti din judetele Iasi, Bacău, Suceava , Botosani * anul trecut a fost de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei