1salarii directori 2

Dimensiune font:

Salariile directorilor subordonaţi Primăriei, motiv de discordie

| 01-04-2020 00:00

În ultimele zile s-au vehiculat tot felul de sume încasate de directorii societăţilor municipalităţii, unele de-a dreptul aberante * chiar dacă cifrele avansate nu sunt şi reale, consilierii locali au limitat câştigurile directorilor la nivelul salariului din decembrie 2019 * regula se aplică şi pentru membrii consiliilor de administraţie ale respectivelor societăţi * în acelaşi timp, au fost stabilite mai multe trepte pentru acordarea de bonusuri în cazul în care directorii îndeplinesc indicatorii de performanţă


În şedinţa de ieri a Consiliului Local, cele mai fierbinţi puncte de pe ordinea de zi le-au constituit bugetele pe 2020 a instituţiilor aflate sub autoritatea deliberativului. Este vorba de societăţile Compania de Transport Public, Salubris, Citadin, Termo-Service şi EcoPiaţa, nevoite anul acesta să se mulțumească cu profituri minimale comparativ cu anii precedenţi.

Chiar şi aşa, bugetele au stârnit controverse dat fiind faptul că unii consilieri locali au remarcat creşteri la nivelul indemnizaţiilor luate de directori şi  membrii consiliilor de administraţie.

După 90 de minute de discuţii aprinse, toate bugetele au fost adoptate, dar cu amendamente în privinţa veniturilor încasate de cele două categorii amintite anterior. Astfel, consilierii locali au hotărât ca salariile directorilor societăţilor din subordinea Primăriei, precum şi cele ale membrilor Consiliilor de Administraţie ale respectivelor societăţi să fie plafonate la nivelul lunii decembrie 2019. Totuşi, şefii instituţiilor îşi pot mări veniturile, însă doar dacă realizează anumiţi indicatori de performanţă. „Sunt companii care încasează bonificaţii şi la un target de 90%. Nu e corect. Propun următoarea schemă de acordate de indemnizaţiilor variabile: la un target de performanţă de de 100-104% să se acorde patru indemnizaţii lunare, pentru 104-110%, şase indemnizaţi lunare, pentru 110-115%, opt indemnizaţi lunare şi pentru 115-120%, zece indemnizaţii lunare. Doar pentru o realizare de peste 120% să se acorde cele 12 indemnizaţii lunare”, a propus liberalul Eduard Boz. Amendament cu care primarul Mihai Chirica a fost de acord. „Un buget este, de fapt, un scenariu pe care orice entitate şi-l face la începutul oricărui an bugetar. Unele şi-au bugetat cheltuielile la nivel maximal pentru că asta este legislaţia, care nu permite intervenţii salariale pe parcursul anului. Revenind, consider că că sunt propuneri clare si concrete, potrivite la acest moment. Însă trebuie să aibă şi un element motivaţional, pentru care consider că amendamentul consilierului Boz este potrivit”, a spus primarul Iaşului. 

„Trebuie stimulată performanţa”

Nu au lipsit nici contrele. Liberalul Răzvan Timofciuc a propus reducerea la jumătate a cheltuielilor aferente contractelor de mandat, iar pentru membrii consiliilor de administraţie, instituirea unui plafon de maxim 10% din veniturile directorilor. „Venitul fix plus componenta variabilă înseamnă un salariul de 7000-7500 net pe lună. Pentru unii directori, chiar mai mult”, a spus acesta. Afirmaţie nuanţată întrucât, cu o zi înainte, consilierul liberal avansa cu totul alte cifre, care, potrivit municipalităţii, nu se regăsesc în niciun document oficial și nu au fost prezentate nici măcar sub formă de schiță conducerii Primăriei Municipiului Iași. „Încercaţi să vă disculpaţi faţă de minciunile din week-end. Acum veniţi şi repetaţi: 7500 lei net. Dar aceste societăţi nu pot fi închise. Trebuie stimulată performanţa. De altfel, consilierii Gavril (n.r. - cel care a propus păstrarea indemnizaţiei directorilor la nivelul lunii decembrie 2019) şi Boz au abordat raţional subiectul având în vedere problemele actuale”, a spus primarul Chirica. O afirmaţie mult mai temperată, după cea de luni: „Nu poți ieși să minți ieșenii, și așa tensionați de problemele de sănătate publică prin care trece țara noastră, și să afirmi că directorii și membrii CA și-au mărit substanțial veniturile pentru acest an. Nu s-a pus niciodată această problemă, iar minciuna este cu atât mai condamnabilă cu cât se face o comparație aberantă cu eforturile pe care le depunem ca toți angajații societăților în cauză să nu fie afectați de criza prin care trece țara noastră”.

Cât despre bugete, Compania de Transport Public Iaşi a prevăzut pentru anul 2020 venituri totale de 167,791 milioane lei, cu 15,05 % mai mari comparativ cu prevederile bugetului rectificate pentru anul 2019. Salubris estimează să obţină anul acesta venituri totale de 112.445 milioane lei, reprezentând o creştere de 27,15% faţă de cele din 2019. Citadin SA are prevăzute pentru anul 2020 venituri totale de 56, 320 milioane lei, cu 1,57% mai mari decât cele preliminate ale anului 2019, iar Termo-Service SA a prevăzut pentru 2020 venituri totale de 11,573 milioane lei. În fine, EcoPiaţa SA îşi propune pentru anul 2020 venituri totale de 7,5 milioane lei. Tudor DAMASCHIN

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
Citadin toarnă asfalt în tot oraşul!
31/05/2020 08:00

  În aceste zile, echipele Citadin Iaşi sunt angrenate intr-o serie de lucrări vizand repararea trotuarelor, dar şi a aleilor pietonale din cartierele oraşului. Este vorba, in general, d ...

Jumătate dintre ieșenii spitalizați cu COVID s-au infectat în această lună!
31/05/2020 07:03

  * mai bine de o treime dintre cazurile de coronavirus de la Iasi au fost confirmate după impunerea măsurilor de relaxare * 229 ieseni luptă incă pentru viata lor, in spitale, numărul celor vindecat ...

O fotografie unicat a lui Eminescu, reîntoarsă la Iaşi pentru totdeauna
31/05/2020 06:27

Mihai Eminescu a avut, oficial, doar patru poze făcute de-a lungul vieţii sale. Prima a fost realizată la Praga, in 1869, a doua la Bucureşti, in 1878, cea de-a treia la Iaşi, in 1884, iar ultima la Botoş ...

Mihai Chirica - Primarul Municipiului Iași DE LA EDIL LA CETĂȚEAN   29.05.2020  VIDEO
29/05/2020 23:26

Astăzi 29.05.2020 incepand cu orele 17:00, invitat Mihai Chirica - Primarul Municipiului Iasi. Puteti intra in legatură directă cu noi la numărul de telefon 0332.711.222 CLIC AICI  www.facebook.com/ ...

Modificări în circulaţia tramvaielor
29/05/2020 17:32

Începerea lucrărilor in cadrul proiectului de reabilitare a infrastructurii de tramvai pe Strada Pădurii (intre Cinci Drumuri si intersectia cu Str. Nicorită) aduce schimbări si in circulatia mijlo ...

Contractul pentru execuția tronsonului de autostradă A3 Târgu Mureș - Ungheni (Aeroport)  a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri
29/05/2020 16:54

 Contractul pentru executia tronsonului de autostradă A3 Targu Mures - Ungheni (Aeroport) si drum de legătură a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri si Strabag, după o licitatie plină de t ...

Asistență socială ieșeană, la un pas de faliment!
29/05/2020 15:09

* aproape s-au epuizat banii pentru asigurarea traiului celor din sistemul de protectie socială - copiii din centrele de plasament, plata asistentilor maternali, asigurarea conditiilor de trai si ingrijire pen ...

PREMIERĂ Guvernul făcut de rușine de judele Neamț și Iași – Primul spital Modular Mobil pentru bolnavii de COVID din Moldova este aproape gata
29/05/2020 08:22

 Primul spital Modular Mobil pentru bolnavii de COVID-19 este gata! În aceste zile se instalează containerele care au sosit deja la destinatie... urmand ca in perioada imediat următoare v ...