Profilul consumatorul român în 2024
Dimensiune font:
Conform unui studiu recent, consumatorii români au devenit mai prudenți în 2023, datorită creșterilor de taxe, impozite și prețuri. Majoritatea au redus risipa alimentară (80%) și au fost mai selectivi în achiziția de produse neesențiale (79%).
61% dintre respondenți au indicat un interes redus pentru ultimele trenduri în modă, punând accent pe economisire și consum responsabil.
Peste jumătate (56%) au preferat repararea obiectelor în locul înlocuirii, iar pentru 45% brandurile nu sunt factori decisivi în achiziții.
Aproape jumătate dintre respondenți nu asociază achiziția de produse neesențiale cu fericirea.
Studiile EY Consumer Index au evidențiat tendințe de consum constante: reducerea risipei, preferința pentru repararea bunurilor și economisirea în fața costurilor vieții în creștere.
Respondenții speră la îmbunătățiri în finanțe personale, locuri de muncă, sănătate și acoperirea nevoilor personale, dar sunt îngrijorați de creșterea costurilor vieții și economiei. Cât privește cumpărăturile, în 2024 majoritatea planifică să reducă achizițiile de accesorii de modă, electronice și articole pentru casă, cu scopul de economisire. Principalele îngrijorări includ creșterea prețurilor la alimente, energie, impozite, venitul personal și posibilitatea achiziției unei case.
Mai mult, favorizează produsele durabile și de calitate, cu o tendință crescută spre cheltuieli mai mari în sărbători.
Studiul arată o adaptare la realitățile economice, cu o tendință spre consum responsabil și grijă pentru finanțe personale.
Clara DIMA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau